Prille relatie

18-04-2014 09:32 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ruim 4,5 maand geleden heb ik mijn, nu huidige, vriend leren kennen. Een superleuke, enthousiaste en positieve jongen die al vanaf het begin veel tijd en energie in mij stak. De eerste paar daten waren vrij vlug achter elkaar en hij gaf al snel aan dat ie mij heel erg leuk vond. Na ongeveer een maand zijn we samen een dagje weg geweest waarbij hij mij vertelde dat hij verliefd op me was en of ik zijn vriendin wilde zijn. Ik zat helemaal op een roze wolk want ik was ondertussen ook helemaal weg van hem. De eerste 2 maanden ging het supergoed, we wonen niet bij elkaar in de buurt maar vonden toch wel tijd om samen leuke dingen te doen. Tot zover 7th heaven!



Mijn vriend is niet zo’n whatsappert, maar toen onze vele berichten van in het begin steeds minder werden vond ik dat toch wel moeilijk. Ook bellen, wat we de eerste maanden veel deden gebeurde ook niet meer zo vaak. Ik heb toen aangegeven dat ik daar wat mee zat, dat we op de dagen dat we elkaar niet zagen zo weinig contact met elkaar hadden. We kregen daar toen een discussie over met als gevolg dat hij 2 dagen niks van zich liet horen. Daarna kregen we weer contact waarin hij aangaf dat ik t niet zo negatief moest zien (ik ben vanzelf meer t glas is halfleeg type). Hij zei ook dat ie wel was geschrokken van mijn negativiteit en dat z’n gevoelens wat minder waren geworden. Ik was daar nogal verbaasd over, dat door zo’n incidentje je gevoelens minder kunnen worden.



Een paar dagen later kwam hij er echter op terug, bood z’n excuses aan en legde uit dat hij er gewoon aan moet wennen dat ie concessies moet doen en z’n ‘oude’ leventje. En dat hij het moeilijk vind om te plannen. En dat begrijp ik ook best, ik heb ook een eigen leven waarin ik tijd voor hem maak. Dus ik probeer het plannen een beetje los te laten (ik ben zelf een onwijze plannert!) en maar een beetje te zien wanneer we elkaar zien, om het wat luchtiger te houden.



Maar, sinds dit ‘incident’ is het naar mijn idee alleen maar ‘erger’ geworden. In de zin dat we nog steeds minder contact hebben en elkaar ook niet zoveel zien. Soms 1 avondje in de week en 1 dag in t weekeinde, maar dat lukt ook niet altijd. Hij lijkt wel dingen met vrienden te kunnen plannen, want als ik hem ergens midden in de week vraag of we van t weekeinde nog iets leuks gaan doen heeft ie al van alles met anderen gepland. Ik heb hem wel gevraagd wat zijn idee van een relatie is en hij antwoordde daarop dat je elkaar dan zoveel mogelijk ziet. Maar in de praktijk is dit verre van wat er gebeurt.



Ik weet nu niet zo goed wat ik hiermee moet. Ik heb eerdere relaties gehad en weet dat de heftige verliefdheid minder wordt en je ‘normale’ leven dan weer verder gaat. Maar ik vind het daar nu eigenlijk nog te vroeg voor. Alle aandacht die ik in het begin kreeg is nu veel minder. Ik wil er graag met mijn vriend over praten maar ben bang dat hij vindt dat ik dan te negatief ben en dat het heus wel goed komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat hij behoorlijk is afgeknapt op je 'het glas is half leeg'-houding. Ik denk dat hij zich afvraagt of hij verder met je wil.



Geef hem daarvoor de ruimte, probeer je negatieve houding af te leren en ga wat leuks doen als je hem ziet. Of zet er zelf een punt achter als dit niet is wat je wilt.
Alle reacties Link kopieren
Maar heb je dan over meerdere dingen negatief gedaan of baseert hij dat oordeel alleen maar op jouw opmerking dat je het jammer vindt dat jullie niet meer contact hebben tussen de afspraken door? Want ik vind het ook behoorlijk negatief om bij het eerste de beste puntje van kritiek meteen twee dagen boos te gaan zitten pruilen in je mannengrot en dat zelfs je gevoelens er meteen minder van worden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn niet perse negatieve incidenten geweest maar ik weet wel van mezelf dat ik soms wat positiever mag reageren. Dat wil ik zelf ook heel graag en daar werk ik aan. Het is voor mij alleen wel moeilijk om een positieve attitude te houden als ik mijn best doe om bijvoorbeeld het plannen van afspraken wat los te laten als daaruit voortkomt dat we elkaar dan dus mislopen niet zien.
Alle reacties Link kopieren
@ Susan, daar zit ik dus ook een beetje mee. Want hij zegt mij negatief te vinden maar ik vind 2 dagen geen contact opnemen ook geen positieve benadering.
Alle reacties Link kopieren
Missmeisje, jullie wonen niet bij elkaar in de buurt, waardoor je elkaar niet zo vaak ziet als je zou willen... Dan is het juist belangrijk om op een andere manier contact met elkaar te hebben toch?



Waarbij ik me wel afvraag wat je onder '" hij is niet zo van het whatsappen/bellen" verstaat. Helemaal niet? Of niet 10x binnen het uur?



Laatste zal sowieso niet aan mannen besteed zijn
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
Alle reacties Link kopieren
Wil jij wel met hem verder?



Ik zou er zelf niet zo'n trek in hebben, een man die meteen in de kramp schiet als je aangeft ergens mee te zitten, en dan twee dagen gaat zitten zwijgen.



En dan wil hij ook nog niet meer tijd voor je maken van 1,5 dag per week, soms nog minder? Ik zou ervoor bedanken.
Ik denk dat hij na de roze wolk periode heeft ontdekt dat jij misschien toch niet zo goed bij hem past. Wat negatieve houding, onwijze planner, je maak je denk ik ook snel zorgen, gezien het feit dat je hier een topic over opent. Hij is misschien een heel ander persoon en dat matcht dan niet zo.



Vind jij hem echt heel erg leuk? Want die indruk krijg ik ook niet echt..
Alle reacties Link kopieren
quote:missmeisje schreef op 18 april 2014 @ 09:52:

maar ik vind 2 dagen geen contact opnemen ook geen positieve benadering.In de oudheid, studeerde ik in plaats A, hij in Plaats B. Mijn huis had geen telefoon, het zijne alleen een gedeelde (klassiek op de gang), wij zagen elkaar vaak in het weekend, soms door de week en bellen... deden we dus eigenlijk nooit. (appen dan wel smsen bestond niet eens), dat onze relatie tot een prettig huwelijk is geworden waar we nog gelukkig zijn met elkaar, kan dus volgens jou eigenlijk niet
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 18 april 2014 @ 10:39:

[...]



In de oudheid, studeerde ik in plaats A, hij in Plaats B. Mijn huis had geen telefoon, het zijne alleen een gedeelde (klassiek op de gang), wij zagen elkaar vaak in het weekend, soms door de week en bellen... deden we dus eigenlijk nooit. (appen dan wel smsen bestond niet eens), dat onze relatie tot een prettig huwelijk is geworden waar we nog gelukkig zijn met elkaar, kan dus volgens jou eigenlijk niet



Dat is niet eerlijk, jullie konden gebruik maken van rooksignalen...



Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor jullie reacties! Ik sta er dubbel in. Aan de ene kant weet ik dat het voor een groot deel bij mij ligt, dat is dingen soms te negatief benader en geloof me als ik zeg dat ik daar zelf ook last van heb. Dus dat hij misschien denkt dat wij niet bij elkaar passen begrijp ik ergens wel. Aan de andere kant, als hij dat echt denkt vindt ik dat hij dat dan aan moet geven. Want na zijn excuses (die waren overigens voor het feit dat ie me genegeerd had, niet voor het mindere whatsappen) gaf hij aan dat ie wel gek van me is en wilde werken aan het meer plannen van afspraken (omdat we elkaar anders mislopen).



Onder minder whatsappen versta ik: kort reageren of soms helemaal niet reageren op bijvoorbeeld een vraag van mij.



Maar eigenlijk ben ik wel blij met de misschien 'harde' reacties. Want ik denk ook dat het 'probleem' bij mij begint en het is wellicht wel goed dat ik dat nu bevestigd krijg zodat ik daar iets mee kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Dat vind ik appels met peren vergelijken, als je simpelweg niet de mogelijkheid hebt om te bellen dan is het vrij normaal dat je dat niet doet, want de optie is er immers niet.



Als je een relatie hebt met iemand die drie straten verderop woont en je ziet diegene soms maanden niet dan is dat ook anders dan als je een relatie hebt met iemand die aan de andere kant van de wereld woont en je ziet diegene soms maanden niet. Ik vind het raar om dingen te vergelijken die gewoon totaal anders zijn en dan te gaan roepen dat jouw relatie volgens die ander 'dus' niet kan werken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Susan schreef op 18 april 2014 @ 10:48:

Dat vind ik appels met peren vergelijken, als je simpelweg niet de mogelijkheid hebt om te bellen dan is het vrij normaal dat je dat niet doet, want de optie is er immers niet.



Als je een relatie hebt met iemand die drie straten verderop woont en je ziet diegene soms maanden niet dan is dat ook anders dan als je een relatie hebt met iemand die aan de andere kant van de wereld woont en je ziet diegene soms maanden niet. Ik vind het raar om dingen te vergelijken die gewoon totaal anders zijn en dan te gaan roepen dat jouw relatie volgens die ander 'dus' niet kan werken.

joh....



ik probeer alleen TO even een ander perspectief te laten zien
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat jullie verschillend denken over wat een relatie inhoud.



Het is leuk om verkering te vragen. Wanneer dat voor jou betekent dat je elkaar minimaal 3x per week ziet en op termijn samenwonen en voor hem betekent het ik zie je graag 3x per maand en we zien wel .....dan komen jullie verwachtingen niet overeen over wat een relatie inhoud. Het blijft maar een hol woord wanneer je geen gezamenlijke doelen hebt in het leven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn twee mogelijkheden (imo):

1. Hij twijfelt over jullie prille relatie.



2. Of hij merkt dat hij 'de buit binnen heeft' met jou en hoeft voor zijn gevoel geen moeite meer te doen voor je.



Zal het misschien nog even een paar weken aankijken en als het me te gortig was geworden, had ik er een punt achter gezet. Ik ben niet het type om achter aandacht van mijn vriendje aan te gaan vangen...
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me inderdaad ook af of wij wel dezelfde ideeën hebben over de inhoud van een relatie. Hij gaf wel aan dat een relatie in zijn opinie betekent dat je veel tijd met elkaar doorbrengt. Maar ik de praktijk gebeurt dat niet.

Maar ik weet niet of het nu niet te vroeg is om het daar al over te hebben, dit is toch eigenlijk de tijd waarin je het vooral leuk met elkaar moet hebben. Toch ben ik ook wel verbaasd over hoe het nu gaat. Hij was degene die ik het begin heel erg achter mij aanzat en alle initiatieven nam. Denkt hij nu dan inderdaad 'de buit is binnen' of twijfelt hij.



En nee, ik ben niet het type om achter een man aan te lopen. Ik ben helemaal gek op mijn vriend maar wat ik geef wil ik ook graag terug krijgen. Dat lijkt mij niet heel onredelijk.
Alle reacties Link kopieren
En wanneer je dingen plant en je nodigt hem daarvoor uit, wat gebeurt er dan?



Wat zijn jullie leeftijden?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Viva amber: Nou, we zijn nog niet zover dat ik al dingen plan waar hij mee naar toe 'moet'.;) Maar als ik bijvoorbeeld een feestje heb van een vriendin en hij kan die avond dan gaat ie wel gezellig mee.:)

Maar je bedoelt dat ik een voorstel doe voor een leuk uitstapje en hem dan mee vraag?



Ik ben 26, hij 29.
Alle reacties Link kopieren
quote:missmeisje schreef op 18 april 2014 @ 11:41:



Maar je bedoelt dat ik een voorstel doe voor een leuk uitstapje en hem dan mee vraag?

.Klopt, wanneer je hem vaker uitnodigt dan zou je hem in theorie ook vaker kunnen zien.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 18 april 2014 @ 10:39:

[...]



In de oudheid, studeerde ik in plaats A, hij in Plaats B. Mijn huis had geen telefoon, het zijne alleen een gedeelde (klassiek op de gang), wij zagen elkaar vaak in het weekend, soms door de week en bellen... deden we dus eigenlijk nooit. (appen dan wel smsen bestond niet eens), dat onze relatie tot een prettig huwelijk is geworden waar we nog gelukkig zijn met elkaar, kan dus volgens jou eigenlijk niet



Maar als jullie de mogelijkheid hadden gehad hadden jullie dat in je roze wolk periode misschien wel gedaan.



Ik weet het niet, ik lees hier vaak dat mensen vinden dat er zo wordt overdreven met berichtjes en veel contact.

Maar mijn ervaring is (altijd) geweest, dat als ik echt verliefd ben, ik niet genoeg van iemand krijg. Al stuurt hij me 100 appjes, als ik echt verliefd zou zijn, (zelfs al zou ik het wat overdreven vinden) zou ik daar blij van worden. Als het me zou ergeren daarentegen, zou ik daaruit concluderen dat ik hem blijkbaar toch niet zo leuk vind als ik dacht.

Dus als het contact van zijn kant minder word, en jij laat vallen dat jammer te vinden, waarop hij twee dagen zwijgt. Dan zou ik er klaar mee zijn. Als hij je echt leuk vind ziet hij je niet als last.

Nogmaals, dat is mijn mening.
Alle reacties Link kopieren
Ter verduidelijking; Zelfs al was het veel dan zou ik lachend denken, jemig hij heeft zeker niks anders te doen. Maar ik zou me wel blij en gevleid voelen, niet geïrriteerd.
quote:Dreamglasses schreef op 18 april 2014 @ 10:57:

Er zijn twee mogelijkheden (imo):

1. Hij twijfelt over jullie prille relatie.



2. Of hij merkt dat hij 'de buit binnen heeft' met jou en hoeft voor zijn gevoel geen moeite meer te doen voor je.



Zal het misschien nog even een paar weken aankijken en als het me te gortig was geworden, had ik er een punt achter gezet. Ik ben niet het type om achter aandacht van mijn vriendje aan te gaan vangen...Mee eens. Wat ik ooit heb gedaan in dezelfde situatie: zelf meer plannen, m'n eigen dingen dus. Niet achter hem aanlopen. Om hem een beetje 'wakker' te schudden, maar ook om lekker met je eigen dingen bezig te zijn en minder met hem.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt dat het de laatste tijd niet gewoon normaal kan.. Altijd maar "ik heb tijd nodig" en andere bullsh...

Het gras is ALTIJD groener aan de overkant..

Waar zijn de mensen die zeggen JA IK GA ER VOOR! En eens blij zijn met dat iemand zich helemaal op de ander stort...



Dit is niet leuk en je moet er goed over nadenken. Dit zal niet de eerste keer zijn, dat hij zo gaat doen..
Alle reacties Link kopieren
quote:elfje26 schreef op 18 april 2014 @ 12:57:

[...]





Maar als jullie de mogelijkheid hadden gehad hadden jullie dat in je roze wolk periode misschien wel gedaan.



Ik weet het niet, ik lees hier vaak dat mensen vinden dat er zo wordt overdreven met berichtjes en veel contact.

Maar mijn ervaring is (altijd) geweest, dat als ik echt verliefd ben, ik niet genoeg van iemand krijg. Al stuurt hij me 100 appjes, als ik echt verliefd zou zijn, (zelfs al zou ik het wat overdreven vinden) zou ik daar blij van worden. Als het me zou ergeren daarentegen, zou ik daaruit concluderen dat ik hem blijkbaar toch niet zo leuk vind als ik dacht.

Dus als het contact van zijn kant minder word, en jij laat vallen dat jammer te vinden, waarop hij twee dagen zwijgt. Dan zou ik er klaar mee zijn. Als hij je echt leuk vind ziet hij je niet als last.

Nogmaals, dat is mijn mening.Mee eens!
Daarna kregen we weer contact waarin hij aangaf dat ik t niet zo negatief moest zien (ik ben vanzelf meer t glas is halfleeg type). Hij zei ook dat ie wel was geschrokken van mijn negativiteit en dat z’n gevoelens wat minder waren geworden.



Ikzelf zou ook een stapje terug doen bij een negatieve instelling.



Ik kan mij voorstellen dat je verliefdheid acuut over, of in ieder geval veel minder, is als een bepaalde karaktereigenschap naar boven komt. Een negatieve instelling is er zo een.



Bij mij had je het, in zo'n korte date tijd, ook verbruid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven