Toegeven aan zijn wil?

09-04-2014 15:48 632 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na veel lezen en praten met omgeving wil ik toch een ongezouten mening van buitenstaanders. Ik heb het gevoel het niet allemaal meer helder te zien.



Momenteel heb ik iets meer dan 3 jaar een relatie. Hij woont in Leiden en ik in Rotterdam. We praten al een tijdje over samenwonen en om die reden heb ik mijn huis ook te koop gezet, helaas onoverkomelijk ga ik hierdoor voor een riant bedrag een schuld in.



Waarom dan je huis verkopen? Omdat hij onder geen beding in Rdam wilt wonen. In het begin wilde ik altijd wel naar Leiden verhuizen heb ik geroepen, tot het steeds dichterbij komt en ik het toch wel moeilijk vind om me daaraan volledig over te geven terwijl ik liever ook dichter bij mijn omgeving blijf wonen.

Ik heb dit recentelijk naar voren gebracht en hij voelt zich in de zeik genomen doordat ik ook weleens mee ben gegaan naar een bezichtiging en nu ineens met dit verhaal kom...



Feit is, ik wil niet iets doen waar ik mij niet prettig bij voel alleen maar om iemand anders gelukkig te maken. Hij wilt niet uit Leiden omdat hij daar zijn vrienden, familie en dichterbij werk zit.

Oplossing zou een tussenweg zijn, hier voelt hij niet veel voor gezien hij dan in een onbekende omgeving gaat wonen zonder vrienden en dan het gevoel heeft geisoleerd te wonen.

Kort om een groot probleem dus!



Waarom ik niet naar Leiden wil is omdat ik met niet prettig voel om zover bij mijn ouders vandaan te wonen, vooral niet als we aan kinderen beginnen. Hij wil in dezelfde wijk wonen als zijn ouders en ik voel daar niet veel voor, gezien zijn vader nu al moeite heeft met alleen de gedachte dat hij uit huis gaat. Regelmatige bezoekjes gegarandeerd dus.



HELP?!
Rise up and be the best you can be, because YOUR world is waiting for you
Alle reacties Link kopieren
Ga als tussenoplossing in jouw huis in Rotterdam wonen, samen. en als het huis verkocht is (tegen een goede prijs) ergens anders samen een huis zoeken. Het is ook een voordelige keuze, zodat hij misschien met een auto op en neer naar Leiden kan.



Maar ga eerst samenwonen voordat jullie zo'n grote stap nemen.

(Want je moeder gaat sowieso uit het huis begrijp ik uit je verhaal?) en jouw huis is een veilige start. En dat hoeft niet voor de rest van zijn/jullie leven te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat jij nu wel heel veel zekerheid overboord moet gooien en veel concessies moet doen. Hij zet er niet veel tegenover.

Ik denk dat ik zou voorstellen om nu te gaan samenwonen in jouw huis in Rotterdam voor een periode van ongeveer twee jaar. Grote kans dat in deze periode de huizenmarkt wat aantrekt en jij daardoor met een kleine of geen restschuld door kan in de toekomst.

In deze periode leren jullie elkaar ook beter kennen en wordt duidelijk of jullie echt bij elkaar passen en samen nieuwe stappen willen maken.

Als hij voor jou de ware is, dan kan je altijd nog naar Leiden samen.

Als jij voor hem de ware bent, dan heeft hij deze twee jaar voor je over.

Wat is twee jaar nou op de rest van een leven samen?
Alle reacties Link kopieren
quote:rw_ schreef op 10 april 2014 @ 11:31:

[...]





Omdat ik nu niet opnieuw kan kopen, mijn huis is nog niet verkocht...

Dus als we samenwonen zou hij nu een huis kopen en ik daarbij intrekken en op latere termijn zou ik sowieso ook rechten op het huis + inboedel krijgen

Op welke manier??

Dit is niet zo 123 geregeld.
Alle reacties Link kopieren
Hopperdepopper twee zielen .............

En nog op zelfde tijdstip ook.

Er zit vast iets in de lucht.
quote:rw_ schreef op 10 april 2014 @ 10:24:

[...]





Hij geeft nu aan dat het hem niet om zijn ouders te doen is, maar om de plaats Leiden.. hij heeft nooit eraan moeten denken ergens anders te gaan wonen. Ik heb nooit wat te klagen gehad, we hebben weleens discussies maar die hebben we allemaal.. Wordt wat dat betreft altijd op handen gedragen en op veel vlakken doet hij alles om de relatie leuk te houden en hebben we ook plezier, we zijn nog steeds intiem en ik heb ook geen gevoel in een sleur te zitten.



Maar waarom dit dan ineens zo moeilijk is/wordt...Nou, niet heel Leiden. Het moet wel per se in zijn vertrouwde buurtje. Ik blijf erbij: dit gaat 'm niet worden.
En ook: hij ging HUILEN omdat hij zijn verwachtingen moet bijstellen. Jeeeemig!
Hebben jullie het al eens gehad over de verdeling van de huishoudelijke taken. Lijkt mij ook raadzaam als je vriend zo star en rechtlijnig is.

Jij bent niet zijn moeder dus hij zal toch iets moeten doen in huis. Hoe kijkt hij daar tegen aan ?



Verder zou ik of samen gaan wonen in jouw huis en hopen dat de markt aantrekt en dan alsnog beslissen hoe verder of hem een kamer laten huren In Leiden zodat hij eerst eens leert hoe het één en ander is als papa en mama er niet zijn en hij het zelf moet doen.



Ik zou me iig niet in de schulden gaan steken omdat hij zich als een peuter gedraagt en perse zijn zin moet hebben.

Het is niet niks wat hij van jou verlangt en wat staat er tegenover?

Niets, helemaal niets alleen een huilebalk omdat hij z'n zin niet krijgt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Galadriel schreef op 10 april 2014 @ 11:39:

Ga als tussenoplossing in jouw huis in Rotterdam wonen, samen. en als het huis verkocht is (tegen een goede prijs) ergens anders samen een huis zoeken. Het is ook een voordelige keuze, zodat hij misschien met een auto op en neer naar Leiden kan.



Maar ga eerst samenwonen voordat jullie zo'n grote stap nemen.

(Want je moeder gaat sowieso uit het huis begrijp ik uit je verhaal?) en jouw huis is een veilige start. En dat hoeft niet voor de rest van zijn/jullie leven te zijn.





Die mogelijkheid is altijd al van toepassing geweest en ook ter sprake geweest maar hij wilde (en heeft dat altijd gezegd) niet in capelle wonen, hij heeft ''er gewoon niks mee''. Plus dat hij opziet tegen de reistijd die hij dan heeft tussen woon-werk (capelle - A'dam +/- 1u20 heen als 1u20 terug)



Het zou de meest ideale oplossing zijn, en die had ook allang (als het aan mij ligt) gebeurt
Rise up and be the best you can be, because YOUR world is waiting for you
We kunnen er nog 15 pagina's over doorlullen, maar dit is gewoon geen leuke man. Of zijn puberhersens zijn nog niet uitgegroeid, kan ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 10 april 2014 @ 11:46:

En ook: hij ging HUILEN omdat hij zijn verwachtingen moet bijstellen. Jeeeemig!Omdat het hem pijn doet.. omdat de kans bestaat dat dit ons uit elkaar drijft
Rise up and be the best you can be, because YOUR world is waiting for you
quote:rw_ schreef op 10 april 2014 @ 11:49:

[...]





Omdat het hem pijn doet.. omdat de kans bestaat dat dit ons uit elkaar drijftDan moet hij bewégen!
Of omdat hij zijn zin niet krijgt RW

Zie het als manipulatie.

Als hij echt van je houdt zou hij ook concessies doen.
Alle reacties Link kopieren
Hij wil niet in haar huis wonen, de jongen woont nog bij zijn ouders thuis. Als hij de wijk uit verhuist dan moet hij straks nog zelf zijn ondergoed strijken.... dat kan toch niet?



Lieve TO. Je relatie is op een punt beland waarbij gaat blijken hoe jullie in elkaar steken.



Wat ík zou doen, hem eerst even op zichzelf laten wonen, minimaal een jaartje en geamuseerd toekijken bij het verrichten van huishoudelijke taken.

Dan nieuwe afspraken maken en met afspraken bedoel ik compromissen.

Mochten we bij elkaar gaan wonen dan eerst huren en onder geen beding raak ik zwanger. NIETNIETERDENIET.

Vooral dat laatste is erg belangrijk.
Lorem Ipsum
quote:rw_ schreef op 10 april 2014 @ 11:49:

[...]





Omdat het hem pijn doet.. omdat de kans bestaat dat dit ons uit elkaar drijftJa, maak het maar groots en meeslepend. HET drijft jullie niet uit elkaar, HIJ drijft jullie uit elkaar. Omdat hij alleen aan zichzelf denkt.
Jij kan je in 100 bochten blijven wringen, feit blijft dat als hij een week nadat jullie zijn gaan samenwonen toch heimwee krijgt naar zijn ouders en het daarom uit maakt, jij met een gigantische restschuld zit in een stad waar jij niet wil wonen.



Dat lijkt me gewoon een te groot risico. Ik ga ook voor de optie proef samenwonen in jou huis. En het is van de zotte dat alles maar moet zoals hij dit wil. Zo werkt het niet in een relatie. Je zoekt naar de beste oplossing voor allebei. En een restschuld is niet de beste optie voor beide, want daarmee kun je 1. minder lenen voor een nieuwe woning en 2. heb je een enorme achterstand in toekomstplannen vanwege de maandelijkse aflossing van deze restschuld.



Aan alle kanten zeg ik: zijn wil is geen wet!
Alle reacties Link kopieren
quote:turquasi schreef op 10 april 2014 @ 11:51:

Hij wil niet in haar huis wonen, de jongen woont nog bij zijn ouders thuis. Als hij de wijk uit verhuist dan moet hij straks nog zelf zijn ondergoed strijken.... dat kan toch niet?



Lieve TO. Je relatie is op een punt beland waarbij gaat blijken hoe jullie in elkaar steken.



Wat ík zou doen, hem eerst even op zichzelf laten wonen, minimaal een jaartje en geamuseerd toekijken bij het verrichten van huishoudelijke taken.

Dan nieuwe afspraken maken en met afspraken bedoel ik compromissen.

Mochten we bij elkaar gaan wonen dan eerst huren en onder geen beding raak ik zwanger. NIETNIETERDENIET.

Vooral dat laatste is erg belangrijk.





haha gelukkig heb ik daarin altijd nog steeds helder gedacht! zwanger worden is echt een no go en absoluuuuuuuut geen plan.



Hoe meer ik iedereen zijn mening hier hoor, hoe belachelijker het klinkt dat we een huis tot beschikking hebben, dat verkopen met schuld puur en alleen voor 1 reden ... leiden.
Rise up and be the best you can be, because YOUR world is waiting for you
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik zou dus never nooit samen een huis in Leiden kopen als ik jou was. Dan zit je straks weer met een restschuld. Echt no way.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:rw_ schreef op 10 april 2014 @ 11:49:

[...]





Omdat het hem pijn doet.. omdat de kans bestaat dat dit ons uit elkaar drijft



Nee, omdat hij zijn zin niet krijgt, en dát doet hem pijn.

Cappelle = naar zijn zeggen niks voor hem, wil er niet eens over denken, het niet eens proberen, hij heeft dus niets over voor jou en jullie toekomst, jij bent degene die alles voor hem over moet hebben tot en met restschulden aan toe.



Het is precies wat jij zelf al zegt, het gaat erom dat hij geen water bij de wijn doet. Maar ik zie dat je hem toch al blijft verdedigen omdat hij , HALLELUJA hoera, nu wel open staat voor eventueel huren en je wil helpen met je schuld.

Ik snap nog steeds dat helpen niet: je zegt namelijk zelf telkens dat hij je wel wil helpen maar dat jij er dan mee blijft zitten (waarmee? helpen = je ervan af helpen toch? OF bedoel je dat je dan van hem gaat lenen??? ik snap het echt niet, je bent heel onduidelijk in deze)
quote:rw_ schreef op 10 april 2014 @ 11:56:

[...]





haha gelukkig heb ik daarin altijd nog steeds helder gedacht! zwanger worden is echt een no go en absoluuuuuuuut geen plan.



Hoe meer ik iedereen zijn mening hier hoor, hoe belachelijker het klinkt dat we een huis tot beschikking hebben, dat verkopen met schuld puur en alleen voor 1 reden ... leiden.Inderdaad! Het is niet de beste oplossing voor jullie allebei.
Alle reacties Link kopieren
quote:rw_ schreef op 10 april 2014 @ 11:48:

[...]





Die mogelijkheid is altijd al van toepassing geweest en ook ter sprake geweest maar hij wilde (en heeft dat altijd gezegd) niet in capelle wonen, hij heeft ''er gewoon niks mee''. Plus dat hij opziet tegen de reistijd die hij dan heeft tussen woon-werk (capelle - A'dam +/- 1u20 heen als 1u20 terug)





Het zou de meest ideale oplossing zijn, en die had ook allang (als het aan mij ligt) gebeurt

Dan gedraagt hij zich als een klein kind.

En geeft (in mijn ogen) niet genoeg om jou.

Reist hij per trein, dan kan hij die treinrit gebruiken voor allerlei dingen, al is het een boek lezen, studeren, muziek luisteren, werk voorbereiden en noem maar op.

Reist hij per auto dan kan hij voor mijn part een vreemde taal leren, afspraken maken, telefoneren (hands free).



Zorg jij voor eten op tafel, want jij bent eerder thuis(?) dan is dat weer een voordeeltje voor hem. Want dat is hij natuurlijk gewend.



In principe is overal een mouw aan te passen en waar een wil is is een weg. De wil is bij hem alleen weg.
Alle reacties Link kopieren
Stel je eens voor dat je in Groningen woonde.... dan had jullie liefde totaal geen kans. Hm nu eigenlijk ook al niet trouwens



NB; ik had het over niet zwanger worden omdat de gedachte aan kinderen wel al bestaat bij jou gezien je openingspost.



PS; veel sterkte!
Lorem Ipsum
quote:rw_ schreef op 10 april 2014 @ 11:56:

[...]





haha gelukkig heb ik daarin altijd nog steeds helder gedacht! zwanger worden is echt een no go en absoluuuuuuuut geen plan.



Hoe meer ik iedereen zijn mening hier hoor, hoe belachelijker het klinkt dat we een huis tot beschikking hebben, dat verkopen met schuld puur en alleen voor 1 reden ... leiden.



Hear hear, een TO die wél een lichtje aan laat gaan

Ik was al bang dat dit (wederom, één van ontelbaar vele) TO's ging worden die met een groot probleem komt, vervolgens haar flapdrol-vriend z'n gedrag maar blijft goedpraten en over een (half-)jaar met een nieuw topic komt waaruit blijkt dat ze met bord voor d'r kop alle zelf-om-gevraagde adviezen in de wind slaand een nieuw (en vaak nog veel groter, want idd huis, kind(eren) noem maar op) probleemtopic aanmaakt .... en wij maar zeggen 'we told you so'



Hopelijk ben jij echt niet één van die TO's, RW, maar een meid die nog (net) op tijd het ziet
Echt hoor... Wát een tragische en onmogelijke liefde! Heb je de man van je leven gevonden, je prins op het witte paard, die alles voor je wil doen... Maar niet van Leiden naar Capelle want dan wordt zijn paard moe.
Alle reacties Link kopieren
quote:DappereGerbera schreef op 10 april 2014 @ 11:56:

[...]





Nee, omdat hij zijn zin niet krijgt, en dát doet hem pijn.

Cappelle = naar zijn zeggen niks voor hem, wil er niet eens over denken, het niet eens proberen, hij heeft dus niets over voor jou en jullie toekomst, jij bent degene die alles voor hem over moet hebben tot en met restschulden aan toe.



Het is precies wat jij zelf al zegt, het gaat erom dat hij geen water bij de wijn doet. Maar ik zie dat je hem toch al blijft verdedigen omdat hij , HALLELUJA hoera, nu wel open staat voor eventueel huren en je wil helpen met je schuld.

Ik snap nog steeds dat helpen niet: je zegt namelijk zelf telkens dat hij je wel wil helpen maar dat jij er dan mee blijft zitten (waarmee? helpen = je ervan af helpen toch? OF bedoel je dat je dan van hem gaat lenen??? ik snap het echt niet, je bent heel onduidelijk in deze)



Tuurlijk blijf ik hem ergens verdedigen, ik keur dit niet goed, maar ik hou wel al meer dan 3 jaar van hem en het is niet ineens de afgelopen 3 jaar een lul geweest.



Hij wil me helpen in de vorm van we dragen de schuld samen. Dit was hiervoor niet duidelijk omdat ik zelfs daarin nog dwaalde (voornamelijk door onzekerheid), sorry daarvoor.
Rise up and be the best you can be, because YOUR world is waiting for you
Samen de schuld dragen. Maar dan niet officieel bij de bank waarschijnlijk, maar een innige belofte waarbij hij je diep in de ogen kijkt. En dan samen huren. Huurhuis op zijn naam? En dan is er na 3 maanden toch een kink in de kabel en is het uit. Sta jij met je loze belofte op straat, zónder woning en mét een restschuld.



Kom op, hartstikke lief dat hij het wil dragen, die schuld, maar je begrijpt toch wel dat jullie zo achteruit gaan (van koop naar huur met schuld) en dat allemaal uit naam der 'liefde'.



Sorry, dit is onverkoopbaar, omdat er helemaal geen reden is om je in een problematische schuldsituatie te manoeuvreren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven