Toegeven aan zijn wil?

09-04-2014 15:48 632 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na veel lezen en praten met omgeving wil ik toch een ongezouten mening van buitenstaanders. Ik heb het gevoel het niet allemaal meer helder te zien.



Momenteel heb ik iets meer dan 3 jaar een relatie. Hij woont in Leiden en ik in Rotterdam. We praten al een tijdje over samenwonen en om die reden heb ik mijn huis ook te koop gezet, helaas onoverkomelijk ga ik hierdoor voor een riant bedrag een schuld in.



Waarom dan je huis verkopen? Omdat hij onder geen beding in Rdam wilt wonen. In het begin wilde ik altijd wel naar Leiden verhuizen heb ik geroepen, tot het steeds dichterbij komt en ik het toch wel moeilijk vind om me daaraan volledig over te geven terwijl ik liever ook dichter bij mijn omgeving blijf wonen.

Ik heb dit recentelijk naar voren gebracht en hij voelt zich in de zeik genomen doordat ik ook weleens mee ben gegaan naar een bezichtiging en nu ineens met dit verhaal kom...



Feit is, ik wil niet iets doen waar ik mij niet prettig bij voel alleen maar om iemand anders gelukkig te maken. Hij wilt niet uit Leiden omdat hij daar zijn vrienden, familie en dichterbij werk zit.

Oplossing zou een tussenweg zijn, hier voelt hij niet veel voor gezien hij dan in een onbekende omgeving gaat wonen zonder vrienden en dan het gevoel heeft geisoleerd te wonen.

Kort om een groot probleem dus!



Waarom ik niet naar Leiden wil is omdat ik met niet prettig voel om zover bij mijn ouders vandaan te wonen, vooral niet als we aan kinderen beginnen. Hij wil in dezelfde wijk wonen als zijn ouders en ik voel daar niet veel voor, gezien zijn vader nu al moeite heeft met alleen de gedachte dat hij uit huis gaat. Regelmatige bezoekjes gegarandeerd dus.



HELP?!
Rise up and be the best you can be, because YOUR world is waiting for you
quote:rw_ schreef op 16 april 2014 @ 09:11:

UPDATE (haha)



Hij heeft gisteren met mijn vader gesproken en conclusie is dat het constant neerkomt op onzekerheden en financiën. (true)

Mijn vader wil dat ik me om het laatste niet druk maak, omdat dat wel goed komt (hij wil blijkbaar helpen). En onzekerheid is iets waar we beide mee kampen en overheen moeten stappen.

En vader vind dat als we echt voor elkaar willen gaan we in mijn huis moeten wonen voor een bepaalde tijd en daarna kijken voor een ander huis. Hij is bereid het spaargeld (wat we nu samen gespaard hebben) daarvoor te gebruiken. En mijn vader ziet ook niet in dat als ik in Zoetermeer of Alphen zou kunnen wonen, ik dat niet in Leiden zou kunnen.



Allereerst gaan mijn haren rechtovereind staan aan het idee dat ik mijn vader wel even laat opdraaien voor mijn restschuld, hij zal het kunnen missen als hij het aanbied. Maar ik vind het werkelijk te idioot voor woorden.

Hun standpunt dat ik dan ook in Leiden kan wonen begrijp ik in hun opzicht, echter komt er bij mij ook gevoelsmatig iets bij kijken en dat is dat ik wel bij alles en iedereen ''van hem'' in de buurt zit. (jaja ik weet het gevoelsmatig, kan het ook fout hebben)

Hij is bereid ons spaargeld daarvoor te gebruiken, maar daar blijft na het kopen van meubels o.i.d. ook geen vette bek van over...



Kort om, tijdelijk wonen in mijn huis, maar uit eindelijk alsnog verkopen.. en ja dan dus inderdaad met schuld... Ik zie het gewoon niet gebeuren, het voelt gewoon niet lekker. En zeker niet als vader daarvoor zijn eigen centen voor moet op proesten.



Vanavond tijd voor vader - dochter gesprek. Heb wel al tegen mijn vriend gezegd dat deze situatie geen goed doet aan mijn gevoel voor deze relatie en voor hem en dat ik niet weet dat als ik een keuze maak ik dat met een drive van 100% doe...



We gaan het zien...Dat is ook echt een heel belangrijk punt TO, dus alleen maar goed dat je daar op blijft wijzen. Jij zou dan helemaal in ZIJN wereldje stappen en - nog los van restschulden en woon-werkverkeer - dat voelt gewoon niet goed. Het lijkt mij ook echt vréselijk om plaats te mogen nemen in zijn verleden/heden op deze manier. Ik zou daar ook niet aan toegeven, echt niet. Dus gevoelsmatig: klopt, dat is het. En dat is verrotte belangrijk!
Alle reacties Link kopieren
Neem je eigen beslissing. Laat je niets aanpraten door je vader of vriend. Overleg is prima, maar doe wat jij wilt.



Waarom heeft jouw vriend een gesprek met jouw vader, zonder jouw erbij, over de situatie? Ik zou daar niet op zitten te wachten.



Je weet zelf heel goed wat je wilt, handel daar ook na.
Ach meid, ik heb nog meegelezen al die pagina's gisteren maar volgens mij is het voor jou zo klaar als een klontje. Jij hebt een verandering van gevoel doorgemaakt maar je omgeving heeft die omslag niet. Dus logisch dat zij nog naar oplossingen zoemen en logisch dat jij daar niet voor voelt.

Laat je door je pa niet teveel beïnvloeden, hij wil graag dat het goed met je gaat en voor ouders houdt 'goed gaan' vaak in 'relatie hebben'

Blijf dicht bij jezelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:DappereGerbera schreef op 16 april 2014 @ 09:51:

Ach meid, ik heb nog meegelezen al die pagina's gisteren maar volgens mij is het voor jou zo klaar als een klontje. Jij hebt een verandering van gevoel doorgemaakt maar je omgeving heeft die omslag niet. Dus logisch dat zij nog naar oplossingen zoemen en logisch dat jij daar niet voor voelt.

Laat je door je pa niet teveel beïnvloeden, hij wil graag dat het goed met je gaat en voor ouders houdt 'goed gaan' vaak in 'relatie hebben'

Blijf dicht bij jezelf.



Ik ben er zelf denk ik ook wel grotendeels uit, pijnlijk but true.. Maar ach dan wordt ik in ieder geval niet ''een van de vele die een topic openen en over een jaar terug komen'' hahaha..



Gelukkig laat ik me niet beïnvloeden door alles en iedereen, al vind ik de kijk van andere wel belangrijk omdat ik alles alleen maar of heel gevoelsmatig doe of ontzettend ''zakelijk''.. de frisse blik van een ander doet een hoop. De mening van me vader vind ik in deze prettig omdat hij in soort gelijke situatie heeft gezeten met zijn ex.
Rise up and be the best you can be, because YOUR world is waiting for you
En waarom moet je vriend dingen van je vader horen (dingen waar jij bovendien anders over denkt), terwijl hij weet hoe jij in deze situatie staat? Alsof hij een medestander zoekt die jou kan overhalen. Mijn vader zou hebben bedankt voor deze rol hoor...

Het wordt nu allemaal wel heel ingewikkeld voor je gemaakt. Op deze manier moet je hoe dan ook niets besluiten. Laat het gewoon nu voor wat het is, of zet het op scherp. Dit gemodder brengt jou zo ook niets goeds :(
Mijn lieve, wijze vader zei altijd: doe wat je hart je ingeeft.
Eigenlijk TO, is jouw motto (iig laatste stuk) wel van toepassing...
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 16 april 2014 @ 10:01:

En waarom moet je vriend dingen van je vader horen (dingen waar jij bovendien anders over denkt), terwijl hij weet hoe jij in deze situatie staat? Alsof hij een medestander zoekt die jou kan overhalen. Mijn vader zou hebben bedankt voor deze rol hoor...

Het wordt nu allemaal wel heel ingewikkeld voor je gemaakt. Op deze manier moet je hoe dan ook niets besluiten. Laat het gewoon nu voor wat het is, of zet het op scherp. Dit gemodder brengt jou zo ook niets goeds :(



Haha nee mijn vader heeft zelf aangeboden om te komen praten, omdat gevoelsmatig hij er iets verder vanaf staat en als we kijken naar iedereen om ons heen, hij toch vaak het meest recht door zee is zonder daar gelijk emotioneel bij betrokken te raken. Hij denkt gewoon rationeel..



Hij zag ook dat ik en mijn vriend hier absoluut uit gingen komen en heeft slechts gezegd, mocht hij willen, ik houdt de deur niet voor hem gesloten... En daar heeft mijn vriend gebruik van gemaakt. Ik vind het verder helemaal prima.



Dit gemodder heeft me nu al op afstand gedreven, ik denk dat laten voor wat het is moeilijk wordt voor mij. De keuze zal naar alle waarschijnlijkheid bij mij komen, dus ik zal moeten hakken...



Bleeehhhhh narigheid allemaal, maar goed.. wereld vergaat niet zeggen ze dan toch?
Rise up and be the best you can be, because YOUR world is waiting for you
Nu je het zegt Hunniebunnie

RW, lees jouw motto nog eens goed
Alle reacties Link kopieren
quote:AsoTut schreef op 16 april 2014 @ 10:02:

Mijn lieve, wijze vader zei altijd: doe wat je hart je ingeeft.



Grote kans dat de mijne dat vanavond ook tegen mij zal zeggen...

Toch altijd wel fijn he die vaders
Rise up and be the best you can be, because YOUR world is waiting for you
Absoluut. Koester dit RW
Alle reacties Link kopieren
quote:AsoTut schreef op 16 april 2014 @ 10:07:

Nu je het zegt Hunniebunnie

RW, lees jouw motto nog eens goed Daarom heb ik hem ook geplaatst, ik vond hem zo van toepassing op hoe het er nu voor staat! Vind het een goed motto, uit eindelijk is jouw wereld degene die op je wacht, die wacht niet op andere...
Rise up and be the best you can be, because YOUR world is waiting for you
Alle reacties Link kopieren
Lief dat je vader je (jullie) wil helpen met praktische zaken, maar ik denk dat hij vooral wil dat jij ontzettend gelukkig bent. De beslissingen die daarmee samenhangen, kun alleen jij nemen. Veel sterkte!
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 15 april 2014 @ 20:03:

Als hij bij haar gaat wonen kan zij hem er ook zonder pardon uitgooien.

... in het ergste geval gaat hij met een geknakt ego terug naar hotel mama.

Grappig gezegd! In Italië noemen ze zo'n jongen een 'mammone'.

Ik was op het verkeerde been gezet door de topictitel, dacht eigenlijk: mmmmm, ja!, af en toe toegeven aan zijn (fantasievolle) wil is best lekker.
Alle reacties Link kopieren
quote:makreel schreef op 16 april 2014 @ 10:10:

Lief dat je vader je (jullie) wil helpen met praktische zaken, maar ik denk dat hij vooral wil dat jij ontzettend gelukkig bent. De beslissingen die daarmee samenhangen, kun alleen jij nemen. Veel sterkte!



Dat is een feit. Het komt ook allemaal wel goed



Bedankt !
Rise up and be the best you can be, because YOUR world is waiting for you
Alle reacties Link kopieren
quote:fjorgyn schreef op 16 april 2014 @ 10:12:

[...]



Grappig gezegd! In Italië noemen ze zo'n jongen een 'mammone'.

Ik was op het verkeerde been gezet door de topictitel, dacht eigenlijk: mmmmm, ja!, af en toe toegeven aan zijn (fantasievolle) wil is best lekker.



Hahahaha, ja dat ligt er dan inderdaad aan op welk vlak dat is..

Great.. moet er gewoon ff lekker om lachen
Rise up and be the best you can be, because YOUR world is waiting for you
Volgens mij moet jij gewoon es lekker met een vriendin op stap gaan, lachen en uitwaaien, even LOS van dit ge-eikel!
Alle reacties Link kopieren
Denk dat jij diep van binnen je keuze al wel gemaakt hebt. Ondanks dat je vriend en je vader op 1 lijn lijken te zitten, heb jij nog steeds je twijfels over de situatie en dat zegt genoeg. Doe wat goed voelt voor JOU. Je vriend lijkt er immers ook op uit om te doen wat goed is voor HEM tenslotte.
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 16 april 2014 @ 10:16:

Volgens mij moet jij gewoon es lekker met een vriendin op stap gaan, lachen en uitwaaien, even LOS van dit ge-eikel! Zo! volgens mij is dat een heel goed plan, zat ook al te denken om er ff tussenuit te vliegen
Rise up and be the best you can be, because YOUR world is waiting for you
Alle reacties Link kopieren
quote:rw_ schreef op 16 april 2014 @ 10:40:

[...]





Zo! volgens mij is dat een heel goed plan, zat ook al te denken om er ff tussenuit te vliegen Dat is nu een groot voordeel van financieel zelfstandig zijn. Met zo'n restschuld ben je dat kwijt.
En toch he... ik weet niet of ik er goed de vinger op kan leggen, maar er zijn twee constateringen gekomen gedurende dit topic. De eerste, over hoe belachelijk het is om met restschuld verder te gaan, daarin kan ik me helemaal vinden.



De tweede, die je na het gesprek met je vader en je vriend herhaalt is dat je niet alles op wil geven en bij hem wil komen wonen. Daarin vind ik je ineens best star overkomen en ik vind het bijna sneu voor je vriend dat je daarin ineens zo 180 graden gedraaid bent. Ik snap ook niet goed waar dat vandaan komt. Het lijkt wel alsof je ineens zoiets hebt van 'en nou heb ik wel vaak genoeg naar jouw pijpen gedanst'.

Als dat zo is, zou ik toch jullie hele relatie nog eens kritisch onder de loep nemen en kijken naar hoe jullie eigenlijk met elkaar communiceren en wat je daarin anders zou willen.

Uit het niets (voor je vriend dan) zo je kont tegen de krib gooien (hoe goed ik het ergens ook kan begrijpen), lijkt me niet constructief...
Ik krijg het idee dat door de opstelling van TO's vriend ze inderdaad de relatie an sich eens goed onder de loep neemt. En dat kan nooit kwaad.
Wel eens met Kastanjez dat je nu duidelijk bezig bent met je hele relatie in één keer onder de loep te nemen. Terwijl het meer klinkt alsof jullie relatie zo gegroeid is al die jaren waarbij jullie beiden het tot nu toe prima vonden.



Ik denk dat je altijd wel nog moet kijken of de ander wil en kan veranderen en dat het, zeker in dit soort grootse gebeurtenissen, niet zomaar ineens helemaal ander gedrag verwacht kan worden en dat zoiets een groeiproces is waar je ook weer alletwee op gaat anticiperen.



Jij bent nu ineens van gedachten verandert en dingen gaan uiten die jou tegenstaan. Blijkbaar waren er meer dingen in je relatie die jou tegenstaan maar nooit bewust genoeg hebt gedacht en geuit.



Ik zou zeggen neem er inderdaad nog even de tijd voor, ook met gesprekken met die ander om te kijken waar jij staat in het verhaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 16 april 2014 @ 11:45:

Ik krijg het idee dat door de opstelling van TO's vriend ze inderdaad de relatie an sich eens goed onder de loep neemt. En dat kan nooit kwaad.Ik heb de indruk dat ze dat nu juist hierdoor doet,en ziet dat de relatie niet helemaal klopt.
Zijn leven en hoe zijn familie bij elkaar komt, hun familiestructuur en in het leven staan, is niet hoe jij met elkaar omgaan voor je ziet. Hoe zou jij het wel willen? Qua frequentie in familie zien, in hoe je samen een relatie opbouwt zonder invloed van anderen etc.?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven