Toegeven aan zijn wil?

09-04-2014 15:48 632 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na veel lezen en praten met omgeving wil ik toch een ongezouten mening van buitenstaanders. Ik heb het gevoel het niet allemaal meer helder te zien.



Momenteel heb ik iets meer dan 3 jaar een relatie. Hij woont in Leiden en ik in Rotterdam. We praten al een tijdje over samenwonen en om die reden heb ik mijn huis ook te koop gezet, helaas onoverkomelijk ga ik hierdoor voor een riant bedrag een schuld in.



Waarom dan je huis verkopen? Omdat hij onder geen beding in Rdam wilt wonen. In het begin wilde ik altijd wel naar Leiden verhuizen heb ik geroepen, tot het steeds dichterbij komt en ik het toch wel moeilijk vind om me daaraan volledig over te geven terwijl ik liever ook dichter bij mijn omgeving blijf wonen.

Ik heb dit recentelijk naar voren gebracht en hij voelt zich in de zeik genomen doordat ik ook weleens mee ben gegaan naar een bezichtiging en nu ineens met dit verhaal kom...



Feit is, ik wil niet iets doen waar ik mij niet prettig bij voel alleen maar om iemand anders gelukkig te maken. Hij wilt niet uit Leiden omdat hij daar zijn vrienden, familie en dichterbij werk zit.

Oplossing zou een tussenweg zijn, hier voelt hij niet veel voor gezien hij dan in een onbekende omgeving gaat wonen zonder vrienden en dan het gevoel heeft geisoleerd te wonen.

Kort om een groot probleem dus!



Waarom ik niet naar Leiden wil is omdat ik met niet prettig voel om zover bij mijn ouders vandaan te wonen, vooral niet als we aan kinderen beginnen. Hij wil in dezelfde wijk wonen als zijn ouders en ik voel daar niet veel voor, gezien zijn vader nu al moeite heeft met alleen de gedachte dat hij uit huis gaat. Regelmatige bezoekjes gegarandeerd dus.



HELP?!
Rise up and be the best you can be, because YOUR world is waiting for you
quote:lilyofthevalley schreef op 10 april 2014 @ 12:47:

Aiaiai wat een triest verhaal. Vriendin van me zat in zelfde situatie. Haar vriend wilde niet dood gevonden worden in haar woonplaats, maar ja, haar huis verkopen zou haar echt in de problemen brengen. Dus woont hij nu bij haar - omdat hij van haar houdt en bij haar wil zijn.



Ik vind je vriend ook een lulkoekloser wat dit betreft. Oplossing: bij jou wonen tot je tegen een betere prijs kan verkopen, en dan verder zien.



Ga je in hemelsnaam niet in de schulden steken hiervoor. Succes.En dat is liefde. Houden van je vrouw. Ipv houden van je woonplaats, ongeacht de situatie van je vrouw.
Alle reacties Link kopieren
Capelle heeft zowel NS- als metro stations.



Je zit met de metro in een kwartier op station Blaak in Rotterdam en daarvandaan gaan vast directe treinen door naar Amsterdam.



Zo niet, dan ga je met de metro naar Schiedam, daarvandaan rijden zeker direct treinen naar Amsterdam.



Metro rijd om de 10 minuten (in de spits nog frequenter dacht ik) dus echt overstap tijden heb je niet.



Toen ik nog een vriendin in Leiden had zat ik met een half uur, via Nieuwerkerk, Zevenhuizen, Zoetermeer, in Leiden met de auto.

Ik denk dat Zoetermeer redelijk halverwege ligt dan.

Van Zoetermeer naar Leiden is één lange weg dus dat kan in mij ogen nooit te ver weg zijn vanuit Leiden.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 10 april 2014 @ 13:03:

Capelle heeft zowel NS- als metro stations.



Je zit met de metro in een kwartier op station Blaak in Rotterdam en daarvandaan gaan vast directe treinen door naar Amsterdam.



Zo niet, dan ga je met de metro naar Schiedam, daarvandaan rijden zeker direct treinen naar Amsterdam.



Metro rijd om de 10 minuten (in de spits nog frequenter dacht ik) dus echt overstap tijden heb je niet.



Toen ik nog een vriendin in Leiden had zat ik met een half uur, via Nieuwerkerk, Zevenhuizen, Zoetermeer, in Leiden met de auto.

Ik denk dat Zoetermeer redelijk halverwege ligt dan.

Van Zoetermeer naar Leiden is één lange weg dus dat kan in mij ogen nooit te ver weg zijn vanuit Leiden.



Ik rij ook altijd via a12 daarna stukje a4 (of a44 dacht ik). Maar goed als ik in Zoetermeer kan wonen half uur van me ouders waarom dan niet leiden +/- 40 minuten deur tot deur.. (vind hij)

Hij blijft erop terug komen dat het gevoelsmatig en mogelijk principieel is dat ik niet 40 min bij me ouders vandaan wil wonen terwijl hij maar even hoeft te lopen of fietsen of echt lui zijn en de auto pakken en binnen een nano seconde bij wie dan ook in zijn directe omgeving is...



Ik wil gewoon graag dichterbij mijn ouders wonen en mijn omgeving ipv volledig te verdrinken in zijn omgeving...

Bijkomend is mijn huis...
Rise up and be the best you can be, because YOUR world is waiting for you
Ik ga even een echt leven leiden, TO, heel veel succes en sterkte. Ben benieuwd hoe het verder gaat met jullie, hopelijk komt je vriend gewoon bij je inwonen en valt hem Capelle alles mee. Zo slecht kan het er niet zijn als de vrouw van je leven er woont en het er naar haar zin heeft, toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:DappereGerbera schreef op 10 april 2014 @ 13:08:

Ik ga even een echt leven leiden, TO, heel veel succes en sterkte. Ben benieuwd hoe het verder gaat met jullie, hopelijk komt je vriend gewoon bij je inwonen en valt hem Capelle alles mee. Zo slecht kan het er niet zijn als de vrouw van je leven er woont en het er naar haar zin heeft, toch?



Gelukkig zit niet iedereen in deze situatie en kunnen jullie het forum afsluiten en lekker verder gaan. Ik ben jullie wel ontzettend dankbaar voor de input..



Uiteraard laat ik nog wel horen hoe e.e.a. is afgelopen... uit eindelijk is dat voor iedereen die hier een mening gegeven heeft wel ''leuk'' om te weten
Rise up and be the best you can be, because YOUR world is waiting for you
Ach forum is een manier om aan eigen problemen te 'ontsnappen'.... Zou me niet benijden als ik jou was, maar ik open er geen topics over. Ieder huisje heeft zn kruisje, maar nu ga ik echt.

Sterkte, lieve TO.
quote:Bitje93 schreef op 10 april 2014 @ 13:03:

Capelle heeft zowel NS- als metro stations.



Je zit met de metro in een kwartier op station Blaak in Rotterdam en daarvandaan gaan vast directe treinen door naar Amsterdam.

(Nope, je moet overstappen op Centraal, en hij werkt vast niet op A'dam CS, dus zal in A'dam ook reistijd hebben, zit je zo op 1,5 uur enleke reis, dus 3 uur per dag 5 dagen lang)





Zo niet, dan ga je met de metro naar Schiedam, daarvandaan rijden zeker direct treinen naar Amsterdam.

Die rijden idd maar doen er ruim een uur over, dus ook hier zo een reistijd van 1,5 uur , als je niet ergens een forse vertraging op loopt, want dat gebeurt helaas ook regelmatig, als je dat 5 dagen in de week moet doen, dan kan ik me voorstellen dat dat niet echt een optie is.



Metro rijd om de 10 minuten (in de spits nog frequenter dacht ik) dus echt overstap tijden heb je niet.



Toen ik nog een vriendin in Leiden had zat ik met een half uur, via Nieuwerkerk, Zevenhuizen, Zoetermeer, in Leiden met de auto.

Ik denk dat Zoetermeer redelijk halverwege ligt dan.

Van Zoetermeer naar Leiden is één lange weg dus dat kan in mij ogen nooit te ver weg zijn vanuit Leiden.Van Zoetermeer naar Amsterdam is echter weer een eind weg. Moet vriend dan maar een andere baan zoeken?



Familie en vrienden zou voor mij geen zwaar argument zijn, reistijd woon-werk wel, omdat dat iedere dag terugkomt, en het echt geen pretje is om iedere dag 12 uur van huis te zijn. Je bent laat thuis, en omdat je vroeg naar bed moet heb je s' avonds ook niet echt tijd voor een sociaal leven. Aan de andere kant is die restschuld voor TO ook niet echt een optie, dus als ze huis niet kan aanhouden en eventueel verhuren, dan zit samenwonen er dus niet in totdat de huizenmarkt zoveel is hersteld dat TO zonder verlies kan verkopen, of ze moeten goede afspraken maken om restschuld te delen en een mooie locatie tussen A'dam en R'dam zoeken, met voor beiden een acceptabele reistijd. Willen ze beiden die concessie niet doen, dan houdt het idd op.
Wat een egoistisch kind is hij.Sorry dat ik t zeg...
quote:rw_ schreef op 10 april 2014 @ 13:12:

[...]





Gelukkig zit niet iedereen in deze situatie en kunnen jullie het forum afsluiten en lekker verder gaan. Ik ben jullie wel ontzettend dankbaar voor de input..



Uiteraard laat ik nog wel horen hoe e.e.a. is afgelopen... uit eindelijk is dat voor iedereen die hier een mening gegeven heeft wel ''leuk'' om te wetenSommige topics houden me wel bezig. Ook al sluit ik de pc. Ik hoop echt dat je bezint voor je begint. Geen enkele liefde is het waard om je voor in de schulden te steken om een ander tegemoet te komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:rw_ schreef op 10 april 2014 @ 13:08:



Hij blijft erop terug komen dat het gevoelsmatig en mogelijk principieel is dat ik niet 40 min bij me ouders vandaan wil wonen terwijl hij maar even hoeft te lopen of fietsen of echt lui zijn en de auto pakken en binnen een nano seconde bij wie dan ook in zijn directe omgeving is...





Ik kan jou wel begrijpen, ik kan hem niet begrijpen.



Beetje kortzichtig om er wel problemen mee te hebben dat jij in je koopwoning wilt blijven en het dan vervolgens de normaalste zaak van de wereld vinden dat hij niet deze kant op wil komen en bij zijn pappie en mammie wil blijven.



Het lijkt mij echt zo iemand die je tegen komt in het programma "Wie trouwt mijn zoon". Zijn meestal ook niet echt de besten die daar aangeboden worden.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Hoe zit het eigenlijk met je eigen reistijden van woon/werkverkeer?

Wat ga jij daar op achteruit?



Ik vind je vriend erg stug in dit verhaal. Het feit dat het je aan het denken en twijfelen brengt, zegt voldoende.

Men zegt altijd 'Bij twijfel, niet doen'. ;)
Alle reacties Link kopieren
Even kort door de bocht: onbegrijpelijk dat je zelfs maar overweegt om jezelf in de schulden te steken voor hem.

Stel dat het goed gaat en je Leiden een heel gelukkig leven samen krijgen, dan nog zijn jullie eerst een hele tijd bezig die schuld af te lossen voordat jullie weer wat op kunnen gaan bouwen of een huis kunt gaan kopen samen.

En stel dat het niet goed gaat, dan zit je zonder huis en met een schuld.

Kortom haal je huis nu uit de verkoop!!

Echt ik kan geen reden bedenken waarom ik vrijwillig een schuld op m'n nek zou nemen sls die zo eenvoudig te voorkomen is.
Er zijn op dit forum vaker discussies over de ongelijke financiële positie waarin vrouwen gemiddeld genomen heel erg achterblijven bij mannen.



In de keuze van samenwonen zie je vaak dat vrouwen zomaar uitgezet kunnen worden uit het huis wat op naam staat van hun partner.



Zie je dat zij degenen zijn die stoppen met werken als er kinderen komen en vervolgens na de scheiding voor die kinderen blijven zorgen en daarmee gigantisch inkomenverlies en geen pensioen hebben wat niet door de partner wordt gecompenseerd ook al was het een gezamenlijke beslissing dat de vrouw thuisbleef heeft ze na een scheiding helemaal niets meer en gaat 3 hoog achter wonen met de koters terwijl de man nog in de villa blijft. En na de scheiding loopt ze achter de feiten aan qua inkomen verwerven, heeft nog steeds de kinderen en daardoor ook minder mogelijkheden.



Mannen gaan zeg maar 40.000 tot 50.000 euro per jaar verdienen en stijgen daar naartoe na hun 24ste. Bij vrouwen stagneert hun inkomen op 20.000 per jaar. Mannen hebben daarna nog een ruim pensioen. Vrouwen nauwelijks.



Ze weten niets van schulden omdat de man de gezamenlijke financiën deed.



Etc.



Vrouwen hebben in Nederland nog steeds een erg inkomensafhankelijke positie waarbij zij zichzelf wegcijferen en niet voor zichzelf opkomen en dat wordt vaak ook van hen verlangd door de mannen. Maar goed, wie weet is dat uiteindelijk de keuze die vrouwen vaak moeten maken, wel een partner maar dan geen financiële zekerheid of onafhankelijkheid.



Jij lijkt je zaakjes goed op orde te hebben, aan jou natuurlijk de keuze om in te schatten of je een goede positie ook bij zelf compleet de schuld op je te nemen, kunt herwinnen. En dit ook voor jouw moeder natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Andere mogelijkheid:



- Hij gaat een huis huren

- Jij kiest de wijk

- Draagt alleen bij in de boodschappen

- Verkoopt jouw huis pas als je zeker bent van het samenwonen in Leiden
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 10 april 2014 @ 14:47:

Andere mogelijkheid:



- Hij gaat een huis huren

- Jij kiest de wijk

- Draagt alleen bij in de boodschappen

- Verkoopt jouw huis pas als je zeker bent van het samenwonen in LeidenDaarmee is zijn probleem geheel opgelost (op de wijk na), maar waar zet ik mezelf in deze positie?
Rise up and be the best you can be, because YOUR world is waiting for you
Alle reacties Link kopieren
quote:rw_ schreef op 10 april 2014 @ 14:56:

[...]





Daarmee is zijn probleem geheel opgelost (op de wijk na), maar waar zet ik mezelf in deze positie?Je houdt het huis aan. Mocht je echt niet aarden in leiden, dan ga je terug.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Zoetermeer is ook niet echt heel leuk om te wonen hoor
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 10 april 2014 @ 14:40:

Er zijn op dit forum vaker discussies over de ongelijke financiële positie waarin vrouwen gemiddeld genomen heel erg achterblijven bij mannen.



In de keuze van samenwonen zie je vaak dat vrouwen zomaar uitgezet kunnen worden uit het huis wat op naam staat van hun partner.



Zie je dat zij degenen zijn die stoppen met werken als er kinderen komen en vervolgens na de scheiding voor die kinderen blijven zorgen en daarmee gigantisch inkomenverlies en geen pensioen hebben wat niet door de partner wordt gecompenseerd ook al was het een gezamenlijke beslissing dat de vrouw thuisbleef heeft ze na een scheiding helemaal niets meer en gaat 3 hoog achter wonen met de koters terwijl de man nog in de villa blijft. En na de scheiding loopt ze achter de feiten aan qua inkomen verwerven, heeft nog steeds de kinderen en daardoor ook minder mogelijkheden.



Mannen gaan zeg maar 40.000 tot 50.000 euro per jaar verdienen en stijgen daar naartoe na hun 24ste. Bij vrouwen stagneert hun inkomen op 20.000 per jaar. Mannen hebben daarna nog een ruim pensioen. Vrouwen nauwelijks.



Ze weten niets van schulden omdat de man de gezamenlijke financiën deed.



Etc.



Vrouwen hebben in Nederland nog steeds een erg inkomensafhankelijke positie waarbij zij zichzelf wegcijferen en niet voor zichzelf opkomen en dat wordt vaak ook van hen verlangd door de mannen. Maar goed, wie weet is dat uiteindelijk de keuze die vrouwen vaak moeten maken, wel een partner maar dan geen financiële zekerheid of onafhankelijkheid.



Jij lijkt je zaakjes goed op orde te hebben, aan jou natuurlijk de keuze om in te schatten of je een goede positie ook bij zelf compleet de schuld op je te nemen, kunt herwinnen. En dit ook voor jouw moeder natuurlijk.



Je hebt volledig gelijk in bovenstaande, veel vrouwen maken zichzelf te afhankelijk. Ik wil daar niet voor kiezen en dat is waarschijnlijk de reden dat ik (laat) bij zinnen kom. Of het helemaal eerlijk is tegenover hem en of het voor hem wel even naar is om het op ze boterham te krijgen daar gelaten.



Ik weet niet of ik een gezonde en goede positie kan creëren als ik de schuld volledig op eigen schouders laat rusten, ik ben 24 heb een vaste baan vast inkomen, eigen auto, huis op eigen naam etc.

Maar een schuld heb ik nooit mee gedeald, het liefst wil ik niet dat hij de schuld mee betaald want dat geeft zo'n ''ik sta bij je in het krijgt'' positie waar ik altijd vermeden heb om daarin te komen.

Daarin tegen, hij verwacht een hoop van mij. Dus waarom zou ik niet?
Rise up and be the best you can be, because YOUR world is waiting for you
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 10 april 2014 @ 14:58:

Zoetermeer is ook niet echt heel leuk om te wonen hoor Haha Zoetermeer is ook maar slechts een optie. Criminaliteit is niet altijd even goed in % daar (waar wel tegenwoordig) Alphen a/d Rijn zou bijv. een mooie optie kunnen zijn (als hij daarin wil ''schikken'')
Rise up and be the best you can be, because YOUR world is waiting for you
Alle reacties Link kopieren
Hij gaat niet schikken.



En waarom zou je niet?

Is dat na zoveel pagina's nog steeds niet duidelijk?
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Jullie willen beiden graag in jullie stad blijven, dicht bij jullie eigen familie. Dus in die zin vind ik dat jullie er beiden een aandeel in hebben dat er nu geen beslissing kan worden genomen.



Ik woon een uur rijden met de auto van mijn familie af. Mijn vriend een kwartier met de auto. Maar ik lig daar echt niet wakker van. Ik kan met mijn familie bellen, we sturen berichtjes en ik hoef echt niet elke dag bij ze op schoot te zitten. Verder: wat is nou een uurtje rijden? Ik denk dat jullie beiden je familie toch wat meer moeten loslaten, jullie zijn geen 14 meer...



Wat verder erg in de weg staat is jouw huis. Jij kan daar niet zomaar weg omdat je het gekocht hebt. Je vriend WIL het niet eens proberen om proef samen te wonen, als is het maar voor een week.



In deze situatie zou je vriend een (tijdelijk) compromis kunnen sluiten. Hij lijkt zich niet te realiseren wat voor een last jouw huis is (zowel letterlijk als figuurlijk) en als hij een klein beetje inlevingsvermogen had gehad, dan had hij gezegd: oke, laten we in ieder geval eens een maandje samenwonen in jouw huis, puur om te kijken hoe dat voor ons beiden is. Maar zoals ik al zei, hij WIL dat geeneens proberen. En dat is best zorgelijk. Want het is een kleine moeite: er is nog niks definitief.



Je vriend kan volgens mij nog véél slechter loslaten dan jij. Zoals bijna iedereen hier al zegt: het moet gaan zoals hij het wil. Hij zit graag in zijn comfortzone, kan waarschijnlijk slecht tegen veranderingen. Maar in een relatie moet je regelmatig water bij de wijn doen. Jij wil dat uiteindelijk wel, maar hij is daar te star voor. En dan zou ik me afvragen in hoeverre zich dat in de kleine dingen manifesteert zoals in het draaien van een huishouden.
Bij hem in het krijt staan zou ook niet de optie moeten zijn.



Je zou het, mijns inziens dan, moeten zien als dat je samen verantwoordelijk bent voor een gezamenlijke keuze waar jullie beiden achter staan, beiden willen en dus beiden de gevolgen van dragen.



Maar hij wil hooguit even leven. Zegt niet dat hij dan de helft van de schuld op zich neemt.



Wil ik samen met iemand verder dan zou ik niet willen dat deze persoon zich voor mij in de schulden steekt.



Heeft hij al schulden voor zichzelf gemaakt dan is die schuld voorlopig alleen van die ander. Maar krijg je schulden door gezamenlijk iets te willen...



Stel je vriend heeft vakantie in het buitenland en een vliegticket kost 2.000 euro. Jij hebt het niet en je vriend wil jou persé zien op woensdag terwijl hij maar 1 week in het buitenland zit en daarna weer naar huis komt.



Ga jij dan geld lenen tegen een hoge rente om naar hem te gaan of betaal jij 1.000 euro om hem te zien en betaalt hij 1.000 euro om jou te zien? Of zeg je nou die paar dagen wachten kan er ook nog wel bij en dan heb ik geen 2.000 schuld of beter jij geen 1.000 euro schuld en ik geen 1.000 euro schuld...



*nog meer edit hij zou op woensdag gratis naar jou kunnen vliegen maar vindt het weer daar mooier en vindt nu dat jij persé op woensdag daarheen moet komen.
Hij staat onwijs bij jou in het krijt als je hem totaal tegemoet komt in al zijn eisen!



Zal je even een concreet voorbeeldje geven:

Zie je jezelf met je huidige begroting al een extra maandelijkse aflossing van laten we zeggen ¤500 euro per maand doen? Want dat is wat er gebeurd met een restschuld. Die betaal je maandelijks als extra vaste last. Stel eens dat je voor 27k het schip ingaat. 27000/500 =54 maanden = nog 4,5 jaar ben je aan het aflossen. Dan zijn we 2020....
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 10 april 2014 @ 15:04:

Hij gaat niet schikken.



En waarom zou je niet?

Is dat na zoveel pagina's nog steeds niet duidelijk?



Na de zoveelste pagina is mij heel veel duidelijk. Zo naïef ben ik gelukkig niet. Dat hij niet gaat schikken begint erop te lijken.



Waarom zou ik niet wat?

Het proberen in Leiden me huis aan houden ?

Van hem eisen dat hij niet zo star doet en het gewoon probeert?

Een huis huren op een middenweg en zo we dus allebei water bij de wijn doen?

Of er gewoon helemaal mee kappen?



Ik snap dat voor jullie objectief gezien sommige keuzes echt het meest voor de hand liggend en logisch zijn. Maar zelf in deze situatie zitten is niet makkelijk, omdat jullie alleen deze greep van hem kennen en ik veel meer dan dat. Er komt bij mij ook veel gevoel kijken, je zegt niet zomaar hey toedeloe, jij schikt niet, jij wilt niet je bekijkt het maar. Het gaat om elkaar gelukkig maken, dat doet hij nu niet, maar ik toch op zo'n manier andersom ook niet.





Misschien ben ik een ongelooflijke muts en te gevoelig ofzo...
Rise up and be the best you can be, because YOUR world is waiting for you
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 10 april 2014 @ 15:14:

Hij staat onwijs bij jou in het krijt als je hem totaal tegemoet komt in al zijn eisen!



Zal je even een concreet voorbeeldje geven:

Zie je jezelf met je huidige begroting al een extra maandelijkse aflossing van laten we zeggen ¤500 euro per maand doen? Want dat is wat er gebeurd met een restschuld. Die betaal je maandelijks als extra vaste last. Stel eens dat je voor 27k het schip ingaat. 27000/500 =54 maanden = nog 4,5 jaar ben je aan het aflossen. Dan zijn we 2020....



*zweet*



Je hebt ook absoluut gelijk hoor, een deel van de schuld zal sowieso snel ingelost worden. Maar dan nog ben ik er niet in een half jaar zonder pardon vanaf
Rise up and be the best you can be, because YOUR world is waiting for you

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven