Schaamte, zijn ex

20-04-2014 11:09 213 berichten
Hoi! Ik heb nu een maand een officiële relatie met mijn vriend. In feite hadden we al langer een relatie, maar omdat hij een vriendin had, is het een tijdlang stiekem gegaan. We zijn allebei 22.



Ik heb me er tegen willen verzetten, maar ik was en ben smoorverliefd op hem. Ik heb vaak willen stoppen, en hij ook, maar we kwamen altijd weer bij elkaar terecht.



Een maand geleden heeft hij de knoop doorgehakt bij zijn toenmalige vriendin en voor mij gekozen. Na een relatie van 5 jaar. Ik was opgelucht, maar ik ben ergens heel bang. Wij kennen elkaar nu 2 jaar en nu hij geen relatie meer heeft, voelt het heel anders.



Ik loop nu al tegen meerdere problemen aan. De eerste is dat ik het niet openbaar durf te maken. Ik ben zo bang dat mensen mij niet gaan mogen. Onder andere zijn familie. Omdat er toch een heel verhaal achter onze relatie zit en dat verhaal is niet erg netjes te noemen. Ik ben er niet trots op en ik snap dat mensen erover oordelen. We hebben dus een officiële relatie. Maar ik heb alsnog de neiging om stiekem te doen. Uit schaamte.



Een ander probleem is zijn ex-vriendin. Ze heeft nu al drie keer contact gezocht terwijl hij aangaf dat niet meer te willen. Ik weet dat ze erg verdrietig is en daar zit hij heel erg mee, maar ik heb liever dat ze helemaal geen contact hebben. Ik heb er niks over te zeggen en hij negeert haar ook gewoon, maar het voelt niet goed dat ze contact zoekt. Ik weet niet of dat is omdat ik haar als een bedreiging zie omdat ze een hele mooie, leuke en intelligente meid is of omdat hij zo lang een relatie met haar heeft gehad. Of allebei. Ik wil niet dat hij "opeens" op haar valt, want dat deed hij natuurlijk wel.



Mijn vraag is: hoe ga ik hiermee om? Hoe word ik minder onzeker en bang? Hebben mensen hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben 5 jaar een relatie gehad, het is nu een maand uit en jij wilt niet dat ze nog contact wil maken?



Jij snapt er niet veel van zoals ik lees.
Je hebt zelf keuzes gemaakt en zult hiermee ook moeten leven. Je snapt toch zeker wel dat je een relatie niet eeuwig geheim kan houden? En wat zijn ex betreft, zoals de waard is.......
Ga aan jezelf werken voor dat je in een relatie stap!
Alle reacties Link kopieren
Hoe ik er mee om zou gaan?

Niet denk ik

Want ik zou in eerste instantie al niet een stiekeme relatie aangaan met iemand die nog een relatie heeft.



Dat druist zo in tegen alles waar ik voor sta.

Ik zou mijn ogen uit mijn kop schamen en mezelf niet meer in de spiegel aan kunnen kijken



Daarnaast zou ik mijn partner ook niet kunnen vertrouwen

Ik heb er namelijk eerste rang bijgezeten hoe hij de een voor de ander inruilt...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ze is inderdaad een bedreiging, maar dat zijn alle vrouwen, want hoe je eraan komt zo kom je er ook weer vanaf.....
Ik heb het liever niet en hij wil het ook niet. Maar zij heeft nu al 3 keer contact gezocht. En dat voelt voor mij heel vervelend, want ik zie haar als concurrentie. Niet dat ik haar niet begrijp of dat ik er iets over te zeggen heb. Het vervelende is ook dat ze heel mooi is. Niet normaal mooi, maar bijzonder en vervelend mooi. Door haar uitstraling misschien.



Ik zie haar gewoon als bedreiging, terwijl hij het overduidelijk heeft uitgemaakt. Mijn vriend zegt idd ook dat we het niet verborgen kunnen houden, maar de schaamte zit bij mij wel erg diep.



Waarom moet ik aan mezelf werken?
Alle reacties Link kopieren
Zoals je eraan komt, zo kom je er ook weer vanaf.



Ik zie het dus echt zo!



Hij is niet te vertrouwen, blijkt uit alles.



En het lijkt me logisch dat hij nog voor zijn ex voelt, 5 jaren zijn ze samen geweest.

Gun zijn ex haar verdriet en jouw 'vriend' de ruimte om ook op gevoelsvlak afscheid te nemen.



Laat het gaan en zie wat ervan komt. Of wil je hem aan de ketting leggen?!
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft AL drie keer contact gezocht? Na een relatie van vijf jaar, terwijl hij haar net een maand geleden halsoverkop gedumpt heeft voor iemand anders?



Jeetje zeg. Dat is nog net geen stalken. Drie keer contact zoeken.



Ik zou me eerder zorgen maken dat hij haar negeert. Dat is wat jou ook te wachten staat als hij je zat is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik zou me eerder zorgen maken over de volgende met wie hij vreemd zal gaan.
Alle reacties Link kopieren
Waarom jij aan jezelf zou moeten werken?



Omdat jij niet inziet dat het heel normaal is om contact te hebben en na te praten als je 5 jaar een relatie hebt gehad.



Omdat jij haar als concurrente ziet terwijl hij haar belazerd en verlaten heeft voor jou.



Ik zou ook niet staan te juichen bij de bekendmaking als ik zijn familie was, de ander was 5 jaar lang een deel van hun leven, jullie hadden een affaire. Maar als dit echte liefde is, zullen ze er wel in groeien. Verwacht niet te veel te snel, geef het tijd. En geloof in jezelf, jaloezie is echt een killer voor je relatie.
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
Alle reacties Link kopieren
En dat ze zo mooi is, tja... Kut voor je.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik vertrouw hem wel. Ik geloof er niet in dat alle vrouwen bedreigingen zijn, want ik heb er veel aan moeten doen om hem te "krijgen". Hij is echt gewild, maar gaat nooit ergens op in. Het is alleen wel dat hij 5 jaar een relatie met haar heeft gehad en van haar heeft gehouden. En ik laat hem heel vrij, maar goed voelt het niet
Alle reacties Link kopieren
quote:newwwgirl schreef op 20 april 2014 @ 11:22:

Ik vertrouw hem wel. Ik geloof er niet in dat alle vrouwen bedreigingen zijn, want ik heb er veel aan moeten doen om hem te "krijgen". Hij is echt gewild, maar gaat nooit ergens op in. Het is alleen wel dat hij 5 jaar een relatie met haar heeft gehad en van haar heeft gehouden. En ik laat hem heel vrij, maar goed voelt het niet

Slim van je.

We lezen over een tijdje je nieuwe topic wel waarin je om adviezen komt vragen hoe je om moet gaan met het feit dat je vriendje rommelt met een ander.



En als ik de moeder van je vriend was

Hier was je er de eerste tijd niet eens ingekomen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:newwwgirl schreef op 20 april 2014 @ 11:22:

Ik vertrouw hem wel. Ik geloof er niet in dat alle vrouwen bedreigingen zijn, want ik heb er veel aan moeten doen om hem te "krijgen". Hij is echt gewild, maar gaat nooit ergens op in. Het is alleen wel dat hij 5 jaar een relatie met haar heeft gehad en van haar heeft gehouden. En ik laat hem heel vrij, maar goed voelt het niet Je vertrouwt hem niet, anders zou je niets hebben om bang voor te zijn toch?
Het is echte liefde (zo voelt het dan).



We zijn 22, zij 21. Die twee waren 16 en 17 toen ze bij elkaar kwamen. In dat opzicht denk ik niet dat de familie het heel erg vindt. Naja, dat hoop ik dan. Want ze waren nog heel jong.



Ik vertrouw hem. Zeg het nog maar een keertje. ;)
quote:Naara schreef op 20 april 2014 @ 11:24:

[...]



Je vertrouwt hem niet, anders zou je niets hebben om bang voor te zijn toch?De angst heeft weinig/niks met hem te maken, zoals je leest.
Alle reacties Link kopieren
Sjezus.... Je hebt alle reden om bang te zijn. Jullie bedonderen haar en de hele omgeving erbij. Jullie keuze hoor maar dan niet piepen dat je bang bent voor de gevolgen want die gaan door het liegen en voor de gek houden toch echt komen. Dit soort zaken komen altijd uit en jullie maken het erger en erger.



Jouw angsten betreffen niet haar , jij bent bang voor de veroordelingen en boosheid die gaat komen. Terecht want ik denk dat die onvermijdelijk zijn. Succes.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Meid maak je geen zorgen over een paar jaar ruilt hij jou in op dezelfde manier zoals hij zijn ex ingeruild heeft.
Alle reacties Link kopieren
Hij is al een keer vreemd gegaan, dus succes dan maar he?
Alle reacties Link kopieren
Hoe weet je nou dat hij nergens op ingaat?



Hij is toch ook met jou de hooiberg ingedoken?

Je hebt gewoon een leugenaar aan de haak geslagen.



En daar ben jij trots op? Dat je hem hebt kunnen krijgen?!

Ben blij dat jij hem hebt overigens, want een man die zijn vriendin van 5 jaren zo beduveld... die hoef ik niet.



Het is zijn probleem dat hij zijn ex beduveld heeft. Jij hebt er wel degelijk aan meegewerkt. De basis is al niet goed van jullie relatie vind ik.

Vandaar je schaamtegevoel, denk je niet?!



En wanneer je hem echt zou vertrouwen. (.....) zou je je niet druk maken over het gegeven dat hij een periode van 5 jaar moet afsluiten.

Al zegt hij van niet....
quote:newwwgirl schreef op 20 april 2014 @ 11:22:

Ik vertrouw hem wel. Ik geloof er niet in dat alle vrouwen bedreigingen zijn, want ik heb er veel aan moeten doen om hem te "krijgen". Hij is echt gewild, maar gaat nooit ergens op in. Het is alleen wel dat hij 5 jaar een relatie met haar heeft gehad en van haar heeft gehouden. En ik laat hem heel vrij, maar goed voelt het niet Ik zou voorlopig maar bij die familie wegblijven, die zitten nu echt niet op je te wachten. Dat gaat nog een hele tijd duren hoor, als ze je al ooit accepteren, dat is nog maar de vraag.
Met alle respect, maar ik vind het vrij naïef om te verwachten dat zijn ex plotsklaps uit beeld verdwijnt en er geen enkel contact meer is. Dat wil niet zeggen dat 'zij' een bedreiging is, maar na 5 jaar samen moeten er praktisch en emotioneel misschien toch wat dingen afgerond worden.
Alle reacties Link kopieren
Overigens snap ik de onzekerheid wel. Zij delen meer dan jullie tot nu toe, hebben een heel verleden. Ik heb het in het begin van mijn vorige relatie ook gehad, dat wantrouwen naar exen. Raar eigenlijk, want zelf heb ik ook gewoon contact met exen, totaal geen bedreiging voor mijn partner.



Als je zekerder wordt van jezelf, dan maak je je daar gewoon minder druk om. Als het goed is, is je partner namelijk bij je omdat jij de leukste bent! En zo niet, dan verdient hij je niet.
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
Alle reacties Link kopieren
Je gaat ooit terug krijgen wat je er zelf in hebt gestoken hé. Heel triest van je dat je zo veel moeite hebt gedaan om hem te veroveren terwijl je wist dat hij bezet was. Je bent dus gewoon een achterbaks mens. Karma en zo...
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven