Trouwen in 2013/2014 deel IX

14-11-2013 11:36 1989 berichten
Alle reacties Link kopieren




Voor alle romantische, stijlvolle, stoere, moderne, traditionele, net-een-beetje-anderse, ontzettend lieve bruiden en bruiden-to-be: een geheel nieuw, fris en vers topic!







Iedereen is welkom om zich hierbij aan te sluiten, kom lekker binnenvallen en vertel ons je aanzoek verhaal!



wil je in de tabel erbij, eruit of klopt er iets niet laat het even weten via pb of shout out, sorry als ik je nog niet toegevoegd heb, tis niets persoonlijks





naam datum budget Miriammm15 november 2013 Moniekkdecember 2013 Slappekletspraat 14 februari 2014 Elko half april 2014 Prulletje 2 mei 2014 filesofeetje 9 mei 2014 Marloes85 24 mei 2014 Doedel juni 2014 Raggedydoll juni 2014 Mssfiddler juni 2014 Bambam38 22 juni 2014 Lotte_joy 7 juli 2014 missmystique 11juli 2014 Missrabbit juli 2014 Spicy1958 begin juli 2014 Celine* juli 2014 Kippelingetje 1 augustus 2014 ¤4000,-/5000,- Lena91 augustus 2014 Musha augustus 2014 ¤15.000 Wished- 4 september 2014 AnnBritt 5 september 2014 ovb ¤10.000 Rosekapje 5 september 2014 ¤10.000,- EssientialBliss 12 september 2014 < ¤7000,- Zobella 12 september 2014 ± ¤10.000,- LaVerie Oktober 2014 ¤15.000 Groenogig_monster oktober 2014 HelgaC najaar 2014¤5.000,-Lisboa2015¤7.000,- missm83 mei 2015 voetjesinhetzand mei 2015 ¤6000,-/ ¤7000,- Pirel 13 mei 2015 Abigail8315 mei 2015¤10.000,- Sonietsjka 5 juni 2015 ¤20.000,-
Alle reacties Link kopieren
Marloes, misschien iets met sterretjes of van die fonteinen die ze wel eens op een dessert doen? Dat het bv helemaal donker wordt gemaakt en dan dat vuurwerk aan en dat jullie binnen komen gelopen. En dan hup muziek aan en belichting zodat duidelijk is dat het feest begint
Alle reacties Link kopieren
Trouwens geen idee of dat binnen mag hoor
Alle reacties Link kopieren
Sonietsjka en Goudenmaantje welkom!!



Kan iemand mij vertellen hoe ik in de facebook groep kom?
even mailen naar vivaprulletje@hotmail.com
Alle reacties Link kopieren
quote:mssfiddler schreef op 21 februari 2014 @ 11:25:

even mailen naar vivaprulletje@hotmail.comThanks! Ik heb gemaild!
@Elko, wel een heel erg leuk idee! Ik ga het eens met mn vriend overleggen. Zelf vind ik het wel heel erg leuk om dan nog iets te doen. Het voelt een beetje kaal als we alleen maar binnen komen lopen met de sterretjes en dan.... Maar als de dj een leuk lied opzet kunnen we natuurlijk dan ook iedereen mee de dansvloer optrekken ofzo.
Alle reacties Link kopieren
@Janna-

Dank voor de aanbevelingen! Goed om te horen dat mensen goede ervaringen hebben met de Bruidshoek.

Ik heb meerdere bruidswinkels benaderd met de planning omtrent het vermaken van een jurk, en alle grote winkels hebben een spoedservice (2-7 dagen). Dat ik plan een twee weeks bezoek aan NL in April 2015, dus dat zou helemaal goed moeten komen.

Aanstaande heeft afgelopen kerstvakantie in de States zijn pak gekocht, die is dus helemaal klaar



@wished

In de VS een jurk kopen gaat hem niet worden; omdat ik met een Amerikaan wil trouwen en daarna een greencard wil aanvragen moet ik een fiancee visa aanvragen. Dit duurt echter maanden, en het is beter om gedurende die tijd niet op een visa waiver naar de US te gaan.

(En daarnaast is vliegen naar NL slechts iets van 800 eur, terwijl de VS 1800 is, en je op de terugweg twee dagen onderweg bent, niet ideaal )

Wat ik tot nu toe gezien heb is dat sommige dingen duidelijk goedkoper zijn (fotograaf bijvoorbeeld, uiteraard is er een range, maar de prijzen zijn hetzelfde, alleen daar zijn het dollars). Jurken zijn overigens ook goedkoper. Andere dingen zijn duurder: in de VS is het not done om niet alle gasten uit te nodigen voor het eten. Mensen komen echt allemaal voor de hele dag, waardoor je meer geld kwijt bent. Daarnaast zijn de etensarrangementen ook bizar, zoveel voedsel, dat zou ik in een week nog niet opkrijgen, met dingen als ‘carving stations’ voor tijdens de borrel, dat het snel prijzig wordt, maar we hopen daar onze eigen draai aan te geven, en dus minder te betalen.



@Marloes85

Er zullen zeker ‘Amerikaanse’ taferelen zijn, maar een aantal dingen wil ik zeker naar Nederlands model (omdat de Amerikaanse manier nergens op slaat). Ze doen daar bijvoorbeeld de taart helemaal aan het eind van de avond. Nadat iedereen ‘cocktail hour’ met hapjes, diner, en desserts heeft gegeten wordt de taart pas aangesneden. Ik snap dat echt niet Taart gaat gewoon tijdens de receptie, en eind van de avond is voor bitterballen (hopelijk!)



En Marloes, ik zou overwegen om toch een eerste dans te doen, het heeft namelijk helemaal niets te maken met ritme of ‘wel’ of ‘niet’ kunnen dansen, en twee linkervoeten, maar met even een moment samen hebben, niemand anders, alleen even jullie.

Vrienden van ons wilden wel even dat moment met z’n tweeen, maar geen drie minuten. Ze hebben bewust een liedje uitgezocht (Ik ook van jou, Guus Meeuwis) wat langzaam begint, maar na... 15 seconden up tempo wordt. En ze hadden ons geinstrueerd om dan ook te komen dansen en iedereen mee te trekken. Werkte super! Wellicht dat dat ook wat voor jullie is? (Hoeft uiteraard niet precies hetzelfde lied te zijn, maar je begrijpt het principe).
Accept what you can't change, change what you can't accept
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe dames!



Mijn jurk komt ook van de bruidshoek in Leiden. Ga hem over 2 weekjes weer passen!



Ik vroeg me ook al af of de jurken in Amerika duurder zijn dan hier. Als je Say yes to the dress kijkt zijn ze allemaal zo duur! Als je hier een jurk voor 5000 euro wil passen moet je volgens mij heel goed zoeken, want volgens mij zitten de gemiddelde jurken hier tussen 1000 en 2000?



Even een vraag voor de groep over facebook:

Moeten we niet een regeltje instellen voor een bepaalde tijd meeschrijven? Leuk en gezellig dat iedereen op de fb pagina wil hoor, maar in feite kan iedereen zich nu dus zo aanmelden en in 1 dag meteen al onze foto's zien. Weet niet of dat echt de bedoeling is?
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik dacht precies dezelfde twee dingen Prulletje! Over Say Yes To The Dress (elke avond om 20u op TLC!) en over Facebook. Zeker omdat er nu foto's van mensen staan. Het lijkt me sowieso dat mensen hier een tijdje actief mee moeten schrijven en dat je nick dus een beetje bekend voor moet komen als je ook erbij wil.
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Helemaal niet over nagedacht.. maar van mij mag je het invoeren. Wat zou een schappelijke tijd qua hier meeschrijven zijn dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het perse een bepaalde tijd moet zijn, gaat er ook om dat iemand actief schrijft denk ik?
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Alle reacties Link kopieren
Is iemand anders ook nog opzoek naar locaties in de buurt van Utrecht?
Alle reacties Link kopieren
@goudmaantje ik heb al een locatie in die regio gevonden



Morgen jurk kijken :Imao:
Alle reacties Link kopieren
Leuk hoor, in amerika trouwen! Ziet er altijd erg leuk uit op de tv. Is het daar niet de gewoonte om 's avonds pas te trouwen? Bij zonsondergang?



Marloes, lijkt mij wel een erg leuk idee, dat shotje. Even lekker proosten op jullie en daarna lekker dansen met zn allen!



Prulletje, gefeliciteerd met je ondertrouw! Hoe was het?
Welkom Sonietsjka en Goudenmaantje. Leuk om nu ook te horen hoe een bruiloft in een ander land verloopt.



Leuk dat veel hier een openingsdans doen. Wil ik ook graag, ook al is t alleen schuifelen, maar vriend ziet t niet zo zitten omdat hij absoluut niet kan dansen. Maar goed schuifelen moet wel lukken toch? Ik hou me, net zoals Marloes, aanbevolen voor nog andere ideeën. Lotte, leuk dat jij misschien gaat zingen.
Alle reacties Link kopieren
@ Goudenmaantje, inmiddels niet meer. Wij trouwen in de Hooge Vuursche in Baarn. We hebben wel meerdere locaties bekeken, maar waren specifiek op zoek naar een kasteel. Weten jullie wel al wat voor locatie jullie zoeken?
Alle reacties Link kopieren
@ openingsdans, wij doen geen dans, dat zou voor ons beiden de horror zijn, dus ik ben blij dat we daar hetzelfde over denken .

We hebben ook geen feest, maar een uitgebreid zeer luxe diner.
Alle reacties Link kopieren
@prulletje

Leuk om te horen dat jouw bruidsjurk bij de Bruidshoek vandaan komt. Hoe vond je de service daar? Ik hoor graag meer.



Wat betreft jurken, je kan het in de VS zo gek maken als je zelf wilt. Kleinfeld staat er wel bekend om dat ze veel dure jurken hebben, maar alles is duurder als je in Manhattan bent. Ik ben zelf jurken gaan passen bij een kleinere winkel in New Jersey, en de jurk die ik het mooist vond was 1100 USD. Ik had ook het pasmodel (kan even geen woord beter woord bedenken) mogen kopen voor 800 USD. Met de huidige wisselkoers is dat resp. 803 en 548 EUR, wat volgens mij goedkoper dan gemiddeld is in NL.

En bij Say Yes is het natuurlijk ook zo dat ze alleen de 'bijzondere' dingen laten zien, de 80% van de bruiden die een jurk koopt van 2000 USD is natuurlijk minder interessant. Ik weet niet of het in NL ook uitgezonden wordt, maar er is ook een Say Yes Atlanta, en die hanteren al veel schappelijker prijzen.



Ik ben er inmiddels ook achter dat het Amerikaanse huwelijk niet bestaat, er zijn zoveel mensen en zoveel gewoonten, gebruiken, en culturen, maar er zijn wel locaties waar je timeslots huurt, en de pas om 1800 uur kan trouwen als je ook een feest wil geven, want dan kunnen ze eerder op de dag nog en ander huwelijk inplannen. Gelukkig zijn er ook locaties waar een langere dag geen probleem is.



@Lotte

Leuk dat je gaat zingen! Ik wou dat ik dat durfde!
Accept what you can't change, change what you can't accept
Alle reacties Link kopieren
WOW veel gebeurd hier! komt even een mega quote aan:quote:celine* schreef op 21 februari 2014 @ 01:49:



@musha, hopelijk komt de bar met een leuk prijsje waar jullie je prettig bij voelen. En wat een leuke huwelijksreis bestemming



@vraagje aan iedereen. Doen jullie nog iets speciaals/leuks met jullie aanstaande op de dag zelf qua entertainment? Dus bijv een openingsdans of wat zingen oid?



Tnx Celine, er wordt aan de bar gewerkt, gaan we wel uitkomen denk ik.. tis ook geen rib uit mn lijf maar alle beetje helpen, en ik vind t gewoon vreemd..



Wij doen wel een openings dans maar niks ingestudeerd en waarschijnlijk ook even iets lekker vrolijk uptempo. we hebben ook wel gedacht over een theatrale opening, maar dat lijkt ons voor nu even te ingewikkeld voor een klein momentje. Ik denk er wel nog over iets te zingen maar twijfel nog heel erg, sowieso pas s'avonds, misschien iets met de band die we hebben geboekt, maar heb geen idee hoe zij daar in staan.



quote:sonietsjka schreef op 21 februari 2014 @ 07:51:

Op eerste kerstdag ben ik ten huwelijk gevraagd. Hoewel we het al

Musha, zou je mij willen toevoegen aan de tabel? Trouwdatum: 5 juni 2015, budget 20.000 EUR



In mei ben ik in Nederland en ga ik mijn jurk uitzoeken. Heeft er iemand ervaring met een van de volgende bruidszaken?

Weddings in Rotterdam

De Honeymoonshop in Rotterdam

De Bruidshoek in Leiden

Heb even gegoogled maar de recensies zijn allemaal van een paar jaar geleden, dus weet niet precies hoe relevant die nog zijn.



Dank voor de tips, en iedereen veel succes en plezier met alle voorbereidingen!



welkom soenietskja! je staat er bij... stiekem een kleiiin beetje jaloers opde amerikaanse bruiloft! heb t idee dat daar veeel meer kan op DIY gebied.. Ik ben bij weddings geweest om te passen. ze hadden erg veel maar noemen zich de grootste van europa en dat is volgens mij niet waar. Ook had ik geen goede klik met de verkoopster, ze snapte mij niet zo, maar dat is heel persoonlijk denk ik, de service was verder prima en het enthousiasme ook niks mis mee.

Ik ben zelf in Breda geweest bij Amiga en daar erg enthousiast over, ik vind hun qua service echt TOP! maar geen idee hoe ze daar omgaan met express service..



quote:goudenmaantje schreef op 21 februari 2014 @ 10:27:

Waar kopen jullie je bruidsschoenen en sluier? Op internet zie ik soortgelijke sluiers van rond de ¤20/30 staan die ik bij de winkel voor ¤150 zag.



Welkom goudenmaantje!

Ik heb mijn schoenen bij een wat luxere schoenenzaak gekocht, ik houd ook echt niet van trouwschoenen dus dat werd em sowieso niet voor mij! sluier heb ik bij bloomfeld in een sample sale gekocht (whiejjj!) ik heb wel het idee dat je goed moet kijken naar de kwaliteit van de stof bij zo'n sluier via internet, voor je het weet ziet je met een vliegen net... maar kijk dan goed naar de 'retour policy' of kijk op marktplaats en vraag of je het mag bekijken.



quote:lotte_joy schreef op 21 februari 2014 @ 10:28:

Pak moet nog gekocht worden, en ringen laten we smelten van sieraden van (overleden) familieleden die we nooit dragen maar wel emotionele waarde hebben.

Wat een mooi idee!



quote:Marloes85 schreef op 21 februari 2014 @ 13:47:

@Elko, wel een heel erg leuk idee! Ik ga het eens met mn vriend overleggen. Zelf vind ik het wel heel erg leuk om dan nog iets te doen. Het voelt een beetje kaal als we alleen maar binnen komen lopen met de sterretjes en dan.... Maar als de dj een leuk lied opzet kunnen we natuurlijk dan ook iedereen mee de dansvloer optrekken ofzo.ik heb even wat gekke ideetjes gezocht:

video , foto, nog een foto, en nog een

misschien inspiratie voor je!



quote:sonietsjka schreef op 21 februari 2014 @ 15:23:

Daarnaast zijn de etensarrangementen ook bizar, zoveel voedsel, dat zou ik in een week nog niet opkrijgen, met dingen als "carving stations" voor tijdens de borrel, dat het snel prijzig wordt, maar we hopen daar onze eigen draai aan te geven, en dus minder te betalen.



Ze doen daar bijvoorbeeld de taart helemaal aan het eind van de avond. Nadat iedereen 'cocktail hour' met hapjes, diner, en desserts heeft gegeten wordt de taart pas aangesneden. Ik snap dat echt niet Taart gaat gewoon tijdens de receptie, en eind van de avond is voor bitterballen (hopelijk!)



Oh kijk daar echt naar hoor dat eten, ik keek ook vaak '4 weddings' op TLC daar was ALTIJD veel te veel eten, das gewoon zonde!



wat betreft de taart vinden wij het juist leuk om dat s'avonds te doen, maar wij zorgen bij het diner voor een mini dessert, en vinden het ook leuk voor de avond gasten dat ze ook nog een 'officieel momentje' meemaken, maar bij een amerikaanse bruiloft heb je dan weer geen avond gasten...
Alle reacties Link kopieren
haha musha, die foto met die football player!



Let er wel even op of je sterretjes mag aansteken op jullie locate, vaak mag dit niet i.v.m. brandveiligheid.



Al onze getuigen zijn gevraagd en ze zijn allemaal erg vereerd



Ik kijk ook weleens 4wedding en dan snap ik nooit zo goed dat ze een buffet hebben bij de borrel en daarna nog een uitgebreid diner.. lijkt mij erg dubbelop!
Alle reacties Link kopieren
Zo bedoelde ik m ook ja, zoals die foto van musha met die sterretjes

hoewel ik die foto er wel heel eng uit vind zien met die papieren lampionnetjes net boven die sterretjes!
Alle reacties Link kopieren
Wij doen geen openingsdans. Zijn beide absoluut geen dansers, dus laat maar achterwege hahaha.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Wauw, veel reacties, ik loop achter!



@sonietsjka, welkom! Wat indrukwekkend dat jullie in Zuid-Soedan wonen, lijkt me heel intens. Mijn ring is ook speciaal voor mij ontworpen met de diamanten van de ring van zijn moeder (die is overleden) en mijn verloofde is ook Amerikaan (en ik woon in de VS). Welke regio gaan jullie trouwen? Wij in het (upper) midwesten.

Ken je trouwens het programma 90 day fiance? Is nieuw, en gaat over mensen die met een K1 visum naar de VS komen. Ze zijn op zoek naar nieuwe mensen voor volgend seizoen, dus mocht je op tv willen... ;)

Oh, en wat je later schrijft over locaties waar ze meerdere bruiloften per dag doen, ja! Erg he? Echt massaproductie...



@goudenmaantje, waarom speciaal juli? Voor 2014 wordt dat haasten, en 2015 is nog zo ver weg (niet per se een probleem natuurlijk). Is het vanwege het weer?



quote:Marloes85 schreef op 21 februari 2014 @ 10:38:

@Minnim, merk je dat de kosten in beide landen erg verschillen of is dat wel een beetje vergelijkbaar? Lijkt me wel heel erg leuk om het twee keer te vieren maar ook wel heel veel meer geregel (en kosten). Hebben jullie een overal budget of opgesplitst per feest? Wel heel erg fijn dat je ook wat hulp van je ouders krijgt.

Ik vind het lastig de kosten te vergelijken omdat we zulke verschillende dingen doen. Hier heb je inderdaad iedereen voor de hele dag, dus inclusief diner - maar dat diner is dan p.p. wel weer iets goedkoper dan het in Nederland zou zijn. In Nederland is het volgens mij echt not done om geen open bar te hebben, in de VS is dat... net ietsje minder not done (wij hebben er trouwens wel een, we mogen zelf alcohol meebrengen, dus is veel goedkoper dan in Nederland).

Het is inderdaad meer geregel, maar we beschouwen het feest in Nederland maar gewoon echt als een feest, niet de bruiloft, dus met een zaal + arrangement zijn we dan al een eind :P Hoop ik. We hebben budget soort van opgesplitst: 7000 euro voor het Amerikaanse geheel (exclusief jurk + accessoires), 5000 euro voor het Nederlandse geheel + jurk etc. Daar zitten vliegtickets niet bij in hoewel we hopen daar gedeeltelijk de 5000 euro voor te kunnen gebruiken.



@Openingsdans: je kunt ook een snowball dans doen, dat jullie samen beginnen met dansen met iedereen er omheen in een kring, dan zegt de DJ "snowball!" (oid) en jullie beginnen allebei te dansen met iemand anders, dan iets verder weer (dat jullie alle 4 beginnen te dansen met iemand anders) tot iedereen op de dansvloer staat!



En meer over mezelf: gisteren bij een bruidszaak geweest en ik denk dat ik DE jurk gevonden heb! Wilde eigenlijk een korte jurk, deze is (soort van) lang, maar er is ook een korte versie van, dus nu moet ik kiezen (alleen hadden ze geen sample van de korte dus die kon ik niet aan proberen). De levertijd is 4-6 maanden, en we trouwen over 9 maanden, dus ik ben goed op tijd. Wat betreft prijs, ik denk dat dezelfde jurk hier iets goedkoper is dan in Nederland, maar je hebt natuurlijk allerlei prijzen. Ik keek in Nederland bij de website van een winkel waar geen jurken minder dan 1000 euro waren, nou, dat is meer dan ik inclusief accesoires en vermaken wil betalen! En er waren een stuk duurdere jurken ook, daar. Dus er zijn overal dure dingen, haha.



Oh, en nou ik m'n budget toch gedeeld heb wil ik ook wel in de tabel November 2014, 12000 euro. Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Sonietsjka, natuurlijk ben ik tevreden over de bruidshoek anders had ik mijn jurk daar niet besteld .

Ik woon er verder helemaal niet in de buurt, maar ik zocht een specifieke jurk. Overal rondgemaild en gebeld of ze die jurk hadden, maar ze hadden hem nergens. Maar bij de bruidshoek zeiden ze als enige meteen dat ze de jurk wel bij de ontwerper konden lenen om te passen en dan hoefde ik alleen de verzendkosten te betalen. Uiteindelijk is het die jurk ook geworden en hoefde ik verder geen verzendkosten te betalen. Ze hebben me netjes geholpen in de winkel. Maar ik kan niet vergelijken want ik ben niet in andere winkels geweest.

Ik hoorde wel van mijn schoonzusje dat zij bij de honeymoonshop haar lingerie gratis kreeg. Dat heb ik niet gehad, maar wel weer een kortingskaart voor als ik nog accessoires ga uitzoeken. Ik durfde verder ook niet af te dingen ofzo, geen idee of dat gebruikelijk is. Maar ik ben in elk geval tevreden .
Alle reacties Link kopieren
Ohja die openingsdans, daar zitten wij ook nog mee. We hebben wat danslessen gehad maar dat beviel niet echt. Ik wil meer een grappige leuke dans, maar dat wil mijn vriend niet. Maar hij kan verder ook voor geen meter dansen, dus dan ziet zo'n 'nette' dans er misschien nog klunziger uit. Maar ja, wat dan nog meer? Ik vind het maar moeilijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven