Toegeven aan zijn wil?

09-04-2014 15:48 632 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na veel lezen en praten met omgeving wil ik toch een ongezouten mening van buitenstaanders. Ik heb het gevoel het niet allemaal meer helder te zien.



Momenteel heb ik iets meer dan 3 jaar een relatie. Hij woont in Leiden en ik in Rotterdam. We praten al een tijdje over samenwonen en om die reden heb ik mijn huis ook te koop gezet, helaas onoverkomelijk ga ik hierdoor voor een riant bedrag een schuld in.



Waarom dan je huis verkopen? Omdat hij onder geen beding in Rdam wilt wonen. In het begin wilde ik altijd wel naar Leiden verhuizen heb ik geroepen, tot het steeds dichterbij komt en ik het toch wel moeilijk vind om me daaraan volledig over te geven terwijl ik liever ook dichter bij mijn omgeving blijf wonen.

Ik heb dit recentelijk naar voren gebracht en hij voelt zich in de zeik genomen doordat ik ook weleens mee ben gegaan naar een bezichtiging en nu ineens met dit verhaal kom...



Feit is, ik wil niet iets doen waar ik mij niet prettig bij voel alleen maar om iemand anders gelukkig te maken. Hij wilt niet uit Leiden omdat hij daar zijn vrienden, familie en dichterbij werk zit.

Oplossing zou een tussenweg zijn, hier voelt hij niet veel voor gezien hij dan in een onbekende omgeving gaat wonen zonder vrienden en dan het gevoel heeft geisoleerd te wonen.

Kort om een groot probleem dus!



Waarom ik niet naar Leiden wil is omdat ik met niet prettig voel om zover bij mijn ouders vandaan te wonen, vooral niet als we aan kinderen beginnen. Hij wil in dezelfde wijk wonen als zijn ouders en ik voel daar niet veel voor, gezien zijn vader nu al moeite heeft met alleen de gedachte dat hij uit huis gaat. Regelmatige bezoekjes gegarandeerd dus.



HELP?!
Rise up and be the best you can be, because YOUR world is waiting for you
Alle reacties Link kopieren
quote:rw_ schreef op 09 april 2014 @ 15:48:





In het begin wilde ik altijd wel naar Leiden verhuizen heb ik geroepen, tot het steeds dichterbij komt en ik het toch wel moeilijk vind om me daaraan volledig over te geven terwijl ik liever ook dichter bij mijn omgeving blijf wonen. !tja, ik snap hem wel.
Alle reacties Link kopieren
Is de relatie uitmaken ook een optie?
Alle reacties Link kopieren
Je gaat je toch niet in de schulden steken om te verhuizen om samen te gaan wonen? Ben je gek ofzo?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Waarom meteen samenwonen? Ik zou eerst een tijdje op mezelf wonen, hij in leiden, jij in rotterdam. Misschien krijgen jullie later wel een baan in een andere stad en dan is de situatie weer heel anders. Wellicht dat jullie dan wel een compromis kunnen sluiten. Ik zou ook zeker niet nu mijn huis met een restschuld verkopen als ik jou was.
Tja lastig.. Ik denk dat de kans groot is dat je later spijt krijgt als je er nu niet 100% achter staat. Hoe oud zijn jullie als ik vragen mag?



Is het niet mogelijk om het gewoon nog iets meer tijd te geven? Eerlijk is eerlijk, Leiden is niet ver van Rotterdam (35 min ongeveer) dus een tussenweg lijkt mij nou juist een goede optie. Ik bedoel als jullie echt graag samen willen wonen zullen er toch concessies gedaan moeten worden. Je hebt Den haag, Delft en voorschoten er vrij centraal tussen liggen.



Ik zou beide geen overhaaste beslissingen nemen en hem ook uitleggen dat niet alles van jou kant hoeft te komen en dat hij wel een beetje kan meedenken.

Wil die niet gewoon nog graag bij zijn ouders blijven wonen?



Is het dan trouwens het plan om meteen te kopen of om te huren?
Begrijp ik goed dat hij nu nog bij zijn ouders woont?

Of heeft hij ook een koophuis in Leiden?

Als hij nu nog bij zijn ouders woont zou ik, als ik jou was, zeker niet je huis nu al verkopen en direct samen iets kopen. Misschien moet hij dan maar proberen om eerst een tijdje in jouw koophuis te komen proef-samenwonen.

Waarom vind hij dat hij van jou iets kan eisen dat ie zelf onder geen beding wil ( ver weg wonen van familie en vrienden) en dat jou ook nog een hele boel geld kost? Hoe gaat hij jou compenseren voor die restschuld als jij je huis met verlies verkoopt? Of zou je die eventueel mee kunnen financieren in je nieuwe hypotheek? ik zou e.e.a nog maar eens goed heroverwegen, want alles moet van jouw kant komen, en zeker verkopen met een restschuld die ook alleen op jouw nek rust, zou ik niet zo snel doen, zeker niet als hij idd nog bij zijn ouders woont en dus geen idee heeft wat het is om verantwoordelijk te zijn voor een huis en een hypotheek.
Alle reacties Link kopieren
quote:rw_ schreef op 09 april 2014 @ 15:48:





Omdat hij onder geen beding in Rdam wilt wonen.



Hij wilt niet uit Leiden omdat hij daar zijn vrienden, familie en dichterbij werk zit.



Oplossing zou een tussenweg zijn, hier voelt hij niet veel voor gezien hij dan in een onbekende omgeving gaat wonen zonder vrienden en dan het gevoel heeft geisoleerd te wonen.Iemand die nergens bereid is een compromis te sluiten kon wat mij betreft stikken in het samenwoonplan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou om te beginnen je huis uit de verkoop halen, en nog eens goed denken.

Beetje vreemd dat hij de dingen die hij voor zichzelf normaal vindt, jou verwijt. De tijd dat de schoondochter bij de familie van de man introk is hier echt voorbij (en eigenlijk ook nooit echt van toepassing geweest bedenk ik me nu)

En een vader die moeite heeft dat hij uit huis gaat? Ik zou bijna vragen hoe oud is hij? En vader heeft ook die stap gezet, moet toch kunnen snappen dat zoon dat ook doet, vroeg of laat.

Blijf voorlopig nog lekker latten. En misschien moet vriend eerst eens beginnen met een woning voor zichzelf te vinden, zodat hij kan leren onder vaders vleugels uit te zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik zou een andere kerel zoeken. Mannen zat in Rotterdam.
Hij woont nog thuis en jij moet je huis verkopen om zijn zin te geven? Begrijp ik dit goed?
Alle reacties Link kopieren
Tja, als jij altijd geroepen hebt dat je naar Leiden zou komen, kan ik me voorstellen dat hij nu gepikeerd is. Wel vind ik hem wat star reageren als ik jou zo lees. Punt is dat het jouw kant van het verhaal is en niet die van hemzelf. Zo te lezen zijn jullie nog niet klaar om samen te gaan wonen op dit moment. Beiden weinig bereid om water bij de wijn te doen.
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Alle reacties Link kopieren
Wat ik zeker niet zou doen is mijn huis verkopen met een enorme schuld. Zit je nu ook niet bepaald op te wachten. Ik zou daar echt nog even mee oppassen.



Snap hem dat hij daar niet weg wilt maar vind het ook niet helemaal fair tegenover jou. (ok je hebt geroepen dat je dat zou doen maar lees ook dat je dat inmiddels tegen hem had gezegd)

Hij mag ook wel begrijpen dat als jij hem tegen moet komt en naar Leiden gaat jij wel jou plekkie op geeft en jouw familie achterlaat.



Als je er niet goed bij voelt zou ik nog eens heel goed over nadenken. Want als je twijfelt zal dat ook geen goed doen.



Zou trouwens ook niet op zitten wachten dat je schoonvader heel de tijd langs komt :P
Alle reacties Link kopieren
Het is nooit verstandig jezelf in een grote schuld te steken als er andere mogelijkheden zijn. Over zo'n schuld moet je niet te licht denken. Dat is een grote last waarmee je opgezadeld wordt.
Vriendlief wil een hele hoop vooral niet. Is het tussen jullie vaker zo dat jij water bij de wijn doet, of is het alleen in deze zo scheef?
Heb je niet gewoon koudwatervrees?



Ik ga samenwonen met mijn vriend en er zit 120 km. verschil tussen onze woonplaatsen.

Mijn huis staat te koop en ik trek bij hem in.

Ja dat is spannend en mijn vrienden, familie, werk en herinneringen liggen in mijn woonplaats en soms krijg ik ook de kriebels van het idee alles achter me te laten. Maar ik heb ook zin in een nieuwe toekomst, een nieuwe plek met nieuwe herinneringen en een nieuwe liefde.



Wat betreft zijn ouders zou ik gewoon goede afspraken maken met je vriend.



Bedenk je trouwens ook dat het je waarschijnlijk al aardig wat kan kosten als je je huis weer uit de verkoop haalt, tenminste als je een makelaar hebt.



Verder kan ik me best voorstellen dat het je vriend rauw op zijn dak viel. Je geeft al jaren aan zijn kant op te komen als jullie zouden gaan samenwonen en je huis staat om deze reden zelfs al in de verkoop.
Alle reacties Link kopieren
lastig. met alle acties tot nu toe (jouw huis te koop zetten, bezichtigingen) heb je aangegeven dat jullie samen voor de optie gaan die leiden heet.



als je nu het dichterbij komt ineens terugkrabbelt terwijl je waarschijnlijk wel zijn argumenten (familie en deze optie is al een tijd jullie optie en niet van hem alleen) kent zou ik mij als ik hem was ook wel wat bescheten voelen.



ik begrijp je dubbele gevoel, maar je hebt met alles laten zien dat jullie een beslissing hadden genomen die belangrijk is en om die dan door te zetten is niet "toegeven aan zijn wil" maar gewoon het logische gevolg van je huis te koop zetten, zeggen dat je in leiden wil wonen en huizen bezichtigen
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
quote:n93 schreef op 09 april 2014 @ 15:56:

Tja lastig.. Ik denk dat de kans groot is dat je later spijt krijgt als je er nu niet 100% achter staat. Hoe oud zijn jullie als ik vragen mag?



Is het niet mogelijk om het gewoon nog iets meer tijd te geven? Eerlijk is eerlijk, Leiden is niet ver van Rotterdam (35 min ongeveer) dus een tussenweg lijkt mij nou juist een goede optie. Ik bedoel als jullie echt graag samen willen wonen zullen er toch concessies gedaan moeten worden. Je hebt Den haag, Delft en voorschoten er vrij centraal tussen liggen.



Ik zou beide geen overhaaste beslissingen nemen en hem ook uitleggen dat niet alles van jou kant hoeft te komen en dat hij wel een beetje kan meedenken.

Wil die niet gewoon nog graag bij zijn ouders blijven wonen?



Is het dan trouwens het plan om meteen te kopen of om te huren?We zijn 24 en 27, tussenweg is blijkbaar geen optie voor hem. Inderdaad het is niet ver weg, maar hoezo zou ik wel moeten schikken als hij weigert dit te doen. Moet ik dan wel verder weg gaan wonen omdat hij dit niet kan? Met de kans dat ik daar niet gelukkig van wordt?
Rise up and be the best you can be, because YOUR world is waiting for you
Ik zou sowieso nog helemaal niet gaan samenwonen, zeker niet omdat jullie het niet eens zijn over waar - overigens snap ik dat hij niet ergens halverwege wil wonen waar je niks en niemand kent; waar komt je dan: Berkel en Rodenrijs of dat soort oorden?

Maar ik zou ook zéker niet in dezelfde wijk als zijn ouders gaan wonen als schoonpa nu al geen afstand kan houden. Dat wordt gegarandeerd mot! Dus laat hem eerst maar eens kijken wat er gebeurt als hij uit huis gaat (dus op zichzelf gaat wonen). Dat geeft jullie allebei de tijd om te kijken wat het beste bij jullie past. En dat is blijkbaar nu nog niet samenwonen, omdat jullie niet hetzelfde denken over de woonplek. Simple as that.
Alle reacties Link kopieren
quote:melbrw schreef op 09 april 2014 @ 16:00:

Hij woont nog thuis en jij moet je huis verkopen om zijn zin te geven? Begrijp ik dit goed?verkopen om uit eindelijk inderdaad samen te kunnen wonen
Rise up and be the best you can be, because YOUR world is waiting for you
Alle reacties Link kopieren
Het staat je vrij om je te bedenken, ook al heb je nog zoveel 'toegezegd' door mee te gaan naar bezichtigingen. Ben blij dat je nu wakker bent geworden in plaats van in een nachtmerrie met een torenhoge schuld.



Je kan nog zoveel eisen en wensen hebben wat betreft samenwonen, maar waar gaat het nu om, om samenwonen omdat jullie toe zijn aan die volgende stap of dat hij uit huis kan gaan onder zijn voorwaarden?



Het is heel simpel, jullie willen samenwonen, jij hebt een huis onder water staan. Verkopen is dom, gewoon dom. Dus niet samenwonen of in jouw huis samenwonen. Alle andere beslissingen zijn dom.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:melbrw schreef op 09 april 2014 @ 16:01:

Vriendlief wil een hele hoop vooral niet. Is het tussen jullie vaker zo dat jij water bij de wijn doet, of is het alleen in deze zo scheef?Hij is een prima kerel, altijd goed voor me, hij is er altijd... slim lief en heeft het uiterlijk ook nog eens mee. Ik heb wel vaker het gevoel in een discussie niet als laatste de bodem te zien. Hij is vrij direct en vertrouwend op eigen mening...
Rise up and be the best you can be, because YOUR world is waiting for you
Hmmm dus hij woont nog thuis? En jij moet je in de schulden steken?



Tja jullie kunnen zelf het beste beoordelen of jullie beide echt toe zijn aan het samenwonen. Als jij gewoon al jaren zelfstandig woont en zelfs een koophuis hebt zal de stap heel groot zijn om te gaan wonen met iemand die nog nooit zelfstandig heeft gewoond.



Zijn jullie er echt aan toe?
Alle reacties Link kopieren
quote:broadway schreef op 09 april 2014 @ 16:03:

lastig. met alle acties tot nu toe (jouw huis te koop zetten, bezichtigingen) heb je aangegeven dat jullie samen voor de optie gaan die leiden heet.



als je nu het dichterbij komt ineens terugkrabbelt terwijl je waarschijnlijk wel zijn argumenten (familie en deze optie is al een tijd jullie optie en niet van hem alleen) kent zou ik mij als ik hem was ook wel wat bescheten voelen.



ik begrijp je dubbele gevoel, maar je hebt met alles laten zien dat jullie een beslissing hadden genomen die belangrijk is en om die dan door te zetten is niet "toegeven aan zijn wil" maar gewoon het logische gevolg van je huis te koop zetten, zeggen dat je in leiden wil wonen en huizen bezichtigen



Eens, ik heb het tussendoor wel vaker over een middenweg gehad. Maar ik had nou simpelweg al aangegeven naar Leiden te gaan, dan was er weinig tegen in te brengen... ik snap ook dat hij zich belazerd voelt, en terecht!



Maar ik kan het niet helpen een mens van vlees en bloed te zijn en toch het gevoel te hebben of ik nu direct moet kiezen
Rise up and be the best you can be, because YOUR world is waiting for you
Blijf latten. Degene die toegeeft aan verkoop huis en vertrek uit eigen omgeving, trekt meestal aan 't kortste eind.

Latten dus, zover ligt Leiden niet van Rotterdam vandaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven