Trouwen in 2013/2014 deel IX

14-11-2013 11:36 1989 berichten
Alle reacties Link kopieren




Voor alle romantische, stijlvolle, stoere, moderne, traditionele, net-een-beetje-anderse, ontzettend lieve bruiden en bruiden-to-be: een geheel nieuw, fris en vers topic!







Iedereen is welkom om zich hierbij aan te sluiten, kom lekker binnenvallen en vertel ons je aanzoek verhaal!



wil je in de tabel erbij, eruit of klopt er iets niet laat het even weten via pb of shout out, sorry als ik je nog niet toegevoegd heb, tis niets persoonlijks





naam datum budget Miriammm15 november 2013 Moniekkdecember 2013 Slappekletspraat 14 februari 2014 Elko half april 2014 Prulletje 2 mei 2014 filesofeetje 9 mei 2014 Marloes85 24 mei 2014 Doedel juni 2014 Raggedydoll juni 2014 Mssfiddler juni 2014 Bambam38 22 juni 2014 Lotte_joy 7 juli 2014 missmystique 11juli 2014 Missrabbit juli 2014 Spicy1958 begin juli 2014 Celine* juli 2014 Kippelingetje 1 augustus 2014 ¤4000,-/5000,- Lena91 augustus 2014 Musha augustus 2014 ¤15.000 Wished- 4 september 2014 AnnBritt 5 september 2014 ovb ¤10.000 Rosekapje 5 september 2014 ¤10.000,- EssientialBliss 12 september 2014 < ¤7000,- Zobella 12 september 2014 ± ¤10.000,- LaVerie Oktober 2014 ¤15.000 Groenogig_monster oktober 2014 HelgaC najaar 2014¤5.000,-Lisboa2015¤7.000,- missm83 mei 2015 voetjesinhetzand mei 2015 ¤6000,-/ ¤7000,- Pirel 13 mei 2015 Abigail8315 mei 2015¤10.000,- Sonietsjka 5 juni 2015 ¤20.000,-
Alle reacties Link kopieren
Fleur, mooie reden om roomservice ontbijt te regelen!
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Alle reacties Link kopieren
@ fleur je trouwt ver na mij, dus je mag hem ook wel overnemen, denk niet dat ik hem daarna nog gebruik. en anders raad ik de 'so-low' aan



leuk dat de locatie vast staat! bij ons blijven ook meerdere mensen in het hotel slapen en we willen juist een gezamelijk ontbijt doen, maar wij blijven nog een nachtje extra in het hotel, dus dat maakt het ook wel anders denk ik..



@marloes, wat jammer dat ze zo anders doen! blijkt toch een klant onvriendelijke industrie die bruidsmode, ongelofelijk..
Alle reacties Link kopieren
@sonietskja de schoenen heb ik online gekocht bij palette. Het is model peggy van fiarucci. Ze zitten heerlijk!!! Hak is 6,5 cm vind ik perfect!



Inmiddels zijn wij bij station openingsdans. Ik denk dat het ik ook van jou van guus meeuwis wordt. Met quickstep. Iemand ervaring of dat een beetje te leren is in 2 mnd? Willen ws een paar privelessen bij dansschool nemen.
Alle reacties Link kopieren
@aanzoek: mijn vriend heeft het goed verborgen weten te houden door alles op de dag zelf te regelen. Zelfs zijn broer zat in het complot door de ring eerst voor te schieten. Anders zou ik het op de afschriften zien.

Enfin na een dag hard werken kwam ik thuis met de lichten uit, kaarsen aan, mijn favo bloemen. Sushi en champagne, muziekje aan kortom romantisch. Toe kwam de ring te voorschijn en heeft hij mij gevraagd. Het was romantisch en emotioneel en het aanzoek paste echte bij ons.



@elko: veel plezier morgen!



Wij regelen ook alles in een half jaar. Wel alles op 1 locatie. Eind mei gaan we taart proeven! Regelen we via de locatie. Als we in onze eigen woonplaats waren getrouwd had ik het wel zelf geregeld. Maar nu zou ik dan de taart een dag van tevoren moeten brengen. En qua kosten zou het niet veel schelen.



Hebben jullie drank afgekocht? Wij doen alles op basis van nacalculatie. Klein gezelschap en geen grote drinkers.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marloes85 schreef op 10 april 2014 @ 21:33:

Even een kort berichtje (ben erg moe dus reageer morgen verder).



Mijn jurk passen was een beetje gek, vond m erg mooi maar moet ook nog wel wennen aan mezelf in zo'n grote jurk 😃. Er moeten nog een paar kleine dingen gedaan worden maar hij zat al behoorlijk goed. Over twee weken kan ik m definitief ophalen.

En ohja, bruidshuis diana in boxmeer is geen aanrader... Zo gauw ze het geld binnen hebben gaan ze heel anders met je om...



Ik heb een vakantieveilingbon gekocht voor een sauna en behandeling voor twee in sittard maar kan uiteindelijk niet meer (dom!) iemand interesse? Hij heeft me ¤30,- gekost





Jammer dat je dit opmerkt. Vind ik namelijk ook, heb mijn jurk daar ook gehaald.. En nu paar keer gepast, en al meerdere dingen meegemaakt waarvan ik denk dat kan echt niet.

Moest laatst een keer met 2 andere meiden omkleden in één hokje omdat het te druk was

En als je om de prijzen vraagt van dingen die je past (schoenen,sluier ect) kijken ze echt zo van '' Of dat iets uitmaakt ''

Ja dat maakt veel uit, want het kost al allemaal erg veel.



Ik ga daar zeker iets van zeggen.

Nu heb ik hier een 10% kortingsbon liggen die ik eigenlijk alleen mocht inleveren als ik de eerste keer alle accesoires uitzocht, dit is bij mij de tweede keer pas gelukt als ze hier moeilijk om gaan doen kunnen ze het echt krijgen. Dat pik ik niet. Koop ik alleen mijn jurk daar en zeg ik de rest af.



Blij te horen dat ik het niet alleen dacht, maar andere ook zo vinden. Wel erg jammer denk ik dan. je voelt je niet helemaal op je gemak!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
quote:magnolia81 schreef op 11 april 2014 @ 08:32:

@aanzoek: mijn vriend heeft het goed verborgen weten te houden door alles op de dag zelf te regelen. Zelfs zijn broer zat in het complot door de ring eerst voor te schieten. Anders zou ik het op de afschriften zien.

Enfin na een dag hard werken kwam ik thuis met de lichten uit, kaarsen aan, mijn favo bloemen. Sushi en champagne, muziekje aan kortom romantisch. Toe kwam de ring te voorschijn en heeft hij mij gevraagd. Het was romantisch en emotioneel en het aanzoek paste echte bij ons.



@elko: veel plezier morgen!



Wij regelen ook alles in een half jaar. Wel alles op 1 locatie. Eind mei gaan we taart proeven! Regelen we via de locatie. Als we in onze eigen woonplaats waren getrouwd had ik het wel zelf geregeld. Maar nu zou ik dan de taart een dag van tevoren moeten brengen. En qua kosten zou het niet veel schelen.



Hebben jullie drank afgekocht? Wij doen alles op basis van nacalculatie. Klein gezelschap en geen grote drinkers.





Wij hebben drank zeker afgekocht. Je kunt noit precies zeggen hoeveel mensen drinken en het loopt al snel op als je het zo wilt betalen.. Tel gerust maar 2,00 per drankje ( praat ik alleen over frisdrank)

Wij betalen 21,50 PP en dan kan iedereen drinken wat hij of zij wil.

Ons feest duurt van 20:00 tot 1:00 uur
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
@Elko,

Fijn dat alles klaar is! Het ziet er erg leuk uit!

Alvast heeeeeeeeeel veel plezier morgen en natuurlijk op huwelijksreis! We horen graag tzt hoe jullie het gehad hebben!



@Rosekapje

Weiland dat al alle ammenties zoals water en stroom heeft heeft ook als voordeel dat je niet met het geluid van een generator zit. De muziek zal het voor een groot gedeelte overstemmen, maar weet niet of je muziek van plan ben bij het eten, maar een generator maakt echt een boel herrie.



Mbt Budgetplanner

Good old excel!

Er zijn meerdere sites waar je een indicatie kan vinden van de gemiddelde huwelijksdag. Als in (voorbeeld, ik weet de bedragen niet), een huwelijk kost gemiddeld 10 000 eur, waarvan 10% ceremonie & receptie, 20 voor diner, 35 voor feest, 5 fotograaf, 5 kleding bruid en bruidegom, 2 bloemen, etc.

Maak de verdeling, pas het aan op jullie budget, en kijk dan wat je overhoudt per categorie. Als je ineens 1000 euro voor bloemen hebt en je wil eigenlijk alleen een bruidsboeket, kun je dat veranderen naar 100 eur. Wil je juist meer uitgeven aan ringen, kun je dat bedrag verhogen. Het is een indicatie, want soms wordt pas in de loop van de planning duidelijk wat dingen precies kosten, of soms wordt pas later duidelijk dat iets eigenlijk helemaal niet belangrijk voor je is en geschrapt kan wroden.



Mbt collega’s

Ik vind dat je die prima zonder partner kan uitnodigen; voetbalteams, balletklasjes, orkesten, zangkoren, en dat soort clubs ook. Iedereen heeft er begrip voor dat je niet zomaar 25 extra mensen kunt uitnodigen, en aangezien het team en de collega’s elkaar kennen, hoef je geen partners te doen om hen te ‘entertainen’.



Thanks trouwens voor jullie reactie mbt de ‘Amerikaanse’ tijdsplanning! Heel fijn om te horen dat er nog genoeg mensen zijn met verstand

Wij kwamen zelf ook op een totale planning van 9 uur van begin ceremonie tot einde feest. Aangezien ik wel eens wilde horen hoe US bruiden dat doen heb ik een post geplaats op The Knot, en daar kwamen toch een boel rare reactie zoals “je hebt echt meer dan genoeg aan 1-1.5 uur voor het eten van een drie gangen diner” en “je hoeft mensen echt geen tijd te geven tussen gangen in of om uit te buiken”. Met andere woorden: het is de bedoeling dat je gasten even snel snel drie gangen naar binnen schuiven als een soort fastfood. No wonder everyone is fat; mensen hebben geen idee meer wat eten is.

En ook: 5 uur voor een huwelijk (alles meegerekend, van begin tot einde) is echt pushing it, mensen willen eigenlijk na 4-4.5 uur weer naar huis :O

Ik zou me echt schuldig voelen als ik mijn gasten na 5 uur alweer naar huis zou sturen. En dan te bedenken dat je in NL max 2.5 uur onderweg bent naar een huwelijk, terwijl als je pech hebt in de US je het halve land over moet vliegen.



@Magnolia

Welkom en gefeliciteerd met je verloving en aanstaand huwelijk!



@Fleur

Fijn dat de locatie is geregeld! En helemaal fijn dat jullie de prijs nog iets hebben kunnen laten zakken. Daar wordt ik als Hollander altijd heel blij van



@Marloes

Dat is een tegenvaller! Sorry om te horen dat je ineens minder belangrijk lijkt te zijn wanneer je al klant bent. Even contact zoeken met de eigenaar/ manager?



@Spicy

Thanks voor de schoenentip, ik ga even kijken.

Mbt danslessen en de quickstep: de quickstep is in 2 uur te leren. Supersimpel. In 2 maanden kun je bijna een pro worden! Als ik in NL zou zijn zou ik het je even in middagje leren, en dan kun je altijd nog kijken of je een dansschool wil om de basispassen uit te breiden.
Accept what you can't change, change what you can't accept
Alle reacties Link kopieren
zal geen zin hebben Sonietsjka. Ik vond het juist dat de eigenaresse dit het meeste deed... Ik weet niet of marloes dit ook zo ervaren heeft, ik teminste wel.



Verder wens ik Elko een hele fijne dag toe, en een geweldige huwelijksreis!! veel plezier, geniet ervan.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
quote:musha schreef op 10 april 2014 @ 22:49:

@ fleur je trouwt ver na mij, dus je mag hem ook wel overnemen, denk niet dat ik hem daarna nog gebruik. en anders raad ik de 'so-low' aan



leuk dat de locatie vast staat! bij ons blijven ook meerdere mensen in het hotel slapen en we willen juist een gezamelijk ontbijt doen, maar wij blijven nog een nachtje extra in het hotel, dus dat maakt het ook wel anders denk ik.. .



Ja, ik wil hem dan terzijnertijd wel overnemen! Als er meerdere mensen zouden blijven slapen zou ik het denk anders vinden, nu vind ik het ''gek'' dat we dit moment alleen met haar delen en niet met mijn ouders bv.

roomservice is een goed idee Janna
Alle reacties Link kopieren
@Amerikaanse tijdsplanning: Jeetje, wat wordt er daar anders over het eten gedacht! Hier is het meestal echt een moment van rust en heerlijk eten.. Grappig hoe anders die reacties zijn! Hoe denkt je aanstaande erover?



@Afkoop: wij hebben een afkoopprijs van 28,50 pp. Daar zitten wel al hapjes bij
Alle reacties Link kopieren
Fleur , dat is een nette prijs voor drank en hapjes hoor!

Waar wij de locatie hebben vragen ze de hoofdprijs voor hapjes, hier gaan we dus nog wel over onderhandelen.

Ik geloof dat zij voor een schaal bitterballen 0,50 cent vragen PP.

Dat betekend dat als je één schaal laat rond gaan ( wat absoluut niet genoeg is) dat je al 60 euro kwijt bent. Doe dat een paar keer per avond, tel maar uit. Vind ik echt teveel.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Elko! Veel plezier vandaag!! Het is in ieder geval lekker weer en aan de voorbereidingen ligt het ook niet! Geniet ervan!
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Alle reacties Link kopieren
Ooh! Voor Elko zit het er alweer op, hoe snel gaat het toch hé, voorbij voor je het weet. Hoop dat ze het heeeerlijk gehad hebben en het weer mee hadden.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Hoi allemaal,

Ik heb nog niet eerder meegeschreven in dit topic, maar al wel een aantal keer meegelezen. Ik ga in juni trouwen, dus al over 2 maanden. De meeste voorbereidingen zitten er al op. We houden het klein, we nodigen ongeveer 55 mensen uit voor de ceremonie en receptie, het etentje daarna is alleen met naaste familie en getuigen.



We zijn nu onze verlanglijst aan het opstellen. Ik vroeg me af hoe andere mensen dat doen. Hoeveel cadeau's zet je erop, waar hou je rekening mee (bijv prijs van de cadeau's) en wat spreek je af met de ceremoniemeester (of wie beheert jullie verlanglijst)?



Wij hebben nu een stuk of 15 cadeau's erop staan. Ik vind dat al heel veel, ik wil niet te hebberig overkomen ofzo. Aan de andere kant komen er wel meer dan 50 mensen, dus is 15 cadeau's weer niet zo heel veel. De cadeaus variëren in prijs van ¤10 tot ¤100+, meeste cadeaus zitten tussen de ¤20 en ¤50. We willen de lijst aan de ceremoniemeester geven en hopen dat hij ervoor zorgt dat we niet dingen 2x krijgen, waar we er maar 1 van nodig hebben. We twijfelen nog of we 'actviteit tijdens de huwelijksreis' (bijv. Duiken, raften etc) op de lijst willen zetten; het is aan de ene kant een handig cadeau om op de lijst te zetten, omdat we 3 weken op reis gaan kunnen veel mensen dit geven, maar aan de andere kant is het wel 'gewoon geld' dat mensen dan geven, en ik weet niet of het misschien raar/onhandig is.



Ik ben benieuwd hoe jullie dat doen :-)
Alle reacties Link kopieren
@afkoop wij hebben een drankarrangement voor 4,5 uur voor 22,50 en luxe hapjes (5x komen ze langs) voor 6,95



@muziek gisteren een eerste lijst gemaakt. Openingsnummer gevonden! (nu de dans nog ;)) en een hele lijst voor de avond (ik bleek wel iets meer waarde te hechten aan 90's hits dan as haha) Alleen nummers voor tijdens de ceremonie moeten we nog.Die vinden we het lastigst. We willen absoluut geen zoetsappige lovesongs etc. en daar kom je toch snel op uit.Hoe doen jullie dit?
Alle reacties Link kopieren
Elko, gefeliciteerd! Hoe was het??



Spicy wat voor liedjes hebben jullie? Hier houdt vriend ook niet zo van die 90's hits dus misschien hebben jullie nog goede ideeën .



Wij hebben nog maar 3 weken, minder eigenlijk, en ook nog geen dans! Haha



Welkom dromer. Wij hebben geen verlanglijst en ook geen 'cadeautip: geld'. Ik vind dat niet netjes om te vragen. Wij vinden het fijn als mensen gewoon komen en als ze iets meebrengen prima, en zo niet, ook prima. Wij hebben op de kaart gezet 'cadeautip: veel goede zin'
Gefeliciteerd Elko! Ben heeeel benieuwd naar je verhalen!



Spicy, wij hebben I love you till the end van the poques als ceremonieliedje. Op dat nummer komen mijn vader en ik binnen zeg maar. Niet supersappig, rauwe stem enzo. Wel mooi.



Wij doen met de openingsdans een simpele basis quickstep. Kan niet anders met mn jurk haha.
@prulletje, dat lijkt mij ook een goed uitgangspunt. Alsnog zijn er nu al regelmatig mensen die vragen wat we willen hebben voor de bruiloft. Ik heb de indruk dat veel mensen het wel leuk vinden om iets bijzonders te geven, en wij vinden het ook leuk om blijvende herinneringen te hebben aan de bruiloft. Als je geen verlanglijstje hebt maak je het je gasten denk ik wel een beetje moeilijk. Geld zouden wij idd ook niet zomaar vragen.
Alle reacties Link kopieren
hello ladies!



welkom nieuwe bruiden! wil er nog iemand in de tabel? graag een pb..



Voor Elko is het helaas al weer voorbij, ze heeft op de FB pagina wel een snelle post gezet dat het allemaal super verlopen is en ze nu lekker op huwelijksreis gaan (de rest laat ik aan haar over) wat was t geweldig weer zaterdag!



@tijdsplanning: ons restaurant adviseerde 2 a 3uur uit te trekken voor diner, dat lijkt me ook niet meer dan normaal.. veel mensen vergissen zich daar misschien in.. maar je wilt toch kunnen genieten, klinkt typisch Amerikaans, misschien ook omdat er een vaak een borrel uur gehouden wordt met immens veel eten waardoor iedereen na 3 happen vol zit? (zie ik vaak bij 4 weddings)



@ cadeaus ik denk dat wij iets van een verwijzing naar onze ceremonie meester erop gaan zetten voor kado's en dat zij evt ook geld aan kan geven, ik geef zelf ook meestal geld, vind daar niks mis mee, als dat is wat je het liefst krijgt dan is dat toch prima?



@ muziek, wij vinden dat dus ook echt lastig omdat we zoooo veel mooi vinden! bepaalde artiesten liggen al wel vast, maar welk nummer en waar we dat gaan spelen zijn we nog niet uit...

we hebben verder een rustige band geboekt die pauzes van 20 minuten houden, in die pauzes kiezen wij zelf muziekjes en daar staan ook wel wat 90s classics in, mijn AS is/was meer van de grunge, ik meer van de boybands dus dat kunnen we wel aardig verdelen, en verder een selectie van wat we mooi vinden..



Ego: afgelopen weken heb ik me meer geconcentreerd op mijn (30ste) verjaardags feest, maar dit is nu voorbij en ga me volledig storten op de laatste dingen van onze bruiloft, afstrepen wil ik! dus ik ga een strakke planning maken en bovenaan staan: de huwelijksreis, decoraties, de auto, bloemen en taart!
Alle reacties Link kopieren
Ha allen,



Leuk om weer even uitgebreid bij te lezen! Ik post niet zo vaak; ben druk met werk, vrijwilligerswerk en een extra oppastaak bij de kids van mijn (aanstaande) schoonzus; haar man is er na 15 jaar huwelijk vandoor gegaan... Niet echt bemoedigend en voor de familie van mijn aanstaande enorm k*t.



Leuke berichten zijn er echter ook: ik heb afgelopen vrijdag mijn jurk opgehaald. Die was echt helemaal naar mijn wensen! Ik voelde me er super mooi in (en dan had ik nog niets aan mijn haar en make-up gedaan :P).



We gaan definitief 29 augustus trouwen (dus niet 5 september, zoals in de tabel; was onze oorspronkelijke datum, maar 9 augustus komt toch handiger uit). Locatie, ringen, ondertrouw, jurk, ceremoniemeesters, getuigen, onze speciaal-aan-te-vragen-BABS, etc. staan vast. Mijn haar en make-up ook. We moeten nog wel de dj's regelen; aankomende week maar doen, vóór ze allemaal bezet zijn. Behalve de kaarten en wat praktische zaken als gastenboek, versiering, etc. kan ik niet veel meer verzinnen (ja, trouwpak van aanstaande, maar dat heeft hij gepland staan). Ik vraag me wel eens af of ik niets vergeet, aangezien ik van een vriendin en mijn schoonzus hoorde dat ze zoooo druk zijn geweest met hun bruiloft. Ik ervaar dat niet zo; behalve het bezoeken van verschillende locaties vond ik eigenlijk niets heel veel werk, tot nu toe. Nu ben ik ook wel vrij makkelijk, maar toch... Vergeet ik niet iets??



Dochter van vriend (aanstaande) wil overigens beslist niet in een jurkje. Ze is acht jaar oud en heeft al echt een eigen mening. Ik vind dat helemaal prima; ik wil vooral dat zij zich lekker voelt op onze dag; onze band is erg goed, maar ik vind het al heel wat dat ze blij kan zijn voor haar vader. Dat wordt dus een broek met een leuk shirt of iets anders dat zij leuk vindt. Over een maand of twee dus maar even goed shoppen met haar!



Jullie allemaal succes met jullie voorbereidingen en geniet van de wittebroodsweken!



X AnnBritt
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd naar je dag Elko!



@cadeaus: wij hebben eigenlijk alles al en gaan dus op de kaart een envelopje zetten

@ muziek wij geven geen feest dus hoeven hooguit 4 nummers uit te zoeken. Bij de binnenkomst hebben we een klassiek nummer. En tijdens het tekenen een nederlands nummer en voor de zekerheid nog een extra nummer. Geen idee namelijk hoe lang zoiets duurt. Na afloop een nummer van michael buble. Tijdens borrel etc heeft de locatie zelf.



Dit weekend geslaagd voor een mooi strapless setje van Simon Perel. Onder mijn jurk kan geen torselet en moet dus nog shape wear kopen. Ook al gezien en gepast, maar doe ik dus via de winkel omdat ik daar nog voor een x bedrag accessoires mag uitzoeken. Voor schoenen nog niet geslaagd. Komend weekend weer langs bij een winkel.

Verder dit weekend ook mooie flessen gevonden (hema) waar we bloemen in doen en dan met een houten cijfer (xenos) op de diner tafel zetten. Wij hebben zoals het er naar uitziet 3 tafels, misschien zelfs 2 als er nog mensen niet kunnen.

Wij vinden het leuk om gedurende het diner iedereen te spreken en waren van plan om na iedere gang van tafel te verplaatsen. Hoe doen jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Wat leuk, een trouwtopic! Ik kreeg de tip om hier even te kijken, ik heb namelijk vandaag ook apart een post gedaan (Alternatief voor openingsdans huwelijksfeest). Ik zet mijn vraag ook even hier neer, zo te lezen zijn velen van jullie ook druk met de voorbereidingen!



Ik ben benieuwd of jullie leuke tips hebben! Eind mei gaan mijn vriend en ik trouwen. De voorbereidingen zijn zo goed als afgerond, we zijn nu aangekomen op onze 'entree' 's avonds op ons huwelijksfeest.



Mijn vriend en ik willen allebei geen openingsdans doen. Mijn vriend houdt absoluut niet van dansen en ik vind een alternatief ook leuk. Maarja... wat is dat dan?



Het idee is nu om met het nummer 'Addicted to you' van Avicii op te komen. Op onze trouwlocatie heb je 'boven' de dansvloer een balustrade/balkon aan beide zijden. Daar willen we vanaf naar beneden komen lopen, via de trap die uitkomt op de dansvloer. Dat kan opzich wel op dat nummer van Avicii (wat langzaam steeds meer up-tempo wordt).



Maar dan staan we dus uiteindelijk beneden op de dansvloer.... en dan? Voor dit punt zoeken we dus een leuke act/actie (en dan geen gemixt liedje met verschillende dansstijlen). Hoe opent dan het feest? Moeten wij nog iets 'doen'? Niks doen is ook zo gek...



Ik heb al rondgezocht op internet, maar ik kom steeds op verschillende dansjes/dansroutines uit. En dat willen we juist niet....



Heeft iemand een leuk idee? Misschien al eens een bruiloft zonder openingsdans meegemaakt?



Let me know!



Groet, LDF
Alle reacties Link kopieren
Doen jullie ook een kousenband om? Had er helemaal niet bij nagedacht totdat mijn vriend er net over begon. Maar is dit traditie om te krijgen of koop je dit als bruid zijnde zelf?
Alle reacties Link kopieren
Bieno: kousenband doe ik niet vanwege mijn jurk. Kreeg em overigens mee als something blue toen ik mijn jurk kocht.

Misschien voor de lol s avonds in de hotelkamer, maar verder niet.
wauw wat is er veel geschreven dit weekend!

ik zal jullie alvast waarschuwen, ik zit er een beetje doorheen dus als je geen zin hebt in een negatief bericht sla deze dan over! Vriendlief had gisteravond allemaal geen zin om het aan te horen dus daar zit ik ook een beetje mee in mijn maag... ik zie hem alleen in de weekenden in verband met werk en we hebben dus telefonisch contact voor de rest, en telkens als ik over bruiloft dingen praat denkt hij niet echt mee of voelt hij zich bij voorbaat al tekort schieten (of dat ik hem verwijt dat hij niets doet... terwijl ik dat niet eens zeg, vaak wel denk)

Vrijdag dus op een locatie (camping) gekeken, vriend kon er ineens niet bij zijn dus ceremoniemeester mocht mee. De eigenaar stuurde gisteren een mail dat ze het toch niet zag zitten ivm de buurt, overlast etc. en omdat ze dan niet open kon staan voor andere gasten. Daar baalde ik ontzettend van, het is echt een rijtje van tegenslagen: we worstelen met de kerk (samenwonen voor het trouwen vinden ze niet goed dus ze willen ons misschien niet trouwen, andere kerk is geen optie want dit is echt 'onze' kerk, schijnbaar zijn wij de sukkels die eerlijk zeggen samen te wonen, vrienden en familie die daar getrouwd zijn hebben dit verzwegen... ) En ook mijn briljante alleskunner die heel de dag zou meehelpen als regelaar/ op/afbouw/serveren en bar heeft ineens een andere baan dus hij weet niet of hij wel dit kan doen op de bruiloft... nu is heel de bruiloft om zijn ideeen heen gebouwd dus dan zouden we in een keer iets heel anders moeten gaan doen, of op zoek gaan naar iemand die net zo gek is als hij met zijn dametjes. ik vind het nu dus heel erg moeilijk om de moed erin te houden... en helemaal omdat mijn aanstaande zoiets heeft van ach joh we regelen wel wat... hij snapt niet waar ik me druk om maak en is dus ook niet echt bereid om een hand uit te steken want hij denkt dat het allemaal vanzelf wel goed komt...

sorry voor de klaagzang lucht wel erg op!



kousenband vind ik wel leuk! weet niet of ik er zelf een zal aanschaffen... misschien vindt vriendlief dat WEL leuk om te doen haha

vriend zou ook de muziek doen dus ik wacht af, ik heb hem de contactgegevens van 2 vrienden gegeven die draaien op feestjes, maar vriend wil zelf alle liedjes uitkiezen, ik weet niet of djs dat leuk vinden, lijkt me saai voor hen... Voor de ceremonie hoop ik wel op een paar mooie liedjes, ik denk dat hij daar voor klassiek gaat, en tijdens het diner hebben we gezellige achtergrond muziek met een italiaans tintje (past bij onze catering) Diner is bij ons niet zo formeel, cateraar schat het trouwens wel op 2,5 uur. Maar we zullen zeker allemaal van plaats wisselen om lekker met iedereen te praten... beginnen wel met vaste plaatsen, zodat gescheiden ouders niet bij elkaar in de buurt zitten etc.

volgens mij kan je ook gewoon zonder openingsdans... als je naar beneden komt lopen gewoon iedereen mee de dansvloer op slepen!

kadoos, we hebben tot nu toe een aantal grote dure dingen (500-300 euro) waar mensen samen geld in kunnen stoppen, regelt ceremoniemeester. kleine dingen schaffen we toch zelf wel aan. verder mag iedereen ook geld geven als ze willen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven