Relatie met de vader van je kinderen..

04-11-2010 14:47 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
De scheiding is hier in volle gang..ik heb nog geen eigen huis, maar zodra dat er is, gaat onze ' omgangsregeling' in. Het is een co ouderschap maar dan wel iets meer bij mij dan bij hem.

We willen proberen belangrijke dingen samen te blijven doen, zoals partijtjes en verjaardagen. Ik denk dat wij dit best kunnen.

Nou vraag ik me af, is het mogelijk op termijn een soort vriendschapsrelatie met je ex te hebben? Dat je toch een soort maatjes bent, maar geen partners?

Het lijkt mij ideaal voor de kinderen...
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk is dat mogelijk als jullie het allebei kunnen opbrengen om normaal tegen elkaar te doen. Jij bent daar blijkbaar bereid toe, ik vind dat zeker een ideale situatie voor de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Nou, zie het bij mezelf helaas niet gebeuren, maar hoop het van harte voor je, Kkaat, en voor jullie kinderen.

Het vereist dat jullie allebei in staat zijn jullie ego thuis te laten, ook als er (straks?) nieuwe partner(s) in het spel zijn.

Je bent er zelf bij, het heeft, denk ik, met wederzijds respect, volwassen gedrag en inzet te maken.

Succes in elk geval.
Alle reacties Link kopieren
ik heb in een woongroep gewoon waar de twee ouders van A uit elkaar waren en naast elkaar woonden, dat was wel zo makkelijk voor de co ouderschap en kon dochter van 5 heerlijk van huis naar huis lopen.

Voor dat zij in de woongroep kwamen wonen woonden zij bij elkaar in de straat.

Ging voor hun prima.



het kán dus wel. maar het is niet voor iedereen mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb co ouderschap en bij het opstellen hadden wij ook plannen van gezamelijk verjaardag vieren van de kinderen, sinterklaas en af en toe uit eten. Maar geen van dit allen is ooit gebeurt. Nieuwe partners die dit niet zien zitten, familieleden die niet normaal kunnen doen tegen ex, op deze maneir werd het alleen maar gecompliceerder en complexer allemaal. Wel hebben we een goede verdeling gemaakt welke feestdagen ze waar zijn in de even en onevenjaren.



Wel komen we af en toe een avondje bij elkaar om over de kinderen te praten als deze al op bed liggen.



Tafeltjesavonden, diplomauitreikingen van zwemmen en sportwedstrijden doen we wel samen. Tenminsten rijden apart en gaan apart naar huis.
Alle reacties Link kopieren
Met de vader van mijn kind zou ik dit prima kunnen, we kunnen uitstekend samen door één deur. Sommige dingen doen we ook gezamenlijk, maar jammer genoeg heel weinig, omdat zijn vriendin hier niets voor voelt.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
kan heel goed. Mijn ex en ik hebben 2 tienerjongens, een daarvan woont bij zijn vader (snik) Bij verjaardagen van een van de jongens eten ze altijd hier en soms doen we ook samen met een kado.



Wij zijn allebei opnieuw getrouwd en ik heb er met mijn huidige man een dochter bij gekregen. NU KOMT HET



ALs ik en mijn man weg vallen, willen mijn ex en zijn vrouw voor onze dochter zorgen. Wij willen alle 4 het beste voor alle kinderen en dat is: ze bij elkaar houden. Ook als zij er nog kinderen bij krijgen.



wij hebben dit laten vast leggen en onze ouders en zus ed. zijn ook op de hoogte, we hebben alleen maar positieve reacties gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Het kan, heeft denk ik een hoop randvoorwaarden nodig.



Jammer dat maatjes zijn, niet voldoende was om een huwelijk in stand te houden.



Maar hoop voor jullie dat je als ouders wel het goede samen aan je kinderen kan geven.



Ik zie het met mijn huidige ex niet gebeuren, alle randvoorwaarden heeft hij in 5 maanden tijd al laten sneuvelen .

Met als koploper, respect behouden en eerlijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders hebben dit gedaan (en doen nog steeds, maar wel in mindere mate). Verjaardagen, ouderavonden, school-dingen, ze hebben het allemaal met zijn tweeën gedaan nadat ze uit elkaar waren. Ook nog zonder ruzie! (ze hebben beide duidelijk de afspraak gemaakt dat -ondanks dat ze iet van elkaar houden-, ze wel allebei evenveel van ons houden en da ze allebei het beste met ons voor hadden. Voor ons was het beste dat ze normaal met elkaar om gingen. Dus hebben ze dat gedaan) Zelfs nadat mijn beide ouders een nieuwe partner hadden, hebben ze altijd regelmatig contact gehouden en hebben ze sámen (dus zonder nieuwe partners) onze opvoeding 'gedaan'. Nieuwe partners waren wel aanwezig hoor, daar niet van, maar de regels e.d. werden door mijn beide ouders gemaakt. In beide huizen dus ook om dezelfde tijd naar bed, zelfde tijd thuis etc. Nu we allemaal ouder zijn hebben ze nog steeds contact, voornamelijk over ons dat wel, als een van ons problemen heeft, dan bellen ze met elkaar over wat ze moeten doen. Als er iemand financieel hulp nodig heeft, dan geven ze beide de helft. Ik denk dat ze het geweldig hebben opgelost. Ze zijn over hun eigen 'problemen' met elkaar heen gestapt om ons het beste te geven, en daar ben ik ze heel dankbaar voor. Het heeft de scheiding voor ons allemaal (kinderen dan) een stuk makkelijker gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Wat mijn eigen situatie betreft: respectvol omgaan met mijn ex lukt heel goed (na heel wat jaren, want in het begin wou hij me nooit meer zien), maatjes zijn met elkaar niet. Als dat mogelijk geweest was, zou ik nooit gescheiden zijn.

Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom mensen scheiden als ze nog maatjes met elkaar kunnen zijn.
quote:mimootje schreef op 04 november 2010 @ 15:20:

ALs ik en mijn man weg vallen, willen mijn ex en zijn vrouw voor onze dochter zorgen. Wij willen alle 4 het beste voor alle kinderen en dat is: ze bij elkaar houden. Ook als zij er nog kinderen bij krijgen.

Wauw! Wat mooi en goed geregeld.
Alle reacties Link kopieren
[quote]mimootje schreef op 04 november 2010 @ 15:20:



ALs ik en mijn man weg vallen, willen mijn ex en zijn vrouw voor onze dochter zorgen. Wij willen alle 4 het beste voor alle kinderen en dat is: ze bij elkaar houden. Ook als zij er nog kinderen bij krijgen.

quote]

Dat lijkt me alleen maar heel heel heel erg logisch! Je wil toch niet dat je kind bij een vreemd pleeggezin ondergebracht wordt als zijn/haar eigen vader voor hem/haar kan zorgen !

Ik dacht trouwens dat zoiets automatisch gebeurde: als de ene ouder overlijdt, dat de andere er dan voor zorgt !

Alle reacties Link kopieren
Ik heb met mijn exman overigens ook een goede verstandhouding.

We zijn er altijd samen als ouders geweest voor de kids, kunnen elkaar altijd bellen voor raad en daad wat de kids betreft



Samen wonen we de belangrijke gebeurtenissen bij, zijn nooit moeilijk om voor elkaar in te springen.



Zijn dochtertje komt bij mij spelen of mijn zoontje bij hem( met elkaar dus).

Bij calamiteiten neem ik ook zonder problemen zijn dochter onder mijn hoede of hij mijn zoontje( het is toch het zusje/broertje van onze kinderen samen)



We weten globaal wat er in elkaars leven speelt.



En ja, voel nog steeds een genegenheid voor hem, maar maatjes?

Nee dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Nou is ' maatjes' eigenlijk ook wel een te groot woord hoor.

Hij is vreemdgegaan en daar kan ik niet overheen stappen. Al helemaal niet meer door zijn gedrag nadat ik erachter was. Zal details verder besparen. Maar het is geen kwade vent verder, en een lieve vader.

Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 17 was en ik kon het erg waarderen dat ze nog goed met elkaar omgingen. Altijd met gezin uiteten op mijn verjaardag bv en mijn vader die mijn moeder hielp bij bep zaken....
quote:Reiger100 schreef op 04 november 2010 @ 16:06:

[quote]mimootje schreef op 04 november 2010 @ 15:20:



ALs ik en mijn man weg vallen, willen mijn ex en zijn vrouw voor onze dochter zorgen. Wij willen alle 4 het beste voor alle kinderen en dat is: ze bij elkaar houden. Ook als zij er nog kinderen bij krijgen.

quote]

Dat lijkt me alleen maar heel heel heel erg logisch! Je wil toch niet dat je kind bij een vreemd pleeggezin ondergebracht wordt als zijn/haar eigen vader voor hem/haar kan zorgen !

Ik dacht trouwens dat zoiets automatisch gebeurde: als de ene ouder overlijdt, dat de andere er dan voor zorgt !

Het is niet het kind van haar en haar ex man. Zij en haar ex hebben 2 zoontjes. Het dochtertje is van haar en haar nieuwe man. Haar ex man en zijn nieuwe vrouw willen voor hun dochtertje zorgen in het geval er iets gebeurt. Heel erg mooi!! xxx
Alle reacties Link kopieren
quote:MissShopping schreef op 04 november 2010 @ 16:18:

[...]



Het is niet het kind van haar en haar ex man. Zij en haar ex hebben 2 zoontjes. Het dochtertje is van haar en haar nieuwe man. Haar ex man en zijn nieuwe vrouw willen voor hun dochtertje zorgen in het geval er iets gebeurt. Heel erg mooi!! xxxOké, dan is het duidelijk! Ze heeft kennelijk een heel groot vertrouwen in haar ex en zijn vrouw.
Alle reacties Link kopieren
quote:Reiger100 schreef op 04 november 2010 @ 15:43:

Wat mijn eigen situatie betreft: respectvol omgaan met mijn ex lukt heel goed (na heel wat jaren, want in het begin wou hij me nooit meer zien), maatjes zijn met elkaar niet. Als dat mogelijk geweest was, zou ik nooit gescheiden zijn.

Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom mensen scheiden als ze nog maatjes met elkaar kunnen zijn.



Omdat voor sommige mensen maatjes zijn niet genoeg is.

Omdat sommige mensen pas weer maatjes kunnen zijn nadat ze zijn gescheiden en niet meer op elkaars lip leven.

Omdat er mensen zijn die iemand anders tegen komen die veel meer dan een maatje is en daar voor kiezen.

Omdat is de huidige tijd ons voorgeschoteld wordt dat een relatie altijd groots en meeslepend moet zijn en dat je daar recht op hebt en het voor minder niet moet doen.



Maar eigenlijk komt het er op neer dat we niet in andermans relatie en hart kunnen kijken. Je hoeft het ook niet te begrijpen. Als zij het maar begrijpen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
quote:Poezewoes schreef op 04 november 2010 @ 16:27:

[...]



Omdat is de huidige tijd ons voorgeschoteld wordt dat een relatie altijd groots en meeslepend moet zijn en dat je daar recht op hebt en het voor minder niet moet doen.

.Ik denk dat je het met die zin wel behoorlijk samenvat!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat er meer redenen zijn dan dat. Ik vind het wat te kortzichtig om het alleen daarop te schuiven, alsof iedereen die gaat scheiden terwijl je niet op zijn minst wordt mishandeld of bedrogen zich 'verwend' gedraagt ofzo.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex en ik zijn geen maatjes. Dat zou ook echt niet meer kunnen. We gedragen ons vriendelijk naar elkaar maar oppervlakkig. We informeren niet naar elkaars leven. We communiceren alleen over de kinderen. We gedragen ons normaal en volwassen naar elkaar.

Gewoon even een stukje taart gaan eten als kind jarig is en bij de ander zit en dat soort dingen maar meer ook niet. Ik streef er ook niet naar.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex en ik zijn nu 2 jaar uit elkaar (co-ouderschap) en het contact is inmiddels heel goed. Maatjes kan ik het niet noemen, maar we gaan wel op vriendschappelijke manier met elkaar om. We gaan allebei naar verjaardagen van gezamenlijke vrienden. Ook ouderavonden, kinderfeestjes enzo doen we samen.



Het heeft wel moeten groeien. Een jaar geleden deden we ook dingen samen, maar dat vergde toen nog veel energie en leverde toch wel spanningen op. Maar nu de scheiding helemaal afgerond is en we allebei een eigen woning hebben, is het allemaal makkelijker geworden.



Voor sommige dingen was het zoeken naar een vorm die voor ons allebei prettig was, zoals de organisatie van de kinderverjaardagen. De eerste keer deden we dat helemaal samen, dus ook op de dag zelf. Dat doen we nu anders, want het voelde echt als 2 kapiteins op 1 schip. Nu organiseert de ene het en de ander komt op visite. Voor ons werkt dat prima.
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
Alle reacties Link kopieren
quote:Reiger100 schreef op 04 november 2010 @ 16:26:

[...]





Oké, dan is het duidelijk! Ze heeft kennelijk een heel groot vertrouwen in haar ex en zijn vrouw.Ik ben vorig jaar een avond met de 'nieuwe' vriendin van mijn ex gaan thee drinken. Gewoon om te weten wat voor iemand het is. Binnenkort gaan ze samenwonen, dus dan maakt zij toch deel uit van het leven van mijn kinderen. Mocht ik komen te overlijden, dan zullen de kinderen naar hun vader gaan en zal zij dus de moederrol overnemen. (de kans dat mijn ex en ik tegelijk overlijden lijkt mij nihil)
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het juist toppie dat jullie dit willen doen voor de kinderen. Misschien dat de zaken veranderen als er nieuwe partners bij komen, maar dat zie je dan wel weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven