Trouwen in 2013/2014 deel IX

14-11-2013 11:36 1989 berichten
Alle reacties Link kopieren




Voor alle romantische, stijlvolle, stoere, moderne, traditionele, net-een-beetje-anderse, ontzettend lieve bruiden en bruiden-to-be: een geheel nieuw, fris en vers topic!







Iedereen is welkom om zich hierbij aan te sluiten, kom lekker binnenvallen en vertel ons je aanzoek verhaal!



wil je in de tabel erbij, eruit of klopt er iets niet laat het even weten via pb of shout out, sorry als ik je nog niet toegevoegd heb, tis niets persoonlijks





naam datum budget Miriammm15 november 2013 Moniekkdecember 2013 Slappekletspraat 14 februari 2014 Elko half april 2014 Prulletje 2 mei 2014 filesofeetje 9 mei 2014 Marloes85 24 mei 2014 Doedel juni 2014 Raggedydoll juni 2014 Mssfiddler juni 2014 Bambam38 22 juni 2014 Lotte_joy 7 juli 2014 missmystique 11juli 2014 Missrabbit juli 2014 Spicy1958 begin juli 2014 Celine* juli 2014 Kippelingetje 1 augustus 2014 ¤4000,-/5000,- Lena91 augustus 2014 Musha augustus 2014 ¤15.000 Wished- 4 september 2014 AnnBritt 5 september 2014 ovb ¤10.000 Rosekapje 5 september 2014 ¤10.000,- EssientialBliss 12 september 2014 < ¤7000,- Zobella 12 september 2014 ± ¤10.000,- LaVerie Oktober 2014 ¤15.000 Groenogig_monster oktober 2014 HelgaC najaar 2014¤5.000,-Lisboa2015¤7.000,- missm83 mei 2015 voetjesinhetzand mei 2015 ¤6000,-/ ¤7000,- Pirel 13 mei 2015 Abigail8315 mei 2015¤10.000,- Sonietsjka 5 juni 2015 ¤20.000,-
Alle reacties Link kopieren
@zeeuwsknoopje

Oeh, dat is zeker spannend! Hou ons op de hoogte!



Mbt moeder: een beetje rare redenatie met verschillende elementen:

Haar partner spreekt zeer weinig Engels spreek (klopt), en dat dat dan hartstikke saai is voor hem omdat hij met niemand kan praten (haar woorden, niet de mijne). Afgezien van dat ongeveer een derde van de gasten gewoon Nederlands is, hebben wij natuurlijk ook allang over dit ‘probleem’ nagedacht, en we gaan een tolk regelen, zodat hij ook met AS’ familie en vrienden kan praten.

Daarnaast heeft mijn tante zelf jaren in NY gewoond dus ook een combinatie van zij die graag wel terug zou willen voor bezoek, dat het mam leuk zou lijken om met haar zus naar NY te gaan, en dat een vriendin van zus al gezegd had dat ze daar wel konden logeren.

En ten slotte nog het argument dat het een duur vliegticket is (voor hen is het een grote uitgave) en dat het te veel is als iemand er weinig aan heeft. Redenatie volg ik zelf niet helemaal, want je kan prima nog in de VS op vakantie als je er toch al bent voor ons huwelijk. En ze gaan graag op vakantie naar landen waar ze ook niet altijd de taal spreken.



Ik vond het voornamelijk buitengewoon zielig voor haar partner. Mijn moeder is een zeer dominante vrouw, en hij draagt haar op handen en gaat nooit tegen haar in. Dus toen ze het erover hadden (lees: moeder hem overtuigde dat dit de beste oplossing zou zijn) ging hij daar in mee, maar ze gaf zelf toe dat hij het waarschijnlijk helemaal niet leuk vond (en dat niet zei). Mijn hart brak.

Maar goed, drama afgewend, eind goed al goed!
Accept what you can't change, change what you can't accept
Gelukkig is het weer opgelost Sonietsjka!
Alle reacties Link kopieren
Hai,



Hoe gaat t bij iedereen met de voorbereidingen? Ben te moe nu om op iedereen persoonlijk te reageren dus ff alleen mijn eigen stuk nu.



Wij hebben weer een aantal stappen gezet. Afgelopen donderdag zijn we in ondertrouw gegaan. Wat een anticlimax is dat trouwens! Kwartiertje wat papieren tekenen bij het gemeentehuis en weer weg. Gesprek met BABS is aangevraagd iig.

Gisteren het proefmodel van mijn jurk gepast en de stof gekocht. Gaat echt heel mooi worden!

Eigenlijk zijn de grote zaken wel gefixt. Nu nog een oneindige hoeveelheid details bedenken en invullen.
Alle reacties Link kopieren
Oh gelukkig is het allemaal goed gekomen sonietsjka! Wel extra lastig om in het buitenland te trouwen. Hebben jullie meer ''klachten'' gekregen over dat de tickets duur zijn?
Alle reacties Link kopieren
@Elko

Ondertrouw klinkt idd niet heel spannend, maar hoop dat je wel lekker van je vrije dag hebt kunnen genieten (en hopelijk een aantal andere huwelijksvoorbereidingen hebt kunnen doen die leuker waren!).





@Fleur

Helemaal geen klachten gekregen (tot nu toe ;)). Voordat we officieel verloofd waren vroegen mensen regelmatig of het de VS of NL zou worden, en we hebben altijd de VS aangekondigd omdat het een stuk handiger is met mijn visum. Niemand heeft daar ooit een problemen van gemaakt. Schoonfamilie-to-be vond het trouwens erg jammer dat het niet in NL zou gaan plaatsvinden



Het scheelt dat aan beide kanten bijna iedereen zeer reislustig is, waardoor ons huwelijk gewoon een leuke reden is om eens op vakantie naar de VS te gaan is. Al kwam ik er wel achter dat een van mijn vriendinnetjes geen paspoort had maar een ID kaart, want zij gaat altijd in Europa op vakantie. Heeft toen ID kaart verliep nu wel speciaal voor ons huwelijk een paspoort aangevraagd.



Verder is het natuurlijk de Oostkust, wat goed bereikbaar is, en ook tamelijk goed betaalbaar. We geven mensen ook lang de tijd om te sparen voor het ticket, of voor de vakantiedagen.

Daarnaast proberen wij het wel zo makkelijk mogelijk te maken voor iedereen, zoals bijvoorbeeld alles op dezelfde locatie, accommodatie nabij, max. 2 uur rijden van Newark airport (dat mensen zichzelf niet ter plaatse nog de halve staat door hoeven slepen), en assistentie bij kinderopvang voor mensen die daar behoefte aan hebben/ dat nodig hebben. We hebben een strict kinderloos huwelijk (ik ben geen groot voorstander van kinderen), maar aangezien veel vrienden wel kinderen hebben, en we niet verwachten dat ze die thuis laten voor 2/3 weken vakantie, zoeken we wel naar een oplossing.
Accept what you can't change, change what you can't accept
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed geregeld Sonietsjka. Ik zou voor een goede vriendin ook naar de VS gaan.



Wij hebben kinderen erbij tot het diner. Ik vind het leuk als ze bij de ceremonie zijn, maar ik vind dineren met kinderen meestal niets aan. En aangezien wij het bruidspaar zijn......



Gisteren weer even bij onze locatie geweest. Zo mooi.
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
@Essential bliss

Heerlijk om het bruidspaar te zijn en dat te mogen bepalen!

Dapper dat jullie kinderen erbij hebben bij de ceremonie. Ik ben vorig jaar voor twee huwelijken naar NL gekomen, en daar waren wel kinderen bij en ik vond dat al gruwelijk: soms was de ambtenaar, of wie er dan ook aan het praten was niet eens te verstaan omdat er een kind lawaai liep te maken. Afgezien van dat ik geen kindervriend ben en me waarschijnlijk sneller stoor dan anderen, vond ik het ook vervelend dat ik ruim 24 uur gereisd heb en 700 eur aan een ticket heb besteed en dan een gedeelte van de ceremonie niet kon horen. Dat wil ik mijn gasten niet aandoen.



Trouwens, vergeten te vertellen: ik heb gister een afspraak gemaakt om jurken te gaan passen. 11 mei (duurt nog even, ik weet het), maar ik ben nu al enthousiast!
Accept what you can't change, change what you can't accept
Alle reacties Link kopieren
Het gaat waarschijnlijk maar om 3-5 kinderen (5+). Ouders attenderen we op mogelijkheid met kind weg te lopen als ze ceremonie verstoren.



Ik heb zelf ook geen kinderwens en vond het heel lief dat mijn schoonzus aangaf dat ze een kindvrije bruiloft ook geen probleem zou vinden, omdat het onze dag is. Nu hoef ik zelf geen kinderen, maar vind kinderen van anderen best leuk. (voor een paar uur). Dus de oplossing die we nu hebben past precies.
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
Bij ons zullen er ook kinderen bij de ceremonie zijn. Echte kleintjes maar 2, maar dan nog. Ik vind ze erbij horen. Als ze echt herrie gaan maken hebben we wel de afspraak met de ouders dat ze dan even uit de ruimte lopen met het kindje.
Alle reacties Link kopieren
Dag bruidjes :P



Ik heb al een tijd niets van me laten horen. Want tot voor kort stonden de plannen nog even op pauze. Maar nu gaat het heel snel. Datum is zo goed als bekend, alleen nog spannend of we de trouwlocatie naar keuze kunnen krijgen. Iemand anders heeft daar de eerste optie op en wij zijn de tweede, dus ik moet nog iemand lynchen.



Ook is er een jurk! Van pronovias. Drie uur staan passen, was vooral erg gezellig en bijzonder om te zien dat dingen die mij leuk leken mij echt niet stonden , maar daar had ik al rekening mee gehouden. Echt superblij met de uiteindelijke jurk, maar ook erg spannend, heb ik de goede keuze gemaakt.. maar er is nu toch geen weg terug. .

Ook hebben we de ringen al uitgekozen. Ver voordat dat nodig is, maar was ook omdat we erover in zaten hoeveel dat zou kosten. Daarover gesproken, we hebben ook een budget vaststaan nu. We hadden eerst een budget van 10, maar nu opgerekt naar 25.

Meeste kosten zijn eten/drank en reis. Ik stoorde me ook wel een beetje aan een ander topic hier vandaag waar mensen zeggen dat 'een bordje extra' geen probleem moet zijn. Maar daar zit dan ook nog een partner aan vast en kinderen, en twintig andere twijfelgevallen, zodat je zo een paar duizend euro extra kwijt bent. En een bbq in oktober lijkt me geen succes en ook niet echt feestelijk.

Maar goed, ik heb er zin in! Als de locatie staat, dan ga ik alleen nog even een babs regelen en dan save the date, en dan hoef ik een paar maanden niets te doen geloof ik. Eerste pasafspraak staat pas in juli.

Ga nu jullie verhalen van de afgelopen maanden terug lezen. ;)

Alvast over kinderen: Zijn van harte welkom. Maar er zijn er zoveel in mijn familie van neven en nichten die ik amper ooit gezien heb, dat ik daar toch een lijn trek.
De zee is groen
Alle reacties Link kopieren
Bij ons komen max 10 kinderen, waarvan 2 babies. En de rest 2 tm 5 jaar.

Vind het leuk dat ze erbij zijn, ze horen er ook echt bij
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Wij laten heel erg de keuze aan de ouders. Ze mogen wat mij betreft hun kinderen meenemen maar dan verwacht ik wel dat ze ook hun verantwoordelijkheid nemen en de kinderen even meenemen ergens anders heen als de kinderen lastig worden.



Ik weet van mijn ceremoniemeester dat ze dr kinderen thuis laat, ook omdat het voor haar een eindje rijden is. Als ze dichterbij had gewoond had ze wsl opa & oma de kinderen halverwege laten ophalen. Van een andere vriendin weet ik dat ze haar baby (dan 4 maanden oud) wel graag de hele dag meeneemt.



@ groenogig monster: Ik twijfel ook nog steeds over mijn jurk, totdat ik hem weer in het echt zie, dan ben ik weer helemaal om. Maar tussendoor ga ik ook steeds een beetje rondkijken op pinterest en zo en dan zie ik nog zo veel ander moois...
Alle reacties Link kopieren
Bij ons 2 kindjes van 3 en 4, ons neefje en nichtje (die ook de ringen zullen aangeven). En ons eigen kindje natuurlijk (maar die zit nog lekker in mijn buik)

De kindjes van vrienden komen niet
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben zon 20 kinderen die een kinderkamer krijgen en kinder eten. Wil nog een toepasselijk kleurboek maken over het trouwen. Dan vind ik dat ik ze toch behoorlijk verwen.



Ik probeer niet meer naar jurken en ringen te kijken. Maar wel lastig!
De zee is groen
Alle reacties Link kopieren
Oja! Ik had nog een vraag. Save the date; stuur je die alleen aan daggasten of alle gasten?
De zee is groen
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk ook nog steeds jurken en 'say yes to the dress' enzo hoor . En dan denk ik iedere keer 'ik vind mijn jurk toch mooier'.



