Trouwen in 2013/2014 deel IX

14-11-2013 11:36 1989 berichten
Alle reacties Link kopieren




Voor alle romantische, stijlvolle, stoere, moderne, traditionele, net-een-beetje-anderse, ontzettend lieve bruiden en bruiden-to-be: een geheel nieuw, fris en vers topic!







Iedereen is welkom om zich hierbij aan te sluiten, kom lekker binnenvallen en vertel ons je aanzoek verhaal!



wil je in de tabel erbij, eruit of klopt er iets niet laat het even weten via pb of shout out, sorry als ik je nog niet toegevoegd heb, tis niets persoonlijks





naam datum budget Miriammm15 november 2013 Moniekkdecember 2013 Slappekletspraat 14 februari 2014 Elko half april 2014 Prulletje 2 mei 2014 filesofeetje 9 mei 2014 Marloes85 24 mei 2014 Doedel juni 2014 Raggedydoll juni 2014 Mssfiddler juni 2014 Bambam38 22 juni 2014 Lotte_joy 7 juli 2014 missmystique 11juli 2014 Missrabbit juli 2014 Spicy1958 begin juli 2014 Celine* juli 2014 Kippelingetje 1 augustus 2014 ¤4000,-/5000,- Lena91 augustus 2014 Musha augustus 2014 ¤15.000 Wished- 4 september 2014 AnnBritt 5 september 2014 ovb ¤10.000 Rosekapje 5 september 2014 ¤10.000,- EssientialBliss 12 september 2014 < ¤7000,- Zobella 12 september 2014 ± ¤10.000,- LaVerie Oktober 2014 ¤15.000 Groenogig_monster oktober 2014 HelgaC najaar 2014¤5.000,-Lisboa2015¤7.000,- missm83 mei 2015 voetjesinhetzand mei 2015 ¤6000,-/ ¤7000,- Pirel 13 mei 2015 Abigail8315 mei 2015¤10.000,- Sonietsjka 5 juni 2015 ¤20.000,-
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi



Nooit gedacht dat ik ooit nog eens op een topic als deze mee zou praten, maar... ook ik ga trouwen!!! 1 augustus 2014 gaat het gebeuren! We hebben niet echt een budget vastgesteld, we willen vooral een simpele en gezellige bruiloft. Denk dat we uiteindelijk rond de 4000 a 5000 euro kwijt zullen zijn.



Trouwlocatie hebben we al geregeld! Een oud kindervakantiehuis dat verbouwd is en nu verhuurd wordt. We kunnen op locatie, omgeven door bomen en grasvelden en bij mooi weer buiten, trouwen, eten en feesten. Er zijn 2 slaapzalen dus gasten kunnen blijven slapen! Heerlijk met vrienden en familie de volgende dag samen ontbijten! Heb er nu al zin in!
Alle reacties Link kopieren
Hey Kip!





Wat leuk zeg..

Spannend en vooral heeel erg leuk om naar uit te kijken hé ?

Heb je er wel aan gedacht een ambtenaar te regelen, dat moet vaak ook vroeg geregeld worden. Of doet de locatie dat?





Ik ben nu een beetje aan het neuzen voor een mooie bruidstaart en dan kun je van die proeverijtjes regelen, wel leuk om een idee te krijgen. Onze gastenlijst is trouwens ook wel wat uitgebreid, 20 mensen erbij, dus ook een grotere taart haha!





Liefs.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Welkom Kip! Hoe was het aanzoek?
Alle reacties Link kopieren
Welkom Kippelingetje! heb je erbij gezet in de tabel en Wished ook

ben benieuwd naar je aanzoek verhaal kip!



mijn droomtaart wished: choccywoccydoodah

verder vind ik het bizar duur, denk erover om een kleine bruidstaart te regelen, we hebben ook het geluk dat er in onze omgeving meerdere taart creatievelingen bezig zijn, verder onze favoriete taarten van bakkerijen uit de omgeving, vandaar ook de zoektocht naar verschillende taarttoppers... maar proeven laat ik me niet afnemen :P mjam!



@ jurkenzoektocht... helaas niet geslaagd, het komt er steeds op neer dat ik jurken vind die ik dan net even anders zou willen zien, had toch niet gedacht dat ik de bruid zou worden die op iedere jurk wat te zeiken heeft maar het begint er wel op te lijken. Ook jammer het was best een stukkie rijden maar omdat ik daar meerdere jurken online had gezien leek het de moeite waard, van te voren gebeld of ze ze ook daadwerkelijk hadden, aan de telefoon gezegd van wel, terplaatse bleek dat ze eigenlijk de belangrijkste niet hadden... frustratie..



ben benieuwd naar de verhalen van bambi en miriamm maar die zijn natuurlijk druk aan het nagenieten!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat gaaf Wished!



@Musha, mag ik ook in de tabel? We trouwen 12 september 2013. Geen vast budget, maar we hopen (excl huwelijksreis) binnen de 7000 uit te komen.



We zijn volop bezig met de huwelijksreis. Vooral met het discussieren over de bestemming. Zambia/ Zuid Afrika/ Namibie, die hoek, lijkt ons gaaf, maar ook Thailand/Maleisie, Argentinie en Jordanie staan op onze shortlist tot nu toe. We zijn reisliefhebbers dus zoveel opties die ons aanspreken.
I choose happy!
@Musha, wat heb je toch een schattige avatar, echt heel lief.



Jammer dat het is gelukt met de jurk. Snap je frustratie en ik ben zo blij dat ik het slechts bij 1 winkel heb gehad en daarna gewoon naar anastasi ben gegaan. Is zij niet iets voor jou? Bij binnenkomst ziet ze al wat je wel en niet zal staan, je kan er met je eigen ideetjes heen en wat ik ook een voordeel vind is dat er geen vermaakkosten bij komen en persoonlijk vind ik de stoffen en de manier van naaien mooier dan wat ik zag bij de merkjurken die ik aan heb gehad.



Ik had me voorgenomen om niet zo lyrisch te zijn zoals al die andere dames op fora waar ik me van tevoren had ingelezen...



@ego, gister de bedankjes gekocht. Ze zijn nog niet klaar, moet er nog een persoonlijke touch aangeven maar dat doe ik over een paar weekjes.

Ook gister de pre weddingshoot gehad, was leuk om vast te 'oefenen' voor de bruiloft. Er zijn mooie foto's uitgekomen, ook een aantal met smarttje erbij. Op het vorige topic had ik een foto geplaatst die ik straks wil laten maken met de trouwringen, die foto hebben we nu al met de verlovingsring gemaakt! Hebben we straks 2 ongeveer gelijke foto's maar dan met verschillende ringen, so cute.



Fijne zondag verder!
Alle reacties Link kopieren
@Bambam, voor snorkelen in Europa kan ik Sicilie aanraden. Sowieso leuk eiland en door de wind is de warmte houdbaar. En ik heb zeer weinig insecten gezien (hoogzomer in 2012).
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
@ EssentialBliss vavavoem je staat erbij!

klinken allemaal geweldig die bestemmingen! gaan jullie dan meteen erna weg of laat je er nog wat tijd tussen?



@Smart ahhw tnx!

heb er wel over nagedacht hoor om iets te laten maken, als ik er echt niet uit ga komen ga ik daar zeker voor, maar heb gelukkig wel nog tijd. Wat ik wil zou ook goed op een jurk kunnen worden gezet die al bestaand is, maar ik zou graag het 'eindresultaat' even aangezien willen hebben, en dat is ook precies de reden dat ik een jurk niet 'from scratch' durf te laten maken. Wat nu vooral mijn frustratie is, is dat het voor mijn idee helemaal niet zo ingewikkeld is wat ik wil maar ik het toch niet kan vinden (of het is niet op voorraad) En ik word gelukkig van het passen zelf niet heel depri, dat scheelt wel, vind het wel leuk om te passen, maar zou nu ook wel graag resultaat willen gaan zien.



@foto's eeek! leuk met zo'n kleintje erbij! dat is wel bonus hoor, ga je nog iets laten vergoten? misschien nog leuk om als kado te vragen, maar dat had je vast al bedacht.
Alle reacties Link kopieren
Jij bent snel. Leuk!



We willen ongeveer een week na onze trouwdag weg. Lekker rustig aan.



Musha, dat lijkt me frustrerend. Ik kan me je gevoel voorstellen. Ik zou het ook eng vinden om hem te laten maken.
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
Dankje Musha voor de link, ik ga morgen eens rondneuzen.





Jammer dat het je niet lukt om te slagen, zo zie je maar hoe dat kan verschillen, ik heb 5 jurken gepast en heb mijn droomjurk al gevonden. Maar goed begrijp je angst ook dat je niets durft te laten maken ,dadelijk is die jurk klaar en is het hem toch net niet, dan baal je natuurlijk wel heel erg. Ik heb eigenlijk geen tips, ik hoop allen zo voor je dat je snel een mooie jurk kunt vinden of een andere passende oplossing , Succes!!



Ben ook benieuwd naar miriam en bambi , ze zullen wel een topdag hebben gehad
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Hello...



Wij gaan voor oktober 2014, budget moet nog over gepraat worden.



Ik lees wel mee, maar voor eigen bruiloft nog niet actief bezig, behalve rondneuzen, inspiratie opdoen, hier en daar offertes opvragen. Wacht nog even knopen doorhakken en beslissingen nemen dus zelf niet zoveel te vertellen.



Ben benieuwd of Miriam en Bambi komen vertellen hoe het geweest is!
De zee is groen
Alle reacties Link kopieren
Je bent ook nog laat op groenogig monster



Smart fijn dat ze je jurk kunnen maken! Is dat erg duur?



Jurken is natuurlijk lastige kwestie. Ik bijvoorbeeld een bepaald idee, hopelijk staat die jurk me ook.. Denk dat ik in januari pas ga passen... December is daarvoor een onhandige maand mss?



Hoop ook dat de kersverse bruiden nog verslag komen doen!
Alle reacties Link kopieren
Leuk trouwens al die nieuwe bruiden erbij ?
Zelf werd ik echt ongelukkig bij het idee om een trouwjurk aan te moeten en het passen bevestigde dit gevoel alleen maar. Ik ben denk ik gewoon niet zo romantisch ingesteld.



Een jurk laten maken is ook wel een beetje eng, zeker als je net als ik een samenstelling laat maken en dus geen duidelijk plaatje hebt hoe het gaat worden. Maar je hoeft geen jurk te laten maken, je kan ook alle jurken van haar site (www.anastasi.nl) passen/kopen, keuze genoeg.



Mocht je toch een duidelijk plaatje hebben van een jurk die je wil dan kan je die meenemen en maakt ze die voor je.



De kosten vind ik meevallen, de duurste jurken die zij maakt zijn 870,- en daar komt alleen nog een hoepelrok of petticoat bij. Je krijgt dus geen extra vermaak kosten of andere verborgen grapjes.



Je kan ook lingerie en schoenen bij haar kopen (heb ik niet gedaan). Wel laat ik voor 45,- een stropdas en pochet in de kleur van mijn jurk maken voor a.s.
Alle reacties Link kopieren
quote:EssentialBliss schreef op 17 november 2013 @ 13:13:

@Bambam, voor snorkelen in Europa kan ik Sicilie aanraden. Sowieso leuk eiland en door de wind is de warmte houdbaar. En ik heb zeer weinig insecten gezien (hoogzomer in 2012).

Dank je wel! Mijn eerste keus was Italië, maar ivm het snorkelen heeft vriend die ook het eerst weer afgestreept. Fijn om ervaringen uit eerste hand te lezen.



@ nieuwe bruiden: welkom!! Ik hoor graag aanzoekverhalen ;)



@ jurk: ik heb mijn jurk bij Koonings gekocht in Deurne. Een aantal onderdelen van de jurk vond ik echt fantastisch, maar ik vond ook dat een aantal onderdelen beter konden. Bleek dat ze echt veel meer aanpassingen konden maken dan ik dacht, dus ik heb nu een 'standaard' jurk die helemaal naar mijn wensen wordt aangepast!
Alle reacties Link kopieren
@wished, zijn wel extreem dure taarten uit Engeland hoor! Wees gewaarschuwd, vind ze wel fantastisch!



@groenoog, ik voeg je eraan toe als ik weer op mn computer kan, gaat niet via mobiel.



@bambam ik ben ook bij koonings geweest, ze hadden wel heel veel, mooie zaak, maar dingen waar ik dus voor gebeld hadden ze niet, vond ik erg jammer. Verder waren ze wel erg lief en begripvol ookal had ik 100 jurken aangetrokken. Ook aangeboden om dingen te maken zoals ik het wilde, die service was perfect, maar helaas niet helemaal voor mij. Donderdag weer een nieuwe poging, in een heel klein zaakje dus tegenovergesteld.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Even een kort berichtje want ik zit nu met de ipad ipv laptop en we zijn nog best moe.

Maar we hebben een héérlijke dag gehad! Zoveel gezelligheid, liefde en leuke dingen, echt fantastisch. Het was alles wat we konden dromen en we hebben heel veel complimenten gehad over knze persoonlijke touch en details.



Later meer!
Alle reacties Link kopieren
Musha, Ik heb het gezien wat een geweldige taarten! Maar echt te duur. We hebben een taart nodig voor zo'n 65 personen. Max 350 euro, dat moet toch wel lukken? Hoop ik hihi



Hey Miriam! Super geweldig dat jullie dag zo mooi is geweest! Snap dat je moe bent later pas uitgebreider reageert, Lekker nagenieten met zijn tweetjes!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Vinden jullie het trouwens ook zo irritant dat bijna nergens prijzen bij staan? Bij locatieverhuur moet je het opvragen, bij jurken staan bijna nooit prijzen. Of er staan indicatieprijzen waar je niets mee kan. :( Hoe kan ik nou iets plannen als ik eerst overal achter moet komen hoeveel het kost!
De zee is groen
Alle reacties Link kopieren
Haha Groenogig Monster



Dat klopt. Wij wilden ook kijken jaar geleden toen we besloten hadden te gaan trouwen, beetje rondkijken wat het allemaal kost, maar dat is lastig. Bij trouwjurken/Pakken begrijp ik het wel, maar locaties ed kunnen best prijzen vermelden vind ik.

Maar goed, je kunt toch vrijblijvend binnen lopen of even bellen en na vragen?



Succes!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Krijgen jullie trouwens ook een vrijgezellenfeestje? Mijn vriendinnen en zus gingen zo'n beetje na onze aankondiging al in planmodus. Ik vrees met grote vreze (nee eigenlijk heb ik er nu al vet veel zin in, ze verzinnen vast wat tofs).



Wie worden trouwens jullie getuigen?
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies!



Miriamm! Leuk van je te horen, ben benieuwd naar het hele verhaal, maar rust eerst lekker uit op jullie roze wolk.



Groenogig monster, i know! Houd er ook vooral rekening mee dat er op sommige prijzen nogeens 21% btw komt! Vond ik een zware tegenvaller...
Alle reacties Link kopieren
Oeps was nog niet klaar,



Hoop wel stiekum op een vrijgezellenfeest, we hebben dat voor alle andere bruiloften in de familie en omgeving wel gedaan, dus denk het wel. Maak me er verder geen zorgen om, ze kennen me goed genoeg...



Mijn zus en een goede vriendin zijn getuige, hebben een andere goede vriendin als ceremoniemeester, hebben jullie die ook?

Het is wel onze bedoeling dat ze het op

De dag zelf niet super druk mee heeft.
Alle reacties Link kopieren
Mijn getuiges zijn mijn broer en een vriendin, en mijn vriend heeft zijn twee broers als getuige.



Ook ik denk dat er wel een vrijgezellen feestje aan te pas komt. Haha, Ben benieuwd!



Wij hebben geen ceremoniemeester omdat ik het toch allemaal graag zelf doe, aangezien wij het niet heel groot doen is dat ook wel te doen. En verder mijn moeder helpt mij ook erg goed waar kan dus scheelt al veel.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Ik heb m'n beste vriendin en vader als getuige.

Vrijgezellenfeestje zijn ze al druk mee bezig en ook met mij bang maken gelukkig duurt het nog even, haha.



As vrijdag word ik geopereerd aan m'n pols, kleine operatie hoor 10 minuutjes en je bent weer onderweg naar huis dan kan ik een paar weken niet werken. Ga dan ook weer flink aan de slag voor de bruiloft.



Gesprek voor het feest en dan ook gelijk het restaurant regelen voor het diner.

We gaan voor save the date kaartjes, heb zelf iets ontworpen. Hopelijk valt hij in de smaak. M'n vriend vond het in ieder geval leuk



En ik ga beginnen met ww. Wil toch graag wat kilootjes kwijt of in ieder geval wat lekkerder in m'n vel zitten. Heb er veel steun aan gehad eerder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven