Relatie op school

25-10-2014 22:20 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie van een relatie tussen een docent(e) en een leerling(e)?
Niet kunnen.
Slecht idee.
Ligt aan het leeftijdsverschil. Hoezo?
Strafbaar.
Alle reacties Link kopieren
Nee, niet handig
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het sowieso fout. De machtsverhouding is altijd uit balans.

Als docent(e) moet je trouwens ook beter weten.

Je kan nooit raden welke geestelijke kwetsbaarheid een leerling(e) heeft.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Alle reacties Link kopieren
quote:madamepolish schreef op 25 oktober 2014 @ 22:21:

Ligt aan het leeftijdsverschil. Hoezo?



Verschil is ongeveer 10 jaar.

Maak me wat zorgen over een vriendin van me en haar leerkracht.
Alle reacties Link kopieren
Heel slecht.
Power to the people
Leeftijdsverschil boeit niet. Het is altijd een slecht idee en zeer terecht dat scholen er streng tegen optreden.



Als het dan toch echte liefde is *kuch* en beiden zijn meerderjarig, dan kan een van de twee een andere baan/school zoeken.
Gelukkig is dat strafbaar. Kan ook de docent zijn/haar baan kosten, als je dus echt zoveel om die persoon geeft laat je het uit je kop.
Wat voor type school is het en is je vriendin meerderjarig?
Het is strafbaar. Verder zou ik me er niet mee bemoeien als het om een ander gaat. Tenzij zij jou om raad of advies vraagt.
quote:a1d1 schreef op 25 oktober 2014 @ 22:23:

[...]





Verschil is ongeveer 10 jaar.

Maak me wat zorgen over een vriendin van me en haar leerkracht.
Quoten ging mis: Dit topic doet me denken aan de topics van een paar weken geleden. Ben jij dezelfde, TO?
Alle reacties Link kopieren
Hangt een beetje van de setting af, maar als je jong bent vind ik het niet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Dat mag niet en kan verstrekkende gevolgen voor de docent hebben. We hebben het toch over een docent?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aztec schreef op 25 oktober 2014 @ 22:30:

Quoten ging mis: Dit topic doet me denken aan de topics van een paar weken geleden. Ben jij dezelfde, TO?



Heb die topic ook gelezen. Deed me denken aan mijn vriendin.

Snapte er wel niet veel van. Maar voor de duidelijkheid; Neen, ik ben niet dezelfde.



Ben het er wel mee eens met wat je zegt. Ik zit niet in dezelfde school als mijn vriendin. Maar haar docent is 3 jaar ouder dan mij.

25 dus, en mijn vriendin 17.



Moet ik me zorgen maken? Haar advies geven? Haar laten doen?
Alle reacties Link kopieren
Dat is strafbaar. Hoezo?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Zowel je vriendin als de leerkracht kunnen grote problemen krijgen. Het beste advies aan je vriendin is om totaal te stoppen met die man. Meteen.
Alle reacties Link kopieren
Die docent is vooral heel dom bezig. Je vriendin vindt het waarschijnlijk maar wat interessant, die zal er niet uit zichzelf mee stoppen.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Dat kan dus niet. Tenzij het om volwassenenonderwijs zou gaan.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
En dan kan het nog niet. Belangenverstrengeling en een ongelijke machtsverhouding.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
quote:a1d1 schreef op 25 oktober 2014 @ 22:35:





Moet ik me zorgen maken? Haar advies geven? Haar laten doen?

Que?

Bijzonder weer.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ligt er aan. Op de middelbare school zwaar not done. Een 25 jarige studente met een 35 jarige docent kan wel weer. De structuur en verhoudingen op een uni zijn dan ook heel anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven