Samenwonen tijdens studie?

16-09-2014 10:09 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ben tweedejaars studente (19) en mijn vriend (21) is in september net begonnen aan een studie in dezelfde stad. Hij heeft nog geen kamer, dus mocht hij van mijn verhuurder tot 1 oktober bij mij op de kamer. Ik woon op mezelf, zonder andere studenten, maar bij een gezin in huis. Heb m'n eigen keuken/badkamer etc dus verder weinig met hun te maken. Nu het probleem: ik wil heeel graag verhuizen, omdat ik me niet meer thuis voel in m'n huidige kamer (doordat ik dus bij dat gezin woon) en mijn vriend wil absoluut niet in een studentenhuis. De afgelopen weken dat we hier samen hebben gewoond, waren super leuk en het gaat hartstikke goed. Nu denken we eraan om samen een appartementje te huren, omdat ik sowieso wil verhuizen, hij toch niet het wilde studentenleven in een studentenhuis wil ervaren en we gewoon het liefst samen zijn.



We zijn nu 1,5 jaar samen en altijd als ik in het weekend naar huis kwam, waren we veel samen en sliepen bijna elke nacht samen. Afgelopen zomer hebben we ook 5-6 van de 7 nachten per week samen geslapen. We deden dan wel gewoon onze eigen dingen, maar sliepen daarna toch weer het liefst samen. Ook hebben we samen 8 dagen gekampeerd en dat ging ook heel goed. Hij is verder ook heel behulpzaam. We doen het nu zo dat degene die tijd heeft, boodschappen doet. Koken doen we meestal samen.



Maar nu heb ik allemaal topics over dit onderwerp gelezen en veel doemverhalen en nu ben ik bang dat het samenwonen ons kapot zou maken. Wat denken jullie: zijn we te jong om samen te wonen of heb je het zelf ook gedaan?
Als samenwonen jullie kapot gaat maken, en dan? Dan gaat het leven ook gewoon verder.



Als jullie het graag willen zou ik het gewoon proberen. En als het niet werkt dan ga je gewoon elk je eigen weg. Maar waarom ben je eigenlijk bang dat het jullie kapot gaat maken?