Wij hebben de save the date's eigenlijk alleen juist naar collega's gestuurd, mensen die op het feest zijn 's avonds. Want de daggasten komen toch wel. Die weten de datum al veel langer. Voor collega's was het dan ook meteen duidelijk dat ze uitgenodigd zijn met partner.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik kijk ook nog steeds say yess to the dress!! en dan kijk ik weer ff mn eigen foto en denk ik hmmmmmm

Ik zoek nog wel een ceintuur voor mn jurk maar vind het nog best lastig! nog tips voor een website?



Wij waren eigenlijk niet van plan Save the dates te sturen. De meeste mensen weten het inmiddels wel. maar twijfel wel een beetje... bruiloft is in ons geval al over 4 maanden.



Fotograaf is inmiddels geboekt! En de huwelijksreis ook!!
Bij ons komt er maar één kleine van dan bijna vier jaar oud. Hij is mijn kleine neefje en komt ook de ring en het horloge brengen. Wij hebben wel meer vrienden met kids maar de kids hebben we bewust niet uitgenodigd.



@monster, jullie hebben wel echt veel kinderen! Hoeveel gasten hebben jullie in totaal?



@save the date, wij hebben geen onderscheid tussen avond of daggasten en hebben iedereen een save the date gestuurd ook al wist (bijna) iedereen al wel van onze bruiloft. Deze hebben we zo'n 4,5mnd voor de bruiloft verstuurd.



@jurk, ik ben blij te horen dat ik niet de enige ben die soms twijfelt over mijn jurk haha. Ik kijk nog wel vaker naar say yes to the dress etc en daar heb ik nog geen mooiere jurk gezien gelukkig. Ik ben wel heel benieuwd wat ik van de jurk vind als ik 'm weer mag passen. Over twee weken zal die binnenkomen, daarna kan ik een afspraak voor het passen maken. Spannend!



@Spicy, ik heb geen tips voor een ceintuur... Hebben ze niets waar je de jurk hebt gekocht? Fijn dat je de fotograaf en de reis rond hebt. Waar gaan jullie naartoe?
Alle reacties Link kopieren
hoehoe! Gaan jullie direct na de bruiloft? Stedentrip? Tropisch eiland? Center parcs?
De zee is groen
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer 1/3 van de daggast is kind. Vind ik wel gezellig hoor, al dat grut. Als ze maar niet beginnen te janken :P
De zee is groen
Alle reacties Link kopieren
@Ceintuur, ze hadden er wel wat bij de winkel waar ik mn jurk had gekocht maar niet helemaal wat ik zocht. Als is wat ik zocht inmiddels wel weer wat bijgesteld. Heb al we wat gezien op een website maar wellicht nog meer tips



@reis. We trouwen vrijdags en vertrekken zondags! We gaan 2 weken naar Thailand. Paar dagen de jungle in en dan nog 8 dagen op 2 eilanden.



@ kinderen. ons bruidsmeisje is 7. Daarnaast nog een neefje van 2, een nichtje van 1 en een kindje van vrienden van 2. Bruidsmeisje blijft wel bij het feest verwacht ik. Rest wordt denk ik opgehaald ofzo
Wij versturen geen save the dates, hebben het iedereen persoonlijk verteld en de daggasten komen sws wel.



Verder zorgt mijn moeder er wel voor dat alle ooms en tantes het weten
Alle reacties Link kopieren
Haha, je kijkt daar niet blij bij. Wil je ze er nie toe bij hebben?
De zee is groen
Jawel, maar mijn moeder is echt verschrikkelijk! Het lijkt net of het haar bruiloft is... Het hele dorp heeft al mijn trouwjurk gezien en ze valt allerlei mensen lastig met verassingen/stukjes/stomme dingen die ze voor ons wil regelen



Gelukkig woon ik daar niet meer... heeft ze geen sleutel van ons huis en zijn de ceremoniemeesters erg tof...



Ach ja, ze is er in ieder geval blij mee
Alle reacties Link kopieren
Oh wat erg. Zou het echt niet tof vinden vinden als random dorpsgenoten mijn jurk al hebben gezien.



Doen hier mensen wel stukjes of niet? Ik twijfel nog, kan me niet voorstellen dat dat leuk wordt.
De zee is groen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven