Trouwen in 2015 deel 2

28-09-2014 20:06 1231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oorspronkelijke OP door Matroesjka:



Het 'Trouwen in 2013/2014' topic is een beetje ingekakt. De meesten zijn ondertussen getrouwd of schrijven weinig.



Zijn er nog dames (of heren natuurlijk) die volgend jaar gaan trouwen en daar over willen kletsen, tips uitwisselen etc?



Hier schrijven we dus verder over trouwen in 2015! Tips, tricks en vooral gezelligheid.

Dit keer mét tabel



NicknameLeeftijdTrouwdatumBudgetBijzonderhedenRubra286 maart< ¤ 10.000-Marels2815 mei< ¤ 5000-Wiewatwaarenhoe2822 mei¤ 8500-Matroesjka_257 augustus¤ 6000-miss_musica2629 augustus¤ 12.000-Chantilly212527 november¤ 10.000-O.L.L.A3323 december 2016¤ 5.500woont in buitenland
668, the neighbour of the Beast
Hier is het ook heel normaal om wel naar de ceremonie te gaan, zelf voor wat te eten te zorgen en daarna terug te komen voor het feest. Of niet. Dat is aan ieder persoonlijk. Ik zou me niet onwelkom voelen, zeker omdat de reden vaak budget is. Het is en blijft een uitnodiging, aan de genodigde de keuze om te kiezen.



Zelf hebben we die behoefte niet, het opsplitsen van een groep die mag eten na de ceremonie en mensen die voor zichzelf mogen zorgen, maar dat komt ook doordat we gewoon een hele duidelijke scheiding hebben tussen de mensen die we overdag heel graag erbij willen hebben en de mensen die 's avonds welkom zijn. Voor overdag hebben we geen consessies hoeven te doen.



Joh, hier staan regelmatig kennissen die niet zijn uitgenodigd voor de bruiloft zelf te wachten bij het gemeente/stadhuis om toch even naar het bruidspaar te kijken. Blijft grappig om te zien. Scheelt dat we op locatie trouwen, dan is die drempel voor mensen om te komen kijken toch wat hoger :P



Qua dagasten zitten we op 50-50, 's avonds zijn er iets meer gasten van vriend, maar dat is logisch met zijn sport en het sociale leven wat daar bij hoort. En hij heeft een grotere familie ( wat ik weer compenseer door mijn zelf samengestelde familie, bestaande uit hele goede vrienden van mijn ouders ( en die ik vroeger als kind als surrogaat moeder kende :P)).
Alle reacties Link kopieren
Nickname: Olla

Leeftijd: 33

Trouwdatum: 23-12-2016

Budget: ¤5500

Bijzonderheden: Wonen in het buitenland.





That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
Je moet inderdaad doen wat voor jezelf goed voelt en wat bij je past. Het is natuurlijk wel jullie feest. Dus ik respecteer ieders keuze, maar vind het gek dat ik dan voor ongastvrij word uitgemaakt, terwijl wij er juist veel moeite en geld insteken om onze gasten ook een leuke dag te bezorgen.



Wij houden juist van een groot feest met een goede band en hebben er dus voor gekozen om daar veel geld aan te besteden.

Vanuit onze studietijd hebben wij beiden een vrij grote vriendengroep, die we ook nog echt regelmatig zien, dus een kleine bruiloft is geen optie voor ons.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zo'n drankenhandel zoeken waar ik de overschotten terug kan brengen

Dat is bij heel veel specifieke drankenhandels zo en volgens mij kan ik dat ook wel regelen bij de lokale supermarkt.



Het is voor hen ook een grote deal die ze dan doen.

Meestal mag je dan onaangebroken kratten bier of 4-packs cola terugbrengen.



En tuurlijk kan het wel iets duurder worden, ik wil een beeetje fatsoenlijke wijn en ik wil misschien ook cava schenken, maar dat weet ik nog niet.

Het maakt me niet zoveel uit wat het kost, maar het was maar om aan te geven dat je voor veel minder geld ook kunt zorgen dat je gasten niets tekort komen.



Het mag 1500 euro kosten, maar 1750 mag ook, dat maakt me niet zo veel uit.



Mijn ceremoniemeester is dat soort dingen ook allemaal aan het uitrekenen nu, dus daar weet ik binnenkort meer over.

Die heeft ook dicht op hoeveel je moet voorzien en ik zorg sowieso voor extra, dat ik zéker genoeg heb, maar het is niet zo dat drank voor 90 man een godsvermogen kost dus
668, the neighbour of the Beast
En het thema Marels.. Ik ben nu weer helemaal into het winterthema.. Dus met lampjes, wit, zilver, beetje richting kerst.. Al denk ik dat eind november daar toch wel erg vroeg voor is.. Sint is dan eerst nog aan de beurt :P En Sint en Piet hoef ik er niet bij te hebben die dag ;)



Ik denk dat ik maar eens een moodboard ga maken met zusje.. Vriend vindt alles best, zolang het eten, het drinken, de band maar fantastisch is.
Alle reacties Link kopieren
Wat een prachtige kerk, Olla!
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 23 oktober 2014 @ 21:21:

Zullen we anders bij de mods een verzoekje indienen om onze topictitel gewoon te laten veranderen in "het grote trouwtopic"?



Zou ik niet doen want dan krijg je weer allemaal mensen die al getrouwd zijn of geen plannen hebben.

Tis wel leuk om het voor de mensen te houden die effectief gaan trouwen.

Maar we voeren voor OLLA natuurlijk een gedoogbeleid.



En uiteindelijk gaan we toch toe naar "2015 en 2016", net als in het trouwen in 2014 topic. Maar tegen die tijd hebben we deze al wel vol geluld vermoed ik
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Mag ik dan ook nog in de tabel?;) Mijn gegevens staan op pagina 1.



Marels, doen jullie de barbecue thuis? Op onze locatie konden we ook een barbecue doen, maar dat zou dan nog ¤45,- pp kosten. Bovendien durfden we het niet aan met het weer, maar later in het jaar moet dat natuurlijk wel kunnen.
@Procne, dat is de grap van deze discussie. Iedereen hier voorziet volgens mij in de behoefte van het type gasten dat ze hebben. Dus in die zin is er volgens mij niemand ongastvrij. En ja, mensen hebben toch altijd wat te zeiken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marels schreef op 23 oktober 2014 @ 21:26:

[...]





Zou ik niet doen want dan krijg je weer allemaal mensen die al getrouwd zijn of geen plannen hebben.

Tis wel leuk om het voor de mensen te houden die effectief gaan trouwen.

Maar we voeren voor OLLA natuurlijk een gedoogbeleid.



En uiteindelijk gaan we toch toe naar "2015 en 2016", net als in het trouwen in 2014 topic. Maar tegen die tijd hebben we deze al wel vol geluld vermoed ik
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
Even de gegevens opnieuw doorgeven dan.



En ja, we vieren onze bruiloft thuis.
668, the neighbour of the Beast
45 euro pp voor bbq is nog aardig aan de prijs als ik het vergelijk met wat ik hier op mijn zoektocht voorbij heb zien komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had het liefst onze bruiloft thuis gevierd, maar we hebben een tuin die scheef loopt (heuvel) dus kunnen we geen tafels en stoelen wegzetten haha

Dan was ik ook wel in de zomer getrouwd, niet met kerst
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Ik had mijn bruiloft graag bij mijn moeder in de tuin gevierd. Maar dat gaat niet aangezien ze 3 vijvers in de tuin heeft en er daardoor niet genoeg ruimte is. En ik wil als ik het buiten doe een goede binnen-optie en haar huis is daar te klein voor.
Ik had de mogelijkheid om het feest bij mijn ouders in de achtertuin te vieren, groot genoeg, maar na berekeningen van hoe we het dan wilden hebben, was het eigenlijk net zo handig om gewoon een locatie te huren en daar het feest te houden.. En ik zag toch wel een beetje op tegen alle rompslomp..
Alle reacties Link kopieren
Ja, wij vonden het ook belachelijk veel geld voor die barbecue, maar ik heb nog veel duurdere locaties gezien (waar ze bijv al ¤4,- vragen voor enkel het uitserveren van de taart, dus nog excl. taart).



Gelukkig hebben we bij onze locatie een goede deal kunnen maken voor de drank en dat is voor onze gasten het belangrijkst ;)
4 euro voor serveren taart is helaas geen uitzondering. Ik heb bbq's gevonden tussen de 22 en 45 euro.
Alle reacties Link kopieren
Gegevens:



Nick: Procne

Leeftijd: 28

Datum: 11 april 2015

Budget: max. ¤17.500,-
Ik had inderdaad ook een offerte met een BBQ voor 32,50 p.p.



De duurste locatie vroeg inderdaad ook 5,- voor bordjesgebruik, excl. taart. Dat werd 'm niet :P



Hier hebben we nu 30,- p.p voor een 4 gangen diner, exclusief drank.



En het avondfeest, 4 uur lang, voor 22,50 p.p. all-in ( binnenlands gedestilleerd, 5 hapjes en een snack na afloop, zakje patat ofzo).



Valt al met al mee, zeker het avondfeest heb ik heel wat duurder voorbij zien komen op offertes..
Dat zijn idd helemaal geen verkeerde prijzen Chantilly!
Nee, ik was ook echt stomverbaasd.. Had ik nooit verwacht, want deze locatie staat normaal als behoorlijk chique en duur bekend. Ook als je de normale menukaart bekijkt.. Dit was dus echt een meevaller..Maar ook hier geldt dan weer dat we in het laagseizoen trouwen..
Ik ben benieuwd wat wij uiteindelijk kwijt gaan zijn aan eten.
Alle reacties Link kopieren
Dat is inderdaad een goede deal, Chantilly!
Potverdorie, ben ik een avond vlijtig het huishouden aan het bijwerken voor onze vakantie, praten jullie zo pagina's vol! En dan ook nog over "mijn" vraag....



Ik zelf vind het als gast ook vervelend als ik voor de ceremonie wordt uitgenodigd als 'zaalvulling' daarna mezelf een paar uur op eigen kosten mag vermaken en voederen terwijl het bruidspaar dineerd en dan weer mag komen opdraven voor het feest. Maar eerlijk is eerlijk, nu ik verloofd ben en zelf ben begonnen met plannen, snap ik dat je budget technisch keuzes moet maken. ***ing jantje wat is alles waar het woord bruid of huwelijk aan te pas komt duur!!



Ik vind wel dat de daggasten er de hele dag bij mogen zijn, incl diner, anders zijn het geen daggasten naar mijn mening.



Maar dan vervolg vraag, wat doen jullie met je vrijgezellenfeest, naar mijn mening is iemand die dierbaar cq speciaal genoeg is voor je vrijgezellenfeest ook automatisch een daggast, maar ik heb al vaker meegemaakt dat ik wel mocht bijdragen aan het vrijgezellenfeest maar dat ik voor de bruiloft zelf alleen voor de feestavond mocht komen opdraven. Er werd dus verschil gemaakt binnen de genodigden voor het vrijgezellenfeest.......
Oeh die vind ik best lullig. Wel meemogen naar het (dure) vrijgezellenfeest maar geen daggast zijn.



Ik weet het echt nog niet met mijn vrijgezellenfeest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven