Trouwen in 2013/2014 deel IX

14-11-2013 11:36 1989 berichten
Alle reacties Link kopieren




Voor alle romantische, stijlvolle, stoere, moderne, traditionele, net-een-beetje-anderse, ontzettend lieve bruiden en bruiden-to-be: een geheel nieuw, fris en vers topic!







Iedereen is welkom om zich hierbij aan te sluiten, kom lekker binnenvallen en vertel ons je aanzoek verhaal!



wil je in de tabel erbij, eruit of klopt er iets niet laat het even weten via pb of shout out, sorry als ik je nog niet toegevoegd heb, tis niets persoonlijks





naam datum budget Miriammm15 november 2013 Moniekkdecember 2013 Slappekletspraat 14 februari 2014 Elko half april 2014 Prulletje 2 mei 2014 filesofeetje 9 mei 2014 Marloes85 24 mei 2014 Doedel juni 2014 Raggedydoll juni 2014 Mssfiddler juni 2014 Bambam38 22 juni 2014 Lotte_joy 7 juli 2014 missmystique 11juli 2014 Missrabbit juli 2014 Spicy1958 begin juli 2014 Celine* juli 2014 Kippelingetje 1 augustus 2014 ¤4000,-/5000,- Lena91 augustus 2014 Musha augustus 2014 ¤15.000 Wished- 4 september 2014 AnnBritt 5 september 2014 ovb ¤10.000 Rosekapje 5 september 2014 ¤10.000,- EssientialBliss 12 september 2014 < ¤7000,- Zobella 12 september 2014 ± ¤10.000,- LaVerie Oktober 2014 ¤15.000 Groenogig_monster oktober 2014 HelgaC najaar 2014¤5.000,-Lisboa2015¤7.000,- missm83 mei 2015 voetjesinhetzand mei 2015 ¤6000,-/ ¤7000,- Pirel 13 mei 2015 Abigail8315 mei 2015¤10.000,- Sonietsjka 5 juni 2015 ¤20.000,-
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar Spicy



Hier is gastenlijst ook wel lastig

Ik wil niet teveel onderscheid maken, maar het is wel lastig... omdat sommige mensen toch al verwachten dat ze mogen komen.





Wij hebben samen ongeveer 35 collega's ( zonder aanhang) maar omdat wij geen receptie doen zijn ze dan meteen bij het gehele feest, dat is wel veel omdat wij het klein willen houden, maar er zijn er een aantal waar ik erg goed mee op trek... alleen tja, onderscheid wil ik dan weer niet maken... keuzes, keuzes, keuzes
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
@ Rosekapje: ik kwam deze link tips voor buitenbruiloft tegen op de fb-pagina van onze locatie. Maar misschien had je die info zelf ook allang gevonden...



Gastenlijst.... wat een gedoe ja! Wat dat betreft blij dat er geen feest is en we ook nog moeten beslissen over kennissen, collega's en sportteams



Hier: geslaagd voor alle spullen voor de bedankjes, bloemen (heel fijn, 3 supermarkten en de markt afstruinen) en nog wat dingetjes. Wel helemaal gesloopt nu! Kreeg van vriend een boos berichtje dat ik NU MOET GAAN RUSTEN VOOR DE BABY toen ik stuurde dat ik nog wat gedaan had haha
@prulletje: ik heb gewoon maat 38-40 hoor, maar de jurk valt nu eenmaal goed :D



@goudenmaantje: ik draag zelf altijd hipsters van Victoria’s Secret. En zag vandaag dat ze tegenwoordig een locatie op Schiphol hebben, dus ga daar binnenkort maar eens kijken. Ik moet zelf nog een strapless bh hebben, maar denk dat ik die bij de Bijenkorff wil halen. Draag altijd Calvin Klein-bh’s, ben erg geneigd om er daar maar weer eentje van te kopen. Ben zo bang dat al dat kant gaat prikken.



@elko: ik herken het gedoe met de gastenlijst. Al is het alleen maar omdat schoonmoeder het halve dorp van verloofde heeft uitgenodigd, waaronder mensen die hij al tien jaar niet meer gesproken is. En nu zijn wij de eikels omdat we er niet aan willen… Enne, laat je vriend lekker die bedankjes oplossen. Je gaat nu niet meer zelf staan bakken hoor!



@wish: lijkt me zeker lastig, ik wil juist graag die dag zelf wakker worden met hem en samen ontbijten. Maar da’s voor iedereen anders. Ik heb trouwens hetzelfde met collega’s. Een aantal van mijn afdeling heb ik niets mee, en een aantal van andere afdeling juist weer wel. Maar ik nodig toch maar m’n eigen afdeling uit, het is niet anders.



@kippie:, gefeliciteerd!



@Zobella: wij hebben een dj via de strandtent waar we trouwen. We gaan binnenkort met haar zitten, 750 euro incl. Wel duur, maar dan neemt ze ook alles mee. En ze draait hier in de buurt ook op best wel hippe feesten, en ik vind een dj toch wel erg sfeerbepalend.



Ik las de nodige opmerkingen over taart. Ik heb mijn aanstaande ooit verleid met een brownie van een lunchroom waar ik ooit werkte. Nu is de eigenaar een van mijn beste vrienden, en tevens getuige. Ik wilde graag brownies op de bruiloft, want zo is het ooit begonnen. Nu schenkt hij ze, voor 100 man. Echt superlief!



Ik heb morgen mijn eerste intake-afspraak bij de kapper, dan doen we apart nog een keer proef. Spannend! Ik krijg morgen ook pas de kosten te horen. Nu betaalt mijn moeder die want die is het er niet mee eens dat ik zelf haar en make up doe (en bedankt… ;) )
Alle reacties Link kopieren
@Elko

Waarom heb je je vriend niet de boodschappen laten doen? Iets met zijn idee op het laatste moment en jij die moet rusten voor de baby...



@Spicy

Je schoenen zijn echt helemaal geweldig! Waar komen ze vandaan?



@Wished

Waarom kun je niet een gedeelte van je collega’s kunnen uitnodigen? Alleen mensen met wie je buiten kantoor omgaat? Llijkt me een goede grens. Er werken hier in ons country office ongeveer 35 mensen, maar er zijn er een stuk of 6 waar ik buiten kantoor mee omga. Ik zou er geen problemen mee hebben om hen uit te nodigen en de rest niet.



Hier kleine update: we hebben een offerte gekregen van onze favoriete locatie, en blijkt dat hij wel binnen budget is, maar dat ze maar een optie bieden van 5 uur – in die vijf uur zitten receptie, eten, en feest. Hoe doe je dat? Dan ben je toch continue gehaast? Ik zie het al voor me: als een dolle je eten naar schuiven.

Blijkbaar is die timing in de US heel normaal, maar ik zie het echt niet voor me.

We hebben nu gevraagd of ze het kunnen uitbreiden naar een normale duur, en wat de kosten zijn, en verder hebben we een breakdown gevraagd van de kosten zodat we kunnen zien waar we eventueel kunnen besparen. Wordt vervolgd!
Accept what you can't change, change what you can't accept
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik gisteren vrij had en hij niet. Dan zou morgen alles nog moeten en zou dus alleen maar meer stress geven.

Want hij hele dag daar mee bezig, dus moet ik alle andere dingen doen.

Eigenlijk is t enige wat ik gedaan heb het idee bedacht en de spullen gehaald. Hij zit het verder in elkaar te knutselen. Alleen de kaartjes nog uitknippen en vaststrikken en that's it. Gelukkig zijn het er ook niet heel veel omdat we per stel iets geven.



Nu op mn werk, heel gek! Alles voor zover mogelijk afronden voor vakantie en dan is het al zover!
Alle reacties Link kopieren
Vanavond naar een fotograaf toe Gisteren en de dag daarvoor naar een aantal locaties geweest. Iemand bekend met restaurant Zuiver Gastvrij in Utrecht?



Op de één of andere manier begin ik ook te neigen naar de dierentuin als locatie :P
Oeh Elko wat een gestress om die bedankjes. Tof dat het nog gelukt is!



Journalista, ontzettend leuk, die brownies.



Sonietsjka, jeetje 5 uur, nee dat word stressen. Hopelijk kunnen ze uitbreiden!



Wished, ik zou ook alleen de collega's uitnodigen waar je ook echt iets mee hebt buiten werktijd.
Spicy, even meedenken hoor. Is het hotel voor eventuele huwelijksnacht geregeld? Heb je een gastenboek? Ringenkussentje? Dat zijn dingen die wij nog moeten regelen haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of dit hier mag, maar ik heb nog een wit bruidscorset over (ik was te laat met retour sturen) in maat M, iemand die hem wil overnemen ?
Dat pas ik helaas niet Goudenmaantje, maar ik wil je wel veel plezier wensen bij je afspraak met de fotograaf vanavond!
@ Elko bedankt voor de link! zo ver hebben we het nog niet doordacht haha, er stond ook een leuke link bij met ideetjes om een prieel te maken voor de ceremonie!



Ik herken die reactie van je vriend heel erg, zo frustrerend dat ze zelf niets kunnen verzinnen/weten en verwachten dat jij wel een idee hebt... vorig weekend zei mijn lief letterlijk: jij bent gewoon veel creatiever... dat is geen compliment maar een smoes, schatje!

jouw ideetje voor de koekjesmix klinkt wel heel leuk! en goed dat je hem aan het werk hebt gezet haha!



na een rondje hardlopen gisteren heb ik nog een onbekend enorm weiland/schiereiland gevonden met aan 3 kanten water en overal bomen en struiken, echt prachtig! even uitvinden van wie het is....

morgenavond hebben we een gesprek met de beheerder van een natuurcamping in de buurt, misschien is dat ook een optie. Dat moeten we wel afhuren, maar daar is al stroom en water, waardoor de kosten denk ik wegvallen tegen de aggregaat en watertank die we anders nodig zouden hebben. Het enige nadeel is dat dit weer in een andere gemeente is, dus dan moeten we het ingeplande huwelijk bij onze gemeente schappen en het daar zien te regelen.



Werkt er iemand trouwens met een budgetplanner via een site ofzo? of een tijdsschema van zoveel weken voor het huwelijk moet je dit en dit en dit geregeld hebben etc? is misschien handig om te kijken wat er allemaal nog moet gebeuren, oof voor Spicy! (ik heb zelf het idee dat ik alle belangrijke dingen vergeet zodra ik op pinterest ga en NOG meer plaatjes van bloemen en grasvelden zie...)



collegas vind ik ook lastig hoor.. ik werk nog maar vanaf november bij mijn huidige baan, en heb hier een afdeling met 20 collega's en voel me soort van verplicht om de baas uit te nodigen... als ik het goed inschat komt er niemand, want ze zullen zo'n 120 km moeten rijden... dus misschien gewoon allemaal netjes een kaartje sturen? en met of zonder partner?

ik vind groepen toch wel lastig... bijvoorbeeld het voetbalteam, met sommigen ga je ook wel eens iets anders leuks doen, anderen niet, en dan met of zonder partner?



sorry voor mijn lange posts als ik eenmaal begin komen er steeds meer puntjes in me op!
Alle reacties Link kopieren
@ Sonietsjka



5 uur voor het geheel is echt te kort. Dat is niet leuk om zo te haasten, ons feest alleen al duurt 5 uur . (20:00 tot 1:00)

We doen vooraf nog bruidstaart met champagne, lekker eten en dan pas feest.. al bij al zijn wij dus wel 8/9 uur op die locatie..

Gewoon proberen een aantal uur bij te boeken.



Succes





@ Collegas

Wat sommige hierover zeggen, alleen uitnodigen waar je buiten werktijd mee om gaat is een optie, maar heb dan toch het idee alsof je iets niet goed doet. Ik moet hier nog maar eens goed over na denken.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Planning: op die website van mijn buitenbruiloft link hebben ze planningen staan. Ook een voor trouwen in 3 maanden en in 1 maand. Wij hebben die planning gepakt en aangepast naar onze situatie. Budget: hebben ze ook veel artikelen over. Sws als je googelt vindt je wel een verdeelsleutel voor het totaalbudget. Wij houden het zelf bij in een excelbestand.



creativiteit: hier hetzelfde. Enerzijds klopt het dat ik creatiever ben, maar soms ook wel heel frustrerend. Vriend haat knutselen (en is ook niet netjes) en ik vind dat leuk (en ben pietlut). Dus de ideeën komen veelal van mij en hij krijgt subtaken om mee te helpen zoals dingen uitknippen. Maar gisteren zei hij wel heel lief dat hij tegen iedereen op de bruiloft gaat vertellen dat ik alle versiering heb bedacht en gemaakt (dus niets gekocht of kant en klaar). Het was pokkeveel werk maar ben er wel heel blij mee want nu is het precies naar mn zin, en kostte niet veel.
Alle reacties Link kopieren
@mystique, Huwelijksnacht is als het goed is geregeld krijgen we van zwager/schoonzus. dus ga ervan uit dat zij dat regelen. Voor het gastenboek moet ik nog wel het 'boek' zelf kopen maar we hebben een fotohokje en de foto's willen we in het gastenboek. Boek zelf wil ik laten maken met trouwkaart op de voorkant. Ringkussentje nog niet gekeken, valt bij mij onder de noemer assecoires/aankleden als we het hebben is het fijn zo niet zal het best een leuke dag worden ;) moet nog wel even heliumballonen bestellen, we willen van die 'trossen' op tafel. En bloemen natuurlijk! Maar ook hier heb ik niet hele specifieke eisen dus zal vast goedkomen.



@ creativiteit, haha ja dat herken ik ook wel! alleen heb ik het wel zo gedaan dat we de dingen verdelen waar ik goed in ben en hij. En belangrijk om als je iets van iemand verwacht daar echt expliciet om te vragen anders ga je wrijving krijgen en wordt je er allebei niet blij van!



@rosekapje op de perfectwedding.nl kun je een planning maken met budget.



@ collega's. het team waar ik leiding aangeef nodig ik sws uit. kan ik ook ECHT niet onderuit haha, dan hoef ik niet meer op kantoor te komen! Voor mijn managementteam heb ik besloten deze niet uit te nodigen (al heb ik een lichte twijfel. haha). Leidinggevende twijfel ik nog over. Nog wel 3 andere collga's waar ik niet direct samen mee werk maar wel zie buiten werktijd.



@ Sonietskja zijn in totaal 11 uur op de locatie (haha klinkt echt veel zo) maar hebben daar ook de ceremonie. Maar idd ik zou echt lekker ruim rekenen zonde als je zoveel geld betaald en moet gaan stressen.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn trouwens voor borrel en diner alleen al 7u aanwezig op de locatie Sonietsjka. 5u lijkt me idd erg krap, omdat je al minstens ebhalf uur kwijt bent met aankomst en vertrek van de gasten (voordat iedereen jas aan/uit heeft en zit). Maar ik hou wel van uitgebreid eten en natafelen en weet dat dit vaak niet normaal is in buitenland. Hoe vaak ik daar wel niet de volgende gang kreeg zodra ik mn laatste hap in mn mond stak en de rekening zodra je je dessert hebt doorgeslikt.....
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Mag ik ook meeschrijven? Ik ben ongeveer een maand geleden ten huwelijk gevraagd en trouwen over 5 maanden. Inmiddels hebben we datum, locatie en fotograaf geregeld. Trouwjurk heb ik ook al besteld. Getuigen en ceremoniemeester hebben we ook al. Nu aan het nadenken over persoonlijke touches, door bv dingen zelf te maken. Wil kijken of we mijn boeket zelf kunnen maken. Gaan we eerst een keer proberen om te zien of de bloemen het een paar uur volhouden zonder water.



Valt me trouwens op dat als je haar en make up afzonderlijk van elkaar regelt het duurder is. Haar laat ik door mijn eigen kapper doen, visagist ben ik mee bezig.
Alle reacties Link kopieren
@collegas. Die nodigen wij bewust niet uit. We trouwen klein. Rond 30 gasten en 20 daarvan eten ook mee. Geen feest. Dus qua balans zou het lastig worden. Heb ik ook wel gewoon gezegd op het werk. Vind ook echt dat dat onze keuze is.



@duur: 5 uur lijkt mij ook wat aan de krappe kant voor taart, receptie/borrel, eten en feest. Zonder feest zou het net kunnen, maar dan wel ex ceremonie.
Alle reacties Link kopieren
Vakantie!! (aaaahhh nu is t echt zover)



Gefeliciteerd magnolia! Hoe was je aanzoek? Vind ik altijd leuk om te horen haha
Alle reacties Link kopieren
Oh elko nog maar heel even!! Ik weet je datum niet precies, maar ik gok morgen of overmorgen?



Hier verder even weinig te melden, sorry meiden, dat ik even niet zoveel reageer. Voor ons is het ook nog maar een paar weken, maar ben het bruiloftsgedoe weer even een beetje zat. Iedereen is nu constant aan het vragen of ik al zenuwachtig ben (niet dus, komt de dag van tevoren pas denk ik). Maar wie weet zit ik over een paar dagen weer helemaal 'in the zone' en dan kom ik wel weer updaten .



Elko, mocht ik je niet meer 'spreken' hier voor je dag: Geniet ervan!!!!
Alle reacties Link kopieren
Overmorgen :-)



En herkenbaar, die zenuwen vraag. Op 2 stressmomenten na helemaal niet gehad. Nu meer de spanning zoals je die ook hebt voordat je op vakantie gaat!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook al heel vaak die vraag. Lijkt er bijna op alsof ik nu al zenuwachtig zou moeten zijn.. Pffff!
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Alle reacties Link kopieren
Jeeej elko! je hebt t gehaald poeh wat heb ik zin in die paar dagen van te voren! klein beetje jaloers! en ook gek dat je straks hier niet echt meer bij hoort (niet dat je niet meer mag komen hoor)



zenuwen vraag krijg ik (nog) niet maar wel heel veel: en alles al geregeld? wat natuurlijk interesse is, maar nee, het loopt heel de tijd door... alsof je op moet schieten ofzo..
Alle reacties Link kopieren
Wat is er weer veel geschreven, leuk om alles te lezen!

Ben door mijn vriend ten huwelijk gevraagd toen we 8 jaar bij elkaar waren. We waren aan het wandelen en toen ging hij opeens door z’n knieën! Super lief! Had wel de hoop dat hij me zou vragen, maar had niet gedacht dat hij het ook echt zou doen!



Ik heb al een jurk uitgezocht die is nu besteld, wordt begin juni verwacht. Wel lang wachten voordat ik hem weer aan mag! Dan ga ik gelijk kijken voor lingerie en evt accessoires. Locatie hebben we ook gevonden (ceremonie, diner en feest), getuigen en ceremoniemeesters zijn gevraagd, trouwauto is geregeld. En zowel fotograaf, kapster/visagist en degene die de bloemen doet ook geregeld! Nog wel bespreken wat we willen, maar moet goed komen. We weten ook al welke uitnodigingen we willen, alleen nu de tekst nog… Gastenlijst is ook bekend, wat een drama om te bepalen wie er wel en niet mag komen. Blij dat we dat hebben vastgelegd voor onszelf!



Maar er is ook nog een hoop wat we nog moeten…. Bedankt al voor de reacties over de DJ!



@ elko

Zie dat jouw dag er bijna aankomt, wat spannend! En op het laatste moment nog bedankjes regelen, ‘oef’ zou er niet blij mee zijn! Maar wel een leuk idee van je, die DIY chocolade chip cookie-mix! Fijn dat het allemaal gelukt is. Alvast een hele fijne dag!



@ Wished

Ben benieuwd naar het gesprek met de DJ, wij moeten die dus nog zoeken!



@spicy1985

Klinkt gaaf, schoenen met een roze zool!



@journalista

Wat leuk van die brownies! Leuk om zoiets terug te laten komen op jullie bruiloft. En superlief dat ze worden geschonken, mooi cadeau! Hoe was je afspraak bij de kapper?



@rosekapje

Ik werk niet met een budgetplanner of tijdsschema. Budget hou in wel in de gaten, maar vindt het van te voren erg lastig in te schatten hoe duur bepaalde dingen zijn! Tijdsschema’s op internet zijn er genoeg. Hierdoor heb je wel een richtlijn wanneer wat ongeveer geregeld moet worden.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! Ik heb het erg druk gehad met mijn studied us ik heb alleen de facebook bijgehouden. Nu even alles gelezen en een uitgebreide reactie!



@Elko, wat een leuke foto met die ballonnen! Ben benieuwd hoe de foto zal worden! Laat je het eindresultaat zien?

@ huwelijksaanzoeken: Miss, super schattig je aanzoek! Heel erg leuk dat het totaal onverwacht was! Rosekapje, alles in een half jaar regelen op een niet standaard trouwlocatie lijkt me best heftig! Klinkt wel erg mooi! Zie al helemaal een plaatje voor me 

@Jurken: mooie jurk Journalista!

@bloemen: wij hebben een familielid die bloemiste is en die zal onze bloemen gaan regelen. Wij willen wel allebei een boeketje.

@Paraplu: Ik wil ook een kanten net als jij musha! Als het niet regent is het sowieso ook leuk voor de foto’s! Nu nog op zoek, wil er niet teveel geld aan uit geven

@Schoenen: Wij trouwen ook op het gras, dus ik moet denk ook platte schoenen.. Helaas, want ik vind hakken veel mooier, maar is denk niet zo praktisch..

@gasten: wij hebben 25 daggasten en 150 avondgasten. Iedereen mag bij de ceremonie zijn.

@Elko: wil je dat recept op facebook of hier zetten? Van die koekjes? Dat willen wij namelijk ook doen!!  Waar heb je de potjes gekocht?

@Creativiteit: heeeeeel herkenbaar haha



Hier hebben wij de locatie nu 100% vast staan. We hebben nog heel wat van de prijs af kunnen praten dus dat is erg fijn. We krijgen er ook een overnachting bij!

Moeder van mijn vriendin wilt ook in het hotel blijven slapen, weet nog niet of ik dat wel wil.. zou het niet zo leuk vinden om ze bij het ontbijt tegen te komen.. denk ik... even over nadenken nog...

Videograaf is ook geregeld!



Elko, heeeeeeel erg veel plezier! Geniet ervan! De tijd zal voorbij vliegen! Straks ben je gewoon een getrouwde vrouw, wauw!
Even een kort berichtje (ben erg moe dus reageer morgen verder).



Mijn jurk passen was een beetje gek, vond m erg mooi maar moet ook nog wel wennen aan mezelf in zo'n grote jurk 😃. Er moeten nog een paar kleine dingen gedaan worden maar hij zat al behoorlijk goed. Over twee weken kan ik m definitief ophalen.

En ohja, bruidshuis diana in boxmeer is geen aanrader... Zo gauw ze het geld binnen hebben gaan ze heel anders met je om...



Ik heb een vakantieveilingbon gekocht voor een sauna en behandeling voor twee in sittard maar kan uiteindelijk niet meer (dom!) iemand interesse? Hij heeft me ¤30,- gekost

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven