Welkom. Je laatste bezoek was maandag 21 mei 2012 12:25.

Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Forum
  3. Relaties
  4. Tijdelijk uit elkaar wie ook?

Dit onderwerp heeft 48 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. Je bent momenteel op pagina last van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 13-12-2010 13:17.

[ Tijdelijk uit elkaar wie ook? - Laatste pagina ]

Ga naar een onderdeel

1. Hallo ik ben een vrouw van 45 jaar heb 2 kinderen van 10 en 11 jaar en ben 13 jaar getrouwd met mijn partner. In het begin ging het wel goed, maar de laatste jaren is onze relatie erg moeizaam. Toch blijven we het proberen vooral om de kinderen en onze financiële toestand. Mijn man heeft sinds een jaar een winkel en heeft daarom leningen afgesloten. We zijn in gemeenschap van goederen getrouwd. We zijn al in relatietherapie geweest en proberen het steeds weer opnieuw. Nu is hij een aantal maanden geleden verlieft geworden op een gescheiden vrouw hij smste met haar. Helaas voor hem was het gevoel niet wederzijds. Hij heeft er nu veel spijt van. Ook heb ik kort geleden iemand ontmoet die ik erg leuk vind. Ik doe hier verder nix mee. We vertrouwen elkaar niet meer.
    Maar goed het is een hele moeilijke situatie en we willen, in ons hart niet verder.
    A.s vrijdag hebben we een kennismakingsgesprek met een mediator. We willen tijdelijke co-ouderschap.
    Wie zit ook in zo'n situatie of heeft erin gezeten, ik voel me wanhopig.

simply red

1. Sorry Tinkerbellblue, ik had je post niet gezien.

Opschrijven is stap 1.
    Dan weet je waar je aan moet werken. Het is heel goed dat jullie dit gedaan hebben.
    In het begin is dat werken heel raar. Je moet het heel bewust doen, en telkens jezelf corrigeren. Het is nog niet natuurlijk, zoals je gewend bent.
    Maar dit komt vanzelf, als je nieuwegemaakte afspraken gaan lopen.
    Het is logisch dat hij de andere vrouw nu nog even op 1 zet. Hij voelt zich tot haar aangetrokken. Vindt/vond iets bij haar wat hij bij jou miste. En dat is fijn... Je idealiseert dit dan in je hoofd. Want dat zij ook nadelen heeft (dopje niet op de tandpasta, zeuren als hij na de eerste winkel shoppen al naar huis wil etc) die krijgt hij niet van haar mee. Logisch, want sommige dingen komen echt pas in je leven als je je levens echt samenvoegt.
    Maar vroeger was hij ook verliefd op jou, en dat ging ook over. Dus ook over zijn gevoelens voor de ander, zijn er geen garanties.

Voel jezelf alsjeblieft geen tweede keus. Logische reactie, maar je kunt jezelf ook zien als zijn eerste grote keus... en hopen dat jullie weer bij elkaar kunnen komen, ondanks het feit dat jullie allebei even afgeleid zijn geweest.

Maar met elkaar aan je relatie werken, moet je wel samen doen, dus je moet dan nu wel afspreken dat je geen contact met anderen hebt om romantisch gebied.
    En dan niet met het verwijt dat hij dat vorige keer wel deed... doet er niet toe, is het verleden. Je gaat nu aan de toekomst beginnen!

En echt... wij stonden ook niet meer op elkaars nummer 1. Onze relatie was echt heel heftig verstoord, misschien zelfs nog wel erger dan wat jij hier beschrijft. Dus bespreek dit met je man en geef elkaar nog die ene laatste kans.
    Jullie (en je kinderen) verdienen het!

De waarheid is niets meer en niets minder dan een compliment voor stellingen die zichzelf tot op heden hebben bewezen.

2. Hi Kim,

Heftig allemaal!
    Ik kan mijzelf hier helemaal in vinden.
    Ben nu 46 heb een relatie van meer dan 10 jaar en ook 2 lieve kinderen.
    Heb ontdekt dat mijn vrouw vreemd ging.
    En ben toen ook zelf in de fout gegaan uit wraak!
    Zo van wat jij kan kan ik 10x beter.
    Na deze actie heb ik mij zo klote gevoeld en dacht er aan om alles op te geven wat ik had.
    Ik moest mijzelf weer vinden en wou dat zonder haar doen maar ik liep steeds vast hoe ik dat zou gaan aanpakken.
    Ben toen met mijn vrouw gaan praten.
    Alles opgebiecht wat ik wist en wat ikzelf had gedaan.
    Zij was zo blij en opgelucht dat ik er was achter gekomen en had enorm veel spijt van wat er was gebeurd.
    Wij hebben toen keihard gewerkt om elkaar weer te vinden.
    Niet meer achterom kijken maar juist naar de toekomst met kleine stapjes.
    Op de zelfde manier zoals Amy het hier boven heeft beschreven.
    Geef elkaar nog een kans!!!
    Schrijf samen op wat je belangrijk vindt in je relatie en maak nieuwe afspraken.

Kim ik wens je veel wijsheid toe.

3. Kim, Tinkerbelblue, hoe is het nu?

De waarheid is niets meer en niets minder dan een compliment voor stellingen die zichzelf tot op heden hebben bewezen.

4. Kim65, idd mooi dat je niet zomaar weggaat zonder fatsoenlijk geprobeerd te hebben.

Ik vind het raar dat er zovelen reageren met "Nou, dan weet je toch al wat je moet doen?"

Ik ben ook zo iemand die weer een andere kijk kan krijgen op dingen door even wat afstand. Soms zie je dàn pas wat je mist!! En neem je je partner véél te veel "for granted". Die fout maken vélen hoor...

Weet je, ik vind het héél goed wat je doet. Geef dit allemaal een kans, beschouw als de laatste kans, en als het nu niet werk, dan moet je ermee stoppen. En ja, dat doet ALTIJD een tijdje pijn, ook al wil je elkaar niet meer echt. Maar daar moet je nu eenmaal door. En ook dat gaat weer voorbij. :-)

Maar ik ben echt zo verbaasd dat zovelen hier zeggen "geef het op, komt toch niet meer goed". Weet je niet. Tijdelijke breuk is écht niet voor iedereen uitstel van executie. Sommige mensen zitten nu eenmaal anders in elkaar!

Sterkte!

Sofie1973 wijzigde dit bericht op 27-10-2010 16:24 met 22%

5. @ Amygdala : ik weet niet goed hoe het nu zit tussen ons. Het is de laatste week echt wel heftig geweest. We hebben op een nacht ruzie gehad over het feit dat ik vond dat hij niet volwassen in onze relatie stond en ik wou nu ook wel eens weten hoe hij 'ons ' zag : als een relatie of niet. Hij is daarop erg kwaad geworden maar de volgende dag zat hij te wenen dat hij echt wel erin geloofde dat er nog hoop was voor ons maar ik had toen dat gevoel echt niet meer. Ik heb mij dan toch weer wat meer proberen open stellen naar hem maar enkele dagen nadien bekroop er mij weer een akelig gevoel. Dit kwam ook omdat hij telkensd van zijn computer wegklikte als ik binnenkwam. Ik ben beginnen rondzoeken en vond dat hij reeds 2 dagen ingeschreven stond op 2 datingsites : de ene als single en de ander als gescheiden. Hij gaf daar ook echt romantische beschrijvingen van zijn eventuele nieuwe partner enz. Dit was de zoveelste schok voor mij en ik voelde mij wederom enorm gekwetst. Ik heb dan mijn trouwring uitgedaan wat mij erg zwaar viel maar voor mij was het genoeg geweesrt. Ik ben er 's avonds tegen hem over begonnen en eerst zei hij dat hij er echt niets mee van plan was : hij wou gewoon eens kijken hoe het in zijn werk ging maar naarmate ik duidelijker maakt wat dit bij mij deed kreeg hij enorm veel last van schuldgevoelens. Hij zag dan ook in dat het enorm respectloos naar mij toe was. Ik hen dan nogmaals naar hem toe duidelijk gemaakt dat, hoeveel hij ook in de knoop zit en hoeveel hij ook twijfelt, hety echt wel best is om eens een langere periode 1 spoor te volgen en geen 3 uitwegen tegelijk : dus ofwel het spoor van 'ik stap uit mijn huwelijk en ga mijn eigen weg' of 'ik ga voor mijn huwelijk en laat de rest errond even los'. Hij is nu superlief en, zegt dat het gevoel goed zit en hij hoopt dat dit zo gaat blijven. Ik vind dit nu wel heel tof en geniet van zijn knuffelsd enz. maar ik blijf een beetje op mijn hoede. Het vertrouwen is nu wat geschonden en ik ben bang voor de eerstvolgende klap hoewel ik het ook kan loslaten in de zin van : als hij wenst te vertrekken, doety hij het maar. Ik start dan een nieuw leven !

6. Amygdala lief dat je vraagt hoe het gaat.
    Ik zit met hele tegenstrijdige gevoelen, moet ik hem toch nog een kans geven! of beter gezegd geven we elkaar nog een kans!.
    Ik voel niks meer voor hem en dat is niet goed.
    Ik vind het wel heel erg voor de kinderen en financieel zal het een ellende worden. Maar is dat een goede reden om het nog eens te proberen!!
    Pieter 46 goed dat jullie elkaar weer vertrouwen.
    Ik ben ook vreemd gegaan met een man, alleen zoenen, maar ik heb er geen spijt van!

simply red

7. Hi Kim,

Weet je partner van je vreemd gaan?
    En zie je hem nog?
    Heb je hiermee ,net als ik toendertijd, wraak genomen op hem?
    Komt het dat je geen gevoelens meer voor hem hebt door die ander en wil je het daarom niet meer proberen?
    Allemaal bekende vragen voor mij en weet je Kim als jullie allebei echt willen is er zeker een kans van slagen.
    Probeer samen vooruit te kijken en ga genieten van jullie toekomst gaat brengen.
    Als je wilt lukt het!!!

Sofie ik ben het helemaal met je eens.
    Waarom mensen afbranden als men in de fout gaat.

Liefs Pieter

8. Pieter, mijn partner weet ervan. Ik vind die man erg leuk, maar ik zie hem niet meer. Dat komt door mijn partner die controleerde mijn telefoon en smste hem mij met rust de laten. Dat doet hij nu ook ik hoor niks meer van hem. Maar of ik er nou blij mee ben!
    Ja het was misschien wel wraak, maar ik vind het nog steeds een leuke gozer. Ik heb hem maar 2 keer ontmoet.

simply red

9. Hi Kim,

En wat betreft je gevoelens?
    Zijn die oprecht voor die jongen/man.
    Wat had je gedaan als jullie met elkaar contact hadden gehouden?
    Wat is je gevoel voor je eigen partner nu dan?
    Waar wil je nu voor gaan,voor je huidige relatie of voor die leuke gozer die je maar 2 keer hebt ontmoet.
    Zet voor jezelf eens op papier wat je van een partner in je leven verwacht.Waar ligt bij jou de prioriteit en hoe wil je dat je partner daar mee om gaat.
    En geloof me het werkt.
    Bij ons is ook alles weer goed gekomen.
    We vertrouwen elkaar volledig ondanks onze slippertjes en we weten van elkaar dat als er iets is we dat bespreekbaar maken.

Sterkte en wijsheid Kim

10. Pieter bedankt voor je bijdrage.
    Het probleem bij mij is, dat ik nog steeds niks voel voor mijn partner. En dat is geen goed gevoel.

simply red

11. Hallo Kim,

Als ik je zo hoor/lees ben je er voor jezelf wel uit.
    Gevoelsmatig ben ik bang dat je te veel hoopt op die andere man.
    En ga je weggooien wat je als basis nu hebt.
    Praat met elkaar en probeer elkaar een nieuwe kans te geven.

12. Kim,

Waarom praat je niet nog een keer met mij?
    Heb ik je zoveel aangedaan dat ik niets meer voor je beteken?
    Ik heb zoveel verdriet van wat er is gebeurd maar ik wil je niet verliezen.

xxx Marcel

13. Marcel, is het geen beter plan om LIFE met elkaar te praten, ipv via een forum? Ik kan me ook niet voorstellen dat je vrouw het leuk vindt dat je - via de geschiedenis op jullie pc, neem ik aan - op deze manier leest wat ze kennelijk - nog - niet met je bespreken wilde. Dus als je het leest...... doe er dan wat constructiefs mee, ipv hier te reageren.

wat gij niet wilt dat u geschiedt....doe dat ook een ander niet .

14. @blijfgewoonbianca
    Mijn noodoproep heeft wel geholpen!
    We zijn weer in gesprek met elkaar en gaan er samen voor.
    En nee ik heb niet in haar pc zitten neuzen,zij heeft mij deze topic zelf laten lezen.

15. Hallo Kim,

Ik lees dat je er nog een keer voor gaat.
    Super tof.
    Wees wel eerlijk naar elkaar en geef elkaar de ruimte die je nodig hebt.
    Schrijf de dingen op die je belangrijk vindt en ga ervoor.
    Ga met een schone lei verder en gooi nu alle gal en narigheid er uit en bespreek dit met je partner.
    En Marcel heel veel succes en laat deze kans niet lopen maar wees geduldig.

Succes Pieter

16. Bedankt Pieter voor je reactie.

simply red

17. Hallo Kim,

Was je forum niet uit het oog v erloren maar zie dat er geen nieuws meer was.
    Toch wel een beetje nieuwsgierig hoe het nu met jou en hoe het tussen jou en je partner gaat.

Pieter

18. Hai Pieter zat toevallig te kijken, op het forum, lief dat je vraagt hoe het gaat. We zijn in therapie zelf zit ik in een dip (depressie) en slik ik medicijnen. Ik ben gevoelig voor depressie en slik al jaren medicijnen, slik nu een ander soort en dat heeft zijn tijd nodig.
    Ook onze relatie heeft tijd nodig en de therapie.
    Hoe gaat het met jou en je relatie.

simply red

19. Hallo Kim,

Bij ons gaat het naar tevredenheid.
    Zijn blij met elkaar en genieten van elkaar.
    Kunnen zelfs samen lachen om de fouten die we toen hebben gemaakt.

Neem je tijd ervoor.
    Een depressie moet je niet te licht over denken.
    Slaan de medicijnen die je gebruikt aan?
    Hoe reageert je partner hierop?
    Neemt hij het serieus en neemt hij jou serieus?
    Voelt het goed in je relatie en therapie?

Wow wat een vragen.
    Als je niet wilt antwoorden of reageren snap ik dat wel.

Ik leef en denk met je mee.

Liefs Pieter

20. Hai Pieter,

Fijn, dat het bij jullie goed gaat en blijft gaan.
    Ik neem idd de tijd.
    Partner heeft begrip voor mijn depressie en zorgt goed voor me.
    Het medicijn die ik hiervoor nam sloeg niet aan nu ben ik met een ander medicijn bezig, maar dit moet opgebouwd worden.
    Ik merkt er nog niks van helaas.
    We hebben samen therapie en dat is best wel pittig, is er genoeg om door te gaan? De tijd zal het leren.

simply red

21. Hallo Kim,

Het blijft hard werken.
    Hopelijk kan je het allemaal aan!
    Heb je het idee dat de therapie voor jullie werkt?
    Ik hoop dat je er straks weer sterk en gezond uitkomt.

Succes

22. Hai Pieter

Ja ik heb wel het idee, dat de therapie werkt.
    En dat we gaan inzien of het de moeite is om door te gaan of dat het beter is om te stoppen.
    Fijn weekend.

simply red

23. Goedenavond Kim,

Heerlijk weekend!
    Gaan jullie nog wat leuks doen?
    Karin en ik gaan lekker luieren.

Neem goed je tijd voor alle dingen die jij belangrijk vindt.

Fijn weekend

24. Hai Pieter,
    Man moet zaterdags werken heeft een winkel. Ik zit ff ziek thuis, tegen overspannenheid aan, niet zo leuk, Kan me moeilijk ontspannen heb nog: zoveel te doen.
    Ben vrijdag naar de Dijk geweest met vriendin.
    Vandaag spullen op marktplaats zetten en maar ff met de hond wandelen kom ik er ook ff uit.
    Jullei veel plezier met luieren. Bij the way, hebben jullie ook kinderen?
    Fijne zondag nog.

simply red

25. Hallo Kim,

Lijkt je het misschien prettig om "prive"te praten.
    Karin kwam met deze vraag omdat ze het wel leuk lijkt om iets voor jou/jullie kunnen te betekenen.
    Mag natuurlijk ook over koetjes en kalfjes gaan.
    En zo kunnen wij ook over onze prive zaken met jou praten.
    Lijkt ons plezierig.
    Je kunt ons bereiken op karinpieter46@gmail.com

Groetjes