Trouwen in 2013/2014 deel IX

14-11-2013 11:36 1989 berichten
Alle reacties Link kopieren




Voor alle romantische, stijlvolle, stoere, moderne, traditionele, net-een-beetje-anderse, ontzettend lieve bruiden en bruiden-to-be: een geheel nieuw, fris en vers topic!







Iedereen is welkom om zich hierbij aan te sluiten, kom lekker binnenvallen en vertel ons je aanzoek verhaal!



wil je in de tabel erbij, eruit of klopt er iets niet laat het even weten via pb of shout out, sorry als ik je nog niet toegevoegd heb, tis niets persoonlijks





naam datum budget Miriammm15 november 2013 Moniekkdecember 2013 Slappekletspraat 14 februari 2014 Elko half april 2014 Prulletje 2 mei 2014 filesofeetje 9 mei 2014 Marloes85 24 mei 2014 Doedel juni 2014 Raggedydoll juni 2014 Mssfiddler juni 2014 Bambam38 22 juni 2014 Lotte_joy 7 juli 2014 missmystique 11juli 2014 Missrabbit juli 2014 Spicy1958 begin juli 2014 Celine* juli 2014 Kippelingetje 1 augustus 2014 ¤4000,-/5000,- Lena91 augustus 2014 Musha augustus 2014 ¤15.000 Wished- 4 september 2014 AnnBritt 5 september 2014 ovb ¤10.000 Rosekapje 5 september 2014 ¤10.000,- EssientialBliss 12 september 2014 < ¤7000,- Zobella 12 september 2014 ± ¤10.000,- LaVerie Oktober 2014 ¤15.000 Groenogig_monster oktober 2014 HelgaC najaar 2014¤5.000,-Lisboa2015¤7.000,- missm83 mei 2015 voetjesinhetzand mei 2015 ¤6000,-/ ¤7000,- Pirel 13 mei 2015 Abigail8315 mei 2015¤10.000,- Sonietsjka 5 juni 2015 ¤20.000,-
Alle reacties Link kopieren
Haar en make up, oh ja. Moet ik ook even achteraan. Kan ik nu wel doen, want lig op bed. Gisteren operatie gehad en mag 2 weken niks doen. Kan ik aan de bruiloft werken :-)
Zeeuwsknoopje

Leuk zn aftellapp! Kan me voorstellen dat het goed begint te kriebelen. En het vrijgezellenfeest van je vriend ziet er gezellig uit ;)



Ik denk ook wel dat ik mijn bril ophoudt hoor, het hoort bij de persoon wie je bent. Het lijkt me alleen last voor de vrouwen die kiezen voor een sluier die ook over je gezicht gaat (Iets waar ik zelf echt een groot hekel aan heb, maar hey :P )
Alle reacties Link kopieren
Ik draag ook al sinds mijn 12e een bril, en heb heel af en toe met gelegenheden lenzen in, ik doe waarschijnlijk dan ook s'ochtends lenzen in en ze voor het diner uit en bril weer op.



@zeeuwsknoopje inderdaad een mooi moment om aan de bruiloft te sleutelen! Lijstjes lijstjes lijstjes.. Veel beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Mijn trouwjurk is binnen! Binnenkort bellen voor de eerste pasafspraak over een paar weken. Super spannend
Alle reacties Link kopieren
Wooohoooooo spannend he magnolia?
Alle reacties Link kopieren
Spannend Magnolia!!!

Ik ben ook heel erg benieuwd naar mijn jurk
Alle reacties Link kopieren
Whoooooohoooo! We hebben een locatie! Zijn de laatste dingetjes aan het gladstrijken met het contract maar bijna alles is in kannen en kruiken! Hele goede service tot nu toe, voorgesteld menu klinkt heel goed, en we hebben er een supergoed gevoel over Heerlijk gevoel dat het nu zoveel concreter is en we ook andere leuke dingen kunnen gaan regelen!



@minnim

Nodigen jullie trouwens ook Nederlandse mensen uit voor jullie huwelijk in de US? If so, hoe doe je dat met uitnodigingen?

Mbt adressen: ik zou inderdaad gewoon iedereen mailen met de vraag voor het adres voor de uitnodiding. Ik krijg deze vraag regelmatig en vind het totaal geen probleem. Kleine moeite voor mij om even mijn adres op de mail te gooien. Ik zie niet in hoe iemand daar een probleem van zou maken.



Mbt plaatsing

Wij laten iedereen vrij; mijn ervaring is dat gasten de eerste rijen toch wel vrij houden voor ouders, broers, zussen, en getuigen, en ik wil verder geen onderscheid maken in ‘belangrijkheid’ van mijn vrienden – hoe bepaal je of iemand op rij twee of rij drie komt?

Als ik gast ben bij goede vrienden zorg ik dat ik vrij ver vooraan zit. Als het mensen zijn die ik niet tot mijn inner circle reken dan laat ik de eerste paar rijen voor mensen die dichterbij hen staan.



@groenogig

Super dat alles nu weer lekker loopt. Hebben jullie veel knopen doorgehakt?



@MissMystique

Dat klinkt echt geweldig! Super dat je zo’n leuke dag hebt gehad.



@Rosekapje

Tikje vreemd gedrag van de DJ.... Zou wel even duidelijk maken dat bij eventuele vervolgafspraken, maar zeker bij jullie huwelijk, het de bedoeling is dat hij gewoon komt opdagen.



Mbt bruidskapsels

Wat ik niet goed begrijp is waarom een bruidskapsel zo enorm duur moet zijn. 115 euro?! Hoeveel zou het kosten wanneer je een afspraak zou maken om je haar te laten opsteken omdat je zogenaamd getuige bent op een huwelijk ipv de bruid?

Btw, vriendinnetje van mij had de tip dat wanneer je voor iemand kiest die zowel haar als make-up doet het verstandiger is om een make-up professional te kiezen die ook haar doet dan andersom: het is belangrijker dat je make-up mooi is, blijft zitten, en bij je past, dan dat je haar supergeweldig is en je niet zo mooi opgemaakt bent.



@musha

Het klopt inderdaad dat centrepieces in de US vaak megalomane bloemstukken of andere ornamenten zijn, maar daar is iedere bruid natuurlijk zelf bij. Wij gaan dat zeker niet doen. Wat een geldverspilling. We houden het, als er ruimte voor is, ook bij een klein vaasje.



@wished

Hoe is het met de nieuwe locatie gegaan? Hebben jullie het vastgelegd?

Die andere locatie klinkt echt niet puik inderdaad. Snap echt niet dat zoveel mensen in de service-industrie zo weinig servicegericht zijn.



@depster

Ik ga mijn bril gewoon dragen. Ik heb hem elke dag op, ik vind mezelf erg leuk met bril en ik heb niet eens lenzen, wel meerdere brillen. Ik ben er nog niet uit welke ik op ga doen, dat zie ik dan wel. Zou het denk ik vreemd vinden om mezelf op alle foto’s te zien zonder bril.



@zeeuwsknoopje

Hoe is het nu na de operatie? Hoop dat je spoedig herstelt!



@magnolia

Wat fijn! Zet even een foto op de FB na je passessie!
Accept what you can't change, change what you can't accept
Alle reacties Link kopieren
Afspraak is inmiddels gepland voor eind van de maand. Zo gaaf om weer mijn jurk te mogen passen. Kijk stiekem regelmatig de foto's van toen ik mijn jurk kocht.

Zal zeker een foto op fb zetten!



Voor degenen die al een passessie hebben gehad, op welk moment namen jullie eventuele sieraden mee om te kijken wat mooi staat bij de jurk.



Ik heb een kapper en een visagist. De proefsessie kan op 1 dag in de kapsalon en op de dag zelf komen ze bij mij thuis. Wel aan de prijs, maar zit ook haar knippen en eventueel verven bij. En visagist doet ook werk voor tv en bladen
Alle reacties Link kopieren
@soenietskja, Het is een hoop geld moet zeggen dat ik dit nog een vrij schappelijke prijs vind tegen over de prijzen die ik ben tegen gekomen , Maar hierbij zit wel proefkapsel en proef make-up, en als je het 'gewoon' op laat steken als getuige heb je dat niet. bovendien kom ik daar denk ik niet mee weg aangezien ze mijn sluier ook vast gaat zetten



@magnolia, ik had het de eerste passessie nadat de jurk binnen was al mee, en neem het de volgende keer gewoon weer mee.

het is wel heel belangrijk dat als je zelf schoenen uitzoekt je die vast meeneemt voor het afspelden van de lengte
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in totaal voor mijn haren 240 euro kwijt.. hier zit bij: proefkapsel , proef make up, week van tevoren gelnagels, uitgebreide schoonheidsbehandeling, knippen, kleuren , highlights, en uiteindelijke kapsel en make up op de dag.

Veel geld, maar heb wel alles inclusief, ook zijn mijn haren weer een keer goed gedaan dus ach.



We hebben de offerte binnen van de andere locatie, jippie! bevalt veel beter, prijs is ook prima. Hoe onderhandelen jullie? Wij hebben een avond afsluiting met friet en snacks hiervoor vragen ze 7 euro PP wil eigenlijk vragen of dit voor minder kan maar ik ben hier niet zo goed in haha. Hoe kan ik het netjes brengen? Kaarten ga ik maandag versturen!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
hier een avondje zoeken naar fotolocaties via urban explorers, wat een ontzettend gave foto's vind je daar allemaal verlaten fabrieken etc, maar helaas niet echt iets hier in de buurt...

Ook nog even door de tuin van onze trouwlocatie gewandeld en wat gedronken op het terras, wat was het heerlijk warm, kan er zo blij van worden :D

Vriend vertelde ook nog dat hij voorheen altijd de behoefte had om terug te verhuizen naar zijn geboorte plaats (hier vlakbij) Maar nu toch wel erg blij is in deze omgeving :D ben ik erg blij mee, want ik heb helemaal niets met zijn geboorte plaats..



@wished, dat lijkt mij ook erg handig die all in deal!

Ik heb de trouwlocatie gevraagd of ze nog wat voor ons 'konden betekenen' in de prijs, en toen kregen we onze huwelijks nacht kado. waar we erg blij mee zijn!
Alle reacties Link kopieren
Oke dankjewel Musha!



Dat is inderdaad heel netjes van hun om de huwelijksnacht cadeau te doen! Leuk.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
We hebben er even turbo opgezet en ze allemaal net al verstuurd, ze waren toch klaar dus waarom wachten.



Er bekruipt mij wel elke keer een angstig gevoel dat ik iets vergeten ben in de kaarten oid. Maar goed, namen, datum, locatie, tijdstippen, telefoonnummers staan erop dus echt belangrijk kan het dan niet meer zijn denk ik.



Hadden jullie dat ook? Nu is het officieel dat je het iedereen laat weten dus is wel belangrijk dat dat goed gaat.



Ik zag op pinterest trouwens heel veel leuke ideeen voor de trouwfoto's.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Spannend Wished! Fijn dat de offerte die er nu ligt wel goed voelt. En inderdaad vragen of ze nog iets aan de prijs kunnen doen of vragen wat je wilt hebben. Zo heb ik het ook gedaan.

Onze uitnodigingen zijn nog niet verstuurd, maar heb wel tig keer naar de kaart gekeken om te kijken of we toch niet iets vergeten waren. Was natuurlijk niet het geval



Schoenen heb ik al gekocht, dus die neem ik sowieso mee. Net als lingerie wat ik al eerder heb aangeschaft. Schoenen ga ik binnenkort alvast maar inlopen



Fijn dat jullie helemaal happy zijn met de locatie Musha. Geeft een rustig gevoel vind ik
Wat voor schoenen doen jullie aan?



Ik heb nog een leuk beige paar pumps met glimmers. Ik overweeg die aan te doen. Ze zijn leuk, ingelopen en ik weet dat ik er een hele dag op kan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb witte leren bruidschoenen met kant er overheen. Een hak van ongeveer 7cm. Scheelt dat er 's avonds geen feest is. Neem voor de zekerheid ook schoenen mee waar ik goed op kan staan/lopen
Jij ook geen feest magnolia? Ik denk er ook aan om het feest te skippen.
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 05 juli 2014 @ 15:54:

Jij ook geen feest magnolia? Ik denk er ook aan om het feest te skippen.Nee wij houden van lekker eten. En ik zou echt niet weten wie ik nog meer zou moeten uitnodigen, zonder dat ik het idee heb dat het zaalvulling is. Nu hebben we de meest dierbare mensen om ons heen en vinden het fijn dat we met iedereen kunnen kletsen en echt de tijd kunnen nemen.
Ik heb vandaag mijn trouwjurk voor het laatst gepast. Hij is perfect!

Maandag de laatste afspraak met de ceremoniemeester om alles door te spreken.

Dinsdag nog een keer de openingsdans oefenen. Dinsdag haal ik ook mijn boeket op (brocheboeket).

Het komt zo dichtbij nu!
Alle reacties Link kopieren
@ wished, goed dat ze de deur uit zijn, je kan t maar gedaan hebben ja toch?

ik ken dat gevoel wel hoor, er staan bij ons geen fouten op (voor zo ver ik weet) of dingen vergeten. maar merk wel dat mensen niet goed lezen en dat is wel jammer: daggasten: maar IK hoef me toch niet aan te melden? (staat duidelijk in de kaart dat ze een maaltijd keuze moeten doorgeven, weet opzich heus wel dat ze komen)

of oh waar staat dat dan? heb ik zeker overheen gelezen.. (t staat verder niet in de hoofdtekst van de kaart ofzo) maar dat verwachtte ik op zich wel, je hoopt alleen dat het soepeler gaat haha.. wat ik ermee wil zeggen is het maakt niet uit wat je vergeet of fout schrijft.. ze lezen er toch wel overheen haha...



@schoenen, ik heb aqua- en goudkleurige (dans) schoenen, met een kleine hak +/-4cm ofzo niet bewust voor dans schoenen gekozen vond ze gewoon ontzettend mooi en ze zitten heerlijk! BTW druk jullie mannen ook op het hart de schoenen in te lopen, vriendlief is blij dat hij dat doet, hij heeft al flinke blaren maar ze zitten steeds lekkerder. Hij heeft ze meegenomen naar zn werk en draagt ze daar op kantoor zodat ik ze niet zie..



We hebben wel feest s'avonds dus heb voor de zekerheid nog aqua allstars, al denk ik dat ik het op die hakken best ga redden, maar moest toch nog nieuwe allstars dus was een goed excuus haha. Heb ze van mijn CM voor mn verjaardag gehad, superlief!



Wij hebben wel een feest, we zijn erg van de concerten en wilden dan ook niets liever dan uit ons dak gaan op een bandje, maar een lekker diner zal ook zeker niet ontbreken!



@missmystique, wat gaaf een broche boeket! lijkt me erg spannend nu het zo dichtbij komt! heb je de jurk al mee naar huis? waar heb je hem gelaten?



Verder vandaag lekker aan het klussen geweest voor de versiering.. was toch rot weer.. (plaats zo wat foto's op FB) en dus de RSVP nalopen en een hoop mensen achter de broek aan zitten :P
@magnolia hoeveel gasten hebben jullie? Ik denk dat wij met 40 iedereen wel hebben die belangrijk zijn. 100 redden we ook wel maar die 60 extra daarvan zou ik het ook niet erg vinden als ze er niet bij zijn zeg maar.



Musha ik neem mijn petje af voor je vriend. Die van mij gaat zich geen blaren lopen voor een paar schoenen denk ik
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 05 juli 2014 @ 17:02:

@magnolia hoeveel gasten hebben jullie? Ik denk dat wij met 40 iedereen wel hebben die belangrijk zijn. 100 redden we ook wel maar die 60 extra daarvan zou ik het ook niet erg vinden als ze er niet bij zijn zeg Wij hebben 30 gasten, waarvan er 20 mee eten.
Ja Musha dat is zeker fijn dat je vriend zijn schoenen inloopt!

Mijne vertikt het. Hij zegt dat zn schoenen perfect zitten.

Tja dat geloof ik dan maar.



De jurk ligt bij mijn moeder. Ze was mee met ophalen. Ik trouw vanuit mijn moeders huis. Dus handiger als ie daar ligt.
Alle reacties Link kopieren
Haha dank je matroesjka, ik zal het hem zeggen, ik denk dat vele mannen zich vergissen hierin! de mooie leren heren schoenen die onder een pak gaan moeten vaak echt ingelopen worden omdat ze nogal een harde achterkant hebben..
Alle reacties Link kopieren
Kregen jullie de ringen binnen tijdens de afgesproken levertijd?



Wacht al 3 weken langer.. en nog 9 dagen gaan we trouwen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven