Stoort het jullie dat........................

16-07-2012 11:56 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bouwvakkers naar je fluiten.



Zomaar een vakantie / maandagmorgen topic voor de fun.



Naar aanleiding van deze gebeurtenis:



Vanmorgen liep ik naar de winkel achter een mooie dame, midden 20 lang blond haar, een eind verder waren 3 bouwvakkers aan de straat bezig (je voelt hem al aankomen)



Ze was een meter of 20 van deze mannen verwijderd toen ze ongegeneerd stopten met werken en begonnen te kijken, niet eens stiekem.

Toen ze langsliep was er een soort goedkeurend gesis wat ik niet goed kan omschrijven.



Mijn vraag dames is de volgende, stoort dit jullie?



(Omdat ik niet wist waar ik hem moest plaatsen heb ik gekozen voor deze pijler)

Het stoort me

Totaal aantal stemmen: 75

Niet, ik ga me pas zorgen maken als ze niet meer kijken. (53%)
Wel, irritant mannen gedrag. (27%)
Jeetje, waren er maar mannen die hun werk voor mij neerlegge (20%)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Nee dat stoort me niet.



De bouwvakkers hier wensen me elke ochtend een zeeeeeer hartelijke goedemorgen. Ik wens hun hetzelfde en loop door naar mn werk.



En that's it.
Alle reacties Link kopieren
Nou tegen de tijd dat ze niet meer naar me fluiten ga ik me afvragen of ik echt een oud fossiel ben geworden..
Alle reacties Link kopieren
Het is met dit soort dingen altijd de toon die de muziek maakt.
Alle reacties Link kopieren
Mij stoort fluiten ook niet. Sissen vind ik daarentegen wel irritant, maar ach, daar laat ik mijn humeur niet door vergallen.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Nee hoor, dat zou nou van die dingen waar ik mij niet aan zou storen. Tijdverspilling ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Akakia schreef op 16 juli 2012 @ 11:59:

Mij stoort fluiten ook niet. Sissen vind ik daarentegen wel irritant, maar ach, daar laat ik mijn humeur niet door vergallen.Sissen vind ik idd ook irritant maar zolang ze niet opdringerig worden en aan me gaan zitten vergalt het mijn humeur ook niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ruza schreef op 16 juli 2012 @ 11:58:

Het is met dit soort dingen altijd de toon die de muziek maakt.Dit. Als ze gewoon een beetje willen flirten vind ik dat best, zelfs vleiend. Gesis of gore opmerkingen, daar moet ik weinig van hebben. Maar die hoor ik nooit van bouwvakkers, eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan van dat soort dingen toch best gevleid raken ja, dus nee, ik stoor me er niet aan. Als het alleen fluiten of een grappige opmerking is. Als ze ranzige dingen naroepen, vind ik het wel heel vervelend.



Ik had onlangs trouwens hetzelfde, werd door een tuinier in het park nagefloten tijdens het hardlopen. Wat ik toch best opmerkelijk vond, want na 20 km met een roodaangelopen hoofd en een zwaar bezweet shirt vond ik mezelf er toch niet op mijn best uitzien .
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, het hoort erbij! Wordt er altijd helemaal vrolijk van als ik elke ochtend met dochter van 2 langs de bouwplaats loop/fiets en we altijd vrolijk worden toegeroepen. we zwaaien ook altijd vriendelijk terug.
Alle reacties Link kopieren
Zelfs nu ik ruim 6 maanden zwanger ben doen ze het nog trouwens! Dus je moet je inderdaad afvragen wat er van je geworden is als ze het helemaal niet meer doen;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind fluiten of te vrolijk goeiendag zeggen wel grappig.

Sissen of overdreven opdringerig worden is minder leuk.
Stressed is just desserts spelled backwards
Vroeger vond ik het 'irritant', tenminste, dat dacht ik.



Tegenwoordig ga ik persoonlijk bedanken als ze naar mij fluiten.
Alle reacties Link kopieren
het stoort mij ook niet, vroeger wel, ik had een krantenwijk, en vaak in de zomer allemaal mannen die in bosjes werken, of schilders, altijd even stiekem kijken en fluiten, vroeger vond ik het nog wel eens vervelend, ach nu kan he tmij niet veel schelen, als ze dat doen, voel ik me des te meer beter:) heeft dan toch als ware een soort betekenis
Alle reacties Link kopieren
Het zijn van die dingen die je dag zomaar weer even goed kunnen maken.
Bij mij roepen ze vaak joviaal 'Goeijemorreguh!' en kijken ze een beetje provocerend, om te peilen of ik nuffig mijn neus in de lucht steek of teruggroet.



Ik groet altijd joviaal terug maar loop wel gewoon op hetzelfde tempo door, want ze zijn (bij mij althans) wel erg happig op een praatje (en die bouwvak-humor vind ik echt niet te pruimen).



Ik vind het niet echt vervelend, maar ik snap niet dat zij kunnen werken met zoveel afleiding. Concentreer je lekker op die tegels, denk ik dan. Ze maken ook altijd opmerkingen als je iets bijzonders hebt. Een maf jasje, of een stoeipartij met het koord van je mp3-speler.



Maar hoewel ik me er niet aan erger, vind ik het wel vervelender dan aangesproken worden door een andere persoon 'in burger'. Bouwvakkers zijn toch net even luidruchtiger, komen dichterbij, roepen flauwe dingen en weten nooit iets als je ze iets vraagt (zoals de weg).



Ik voel me er niet zo gemakkelijk bij dat het een soort van 'ongelijk' is: zij doen alsof ze in geen jaren meer een mens gezien hebben en ik heb er niet zo'n behoefte aan om met ze te spreken. Misschien is dat het. Hetzelfde ongemak als wanneer oma vraagt 'waarom je zo weinig komt', terwijl je heel druk bent. En zij dus meer behoefte/tijd heeft voor jou dan andersom.
Alle reacties Link kopieren
Soms, als ik mijn dag niet heb.



Andere keren vind ik het wel leuk.



Heb ook wel eens meegemaakt dat ze van veraf hadden gewed of ik wel of niet een BH aan had en toen ik dichtbij was gingen ze dat vragen. Boeiend. Als dat hun werk leuker maakt.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
ik hou daarvan, heerlijk... laat ze fluiten, leuke opmerkingen maken.. gezellig..
Alle reacties Link kopieren
Eens met Ruza. Ik roep vaak overdreven vrolijk 'Goedemorgen!' terug. Niets aan de hand en je wordt er zelfs vrolijk van. Van die straatschoffies die 'hey meisje, psst psst' roepen word ik dan weer niet blij.



Laatst stond ik al bellend (met mijn moeder notabene) op de fiets stil voor een stoplicht, naast twee kereltjes op een scooter. En maar 'oehhh meisje! pssssssst! Waarom doe je zo arrogant? Niets terugzeggen is niet beleefd hoor!' Het was dat ik stug doorpraatte en het snel groen werd want anders had ik ze mooi even uitgelegd dat het niet beleefd is om door iemands telefoongesprek heen te praten!
Alle reacties Link kopieren
Je moet je zorgen gaan maken als ze niet meer fluiten.
Alle reacties Link kopieren
Leuk juist!
Alle reacties Link kopieren
quote:Moonlight82 schreef op 16 juli 2012 @ 12:10:





Heb ook wel eens meegemaakt dat ze van veraf hadden gewed of ik wel of niet een BH aan had en toen ik dichtbij was gingen ze dat vragen. Boeiend. Als dat hun werk leuker maakt.





Hoe komen ze er op



Naast onze werkplaats zit een sportschool en daar is een keer een officiële klacht van gekomen dat de monteurs floten.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
De schilders hier tegenover vroegen heel vriendelijk hoe mijn vakantie was geweest.

Als ze me gaan negeren, ga ik me wel zorgen maken:-)
quote:hollebollegijs schreef op 16 juli 2012 @ 12:17:

[...]





Hoe komen ze er op



Naast onze werkplaats zit een sportschool en daar is een keer een officiële klacht van gekomen dat de monteurs floten.Officieel klagen zou ik niet doen, maar het blijft wel een beetje ordinair, ja. En soms vervelend als je gewoon in je eigen hoofd zit. Ze doen het immers ook als je tante net is overleden, je ontslag hebt gekregen of je gewoon om een andere reden niet in feeststemming bent, of in de stemming om contact te leggen met andere mensen. Soms moet je gewoon van A naar B, ongeacht de situatie. En als je dan niet reageert zou je een arrogant mens zijn?
Alle reacties Link kopieren
Het gebeurd wel eens en fluiten of een hallo is wel leuk, maar als ze meters bij je vandaan al hun werk neerleggen, om je van top tot teen te kunnen bekijken, tja dan voel ik mij daar wel ongemakkelijk bij, dus dat hoeft van mij niet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven