Trouwen in 2013/2014 deel IX

14-11-2013 11:36 1989 berichten
Alle reacties Link kopieren




Voor alle romantische, stijlvolle, stoere, moderne, traditionele, net-een-beetje-anderse, ontzettend lieve bruiden en bruiden-to-be: een geheel nieuw, fris en vers topic!







Iedereen is welkom om zich hierbij aan te sluiten, kom lekker binnenvallen en vertel ons je aanzoek verhaal!



wil je in de tabel erbij, eruit of klopt er iets niet laat het even weten via pb of shout out, sorry als ik je nog niet toegevoegd heb, tis niets persoonlijks





naam datum budget Miriammm15 november 2013 Moniekkdecember 2013 Slappekletspraat 14 februari 2014 Elko half april 2014 Prulletje 2 mei 2014 filesofeetje 9 mei 2014 Marloes85 24 mei 2014 Doedel juni 2014 Raggedydoll juni 2014 Mssfiddler juni 2014 Bambam38 22 juni 2014 Lotte_joy 7 juli 2014 missmystique 11juli 2014 Missrabbit juli 2014 Spicy1958 begin juli 2014 Celine* juli 2014 Kippelingetje 1 augustus 2014 ¤4000,-/5000,- Lena91 augustus 2014 Musha augustus 2014 ¤15.000 Wished- 4 september 2014 AnnBritt 5 september 2014 ovb ¤10.000 Rosekapje 5 september 2014 ¤10.000,- EssientialBliss 12 september 2014 < ¤7000,- Zobella 12 september 2014 ± ¤10.000,- LaVerie Oktober 2014 ¤15.000 Groenogig_monster oktober 2014 HelgaC najaar 2014¤5.000,-Lisboa2015¤7.000,- missm83 mei 2015 voetjesinhetzand mei 2015 ¤6000,-/ ¤7000,- Pirel 13 mei 2015 Abigail8315 mei 2015¤10.000,- Sonietsjka 5 juni 2015 ¤20.000,-
Alle reacties Link kopieren
Prulletje, je hebt mail!



Aan het budget houden vinden wij erg lastig. Als we iets leuks vinden denken we telkens, oh maar dit is veel leuker.. hier hebben we wel extra geld voor over.. Werkt dus niet echt. We hebben nog niets vaststaan hoor. Als we eenmaal de locatie hebben geboekt en we weten wat we daaraan kwijt zijn, zullen we wel wat strenger worden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend staat er wat dat betreft heel nuchter in en die bewaakt het budget ook wel

Best handig haha (maar soms ook frustrerend hoor)
We hebben wel een bovengrens van die ¤15.000 waar we echt niet overheen gaan maar goed, dat is natuurlijk ook wel heel veel geld.



Bij ons is het alleen niet voor één dag, het is voor het bruiloftweekend, weekendje Antwerpen om een ring te zoeken, een weekendje met de CM naar Spa, een bbq met CM + aanhang. en nog een nachtje met mijn moeder naar Spa voor proefkapsel+make-up (a.s. weekend!).



Door al die leuke dingen kunnen we er extra lang van genieten :-D. Wij doen trouwens ook niet aan trouwvervoer en corsages. Voor bedankjes geven we in verhouding wat meer uit omdat ik voor iedereen een goodie bag met leuke persoonlijke dingen ga maken.



Gister zijn we trouwens bij de dj geweest, ben helemaal enthousiast over hem en het is nog eens onder budget ook! We hadden er ¤850,- voor begroot incl. verlichting en zitten nu op ¤570,-



En er is nu lekkere rode wijn bij de slijter in de aanbieding dus daar ga ik straks even 20 flessen van kopen.
@Elko, Ik heb ook allerlei potjes gekocht jouw tweede voorbeeld lijkt het meeste op de soorten potjes zoals wij ze gebruiken. Vandaag ben ik onverwacht een dagje vrij dus ik ga vanmiddag nog even bij de tweedehands winkel kijken of zij ook nog wat leuks hebben staan.
Wij hebben vantevoren niet echt een budget afgesproken. Maar we hebben wel per onderdeel een budget in gedachten dus daar proberen we ons aan te houden.



Elko, wat leuk om zelf de decoratie te doen! Ik geloof dat bij ons de decoratie bij de catering in zit. Moet ik nog maar eens goed navragen. Ik wil ook graag buiten heliumballonnen die dan vastzitten in de grond zodat je een haag krijgt van ballonen. Dat moet ik dan wel zelf regelen denk ik
Alle reacties Link kopieren
Heb je gelijk in Elko

Is inderdaad niet raar, geen bedankje

dat is puur weer mijn eigen gedachte. Maar bespaart wel weer zeker 50 euro wat we ergens anders in kunnen stoppen.

Ik ga ook nog even nadenken of we dat dus wel of niet doen.





Trouwkaart wil ik denk ik laten ontwerpen.

Ik wil sowieso twee verschillende kaarten, voor de daggasten een 'wat luxere'' als voor de avondgasten.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Leuk marloes dat je zo van al die weekenden inderdaad veel langer kan genieten! Erg leuk idee. Hebben wij het budget niet voor, aangezien ons huis ook nog best wel verbouwd moet worden. We willen onze badkamer vernieuwen, en keuken uitbreiden (aanbouw) dus vandaar dat we dit ook na de bruiloft willen gaan doen.. Wel doen wij met de ceremoniemeesters een etentje vlak voor de bruiloft (4 weken van tevoren) zodat we alles nog even kunnen bespreken en ze alles weten.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten rond de 4000 euro, mijn ouders betalen de jurk en het pak hebben we bij een herenmodezaak gehaald.

We houden het intiem, trouwen in een kleine kapel in de streek( burgerlijk), daarna een receptie met de gasten(ongeveer 60 mensen). De receptie willen we luxe, hebben voor warme en koude hapjes gekozen, gaat ongeveer 1000 euro kosten inclusief drank etc. Dan gaan we met 15 mensen dineren in een herenkamer, mijn gezin en zijn gezin.



De ringen hadden we een specifieke wens, maar wàt een prijzen. Uiteindelijk geslaagd bij trouwringenvoordeel, daar konden we de ringen bekijken en helemaal samenstellen naar wens. Eigenlijk hebben we dardoor dezelfde ringen die we bij de juwelier zo prachtig vonden( 1279 euro!) voor 750 euro met een groter briljantje! Het is ontzettend praktisch zo over de prijzen na te denken maar ik ben er al wel achter dat zodra het woord "trouw" er voor staat de prijzen verdubbelen.
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt Filesofeetje.

Dat is niet normaal, daarom zoeken wij ook gewoon mooie ringen, het hoeven geen trouwringen te zijn. Als het maar zelfde materiaal is, niemand die dat ziet en het zijn ringen die wij ook vaak nog mooier vinden en scheelt gewoon honderden euro's.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
zo dat scheelt idd veel geld zeg, op die site

maar niet een ring haalt het bij de ringen die we nu hebben uitgezocht

ben daar nog steeds zo blij mee!



gisteravond hebben we de huwelijksreis geboekt, naar Mexico

ging een klein dramaqueen momentje aan vooraf maar daar geef ik de zwangerschapshormonen maar de schuld van haha



en het ontwerp van de trouwkaartjes is bijna klaar en ook zooooo gaaf geworden!

we laten het kaartje ook in iets aangepaste vorm als poster afdrukken, wat dan het "gastenboek" wordt. Kunnen we daarna inlijsten en ophangen

Een vriendin van ons is heeft een eigen ontwerpbureau en maakt dus ons kaartje. Kan haar aanraden (maar mag hier geen reclame maken voor haar website haha)!



Inmiddels begint het allemaal steeds meer vorm te krijgen en ben echt blij met alles tot nu toe
Alle reacties Link kopieren
trouwringenvoordeel, is dat een site of een winkel? Kun je de ringen wel in het echt bekijken?

Elko: Leuk, mexico!! Vertel eens over het dramaqueen momentje?
Alle reacties Link kopieren
oh nou ja we kwamen er gewoon totaal niet uit

ik heb echt alle opties die er waren zitten bekijk: caribisch gebied, VS, Midden-Oosten (jordanie), malediven, zuid-oost azie

en bij alles bleef ik maar twijfelen

sws omdat ik het meest van zelf rondreizen hou maar dat gewoon niet gaat (kunnen maar een dikke week weg en mgl te vermoeiend met zwangerschap)



afgelopen zaterdag naar reisbureau en hadden een optie op maleisie

heel de zaterdag blij, zondag weer twijfel. Want: wel heel ver vliegen, zitten maar op 1 eiland dus zien verder niets

dus opnieuw kijken naar mexico en vond ik ook leuk

dinsdag belde reisbureau al wat we nou willen (maar kwam niet uit omdat ik op mn werk zat)

en woensdagochtend zag ik er zo tegenop dat ze weer zou bellen

dus ik gillend tegen vriend: "jij kiest maar! Ik ben er helemaal klaar mee! Ik kom er toch niet uit. En ik zoek t niet om met die vrouw te overleggen. Je doet maar, ik zie wel waar we heen gaan het kan me niets meer schelen".

Dus de lieverd heeft braaf gedaan wat ik wilde en heeft gekozen voor mexico. En ben er blij mee, vooral dat nu de kogel door de kerk is
Alle reacties Link kopieren
Haha elko, inderdaad gewoon de hormonen de schuld geven hoor! Je moet al zoveel beslissingen nemen, geen wonder dat het op een gegeven moment op is. En Mexico lijkt mij ook erg leuk om heen te gaan, dus goede keuze van hem!



Bij ons is m'n verloofde de bewaker van het budget - zonder hem zou ik ook niet te veel uitgeven, maar hij is helemaal gierig zuinig voorzichtig met geld. Soms wel frustrerend maar met betrekking tot de bruiloft goed, want het kan inderdaad zooo oplopen... Zeker bij ons omdat we twee feesten hebben, een hier en een in Nederland! Gelukkig krijgen we hulp van m'n ouders, dat is erg fijn :-)
Hoi meiden,

Leuk om te lezen hoe de dag bij iedereen meer vorm krijgt!



@budget, wij hebben een budget van ¤8000,- en volgens mij gaat het lukken om ons eraan te houden. Echt ongelofelijk hoeveel alles kost en over wat voor een bedragen we het eigenlijk hebben voor een dag. Wij hebben, net zoals bij jullie Elko, besproken wat we het belangrijkste vinden. Toch hoop ik stiekem dat er een deel over blijft om wat leuke extra's toe te voegen.



@musha, hopelijk komt de bar met een leuk prijsje waar jullie je prettig bij voelen. En wat een leuke huwelijksreis bestemming



@filesofietje, moest even gniffelen om jouw bijgeloof super dat die speciale momenten steeds goed uitkwamen/gepland konden worden!



@vraagje aan iedereen. Doen jullie nog iets speciaals/leuks met jullie aanstaande op de dag zelf qua entertainment? Dus bijv een openingsdans of wat zingen oid?
Alle reacties Link kopieren
Oh, ja, wij doen een openingsdans! We dansen sowieso graag met elkaar dus daar heb ik zin in om dat dan voor het eerst als zijn vrouw te doen We zijn al aan het nadenken over welk lied we daarvoor gebruiken! Zingen daarentegen zou voor de gasten niet leuk zijn (als ik het deed tenminste, hij kan juist wel goed zingen).
Alle reacties Link kopieren
Oh, goede vraag Celine! Nog niet over nagedacht... Ja de taart aansnijden samen
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het voor iedereen leuker is als wij niet gaan zingen

Wij doen daar niets mee, maar hebben dan ook geen feest
Alle reacties Link kopieren
Dag dames!



Na een tijd meegelezen kan ik eindelijk meeschrijven!



Op eerste kerstdag ben ik ten huwelijk gevraagd. Hoewel we het al enorm vaak over trouwen gehad hadden was het toch nog een complete verrassing, en zo overwhelming dat we geen van beiden meer weten wat hij precies gevraagd heeft!

Aanzoek was heerlijk zonder poespas, gewoon thuis, zijn ouders waren erbij, precies wat we nodig hadden (week ervoor geevacueerd uit oorlogsgebied). Mijn ring is super! Speciaal voor mij ontworpen, en de steen die erin zit is van zijn oma geweest.



Musha, zou je mij willen toevoegen aan de tabel? Trouwdatum: 5 juni 2015, budget 20.000 EUR



Mijn verloofde is Amerikaan, en we gaan trouwen in de VS. Het wordt juni volgend jaar aangezien we iedereen ruimschoots de tijd willen geven om vliegtickets en vakantie te regelen.

We hebben tamelijk veel specifieke ideeen en we hebben het al vaak over onze huwelijksdag gehad, dat het zo leuk is om alles nu echt te mogen regelen! We wonen zelf in Zuid-Soedan en kwamen tot de conclusie dat het enorm lastig is om vanuit hier een huwelijk te regelen in de US en daarom hebben we besloten om een weddingplanner in te schakelen. Eerder deze week hebben we het contract getekend, en we kunnen dus nu ook op zoek gaan naar een locatie! (Dat wil zeggen: zij kan op zoek naar een locatie )



In mei ben ik in Nederland en ga ik mijn jurk uitzoeken. Heeft er iemand ervaring met een van de volgende bruidszaken?

Weddings in Rotterdam

De Honeymoonshop in Rotterdam

De Bruidshoek in Leiden

Heb even gegoogled maar de recensies zijn allemaal van een paar jaar geleden, dus weet niet precies hoe relevant die nog zijn.



Dank voor de tips, en iedereen veel succes en plezier met alle voorbereidingen!
Accept what you can't change, change what you can't accept
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!! Leuk dat jullie ook gaan trouwen!

De Bruidshoek is voor jurken heel goed! Ken meerdere mensen die daar hun jurk gekocht hebben. Wel zou ik dan niet te lang wachten met een afspraak maken, als je dan maar een korte tijd in Nederland bent. En vaak moet je dan als je jurk binnen is en vlak voor je bruiloft ook nog langskomen om te passen en ev dingen te laten vermaken.

Ik weet niet of je aanstaande zijn pak bij dezelfde winkel wil kopen?
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Alle reacties Link kopieren
Hey Sonietsjka



Leuk dat je je bij ons clubje voegt.

Ik zou alleen wel gaan kijken voor een jurk in de VS, of je moet meerdere momenten in NL zijn. Vaak moet een jurk besteld worden, en als hij al in de winkel direct leverbaar is word er vaak een week voor de bruiloft nog het een en ander vermaakt , lijkt mij dus niet erg handig. Of je moet dus meerdere weken in NL zijn. Scheelt het met bedragen van feest , dj, fotograaf en dat soort dingen nog veel met NL? Goedkoper of juist duurder, of gelijk?? Ben wel benieuwd!!





Heel veel plezier met alle voorbereidingen! Jullie hebben lekker de tijd.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Ik heb gisteren even alle kosten op een rij gezet en komen wel boven de 10000 euro uit (slik)



Gelukkig hebben we van veel al een deel betaald en we willen beide gewoon graag het feestje van het jaar geven dus ik kan er niet zo mee zitten. Maar wel goed om de boel bij te houden.



@zingen, laat ik dat maar niet doen (de kat valt me aan als ik thuis zing ). We doen wel een openingsdans om de gasten een beetje de dansvloer op te krijgen. Maar we doen maar een half nummer want we kunnen ook helemaal niet dansen ;)
Alle reacties Link kopieren
Ook ik ga trouwen met mijn lieverd



We weten alleen niet of we dit jaar juli of volgend jaar juli willen doen.



Ik heb wel al mijn trouwjurk, (gelukkig met corsetsluiting, dus ik kan nog wat aankomen :P ), ik moet alleen nog schoenen, sluier en (stiekem wil ik ook een tiara), en hoepelrok en lingerie.



Trouwjurk was in de aanbieding voor 500 euro.



We vinden het lastig om een locatie uit te kiezen, aangezien we niet zo'n groot budget hebben. Er komen ongeveer 20 dag gasten, en iets van 20 meer erbij in de avond. En de meeste vragen echt achterlijke prijzen.



Waar kopen jullie je bruidsschoenen en sluier? Op internet zie ik soortgelijke sluiers van rond de ¤20/30 staan die ik bij de winkel voor ¤150 zag.



Wij gaan niet gelijk voor een trouwring, maar eerst een goedkopere ring (waar wel tekst in te zetten valt), en daarna sparen voor een mooie trouwring na 5 jaar o.i.d samen.
Alle reacties Link kopieren
Onze bruiloft valt tot nu toe qua kosten erg mee: 1800 voor de jurk, ongeveer hetzelfde voor ceremonie/high tea/diner samen, ongeveer 150 voor accessoires en schoenen. 60 voor de taart. Dat was het wel een beetje... Pak moet nog gekocht worden, en ringen laten we smelten van sieraden van (overleden) familieleden die we nooit dragen maar wel emotionele waarde hebben.



@ zingen, ik zit er ook over te twijfelen.
@Elko, zo kan ik soms ook wel thuis zijn hoor en ik ben niet eens zwanger Wel fijn dat de knoop nu doorgehakt is en jullie naar Mexico gaan, lekker hoor!



@Minnim, merk je dat de kosten in beide landen erg verschillen of is dat wel een beetje vergelijkbaar? Lijkt me wel heel erg leuk om het twee keer te vieren maar ook wel heel veel meer geregel (en kosten). Hebben jullie een overal budget of opgesplitst per feest? Wel heel erg fijn dat je ook wat hulp van je ouders krijgt.



@Filesofeetje ik moest ook even gniffelen om je bijgeloof. Wij hebben iets met de 27ste omdat het het geluksgetal is van mijn vriend en wij ook op de 27ste wat hebben gekregen. maar dat kwam nu niet uit en we hebben er ook geen bijgeloof bij. Verder hebben we ook geen andere bijgeloof dingetjes.



@Openingsdans/zingen of andere entertainment zijn we nog niet uit. Schuifelen is niets voor ons, vriend heeft totaal geen ritmegevoel dus dansen is ook lastig, zingen kunnen we de gasten niet aandoen en we hebben geen traditionele taart om aan te snijden. We zijn nog wel op zoek naar iets anders om het avondfeest mee te openen maar wat.... Ideeën en suggesties zijn welkom! Als we echt niets weten gaan we denk ik een shotje met de gasten doen ofzo.



Verder merk ik dat ik het heel fijn vind nu alle grote dingen eigenlijk wel geregeld zijn, vooral dat we (eindelijk) een goede dj hebben gevonden en dat de cateraar zo goed als rond is.

Vanmiddag gaan we in ondertrouw en vanavond ga ik dan met mijn moeder naar Spa toe. Het krijgt steeds meer vorm!!!
@Sonietsjka welkom trouwens! Lijkt me wel lastig met het regelen van de bruiloft als je in een ander land zit! Maar gelukkig heb je nog alle tijd. Gaan jullie ook een over the top Amerikaanse bruiloft vieren? Je hebt in elk geval wel een aardig budget.



@Goudenmaantje, ook welkom! Wanneer gaan jullie trouwen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven