Relatie probleem

28-08-2014 14:52 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een heel lang verhaal probeer ik even 'kort' uit te leggen.



Mijn vriend en ik zijn nu 4,5 jaar samen en wonen sinds oktober samen, wat in het begin allemaal leuk was is het nu totaal veranderd.



Ik heb door ziekte 5 weken thuis gezeten waardoor ik misschien iets te veel ben gaan nadenken, alleen zodra hij thuis kwam ging hij op de bank zitten en verder als gesprekken met hoe gaat het, kwam het niet meer. Ik voelde me ondanks dat als hij wel thuis was onwijs eenzaam, want katten zijn leuk maar zeggen vrij weinig terug.

Ik heb hem toen een aantal keer verteld dat ik door hem belangrijk gevoeld wil worden en dat ik hem wil.. Daarna ging het even goed maar helaas snel daarna ging het weer hoe het al ging. Ik leerde een andere gast kennen die mij dus wel die aandacht geeft die ik zo onwijs mis.

Hij kwam erachter dat we elkaar leuk vinden, waar elk vroeger vriendje boos zou worden was hij gelukkig wel zo meelevend om ook in te zien dat hij het zelf had veroorzaakt.

Hij vertelde me daarna dat hij nu echt voor mij zou willen gaan en dat hij inderdaad mij een beetje had verwaarloosd. Ondertussen zijn we dik een maand verder en ben ik juist degene die hem wilt laten zien dat ik hem wil, helaas alles zonder response.. Hij zit helaas ook erg slecht in zijn vel dus, is al niet de gast waar ik zo onwijs gek van ben.

Ik moet zelf de keuze maken over wat het beste is, maar toch vind ik het fijn om jullie meningen over mijn relatie te horen.

Dus wat zouden jullie doen in mijn situatie?





En ja ik weet ik ben ook niet netjes geweest.
Waarom zit hij slecht in zijn vel?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ismene schreef op 28 augustus 2014 @ 14:58:

Waarom zit hij slecht in zijn vel?Veel stress door z'n werk
Lijkt me moeilijk om er, zeker als je dan ook nog een stressvolle periode hebt op het werk, achter te komen dat je vriendin berichtjes stuurt met een andere man. Kan hij niet eens met iemand gaan praten? Lijkt me dat, zolang je partner hem niet goed voelt, er niet veel aan jullie relatie gaat veranderen/verbeteren.
Alle reacties Link kopieren
Jij wilt support van je partner op een moment dat die helemaal geen energie heeft. Dan kun je harder gaan trekken, maar dat gaat je uiteindelijk niks opleveren.



Mijn tip zou zijn: los zelf je probleem op. Vriendinnen, ouders, therapeut, enz. Zorg ervoor dat je met iemand kunt praten.



Je kunt natuurlijk ook ervoor kiezen om met die andere gast verder te gaan. Dan kom je vroeg of laat natuurlijk in dezelfde situatie terecht.
dus hij moet je aandacht geven anders haal je dat ergens anders?

hoeveel aandacht geef jij hem?
Jij bent ziek. Jij zit thuis. Jij kan niets. En je vriend moet je vermaken en jou je belangrijk laten voelen. Niet helemaal eerlijk wel? Kijk eens hoeveel jij nog wel kan met je ziek zijn, zodat jij ook iets te vertellen hebt als hij thuis komt, in plaats van dat hij na zijn stressvolle baan ook nog eens recreatieteam moet spelen voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Dus jij zit een paar weekjes thuis. Je vriend vraagt hoe het gaat,jij vindt het niet genoeg aandacht en dan ga je zitten appen met een ander?



Wordt. ...rot voor je vriend dat jij kennelijk zo weinig voor hem voelt dat jij zo makkelijk over hem heen stapt.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Wat Ik me afvraag,hoe leer je zo snel een andere gast kennen als je weken aan huis gebonden zit?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:Daphne 28 augustus 2014 :

Hij vertelde me daarna dat hij nu echt voor mij zou willen gaan en dat hij inderdaad mij een beetje had verwaarloosd.



Ondertussen zijn we dik een maand verder en ben ik juist degene die hem wilt laten zien dat ik hem wil, helaas alles zonder response.. Wat verwacht je eigenlijk van hem?
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:Summerdance schreef op 28 augustus 2014 @ 15:42:

Wat Ik me afvraag,hoe leer je zo snel een andere gast kennen als je weken aan huis gebonden zit?Waarschijnlijk via internet of zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:daphne1989 schreef op 28 augustus 2014 @ 14:52:

....

En ja ik weet ik ben ook niet netjes geweest.



Je schrijft "ook", dat maakt mij nieuwsgierig op welke manier hij niet netjes is geweest?



Ik lees alleen een verhaal over een vent die misschien niet zo heel diepgaand of meelevend heeft gecommuniceerd, maar eigenlijk in wezen niet echt iets heeft misdaan. Dat zijn gevoel enigzins op slot zit nadat jij bij een ander aandacht ging halen waar je recht op meende te hebben is best te begrijpen.



Wat heeft hij nou precies gedaan dat ook niet netjes is?



Om ook jouw vraag te beantwoorden: Ik zou in jouw situatie voor jezelf op een rij zetten welke vormen van aandacht je niet zonder kan. En dan voor jezelf op een rij zetten of je vriend iemand is die jou dat kan geven. En dan voor jezelf bepalen wat dat betekent voor jullie relatie.



Ik denk dat jij heel erg het gevoel hebt dat jij hem een bepaalde kant op moet zien te bewegen waardoor de relatie beter wordt, maar dat zelfonderzoek jouw werkelijke queeste zou moeten zijn.



Toffe gast trouwens hoor, dat hij zijn eigen aandeel erkend en herkend.
Alle reacties Link kopieren
Hoe moet dat als je single bent dan...

Wie is er dan verantwoordelijk voor je gevoelsleven enzo?



Juistem!
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
En hoe steun jij hem met zijn "niet lekker in zijn vel zitten"?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Wow, het spijt me bijzonder (niet echt), maar wat ben jij een kleuter. Doe me even het nummer van je vriend, dan ga ik hem waarschuwen. Tragisch dit.



Ga eens een tijdje in de spiegel kijken, minstens een jaar ofzo.



En natuurlijk ben je geweldig en alle aandacht in de wereld waard en uiteraard moet je vriend zorgen dat jij je een special snowflake voelt, anders ga je toch gewoon door naar de volgende? Ik zou zeggen: doen! En daarna de volgende en de volgende, om op je 50e allemaal boeken over spiritualiteit gaan lezen, omringd door je katten. Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:turquasi schreef op 28 augustus 2014 @ 16:02:

Hoe moet dat als je single bent dan...

Wie is er dan verantwoordelijk voor je gevoelsleven enzo?



Juistem!Dit soort mensen is nooit (lang) alleen, leert mijn ervaring. Het laatste wat ze willen doen is in de spiegel kijken. Hup, door naar de volgende die je verantwoordelijk kunt maken voor jouw geluk.
Daphne, ben je er nog? Doen jullie nog leuke dingen? Mijn vriend werkt elke dag minstens 12 uur, vaak zelfs langer. En ja, soms is het eenzaam. Hij komt thuis, eet, kijkt een half uurtje tv en kruipt in bed. Het lijkt soms alsof ik alleen woon, maar wel was/vaat/rommel van 2 personen.

Maar het is ook leuk. Een hele week door spreek ik af met vriendinnen. En elk weekend gaan mijn vriend en ik iets leuks doen. We zetten de hond in de auto en rijden naar de Ardennen (we zijn Belgen). Of we gaan 's morgens naar de markt, lunchen daarna op een terrasje, lopen dan door winkelstraten, gaan iets eten op restaurant en gaan dan 's avonds minigolven.

1 Dag in de week enkel aandacht voor elkaar. En die ene dag, zorgt ervoor dat we er weer een week tegenaan kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Ziekte en stress is al als een 3de in je relatie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
To haar acties zijn niet goed te praten, maar ik snap haar ergens wel. Heel stom maar ik vind het leuk van samen met de hond te wandelen 's avonds. Een half uurtje praten en wandelen. Mijn vriend heeft daar 's avonds geen energie meer voor. En ik snap dat ook volledig, maar toch vind ik het soms jammer.
Alle reacties Link kopieren
Heb jij je wel eens afgevraagd, waarom deze relatie voor hem leuk is?

Jij klinkt niet als god's gift to men
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me best voorstellen dat als de ander bijna niet laat merken dat hij je leuk vindt, en bijna niks voor je over heeft, je je afvraagt waarom je nog een relatie hebt. Juist die dingen zorgen ervoor dat het leuk is om samen te zijn. Als jij alleen maar degene bent die geeft en de ander alleen maar (voor lief) neemt, dan is dat best pijnlijk. Vooral als je het ook nog aangeeft en er wordt niks mee gedaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 28 augustus 2014 @ 16:34:

Heb jij je wel eens afgevraagd, waarom deze relatie voor hem leuk is?

Jij klinkt niet als god's gift to men



Wat betreft 'geven wat ze nodig heeft' staat hij al met zijn rug tegen de muur, heb ik de indruk. Volgens mij is wat hij wil helemaal geen thema. Het is hoe dan ook einde verhaal. Hij is al zover haar kant op gekomen en heeft al zoveel gepikt dat ze niet hoeft na te denken over haar eigen gedrag. Ze kan gewoon blijven mokken en eisen tot iemand anders haar geeft wat ze (denkt dat ze) nodig heeft. En dan is het natuurlijk allemaal zijn schuld.



Dit soort vrouwen kwam en kom ik veel tegen in de leeftijd 18-28. Daarna wordt deze bullshit gelukkig vaak niet langer gepikt omdat veel mannen door schade en schande wijzer zijn geworden en hun grenzen hebben leren kennen. Helaas is 'een relatie' voor veel beginnende mannen niet veel meer dan 'zorgen dat ze tevreden is'. Live and learn, I guess.



Wel moet ik aantekenen dat dit forum vrij eerlijk en soms (lekker) bot is over dit soort aanstelleritus. Gelukkig maar, want in het echte leven komen veel 'vriendinnen van' niet veel verder dan "Ja. Nee, is ook zo. Wat een lul. Groot gelijk. Je moet aan jezelf denken. Kom hier, meid. Nog wijn?" En zo leert natuurlijk niemand iets!



Dus chapeau voor de mensen die hier middels een vraag hun hoofd boven het maaiveld uitsteken. Leerzaam!
quote:Suesse schreef op 28 augustus 2014 @ 16:40:

Ik kan me best voorstellen dat als de ander bijna niet laat merken dat hij je leuk vindt, en bijna niks voor je over heeft, je je afvraagt waarom je nog een relatie hebt. Juist die dingen zorgen ervoor dat het leuk is om samen te zijn. Als jij alleen maar degene bent die geeft en de ander alleen maar (voor lief) neemt, dan is dat best pijnlijk. Vooral als je het ook nog aangeeft en er wordt niks mee gedaan.Dit vind ik nogal zwart-wit. Nergens staat dat hij niets "geeft", of geen aandacht voor haar heeft. De meeste mannen die ik ken willen 's avonds, na een lange werkdag, even tot rust komen voor de televisie. Dat vind ik niet zo abnormaal. Voor haar vriend zal het ook geen leuke periode zijn geweest. En werken, én voor je zieke vriendin zorgen, én helpen in het huishouden (want TO is ziek), en dan moet je nog eens een hele avond volpraten? Zou ik ook niet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Uitmaken.
quote:willie_dynamite schreef op 28 augustus 2014 @ 16:50:

[...]





Wat betreft 'geven wat ze nodig heeft' staat hij al met zijn rug tegen de muur, heb ik de indruk. Volgens mij is wat hij wil helemaal geen thema. Het is hoe dan ook einde verhaal. Hij is al zover haar kant op gekomen en heeft al zoveel gepikt dat ze niet hoeft na te denken over haar eigen gedrag. Ze kan gewoon blijven mokken en eisen tot iemand anders haar geeft wat ze (denkt dat ze) nodig heeft. En dan is het natuurlijk allemaal zijn schuld.



Dit soort vrouwen kwam en kom ik veel tegen in de leeftijd 18-28. Daarna wordt deze bullshit gelukkig vaak niet langer gepikt omdat veel mannen door schade en schande wijzer zijn geworden en hun grenzen hebben leren kennen. Helaas is 'een relatie' voor veel beginnende mannen niet veel meer dan 'zorgen dat ze tevreden is'. Live and learn, I guess.



Wel moet ik aantekenen dat dit forum vrij eerlijk en soms (lekker) bot is over dit soort aanstelleritus. Gelukkig maar, want in het echte leven komen veel 'vriendinnen van' niet veel verder dan "Ja. Nee, is ook zo. Wat een lul. Groot gelijk. Je moet aan jezelf denken. Kom hier, meid. Nog wijn?" En zo leert natuurlijk niemand iets!



Dus chapeau voor de mensen die hier middels een vraag hun hoofd boven het maaiveld uitsteken. Leerzaam!

Ook tegen mijn vriendinnen zeg ik dat ze zich niet moeten aanstellen hoor. Maar over de leeftijdsgroep kan wel kloppen (ben 24 en word soms ook zot van de eisen die mijn vriendinnen stellen aan hun partner ).



En is 'zorgen dat ze tevreden is' niet op elke relatie van toepassing? Ik wil ook dat mijn partner gelukkig is. Daar heb ik veel voor over. En mijn partner ook voor mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven