Trouwen in 2013/2014 deel IX

14-11-2013 11:36 1989 berichten
Alle reacties Link kopieren




Voor alle romantische, stijlvolle, stoere, moderne, traditionele, net-een-beetje-anderse, ontzettend lieve bruiden en bruiden-to-be: een geheel nieuw, fris en vers topic!







Iedereen is welkom om zich hierbij aan te sluiten, kom lekker binnenvallen en vertel ons je aanzoek verhaal!



wil je in de tabel erbij, eruit of klopt er iets niet laat het even weten via pb of shout out, sorry als ik je nog niet toegevoegd heb, tis niets persoonlijks





naam datum budget Miriammm15 november 2013 Moniekkdecember 2013 Slappekletspraat 14 februari 2014 Elko half april 2014 Prulletje 2 mei 2014 filesofeetje 9 mei 2014 Marloes85 24 mei 2014 Doedel juni 2014 Raggedydoll juni 2014 Mssfiddler juni 2014 Bambam38 22 juni 2014 Lotte_joy 7 juli 2014 missmystique 11juli 2014 Missrabbit juli 2014 Spicy1958 begin juli 2014 Celine* juli 2014 Kippelingetje 1 augustus 2014 ¤4000,-/5000,- Lena91 augustus 2014 Musha augustus 2014 ¤15.000 Wished- 4 september 2014 AnnBritt 5 september 2014 ovb ¤10.000 Rosekapje 5 september 2014 ¤10.000,- EssientialBliss 12 september 2014 < ¤7000,- Zobella 12 september 2014 ± ¤10.000,- LaVerie Oktober 2014 ¤15.000 Groenogig_monster oktober 2014 HelgaC najaar 2014¤5.000,-Lisboa2015¤7.000,- missm83 mei 2015 voetjesinhetzand mei 2015 ¤6000,-/ ¤7000,- Pirel 13 mei 2015 Abigail8315 mei 2015¤10.000,- Sonietsjka 5 juni 2015 ¤20.000,-
Alle reacties Link kopieren
zo ik loop maar een klein beetje achter



allereerst journalista Gefeliciteerd! wel even een shock, maar toch erg leuk!

ik heb je naam uit de tabel gehaald zoals je had gevraagd



@ raggedydoll, ook gefeliciteerd! wat klinkt dat als een fijne dag, en bedankt voor de tips! je hebt helemaal gelijk..



@openingsdans: we zijn er nog steeds niet uit wat het gaat worden, maar vriend is geen danser dus we dachten aan iets waar we gewoon lekker op kunnen rondspringen en draaien.. komt goed! lekker vrolijk, we willen eindigen met een slowdance nr.



@trouwen in het buitenland: ik dacht ook meteen aan de blog van mon et mine

het lijkt mij ook wel heel mooi om in italie te trouwen, maar het beperkt je zo in het uitnodigen van gasten, en dan vond ik dan weer minder.. Ik vind dat als je een groot huis huurt waar iedereen kan verblijven dat je dan opzich de reis nog aan de gast zelf kan laten, maar dan moet je ook verwachten dat mensen nee zeggen.. er zijn zooo veel prachtige villa's te huur in italie, dus mogelijkheden zijn er genoeg! mocht je op zoek gaan neem dan hier eens een kijkje: http://www.tuscanynow.com/



edit: gouden maantje al nieuws over je ring?
Ik heb even gekeken op de site van trouweninhetbos. Ik. ben. verliefd. Het is de intentie om te trouwen in de zomer, dus het weer moet tegen die tijd wel goed zitten (Kijk naar buiten, midden in de zomer en ziet regen....)



Maar de stylen die ze weergeven, zijn allen in de smaak die we willen! (Naja mijn smaak, vriendlief zegt toch overal ja op, als het mij maar gelukkig maakt )



En persoonlijk vind ik de prijs nog wel meevallen. :D Oh ik droom hier even helemaal weg haha..
Alle reacties Link kopieren
Beetje laat maar journalista nog gefeliciteerd. Geef het tijd om er aan te wennen. Ik wens jullie heel veel geluk samen.



Goudenmaantje al iets meer duidelijkheid over de ringen? Balen dat dat zo moet gaan voor jullie.



In het buitenland lijkt me wel cool, maar het lijkt me ook veel gedoe qua regelen en kosten.



Sorry, ben de rest een beetje kwijt. Vandaag zijn we in ondertrouw gegaan! Alles is geregeld op het stadhuis, wij trouwen niet op een locatie van hun en hebben dus zelf moeten aanvragen. En dat is goed. We hebben een Babs van de gemeente en die neemt snel contact met ons op.

We zijn goed bezig hier

En ik heb het idee dat m'n vrijgezellenfeest niet zo lang meer gaat duren aangezien ik heb de tip gekregen om m'n weekendtas al klaar te zetten....
Alle reacties Link kopieren
Sorry! Raggedydoll helemaal vergeten te feliciteren. Heel veel geluk samen!



Openingsdans gaan we niet doen, een flasmob lijkt me wel heel cool. Zal eens peilen hier en daar :-)
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan vandaag onze ringen ophalen, spannend.



Morgen eerste afspraak voor de afpas van mijn jurk. ben benieuwd, alles weer een keer aan , kan niet wachten
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
@trouwen in het buitenland, Dit was ook onze eerste keus. We zijn nl. dol op Italie en komen er vaak. Helaas is de gezondheid van vriends moeder en opa niet zo goed. Vandaar toch gekozen voor NL.



Ik zou zelf de vlucht en accomodatie voor mijn gasten betalen. Staar je niet blind op hotels, want vakantiehuizen voor iets grotere groepen zijn vaak goedkoper (bv. via topictravel). Hoeveel mensen willen jullie erbij hebben?
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
@Zeeuwsknoopje, gefeliciteerd
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
De ringen zijn er :D Met korting.



Nu alleen nog gastenboekkaartjes en bedankjes halen
Alle reacties Link kopieren
Fijn goudenmaantje! Succes met de laatste dingetjes!



Wij trouwen in het buitenland omdat we daar wonen. Als we in Nederland woonden en daar allebei vandaan kwamen zouden we het zeker in Nederland vieren. Een bruiloft is voor mij iets gemeenschappelijks, het belangrijkste voor mij is dat we dat met onze vrienden en familie kunnen vieren (en dus maakt het me minder uit of het uniek is, of het beste feest ooit, of op de meest romantische plek, etc.). Anders tekenden we gewoon met z'n tweeen dat papiertje en gingen we van het geld op vakantie (oh wacht )
Ik ben ook fan van trouwen in het bos. Maar de mogelijkheid die hier in de buurt zit daarvan vind ik de binnenlocatie niks. En het weer is te onvoorspelbaar om het er op te gokken.



Het weer gisteren was bijvoorbeeld een nachtmerrie voor een buitenbruiloft.
Hier is het bijna zo ver.

Ik lig in bed in m'n moeders huisje. Morgen komt mijn vriend me halen en dan is het echt zo ver!! Zo spannend..
Alle reacties Link kopieren
Missmystique, heel veel plezier morgen! Ik wens jullie een mooie dag en een fijn huwelijk!
Alle reacties Link kopieren
Slaap lekker missMistique! En een hele fijne mooie romantische dag morgen en natuurlijk ook voor de toekomst!
Matroesjka

Ja, dat is het enige waarom ik mn twijfels heb bij trouweninhetbos. Maar ik vind het zo ontzettend mooi. De fotos van de vintagetheme, geeft precies weer hoe ik het zou willen..(Mijn droomjurk past er ook precies tussen) Ik heb het gister mijn vriend laten zien, en die vind het ook erg mooi.. We hebben zelfs gekeken naar de locaties die er tussen zitten, en we hebben zelfs daar al voorkeuren

Misschien is over een paar jaar het weer wel weer heel anders in de zomer, we gaan het zien!



MissMystieke, ik wens je een hele fijne en vooral droge dag! Geniet er hoe dan ook van :D
Alle reacties Link kopieren
Bruiden wat is het hier super stil! zijn ook een hoop dames getrouwd inmiddels, en ik moet zeggen dat ik ook erg weinig nieuws heb...

Ik zit met smart te wachten op mijn vrijgezellen feest, na dit weekend nog maar 3 weekenden over voor de bruiloft, waarvan ik 2 zaterdagen een kappersafspraak heb (1x peoefkapsel en 1x verven en knippen) , en de 3e wil ik graag gebruiken om alles klaar te zetten/maken. Mijn CM en getuigen weten van deze afspraken en hebben de gegevens om dit eventueel buiten mijn weten om te zetten. Maar toch vind ik het spannend. En ik ben natuurlijk ook erg nieuwsgierig wat me te wachten staat! ik hoor al vaak dat het super leuk gaat worden, en daar twijfel ik ook niet aan... gezonde spanning dus...



Ook wordt er aan veel kanten aan ons getrokken wat betreft de ochtend planning, mensen zitten met kappers afspraken etc, vroeg me af hoe jullie dat doen met moeders en zussen die ook naar de kapper willen/moeten?

Schoonmoeder bijvoorbeeld had om 10.00u een afspraak, maar om 9u komt de fotograaf bij hun thuis voor AS, en hij moet rond 10:30/10:40 weg om mij op te halen, daar wil ze natuurlijk ook erg graag bij zijn.

Nu doet mijn kapster ook gasten en bruidskinderen, dus is er ook ruimte om nadat wij weg zijn nog wat mensen te stijlen, en dat wordt nu waarschijnlijk de oplossing, de andere mogelijkheid is dat ze om 8u al bij de kapper zit..
Alle reacties Link kopieren
oh my.. V/h weekend in het ziekenhuis gelegen vanwege blinde darm onsteking.. morgen trouwen.. Het gaat gelukkig al een heel stuk beter dan voor de operatie.
@depster, ik ben er ook erg gecharmeerd van hoor



@goudenmaantje, oh jeetje dat is schrikken! Gaat het wel allemaal goedkomen morgen?
Alle reacties Link kopieren
Ik kon volgens de doktoren gewoon de bruiloft doen, alleen veel zitten als ik pijn heb en mijn pijnstillers goed slikken. Foto's doen we nu ook gewoon thuis ipv op locatie. En mijn jurk wat minder strak aantrekken denk ik.



Ik schrok wel idd, want ze zeiden eerst dat ik misschien drie dagen moest blijven. Niet dat dat erg was geweest, want we hebben gelukkig een huwelijksverzekering, maar ik wil het toch wel graag morgen
Alle reacties Link kopieren
oh jee goudenmaantje! wat een pech! ik hoop dat jullie het nu wel gehad hebben! denk maar zo, liever ervoor als op de dag zelf!



nog even een meisjes achtige vraag: hebben jullie ook iets nieuws/moois/leuks aan kleding gekocht voor de volgende dag? ik heb zojuist 3 jurken besteld (om te passen) bij mango, vind het toch wel erg saai als ik de volgende dag weer in mijn 'oude kloffie' moet
Alle reacties Link kopieren
Leuk Musha.



En schrikken GM! Ik wens je een fijne en pijnloze dag toe.



Ik had even andere prioriteiten, maar nu een eindspurt op trouwgebied maken.
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
Even een berichtje van mijn kant. Lees wel mee, maar nog weinig nieuws laatste tijd gehad.



Goudenmaantje, hopelijk kun je de dag vieren zoals jullie voor ogen hebben en verder geen last van de ontsteking.



Musha, de dag erna kun je idd nog een beetje bijzonder maken door iets nieuws aan te doen. Gaan jullie die dag ook nog iets bijzonders doen?



Ik weet t ff niet zo goed meer, misschien dat jullie ideetjes hebben. We willen graag een informele, relaxte, gezellige en vrolijke bruiloft. Zelf wil ik het liefst niet veel stress van het regelen en de dag ervaren. Sommige dingen vind ik ook niet belangrijk. Merk dat het toch al snel veel groter begint te worden.

,Het idee is (eventueel een fotoshoot), ceremonie, borrel, diner, feest. Nu heb ik het idee dat de locatie wel van grote invloed is op sfeer. We hebben al redelijk wat locaties in deze omgeving bekeken, maar nog geen 1tje is perfect. Een lijkt ons fantastisch voor overdag, maar zaal te groot. Ander heeft minder sfeer, maar past qua omvang beter. Derde geeft zoveel nieuwe aparte mogelijkheden aan dat ons aanspreekt, maar heeft minder sfeer en is verder weg. Soms zie ik locaties die mij fantastisch lijken, maar dan zijn deze een tot anderhalf uur van onze woonplaats rijden af. Dit is niet de bedoeling. Daarnaast groeien de leuke of 'noodzakelijk' handige ideetjes waardoor ik een minder relaxt gevoel krijg.

Hoe hebben jullie dit gedaan of verder nog tips?
Alle reacties Link kopieren
Goudenmaantje, nee, wat een pech! Ik wens je een heel mooie dag morgen!



Musha, kleding de volgende dag heb ik nog niet over nagedacht, maar ik draag eigenlijk elke dag leuke jurkjes (vind ik) dus dat komt wel goed En qua naar de kapper, hier is het heel normaal om iedereen bij dezelfde kapper(s) te laten stylen en dat klinkt ook voor jullie als een goede oplossing.



Blo3mpj3, locatie vinden is lastig he? Wij hadden eigenlijk voor in de VS snel een goede optie gevonden door veel te googlen, met prioriteit op betaalbaar en ontspannen. In Nederland hebben we een paar locaties bekeken en eentje gevonden waar we ons zeer prettig bij voelen. Maar ik zou geen van beide 'perfect' noemen... Is er een mogelijkheid om de grote zaal te verkleinen voor de eerste optie? Het klinkt alsof voor jullie (net als voor ons) het beter is om een sfeervollere locatie te hebben waar je weinig aan hoeft te doen, dan eentje met veel potentie wat je dan zelf moet gaan waar maken.

Verder geen tips, sorry! Succes!
Alle reacties Link kopieren
Goudenmaantje, wat een pech! Beterschap! Hopelijk heb je morgen een mooie dag en een liefdevol huwelijk.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat schrikken goudenmaantje! Heel veel plezier vandaag!



@musha: hmm lastig! Ik heb ongeveer hetzelfde met kapper. Ik zou denk ik kijken of schoonmoeder al om 8u naar de kapper kan, want voor de foto's is het denk ik niet leuk als zij nog niet gekapt is.

Waarschijnlijk moeten er 3 mensen hun haar laten doen die ochtend en die zijn dan bij mij thuis. Ben even naar de kapper gelopen om te vragen wat het zou kosten. Ik sloeg bijna steil achterover van de prijzen. Nog wel gevraagd of er niet een speciale prijs was omdat ze mijn haar ook doen, maar volgens dame achter de balie maakte dat niet uit. Ga het nog maar een keer aan de eigenaar vragen. Anders vraag ik het de buurvrouw.

Heb nog een nieuw outfit gekocht voor de dag naar de bruiloft, maar denk wel dat ik er even bij stilsta als de rest geregeld is.
ooohhh Goudenmaantje hopelijk gaat het allemaal morgen en heb je er niet te veel last van. geniet!



Ik kom er door dit forum echt achter dat er echt veel mis kan gaan/kan gebeuren voor de bruiloft... en dat mijn probleempjes eigenlijk niets voorstellen! haha



ik begin het kapster/ochtendplanning probleem nu ook te merken.. ik heb eindelijk een kapster gevonden die ik wel zie zitten qua prijs en eerder werk, en ik ken haar ook nog uit de kroeg etc. dus ze mag gelijk savonds meefeesten, kan ze de boel nog even bijwerken! ik heb nog geen proefkapsel gedaan maar denk echt dat dit goed gaat komen...

nu willen allebei mijn CMs ook haar als kapster.... en ik was juist een beetje op hun aan het leunen om in de ochtend bij mijn vriend te zijn en op de locatie alles te regelen met personeel en djs.

Zelf wou ik graag om 8 uur haar en make up doen, ben even vergeten wat de volgorde was...



bruidsmakeup ging wel goed. alleen oogschaduw is lastig want dat zie je niet zo goed bij mij, en knallippen vond ik niet super mooi dus ben echt heel naturel...





Dj afspraak was trouwens superleuk! ze gaan het met zijn tweeen doen, komen heel de dag en regelen ook achtergrondmuziekjes enzo... een van de twee is een oude vriend van mijn familie met ontzettend veel humor dus dat wordt superleuk... ik heb ze helemaal vergeven!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven