Positieve ervaringen internet dating

05-01-2010 08:01 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, van de afwijzing en teleurstelling ( incl. mijn eigen ervaringen!) in datingland krijg ik de indruk dat er een hoop rare vogels rondlopen.



Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar leuke, positieve ervaringen ermee. Dan hoeft het niet een relatie te zijn geworden, maar wie heeft er leuke, normale mensen leren kennen via internetdating?



Haha, misschien brengt dat een beetje een evenwicht in hoe we aankijken tegen internetdating!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net getrouwd met mijn toenmalige date! 1e kindje is op komst in april.



Ik moet er wel bijzeggen dat ik niet serieus aan het daten was geweest. Wilde het een keer proberen en ben aan de 1e blijven plakken zeg maar. Ook was dit al 8 jaar geleden, het internetdaten is veranderd nu, merk ik aan de verhalen.
anoniem_88483 wijzigde dit bericht op 05-01-2010 08:48
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk alleen maar leuke ervaringen hier...

Er zijn uit mijn dates relaties voortgekomen, vriendschappen en een enkele ONS



Stap er in zonder verwachting en dan valt het volgens mij altijd wel mee
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook goede verhalen.



Aantal keer gedate, en via de chat van de datingsite een tijdje een vriendengroepje gehad waar we leuke dingen mee ondernamen.



En sinds vijf jaar een fijne relatie en binnenkort gaan we trouwen
Alle reacties Link kopieren
Vriendinnetje van me heeft haar vriend via een internet dating pagina leren kennen. Ze hebben nu denk ik een jaar of 1,5 "verkering" en wonen samen. Gaat hartstikke goed.



Ikzelf heb wel een paar vriendschappen via internet opgedaan. Op allerlei manieren (vroeger via de TMF chat nu via hyves en het forum).
Alle reacties Link kopieren
Hier inmiddels 11 jaar samen en tweede kindje op komst. Wij hebben elkaar niet echt op een datingsite leren kennen, maar op een forum. Eerst veel mailen, toen af en toe bellen, afspreken etc.
Alle reacties Link kopieren
10 jaar samen, waarvan 8 getrouwd.
Alle reacties Link kopieren
Na heel veel soms grappige, gekke, aparte, bijzondere of vervelende dates via internet werd ik echt verliefd. Voor deze date was ik afgereisd naar het buitenland. Strand-date. Een aantal weken later woonde ik bij hem in het zonnige buitenland waar ik nu nog steeds ben en waar het nog steeds zonnig is.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat internet een afspiegeling is van de samenleving. Er zijn net zo veel 'normale' of niet normale mensen te vinden als op straat, in de kroeg of in de supermarkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn man gedownload via een datingsite. Op onze trouwdag 2 jaar geleden waren er ook twee mannen bij die ik heb leren kennen via diezelfde site. De een is mijn beste vriend en was mijn getuige en de andere is een hele dierbare vriend geworden.
Hier ook positieve ervaringen. Wij zijn dit jaar 5 jaar samen, waarvan 4 jaar getrouwd.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf net begonnen met een account op een

dating site. Nog geen date gehad, maar wel leuk

deze positieve verhalen te lezen
In mij leeft een slank iemand. Maar ik kan haar gemakkelijk de baas met koekjes en chocola
Alle reacties Link kopieren
Ook alleen maar positieve ervaringen. Ik heb niet zo heel veel gedate via internet, maar alle dates waren wel leuk.



En in maart heb ik mijn huidige vriend leren kennen via internetdaten.
Semper ubi sub ubi
Alle reacties Link kopieren
Nou, wat fijn om te lezen dat er dus zeker ook positieve ervaringen zijn! Dat trekt het beeld weer een beetje 'in balans'.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fauve68 schreef op 05 januari 2010 @ 10:52:

Nou, wat fijn om te lezen dat er dus zeker ook positieve ervaringen zijn! Dat trekt het beeld weer een beetje 'in balans'.Ik denk dat je voornamelijk niet te hard op zoek moet zijn. Klinkt misschien wat gek. Maar ik heb ook wel op datingsites gestaan en als je zou willen heb je binnen een week zo tien dates(+ een hele hoop smerige voorstellen). Ik vond het juist fijn om mijn vriend via een forum te leren kennen, het is heel geleidelijk gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Zie mijn topic "Lief of Eng", ik weet dus nog niet precies of het een goede ervaring is.

Maar ik denk het wel.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook, na een paar 'mislukkingen', inmiddels alweer twee jaar happy samen via internet en een kindje op komst .



Ken verscheidene stellen die elkaar op deze manier hebben ontmoet, en ik geloof er ook zeker in; het is alleen wel een kwestie van geduld en enigsinds serieus bezig met je profiel en reacties etc denk ik, er lopen een hoop mafkezen rond maar uiteindelijk willen naar mijn idee toch de meeste mensen heel graag een fijne relatie.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
haha wij ruim 3 jaar samen en eerste kindje op komst...ik heb geloof twee andere mannen ontmoet...eentje was helemaal niks...de andere paar keer wat mee gedronken en dat is toen verwaterd....
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp de insteek van zoiets nooit: "ik heb zoveel rare en negatieve verhalen gehoord"..



Is het niet zo dat je er zelf bij bent? Je kletst zelf met iemand, je zorgt er voor dat je zelf weet wat voor vlees je in de kuip hebt? Van tevoren, voordat je uberhaupt gaat daten?



Een "slechte" date is vaak gewoon je eigen schuld.
Alle reacties Link kopieren
vorige week eerste date gehad, over een kwartier date 2...Ontzettend leuke kerel!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Wakker schreef op 05 januari 2010 @ 17:09:

Ik begrijp de insteek van zoiets nooit: "ik heb zoveel rare en negatieve verhalen gehoord"..



Is het niet zo dat je er zelf bij bent? Je kletst zelf met iemand, je zorgt er voor dat je zelf weet wat voor vlees je in de kuip hebt? Van tevoren, voordat je uberhaupt gaat daten?



Een "slechte" date is vaak gewoon je eigen schuld.



Dat is ook wel heel simplistisch gesteld. Als je weken aan het mailen, bellen bent of weet ik wat dan ook, kan het in het echt nog altijd tegenvallen hoor. Ok, als je het dan direct afkapt, hoeft dat geen probleem te zijn.

Heb dat ooit gehad, via mail en telefoon klikte het best wel. Maar toen ik hem in het echt zag, ben ik eigenlijk vrijwel meteen afgeknapt op zijn gedragingen en totaal geen aantrekkingskracht van mijn kant uit. Was op zich een goede man, maar niets voor mij. Dat heb ik hem ook meteen duidelijk gemaakt.



@Fauve: er zit vanalles op die datingsites (zowel goed als minder goed), net zoals de mannen die je in je dagelijkse leven tegenkomt. Ik heb op zich ook geen slechte ervaringen met internet (buiten bovenstaand geval, maar dus geen players, creeps of wat dan ook): 1 goede vriendschap aan over gehouden, 1 relatie en bij de anderen fijne avonden, waarbij het op de één of andere manier dan gewoon doodgebloed is, het er uiteindelijk toch niet was en/of niet helemaal wederzijds bleek te zijn.

Denk dat het wat geluk hebben is dat je daar meteen dé goede treft. Net zoals in het echte leven dus.



Heb ondertussen wel al lang ondervonden dat dat internetdaten op zich niet echt mijn ding was. Vind hoe iemand praat, beweegt, .... eigenlijk ook wel best belangrijk en heb gemerkt dat dat soms, ook al was de klik er via mail ed. wel, toch wel wat tegenviel of beter gezegd minder goed meeviel dan ik dacht. Maar dat kan dan ook wel weer zijn omdat ik misschien te moeilijk ben haha.
Alle reacties Link kopieren
quote:mellie001 schreef op 05 januari 2010 @ 20:03:Dat is ook wel heel simplistisch gesteld. Als je weken aan het mailen, bellen bent of weet ik wat dan ook, kan het in het echt nog altijd tegenvallen hoor. Ok, als je het dan direct afkapt, hoeft dat geen probleem te zijn.

Heb dat ooit gehad, via mail en telefoon klikte het best wel. Maar toen ik hem in het echt zag, ben ik eigenlijk vrijwel meteen afgeknapt op zijn gedragingen en totaal geen aantrekkingskracht van mijn kant uit. Was op zich een goede man, maar niets voor mij. Dat heb ik hem ook meteen duidelijk gemaakt.

Soms is het ook simpel.



Maar dat een date kan tegenvallen, vind ik persoonlijk niet vallen onder "rare en negatieve" verhalen. Soms is die klik er gewoon niet, en dat is dan zo. Daar doe je niks aan, maar dat is dan toch ook niet erg? Hooguit jammer, voor degene die het wel zag zitten.



Weken mailen enzo, schiet ook niet op, vind ik althans. Dan creëer je toch een beeld van de ander, gebaseerd op wat letters en eventueel een stem.



Waar ik meer op doelde zijn verhalen die ik lees, waarbij ik denk: "damn.. dat had je zo makkelijk kunnen voorkomen.. Denk eens na". Tenzij de ander een leugenaar is, maar ik ga er vooralsnog even vanuit dat dat de uitzonderingen zijn. Dat hoop ik althans.
Alle reacties Link kopieren
Na een aaneenschakeling van een aantal teleurstellingen keerde bij mij het tij...



Ik leerde via een datingsite een leuke man kennen... zo'n 4,5 jaar geleden. In oktober ga ik trouwen met hem :-)
5 jaar samen, beiden geen kinderwens :-)
Alle reacties Link kopieren
Hele lieve vent ontmoet en er ook aan blijven plakken. Nu alweer 2 jaar samen en nog steeds erg gelukkig samen. Ik heb op zijn profiel gereageerd. We hebben wat gemaild, op msn gesproken en na 2 weken afgesproken. En sinds de 1e date was het aan!!!



Mijn 2 exen ken ik ook via internet. Allen via dezelfde site en hele leuke relaties gehad met ze. De reden dat het uit ging heeft iig niks met het datingsite gebeuren te maken gehad.



Ze zijn er echt wel hoor!!



Ik ken mijn vriend en exen via Knuz.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven