Surinaamse vriend

25-07-2014 10:27 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een jaar geleden heb ik een leuke man leren kennen. Hij woonde toen pas 2 jaar in Nederland. Ik merk nu dat de cultuurverschillen er zijn. We wonen 3 maanden samen en hij doet niks in het huishouden. Afspraken komt hij niet na en is standaard te laat. Hij laat troep rondslingeren en toont geen interesse in mijn dochter, het is zijn kind niet maar dan nog als je in hetzelfde huis woont kun je helpen.



Iemand advies.
Alle reacties Link kopieren
Dumpen?
Alle reacties Link kopieren
Meteen natuurlijk.
Le plaisir est le bonheur des fous, le bonheur est le plaisir des sages.
Cultuurverschil of een lompe niksnut?
Alle reacties Link kopieren
En die cultuurverschillen waren je eerder niet opgevallen?



Je zou met hem hierover kunnen gaan praten, wellicht weet hij niet dat jou deze dingen dwars zitten.

Indien praten niet helpt, dumpen!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heeft dit niks met cultuur te maken maar alles met zijn persoonlijkheid. Mijn ex (Surinaams) was in alles het tegenovergestelde van jouw vriend.
Alle reacties Link kopieren
"Looking back, I could have played it differently

Learned about the man before I fell"...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Duidelijk zijn. Zijn achtergrond moet niets uitmaken. Jij zegt wat je van hem verlangt qua gedrag en relatie. Als hij dat niet kan opbrengen, dan wegwezen. Er zijn genoeg mannen beschikbaar die wel bereid zijn om een volwaardige relatie aan te gaan. Laat hem maar iemand zoeken die het prettig vindt om zijn sloofje te spelen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Loepje.

TO, mischien volgende keer iets langer wachten en beter beoordelen wat voor vlees je in de kuip hebt voordat je iemand in huis haalt. En voor nu: gooi hem eruit.
Oh ja: stop met het aantrekken van losers.
Alle reacties Link kopieren
Maak afspraken waarbij jullie samen verantwoordelijk zijn. Misschien heeft hij het nooit geleerd en verwacht hij dat je zijn moeder opvolgt? Geef hem de kans te bewijzen dat hij een volwassen vriend kan zijn.



En dump hem als hij weigert.
Alle reacties Link kopieren
Surinamers zijn vaak wat 'makkelijker'.

Wat losser in de omvang, opvoeding en het doen van klusjes in huis.



Relax baby, weet je wel. Het komt wel eens een keer.........



Dat is heel ontspannen natuurlijk. Maar voor Nederlandse begrippen soms ook wel eens irritant. En krijg je de opmerking van b.v.: "hij doet niets in het huis".



Nederlanders willen dat bepaalde klusjes redelijk snel gedaan worden.

Surinamers zien dat wat relaxter en zeggen: "Rustig aan, het komt wel een keer".



Maar dit geldt niet voor iedere Surinamer. Er zijn er ook zat die wel snel aanpakken.

Net zo als er ook genoeg Nederlanders zijn die thuis ook de boel laten zoals het is en er geen- tot weinig moeite voor doen.



Conclusie: Er zijn algemene cultuurverschillen op dit vlak. Maar dat geldt niet altijd. Het zal ook per persoon verschillen.



Alle reacties Link kopieren
[quote]rob_uit_zeist schreef op 25 juli 2014 @ 10:54:

Surinamers zijn vaak wat 'makkelijker'.

Wat losser in de omvang, opvoeding en het doen van klusjes in huis.



Relax baby, weet je wel. Het komt wel eens een keer.........



Nederlanders willen dat bepaalde klusjes redelijk snel gedaan worden.

Surinamers zien dat wat relaxter en zeggen: "Rustig aan, het komt wel een keer".

Conclusie: Er zijn algemene cultuurverschillen op dit vlak. Maar dat geldt niet altijd. Het zal ook per persoon verschillen.





Ik sta versteld. Wat een onzin. Waar baseer je dit in godsnaam op?
Alle reacties Link kopieren
Surinamers houden ook van heel veel kip....
Alle reacties Link kopieren
Ja en van pittig eten..
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Je zoekt ze wel uit he
Alle reacties Link kopieren
Denk niet dat je hem kunt veranderen, dat lukt niet.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Je kent die man pas een jaar en jullie wonen al samen??
Zoek een bijman.
Omg, idd loepje. Wat is er met je Senegalese hubbie gebeurd?
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 25 juli 2014 @ 11:14:

Omg, idd loepje. Wat is er met je Senegalese hubbie gebeurd?De Surinamer heeft een grotere piemel denk ik....
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 25 juli 2014 @ 11:14:

Omg, idd loepje. Wat is er met je Senegalese hubbie gebeurd?Misschien woont hij inmiddels in België?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Is geen kwestie van cultuur. Ik ken zat (Surinaamse) mannen die een huishouden runnen, die koken, schoonmaken en voor kinderen zorgen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Te snel gaan samenwonen dus. Dump deze #$%*&* en kijk beter uit bij de volgende!!
Alle reacties Link kopieren
Hij is gewoon het type klaploper, die komen in elke cultuur voor.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven