Terug op de markt; nitwit m.b.t. daten

22-08-2012 23:54 2455 berichten
Ik ben sinds ruim 3 maanden weer vrijgezel, nadat ik ben bedrogen door mijn ex. In de stellige overtuiging dat ik minimaal een jaar alleen zal blijven, want ik ben enorm gekwetst door hem.

Twee weken geleden onverwachts uitgevraagd door iemand met wie ik al langer een klik had en een eerste en tweede date gehad. Vooral de geestelijke klik was heel sterk, en ik voelde zelfs een lichte kriebel bij de afscheidszoen. Afgelopen maandag belde hij me nog, en gaf aan me heel graag deze week te zien. Vindt me aantrekkelijk, etc. Wegens drukke agenda wordt afspreken lastig, maar normaliter sturen we elkaar af en toe een berichtje.



Máár het is na dit gesprek volledig stil. Ik stuurde twee berichtjes en krijg geen antwoord. Aangezien ik een enorme nitwit ben op dit gebied, vraag ik jullie wat dit kan betekenen..

haal die glazen bol maar tevoorschijn



P.s. Het is een serieuze vraag...helaas
anoniem_36142 wijzigde dit bericht op 23-08-2012 00:01
Reden: toevoeging
% gewijzigd
dan niet
LOL
Alle reacties Link kopieren
julus, even snel gelezen... take care! doe ajb geen overhaaste dingen.. nogmaals er moet een verklaring voor zijn, denk aan alle goeie mooie momenten... lfs P
Als 1 gemist telefoontje je zo van slag maakt, dan zit er echt iets niet goed.
Alle reacties Link kopieren
Julus, je had hem toch ook kunnen bellen, als je hem zo graag wilde spreken. Je schreeuwt al maanden van de daken dat dit de man van je leven is en ineens deugt hij niet meer? Ik vind het nogal Prinsessengedrag.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:MilaDila schreef op 01 januari 2013 @ 15:20:

Als 1 gemist telefoontje je zo van slag maakt, dan zit er echt iets niet goed.Dat is angst Mila, en dat is heel begrijpelijk ( heeft niks met de relatie zelf te maken )
Alle reacties Link kopieren
die angst heeft wel met de relatie te maken, dan mist er toch ergens vertrouwen.
wij slapen nooit.
quote:ronniemitchel schreef op 01 januari 2013 @ 15:23:

[...]





Dat is angst Mila, en dat is heel begrijpelijk ( heeft niks met de relatie zelf te maken )



Nee, dat snap ik. Misschien dat het soms aan een klote relatie ligt. Maar in dit geval denk ik dus eerder aan Jules' onzekerheid en angst.

Dan kan ze beter daar aan werken dan de man aan de kant zetten. Geen enkele man zal ooit aan al je (onuitgesproken) verwachtingen kunnen voldoen.
Alle reacties Link kopieren
Julus praat met hem en zeg wat er is en wat je verwachtte en nodig had. Misschien krijg je wel je ( eerste ) knallende ruzie (). Lief en ik zijn ook erg boos geweest en teleurgesteld deze week maar hebben beiden alles eruit gegooid. Alleen dan weet je of je rechts, links of rechtdoor gaat. Samen of alleen. Je kan het en je bent goed bezig door naar jezelf te luisteren. Ik denk dat ie het miss niet door had of moeilijk vond. Dat wil niet zeggen dat ie in de toekomst je niet zal kunnen steunen. Als ie maar wilt leren samen met jou!



Denk aan je!
Alle reacties Link kopieren
En onze ruzie had ook met rouw, steunen daarin, verwachtingen en angst door eerdere teleurstellingen te maken. Precies zelfde. Kop op, tis een goede man, je moet elkaar weer vinden. .
Alle reacties Link kopieren
quote:Julus schreef op 01 januari 2013 @ 14:34:

Maar inderdaad, dat sms-je ipv een lief telefoontje zit mij enorm dwars, na alle jubelverhalen van de afgelopen tijd. Als het ertoe doet, laat hij het afweten. Bah.





Julus, ik vind ook dat je overdrijft.

Dat doe je natuurlijk niet expres en het komt voort uit angst, maar toch, give him a break.



'Als het ertoe doet'?

Oud en Nieuw doet er niet toe.

Wat er wél toe doet is dat ie luistert als je het moeilijk hebt, dat ie komt als je dat vraagt, dat ie die schouder kan zijn als dat nodig is, dat ie je stimuleert je te ontwikkelen etc etc.

Zo'n feestdag is niet belangrijk in het grote plaatje van een relatie (vind ik, en velen, en hij waarschijnlijk ook).



Ik heb ook mijn lieve vriend een kort SMS-je gestuurd, want ik stond te dansen in een club en hij was met zijn vrienden. Wel hebben we vantevoren 's avonds even gebeld maar het 12h moment zelf was alleen 'Gelukkig Nieuwjaar XXX'



Aan dat soort banale dingen moet je geen conclusies ophangen 'als het ertoe doet laat ie het afweten'. Want dat is in deze context gewoon niet waar. In het grotere plaatje is hij er gewoon voor je geweest.



Sterkte en give him a break en ik hoop dat jullie eruit komen en dat je je niet teveel als een draak naar hem gedraagt ;) want dat verdient ie niet.
Alle reacties Link kopieren
Julus zoals je over hem schrijft kan ik me niet voorstellen dat dit opzet van hem is. Wellicht heb je iets te "cool/stoer" gedaan over het alleen zijn met O&N en hem het gevoel gegeven dat jij je wel redt en er niet zoveel waarde aan hecht? Zo van "veel plezier, met je vriend die uit het buitenland over is, wij zien elkaar het nieuwe jaar weer".
Hij is nu even aan het douchen.

We hebben goed gesproken, er was sprake van miscommunicatie en ook een stukje niet goed begrijpen van zijn kant waar de angel zat. Hij was behoorlijk in shock, van dit alles. Ik moet mijn fout hierin erkennen, ik zit dan zo verstrikt in emoties dat ik nogal heftig kan reageren. Hij houdt van me, met mijn issues en ziet een toekomst en zou het erg vinden om obv dit incident te stoppen. Vraagt of we niet gewoon kunnen bezien hoe het loopt. Ik zit nog steeds op slot, merk ik. Gaat van links naar rechts, maar ik weet ook dat ik vanzelf weer los kom. Ik wil niet weer vluchtgedrag vertonen door te stoppen, maar het eens aangaan. Dat is ook wat hij zegt; vluchten is makkelijk, maar waarom niet erdoorheen met zijn steun? Ben bang dat ik niet aan zijn verwachtingen kan voldoen en gun hem een makkelijk iemand. Hij zegt dat dat niet bestaat, er zijn altijd moeilijkheden die je moet overwinnen en iedereen heeft issues.



Anyway, ik ga het aankijken. Hij weet nu wat er bij mij speelt en ik ben overtuigd van zijn goede intenties.
quote:ronniemitchel schreef op 01 januari 2013 @ 15:23:

[...]





Dat is angst Mila, en dat is heel begrijpelijk ( heeft niks met de relatie zelf te maken )Dat stuk angst heeft te maken met mijn verleden en met vorige relaties. Nooit belangrijk genoeg gevonden worden, makkelijk aan de kant gezet worden en niet kunnen geloven dat iemand mij zo geweldig vindt. Hij begrijpt dit, vindt het voor mij heel erg dat ik hier pijn van heb. Ik heb enorm wat afweermechanismen ontwikkeld, en daar wil ik vanaf. Hij wil me ermee helpen.
quote:MilaDila schreef op 01 januari 2013 @ 15:26:

[...]





Nee, dat snap ik. Misschien dat het soms aan een klote relatie ligt. Maar in dit geval denk ik dus eerder aan Jules' onzekerheid en angst.

Dan kan ze beter daar aan werken dan de man aan de kant zetten. Geen enkele man zal ooit aan al je (onuitgesproken) verwachtingen kunnen voldoen.



Dit waren letterlijk zijn woorden Mila.....

Hij wil er samen met mij doorheen, mij steunen. Hij zegt ook, dat als ik hem aan de kant zet, ik een hoop moois laat gaan en ik evengoed die angsten zal hebben.

In het verleden zette ik heel makkelijk een man aan de kant, heb ex meerdere malen buiten gezet omdat ik het niet meer overzag. Ik wil dat nu anders doen. Vriend weet dit ook.
quote:lilly1980 schreef op 01 januari 2013 @ 16:22:

En onze ruzie had ook met rouw, steunen daarin, verwachtingen en angst door eerdere teleurstellingen te maken. Precies zelfde. Kop op, tis een goede man, je moet elkaar weer vinden. .



Ha lieve Lily, dank je wel! Bizar weer, hoe wij tegen hetzelfde aan lopen. Ik heb precies gedaan wat hier is gezegd, en heb met veel moeite mijn gevoelens laten blijken. Eerlijk geweest. En hij gaat er heel goed en integer mee om. Zegt ook tegen me, dat het toch niet slim is om iemand die echt voor me gaat en die wel betrouwbaar is, aan de kant te zetten, alleen omdat ik dat niet ken?? Hij heeft een punt



Maar pffff, ik zit mezelf in de weg.

Fijn dat jullie elkaar gevonden hebben, denk dat het hier ook wel goedkomt!



zoals ik al zei; ik wil hier eerlijk zijn, en niet alleen de jubelverhalen vertellen. Dit hoort er ook bij.
Tjoepertje, dank je wel. Ik zie nu in dat ik overdreef, en geheel reageerde vanuit oud zeer en gevoel van niet belangrijk zijn. Niet eerlijk dat hij daar de dupe van is, van wat anderen hebben gedaan. En nee...zo'n telefoontje is niet belangrijk genoeg als je het afzet tegen wat hij allemaal al voor me heeft gedaan. En dat is precies waar zijn pijnpunt zit..



Hij vertelde dat hij gisternacht naar mij terug had willen komen, omdat het hem niet lekker zat. Zat in een dilemma. Heeft veel over mij gesproken en ook vrienden vroegen zich af, waarom wij niet samen waren. Hij had bij me willen zijn, maar we hadden afgesproken ieder onze eigen dingen te blijven doen en dus deed hij dat...denk dat hij niet te eager wil overkomen. Maar dat gaat tegen zijn gevoel in, begrijp ik nu. Hij weet dat ik ruimte nodig heb, dus het is constant balanceren.
quote:Iwannalive schreef op 01 januari 2013 @ 16:47:

Julus zoals je over hem schrijft kan ik me niet voorstellen dat dit opzet van hem is. Wellicht heb je iets te "cool/stoer" gedaan over het alleen zijn met O&N en hem het gevoel gegeven dat jij je wel redt en er niet zoveel waarde aan hecht? Zo van "veel plezier, met je vriend die uit het buitenland over is, wij zien elkaar het nieuwe jaar weer".Spijjker op zijn kop. Ik ben altijd het onafhankelijke en sterke meisje. Wil niet laten blijken dat ik iemand nodig heb. Stom, het wordt tijd om mijn schild af te werpen. Dat is ook wat hij van me vraagt, bij hem kan ik mezelf zijn. Het is niet nodig om stoer over te komen, hij gaat er geen misbruik van maken. Maar dat is wel wat ik meerdere malen in mijn leven heb meegemaakt...toon niet je zwakte.
Ah,gelukkig bijltje er niet gelijk bij neer gegooid! Dan ga ik nu weer in de meeleesmodus ;)
Alle reacties Link kopieren
Hoort er zeker bij! Hier even goed. Was pijnlijk maar uiteindelijk goed geweest en dat is bij jullie ook, weet ik zeker. Morgen weer aan het werk en ga je snel helemaal bijpraten hier!



Het samenwonen is va heden ingegaan. Het was gewoon al zo en we zijn er allebei klaar voor!
Alle reacties Link kopieren
quote:Julus schreef op 01 januari 2013 @ 17:39:

[...]





Dat stuk angst heeft te maken met mijn verleden en met vorige relaties. Nooit belangrijk genoeg gevonden worden, makkelijk aan de kant gezet worden en niet kunnen geloven dat iemand mij zo geweldig vindt. Hij begrijpt dit, vindt het voor mij heel erg dat ik hier pijn van heb. Ik heb enorm wat afweermechanismen ontwikkeld, en daar wil ik vanaf. Hij wil me ermee helpen.Dat had ik er al uit gepikt
Alle reacties Link kopieren
quote:Julus schreef op 01 januari 2013 @ 17:49:

Spijjker op zijn kop. Ik ben altijd het onafhankelijke en sterke meisje. Wil niet laten blijken dat ik iemand nodig heb. Stom, het wordt tijd om mijn schild af te werpen. Dat is ook wat hij van me vraagt, bij hem kan ik mezelf zijn. Het is niet nodig om stoer over te komen, hij gaat er geen misbruik van maken. Maar dat is wel wat ik meerdere malen in mijn leven heb meegemaakt...toon niet je zwakte.Hee Julus.. heb een poosje een beetje meegelezen. Je kwam op het forum idd over als een stoere meid die alles wel even alleen zou doen. Ik snap dat heel goed, en dat is waardoor mijn relatie onder andere is kapotgegaan. Ik dacht alles lekker in mijn eigen hoofdje op te lossen en niets te zeggen, dan viel ik ook niemand lastig. Hoppa. Maar de kutbui, die had ik wél. Vond ex op het laatst niet zo leuk meer. Mannen zijn, zo heb ik na deze relatie geleerd, niet zo handig met tussen de regels lezen. Pas alsjeblieft op, want zo te horen heb je al genoeg rottigheid meegemaakt en heb je nu een leuke knul gevonden. Maak niet mijn fout, en praat erover. Toon je zwaktes (met beleid :P) want je lief wil zich denk ik ook niet overbodig voelen.. Gelukkig nieuwjaar!
Vreemd is niet labiel.
Alle reacties Link kopieren
Wat is je angst?

Dat je verblind bent door je verliefdheid en straks de deksel op je neus krijgt, dat hij je belazerd?

Of dat hij je geduldig en volhardend richting geluk meesleept?

En ben je bereid deze twee uitersten allebei voor mogelijk te houden en toch het risico te nemen?



Dat eerste scenario heb je al overleeft, je weet mocht het nog een keer voorkomen dat je het weer kunt, dat je sterk genoeg bent om er weer bovenop te komen.



Maar durf je ook er voor te gaan als het ultieme geluk haalbaar is, durf je dat? En dan te weten dat jullie elkaar ( wij allemaal) uiteindelijk toch gaan verliezen, door de dood. Kun je het aan om dan te rouwen en kun je jezelf dan bijeen rapen, na het verlies van een mooie relatie?



Verlies is altijd gegarandeerd, wat je ook kiest. Maar de winst zit hem in de weg samen durven te lopen, ten diepste verbonden met elkaar. Je zei zelf al dat het zo'n brei van emoties voor je is dat je het soms niet meer weet. Soms lijkt het alsof hij een verkeerde man is en je intuitie opspeelt en soms lijkt hij een droomvent, maar ben jij degene die een soort van garantie wil dat je niet meer gekwetst gaat worden. Ik weet niet wat het juiste is, en dat is denk ik ook precies wat jij voor jezelf probeert uit te vinden. Maar verliezen doen we allemaal op het eind, verdriet staat iedereen te wachten, maar wil je dan terug kunnen kijken naar iets wat mooi en oprecht was, dan zul je heel diep van binnen ook ja moeten zeggen. Dat kan hij niet in zijn eentje voor jullie doen. En dat bedoel ik met rechtdoor lopen. Voor 100% zelf diep van binnen die keus durven maken en in volle verantwoordelijkheid dat risico op pijn en verdriet met jezelf aandurven. In een relatie of zonder, maar een overtuigde vastbesloten ja.



Ik begrijp goed dat je jezelf wil behoeden door nu alvast te denken en redenen te zoeken waarmee je je zelf straks eventueel kan troosten als hij je belazerd heeft zoals je ex, door te zeggen 'toen voelde ik me al onbelangrijk' ' toen wist ik het al' ' zie je wel, mijn intuitie klopte'.



Maar lieve lieve Julus, durf het aan om nu te zeggen: ik durf het verdriet aan omdat hoop op geluk de moeite waard is. Gun het je zelf.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Ha julus goed om te lezen dat het uitgepraat is! Ben ik blij om! Hier was ook vandaag even ruzie, afstand met vriend maar weer opgelost en dat is het belangrijkste. Hoe je er samen uitkomt, kan je communiceren met elkaar etc. Ik wens je nogmaals een topjaar en een relatie kan niet alleen maar leuk zijn, zoals alles in het leven.
Lily, woooooot! Dus je bent nu samenwonend? Geen verrassing, ik ben blij voor je! Het is een hele logische stap in jullie geval, en ik hoop dat je er flink van gaat genieten. Gaan er nog dingen officieel geregeld worden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven