Stel ik me aan?

22-08-2014 14:22 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ik zit met een vraagje:

Sinds 3 jaar heb ik een hele leuke, lieve, knappe en grappige vriend van wie ik zielsveel houd. Dat is volgens hem ook wederzijds want dat vertelt hij me vaak genoeg. Ik was dan tot een maand geleden ook alleen maar gelukkig met hem.

Toen hij een maandje geleden iets opzocht in zijn facebookchat op mijn computer was hij daarna vergeten uit te loggen. Toen ik een uurtje later mijn eigen facebook wilde openen, kwam ik echter in zijn facebook terecht. Ik met mijn vervelende nieuwsgierige neus voelde mijn hart al sneller kloppen en ik keek even in zijn berichten. Wat ik vond viel me heel erg tegen..

Ten eerste vond ik dat hij al 5 maanden met een meisje chatte, die hij via zijn tennisclub kent. Nu heb ik daar in principe geen problemen mee, maar het gaat me om de manier waarop. Zij zit overduidelijk te flirten, hij gaat er op in. Zij weet duidelijk niet dat hij een relatie heeft. Ook hij zorgt er voor dat ze daar niet achter komt, door bijvoorbeeld te zeggen dat hij geen zomerplannen heeft (terwijl we 2 weken naar Italië zouden gaan).

Ten tweede vond ik een gesprek waarin een meisje hem haar excuses aanbood voor haar gedrag in de kroeg (ze probeerde hem te zoenen) en geen relatie kapot wil maken. Hij gaat er op in met 'geeft niet, ik kon me ook moeilijk inhouden'. Zij zegt: nou mocht het ooit uitgaan, weet je me te vinden. Zegt hij: 'nou waarschijnlijk over 5 maanden!. Dat doet me pijn, want dan verhuis ik namelijk naar Oxford om daar te gaan studeren, maar we zouden een lange afstandsrelatie proberen door elkaar elke twee weken te zien..



Goed, dat is wat ik had gevonden. Ik confronteerde hem ermee. Hij had immens spijt, zij dat hij nooit wat fysieks had uitgespookt en dat hij het nooit zo ver had willen laten komen. Dat hij van me houdt. Soms voelt hij zichzelf een mislukkeling en geniet er daarom van als er dan meisjes met hem flirten en hem complimenteren. Het voelt dan even als een andere 'werkelijkheid.



Nouja, ik voelde me natuurlijk wel verraden, maar ik vond het geen reden om er verder enorm over door te gaan. Ik ben gekwetst, maar hij heeft spijt betuigd en gezegd dat zoiets nooit meer zal gebeuren en dat hij voortaan altijd eerlijk zal zijn. Want, ik vind het niet erg als een meisje hem probeert te zoenen, maar als hij dat verzwijgt, maakt hij er als het ware een ding van. Hij verwijderde beide dames van facebook. Vertelde die ene waarmee hij zo lang had gechat dat hij niet eerlijk was geweest omdat hij een vriendin heeft waar hij immens veel van houdt en er nooit bij stil had gestaan dat het mij zoveel pijn zou doen.



Dus ik dacht, boekje dicht, we gaan weer verder. Niets was minder waar: enkele dagen later ontving ik een brief van het eerste meisje. Waarin ze uitlegde wat er was voorgevallen. Allemaal details waar ik misselijk van werd. Maar wel de bevestiging dat er nooit iets fysieks was gebeurd. Maar wel dat er twee keer afgesproken is bijvoorbeeld (waarvan mijn vriend zei dat het nooit was gebeurd). Ik heb haar netjes teruggemaild en gezegd dat ik het waardeer dat ze me schrijft, maar dat ik het hoop af te sluiten en dat ik hoop dat ze snel iemand vindt die wel eerlijk tegen haar is.

Op mijn aandringen heeft mijn vriend haar nog geprobeerd te bellen om het uit te leggen, maar ze nam niet op. Hierna stuurde ze mij weer berichtjes van 'je vriend probeert me te bellen, weet je zeker dat je hem kan vertrouwen.'. Toen heb ik besloten niet meer terug te mailen.



Pfff, maar dat was mijn lange verhaal, wat nu mijn vraag is. Hoe kan ik mijn vertrouwen weer terugkrijgen. Ik verhuis naar het buitenland en essentieel voor een langeafstandsrelatie is het wederzijdse vertrouwen, want anders word je gek. Ik hou zielsveel van hem, maar ik heb dat vertrouwen nu gewoon nog niet. Ik voel me een beetje verraden eigenlijk. Ik ben bang dat dit mijn buitenlandervaring in de weg staat. Moet ik er een eind aan maken? Of kan ik hem wel vertrouwen? Ik ga naar het buitenland voor 2 jaar.. Of stel ik me gewoon alleen maar ontzettend aan?



Liefs!
Alle reacties Link kopieren
Oeps.. beetje lang verhaal!
Joh, dit houdt toch nooit stand.
Alle reacties Link kopieren
In plaats van je af te vragen hoe je het vertrouwen terugkrijgt zou ik me eerder afvragen of je dat überhaupt wilt. Lijkt mij nogal een klootviool.
My mind wanders in the shadows, I can not hear a sound, a zombie screams and a werewolf howls, my world is going down..
Vrouw, lekker naar Oxford gaan en daar je ogen open houden. Deze man is dat ellendige gedoe van een lange afstandsrelatie helemaal niet waard joh.
Alle reacties Link kopieren
Dat wordt niets. Sorry.
Alle reacties Link kopieren
Het zou mij te veel gedoe zijn. Mijn vriend moet mij willen, geen ander. Als ik achter zulke gesprekken zou komen dan zou dat het tegendeel bewijzen. Dikke doei.
Alle reacties Link kopieren
Als hij al niet te vertrouwen is als hij in je buurt is en je regelmatig ziet, dan is hij al helemaal niet te vertrouwen als jij straks in het buitenland zit en hij 'sekstekorten' oploopt.
Alle reacties Link kopieren
Hij is gewoon zijn lijntjes aan het warmhouden voor als je weg bent!



Ik word er plaatsvervangend boos van. Bah!
Ik zou idd. niet echt verwachten dat een LAT relatie in jullie geval gaat werken, helaas.
Alle reacties Link kopieren
Kansloos dit, echt. Vind je niet dat je beter verdient dan dit?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me niet dat hij te vertrouwen is na deze leugentjes.
Alle reacties Link kopieren
He meis wat een naar verhaal, ik kan me voorstellen dat dit erg pijnlijk voor je moet zijn (geweest).



Ik praat het absoluut niet goed voor hem, maar ik begrijp wel wat zijn gedachtengang is. Ik heb zelf in het verleden ook een relatie gehad met iemand die tegen me opkeek omdat hij van zichzelf vond dat hij minder succesvol was in dingen dan ik (vond ik zelf overigens errug meevallen). Dat is natuurlijk helemaal geen excuus voor zijn eerdere gedrag, maar het komt een beetje overeen met wat ik toentertijd met desbetreffende meneer heb meegemaakt.



Je vriend gaat (ging?) op een hele verkeerde manier om met zijn 'tegen jou opkijken'. Hij doet namelijk dingen achter jouw rug om die niet tof zijn. Ik denk dat dat alleen maar erger wordt als jij straks in Oxford zit (prachtige stad trouwens, goed zo!) Dan heeft hij namelijk minder zicht op je doen en laten en zal hij denk ik alleen maar onzekerder worden. En ja, ik ben er bang voor dat dat je buitenlandervaring gaat verpesten.



Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat je voor een succesvolle lange afstandsrelatie beiden sterk in je schoenen moet staan. Als hij nu al dit soort dingen doet, zie ik het voor jullie in de toekomst niet werken. Ik hoop dat ik ongelijk heb natuurlijk, en wens je veel succes! En mocht het uitgaan: Engelse mannen zijn super leuk.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Dumpen!



Het gaat niet om het vreemdgaan maar om het bedrog.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dumpen.



Hij liegt en zit bewust een meid op te warmen omdat jij over vijf maanden weg gaat. Je verdiend beter.
Alle reacties Link kopieren
quote:regenjas123 schreef op 22 augustus 2014 @ 15:22:

Bedankt voor de reacties. En jeetje, wat had ik andere reacties verwacht! Ik dacht echt dat ik ergens een big deal van maakte, maar dat blijkt dus gegrond..



Vertrouwens is een big deal en nee, je stelt je zeker niet aan.

Verder eens met alle voorgaande reacties.
Alle reacties Link kopieren
quote:alpacaface*82 schreef op 22 augustus 2014 @ 14:42:



Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat je voor een succesvolle lange afstandsrelatie beiden sterk in je schoenen moet staan. Als hij nu al dit soort dingen doet, zie ik het voor jullie in de toekomst niet werken. Ik hoop dat ik ongelijk heb natuurlijk, en wens je veel succes! En mocht het uitgaan: Engelse mannen zijn super leuk.



Helemaal mee eens. Ook ik heb een lange afstand relatie gehad met mijn nu huidige man. Die vertelde mij altijd wat hij ging doen en met wie. Hij had ook vrouwelijke vriendinnen in 'zijn' land waar hij regelmatig wat mee ging eten. Allemaal prima en ik heb nooit het gevoel gehad dat hij iets met een ander heeft uitgespookt. Eerlijk en open communicatie is wel zo prettig. Wanneer er geen vertrouwen is, is het wel erg moeilijk om door te gaan. Dat raakt je nl wel de kern van je relatie. Als jij straks weg bent, dan gaat er, vermoed ik, toch een heleboel twijfel ontstaan, want dit verhaal blijft door je hoofd spoken.



Oh enne...Engelsmannen zijn zeker leuk Succes in Oxford!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Nog één ding: je bent hopelijk niet in de kutsmoes "ik kijk tegen je op en heb af en toe bevestiging van andere meiden nodig dat ik geen slappe zak ben" getrapt, of wel?
Ik zou hem ook echt niet meer vertrouwen. Hij heeft dus ook een nare kant.

Bij jou leuk en lief doen maar achter je rug om andere meiden warm houden. Die gaat straks los als jij weg bent.

Ik zou er nu al een punt achter zetten dan ben je over 5 maanden verlost van liefdesverdriet en onzekerheid.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Ligt de grens bij jou bij fysiek vreemd gaan to? Of ligt jouw grens ergens anders? Wodt je grens misschien langzaam opgeschoven?



Je kunt de klok erop gelijk zetten hoor. Hij wordt hooguit beter in het verbergen en dat is niet zo moeilijk wanneer jij in een ander land bent.

Met welke gemoedstoestand wil je daar heen? Toch niet met de gedachte dat je eigenlijk je vriend in de gaten moet houden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wauw. Wat een lul.

Gelijk kappen ermee. Dit komt niet meer goed.

Zoek een leuke Engelse jongen straks en ga lekker verder. Zo'n droplul heb je niet nodig in je leven.
She needed a hero. So that's what she became.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar zeg! Als ik in jouw situatie had gezeten dat had ik de eer aan mezelf gehouden en een punt achter de relatie gezet. Makkelijk gezegd, maar het is echt een achterbakse gladiool met geen grijntje respect voor jou.



Sterkte! En veel plezier in Oxford (gaaf zeg!)
Alle reacties Link kopieren
quote:regenjas123 schreef op 22 augustus 2014 @ 15:46:

[...]





ik vrees van wel..Ok. Besef je dat je je hiermee een oor laat aan naaien? Zijn gebrek aan ruggengraat heeft niets met jouw succes of falen te maken. Hij neemt je in de zeik, bedenkt een kutsmoes en jij trapt er in. Dat noemen ze nou manipuleren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven