Sfeervol en intiem trouwen in Zuid-Holland

23-06-2012 21:37 45 berichten
Ik ben op zoek naar een supermooie locatie om te trouwen. Sfeervol en intiem, het hoeft geen groot feest te worden.

Kasteeltje, een kerkje of een ander gebouwtje dat warmte en sfeer uit straalt. Wie heeft er tips?

Ook ben ik aan het nadenken over de indeling van de dag.

Eerst de ceremonie, dan taart eten, eventueel een receptie en als afsluiting met een select gezelschap uit eten.

Ik wil wel wat doen voor mensen die wat verder van mij af staan, maar ik wil geen avondfeest geven. Maar recepties zijn vaak zo saai.... Wie heeft er een leuk idee voor bijv een receptie?
Alle reacties Link kopieren
je receptie geen receptie noemen maar feliciteren met taart en bubbels.
Het kasteel van Rhoon is een heel populaire trouwlocatie. Schijnt heel romantisch te zijn.
http://www.hetkasteelvanr ... p?page_id=24&name=Trouwen
In '99 ben ik getrouwd in molen De Arend in Bergambacht. Mooie locatie, sfeervol maar niet te veel poeha, konden zo'n 30 tot 40 mensen in de molen.

Feest hadden we bij restaurant de Witte Brug in Lekkerkerk.
En, hoe vind je het? Ik wil het weten. Ik wil het weten.
Wat ik heerlijk vond was dat we alles op één locatie hadden, geen reis stress.

En dat we de foto's gemaakt hadden voor de ceremonie, dus geen gat in de dagplanning voor dag gasten.

Receptie is feliciteren, drankje en weg.

Als je het ver van huis doet, is het voor minder mensen 'lonend' denk ik. Heb je meer tijd per gast, en anders is het kijken, feliciteren een tot ziens.

Niks mis mee, ik heb laatst tijd gemaakt om een bruid te zien, was fijn dat het kon, wist daar er geen uitgebreid gesprek zou volgen.
Heb je een voorkeur voor een gebied in Zuid Holland? Rond een bepaalde plaats?

Het Kasteel in Woerden is nét in Utrecht, maar wel heel sfeervol.
Hofwijck in Voorburg is intiem om te trouwen, kan je daarna eventueel door naar De Koepel of naar Savelsberg iets verderop.

Of naar Wassenaar, alles op 1 locatie bij Voorlinden. Of naar Oegstgeest Onder De Linden.

Heb je al iets? Heb veel bruiloften meegemaakt de laatste jaren

Anders misschien handig om aan te geven welk idee jij hebt van intiem, dat zoekt makkelijker mee.
Ten eerste gefeliciteerd met het voornemen te gaan trouwen.

Ik weet geen locatie in Zuid-Holland. Wij zijn toen in de Wijenburg in Echteld (Betuwe) getrouwd, klein kasteeltje. Wij hebben toen de mensen uitgenodigd voor de trouwerij zelf met daaraan vast een borrel. Vond ik mooier staan dan een receptie. En aansluitend zijn we met een klein groepje lang wezen dineren.
De Lindenhof in Delft? Zij hebben nog meer locaties
Ik wil ook trouwen. Geen tips hier verder, sorry voor mijn nutteloze bijdrage.
quote:Cateautje schreef op 23 juni 2012 @ 21:48:

Het kasteel van Rhoon is een heel populaire trouwlocatie. Schijnt heel romantisch te zijn.

Dat gedeelte van Rotterdam Zuid vind ik nou niet echt 't toppunt van romantiek
quote:wellebellie schreef op 23 juni 2012 @ 22:40:

Ik wil ook trouwen. Geen tips hier verder, sorry voor mijn nutteloze bijdrage.

Heb je al een man of vrouw op 't oog?
quote:quattro35 schreef op 23 juni 2012 @ 22:47:

[...]

Heb je al een man of vrouw op 't oog? Hahaha, dat wordt inderdaad een probleem. Mannen in overvloed, maar trouwlustige mannen zijn toch wat zeldzamer
''Dat gedeelte van Rotterdam Zuid vind ik nou niet echt 't toppunt van romantiek ;-)''

Ben je niet in de war met De Oliphant? Dat is in Rotterdam-Zuid, het kasteel van Rhoon niet.
Wij zijn in het witte huis in Pijnacker getrouwd, geen kasteel, wel 1 en al sfeer!
"Op hodenpijl" in Schipluiden
Witte huis in Pijnacker zou ik niet doen, het is er al jaren een bouwput en dat zal zeker nog even zo blijven.

Lindenhof in Delft is geweldig, zo ook het kasteel van Rhoon.
Grandcafe- restaurant Abel te Albrandswaard
quote:Cateautje schreef op 23 juni 2012 @ 22:01:

En, hoe vind je het? Ik wil het weten. Ik wil het weten.

Hoi Cateautje,

Geweldig! Dit is zeker een optie. Deze komt op de lijst te staan. Het ziet er super uit. Ben je er zelf getrouwd?
quote:mandy81 schreef op 24 juni 2012 @ 11:43:

[...]

Hoi Cateautje,

Geweldig! Dit is zeker een optie. Deze komt op de lijst te staan. Het ziet er super uit. Ben je er zelf getrouwd? Oh nee, niks voor mij. Maar ik ben wel verliefd op de liefde en vind het prachtig als mensen besluiten het ultieme te doen.
quote:mandy81 schreef op 24 juni 2012 @ 11:43:

[...]

Hoi Cateautje,

Geweldig! Dit is zeker een optie. Deze komt op de lijst te staan. Het ziet er super uit. Ben je er zelf getrouwd?Mijn beste vriendin is er getrouwd. Super leuke locatie.
Waar zit de any-key?
quote:chartreuse schreef op 23 juni 2012 @ 21:58:

In '99 ben ik getrouwd in molen De Arend in Bergambacht. Mooie locatie, sfeervol maar niet te veel poeha, konden zo'n 30 tot 40 mensen in de molen.

Feest hadden we bij restaurant de Witte Brug in Lekkerkerk.Bedankt voor je reactie. Het lijkt mij ook wel wat, maar ik denk dat het niet meer kan. Ik kan geen website vinden. MIsschien weet jij die?
In Rijswijk.

Vlietzigt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven