Terug op de markt; nitwit m.b.t. daten

22-08-2012 23:54 2455 berichten
Ik ben sinds ruim 3 maanden weer vrijgezel, nadat ik ben bedrogen door mijn ex. In de stellige overtuiging dat ik minimaal een jaar alleen zal blijven, want ik ben enorm gekwetst door hem.

Twee weken geleden onverwachts uitgevraagd door iemand met wie ik al langer een klik had en een eerste en tweede date gehad. Vooral de geestelijke klik was heel sterk, en ik voelde zelfs een lichte kriebel bij de afscheidszoen. Afgelopen maandag belde hij me nog, en gaf aan me heel graag deze week te zien. Vindt me aantrekkelijk, etc. Wegens drukke agenda wordt afspreken lastig, maar normaliter sturen we elkaar af en toe een berichtje.



Máár het is na dit gesprek volledig stil. Ik stuurde twee berichtjes en krijg geen antwoord. Aangezien ik een enorme nitwit ben op dit gebied, vraag ik jullie wat dit kan betekenen..

haal die glazen bol maar tevoorschijn



P.s. Het is een serieuze vraag...helaas
anoniem_36142 wijzigde dit bericht op 23-08-2012 00:01
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
tijd voor je pil nerd.
Het laatste gesprek was maandag, het is nu woensdag...hmm..

Je zou inderdaad kunnen verwachten dat hij al contact met je opgenomen had en dat hij je nu laat zit zitten, maar dat hoeft niet.



'Hoe was je dag' valt inderdaad een beetje in de waar-denk-je-nu-aan categorie. Misschien kan hij er weinig mee. Wacht het nog even af zou ik zeggen. Is ook niet echt een heldere blik op de situatie trouwens, maar goed.
Alle reacties Link kopieren
.
Is dat echt zo'n non-vraag, hoe was je dag?

Vond het een vrij neutrale vraag, zeker omdat we vriendschappelijk met elkaar omgaan. Hij gaf zelf al aan dat hij zich niet kon voorstellen dat ik al aan een relatie toe was.

Maar begrijp dat het totaal fout is, zo'n vraag? Als iemand dat als argument aangrijpt om niet meer te reageren...toedeledoki dan maar.



Hij was immers degene die mij mee uit vroeg, ik had dat zelf nooit gevraagd. Zit dus niet bepaalt te springen om een nieuwe man.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
We zullen het zien, hoor ik niks meer dan heb ik een paar gezellige dates gehad. En misschien heeft hij inderdaad geen zin in vriendschap alleen. Alhoewel hij het daar zelf wel over had, dat wij allebei leuke nieuwe mensen willen leren kennen. Dus schiet mij maar lek.
Alle reacties Link kopieren


*is niet voor jou bedoeld Julus *
Que?
Ah, ok.
Alle reacties Link kopieren
Julus, ik weet niet hoe het gegaan is toen jullie probeerden af te spreken voor deze week maar te drukke agenda's hadden. Zou het kunnen dat hij zich een beetje verlegen/afgewezen voelde? Hij zet steeds de stappen, spreekt uiteindelijk zelfs uit dat hij je aantrekkelijk vindt en je graag snel wil zien. Heb je toen enthousiast gereageerd? Of juist een beetje koeltjes?



Misschien denkt hij: als ik nu nóg niet meer terugkrijg dan 'ik heb nu geen tijd' en 'hoe was je dag', dan moet ik misschien maar even wat gas terugnemen.



Ik zou misschien nog een derde berichtje sturen met 'Is er iets?' voordat ik de radiostilte in liet gaan. Dan geef je hem nog de kans om iets te verklaren.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Dana, zat ik ook al over te denken. Heb ik misschien te afhoudend gereageerd? Wat ik dus nog gezegd heb, is dat deze week niet gaat lukken, maar dat we contact houden.

En heb inderdaad nog gevraagd of alles ok is, vanwege de stilte. Als ik nu niks meer hoor, dan is het duidelijk. En ok.
Hij vroeg zich ook af of het misschien zou lukken om 's ochtends voor het werk af te spreken, maar dat lukt bij mij echt niet. En hij is 's avonds laat klaar met werken en ik kan niet weg ivm zoon.

Dus tja, geen kwestie van niet willen, maar gaat gewoon niet. Meer kan ik niet doen toch?
Alle reacties Link kopieren
.
Snap ik Nobrains, maar meer dan dit kan ik niet doen volgens mij. Tot nu toe verliep het heel makkelijk allemaal, omdat we enorm veel raakvlakken hebben en het leek alsof we elkaar jaren kennen. En nu ineens stagneert de boel.
Alle reacties Link kopieren
Je zou hem natuurlijk ook gewoon even kunnen bellen, geschreven woord geeft immers wel vaak misverstanden. 'Ik zag in het lokale krantje dat er over twee weken iets leuks te doen is, namelijk ..., heb je zin om er samen naartoe gaan?' Als hij dan weer lauw reageert, dan is het inderdaad duidelijk.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Ja, zou ik kunnen doen. Maar wil absoluut niet pushen, want nu ligt de bal al dagen bij mij.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Julus schreef op 23 augustus 2012 @ 02:38:

Ja, zou ik kunnen doen. Maar wil absoluut niet pushen, want nu ligt de bal al dagen bij mij.

Ingewikkeld altijd weer hè, dat relatiegedoe. Tja, zelf zou ik waarschijnlijk ook gaan afwachten maar als ik het een ander hoor vertellen dan denk ik: dat hoeft toch helemaal niet? Je hebt hele normale berichtjes gestuurd, eerder afstandelijk dan pusherig. Dus daar hoef je echt niet bang voor te zijn.



Misschien is het voorstel om samen naar een uil te gaan luisteren nog wel het beste: gewoon iets geks en romantisch, waarmee je de wat stijve communicatie doorbreekt en in elk geval zélf eens een duidelijk signaal afgeeft.



Pikt hij dat niet op, dan is er ook geen man overboord toch? Of het nou niks wordt omdat je niks meer hebt laten horen of omdat je juist wel wat liet horen en inititatief toonde? Het resultaat zou hetzelfde zijn, maar dan heb je het in elk geval nog een (duidelijke) kans gegeven.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Julus schreef op 23 augustus 2012 @ 02:34:

Hij vroeg zich ook af of het misschien zou lukken om 's ochtends voor het werk af te spreken, maar dat lukt bij mij echt niet. En hij is 's avonds laat klaar met werken en ik kan niet weg ivm zoon.

Dus tja, geen kwestie van niet willen, maar gaat gewoon niet. Meer kan ik niet doen toch?



Nee meer kan je niet doen. Je bent nu onbewust de schuld bij jezelf aan het zoeken. Als hij niet even kan wachten.. dan houdt het op en als hij je te terughoudend vind.. ben je niet zijn type blijkbaar.



Wat ik probeer te zeggen, er hoeft niet altijd een schuldige of een situatie te zijn. Soms komt iemand er gewoon achter: nee dit is het net niet terwijl een ander dat weer niet zou hebben bij dezelfde situaties.



Dat even terzijde want dat weet je op dit moment natuurlijk helemaal nog niet. Dus wacht rustig even af, je hebt nu 2 berichten gestuurd zonder reactie, laat het even rusten niet omdat je de bal bij hem moet laten omdat je hard to get moet spelen maar gewoon voor jezelf.



En als hij niets meer laat horen, passen jullie duidelijk niet bij elkaar.
Ik besef overigens dat het vanaf de zijlijn makkelijk praten is en dat je gevoel niet zomaar uit te schakelen is.



Want het staat er wel heel mooi maar praktijk verloopt natuurlijk met emoties en gevoelens vaak niet zo rooskleurig . Toch hoop ik dat je er wat aan hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Julus schreef op 22 augustus 2012 @ 23:54:

Aangezien ik een enorme nitwit ben op dit gebied, vraag ik jullie wat dit kan betekenen..

haal die glazen bol maar tevoorschijn



P.s. Het is een serieuze vraag...helaas



Hij kan zijn telefoon kwijt zijn, ja dat kan.



Als hij "gewoon" niet reageert vind ik dat een slecht teken, dan is hij in ieder geval niet verliefd.

Jeetje, als ik verliefd ben slaap ik op mijn mobiel, bang een sms te missen dan schiet ik dik over mijn sms-bundel (300 sms'en) per maand heen, geloof me dan hoor je me wel.



Overigens is dat idee, een jaar rust nemen heel goed, je hebt geen haast hè.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Dank jullie wel!



Gijs, dat dacht ik ook al, verliefd is hij niet. Ik ook niet hoor, maar we hadden zulk leuk contact, dat ik dat nu toch stiekem mis.

Van alles naar niks, eigenlijk.



Ik besef me dat ik een gekwetste ziel heb vanwege mijn ex, dus ik moet goed naar mijn gevoel luisteren. Ben te kwetsbaar nu, dus ik ga er zelf niet meer achteraan. Ik hou jullie op de hoogte!
Hij kon gewoon echt niet terug-SMS'en, echt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven