Trouwen in 2015 deel 2

28-09-2014 20:06 1231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oorspronkelijke OP door Matroesjka:



Het 'Trouwen in 2013/2014' topic is een beetje ingekakt. De meesten zijn ondertussen getrouwd of schrijven weinig.



Zijn er nog dames (of heren natuurlijk) die volgend jaar gaan trouwen en daar over willen kletsen, tips uitwisselen etc?



Hier schrijven we dus verder over trouwen in 2015! Tips, tricks en vooral gezelligheid.

Dit keer mét tabel



NicknameLeeftijdTrouwdatumBudgetBijzonderhedenRubra286 maart< ¤ 10.000-Marels2815 mei< ¤ 5000-Wiewatwaarenhoe2822 mei¤ 8500-Matroesjka_257 augustus¤ 6000-miss_musica2629 augustus¤ 12.000-Chantilly212527 november¤ 10.000-O.L.L.A3323 december 2016¤ 5.500woont in buitenland
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Nou alle neefjes en nichtjes zijn nu bruidsmeisjes en bruidsjonkers (is dat de correcte term?). De meiden waren heeeeel enthousiast, er wordt as we speak confetti geknipt en bloemenmandjes ontworpen....



en Marels, hoera! een tent gereserveerd

wij hebben deze week de hele tuin aangepakt en leeggemaakt en weer opgebouwd én ook een feestlocatie geboekt, had ik nog net ff tijd voor

Hebben jullie allemaal al ringen? of naar gekeken? Hoe lang van te voren moet dat eigenlijk?
Ik denk dat wij ergens begin 2015 voor ringen gaan zoeken. Idem voor kleding. Eerst maar eens een locatie vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn ringen nog niet besteld maar weet al wel wat we willen.



Dat moet volgens de goudsmid ongeveer een maand van tevoren maar we gaan dat denk ik in februari of maart regelen. Zodat we zeker op tijd zijn.



Rubra, je mag mijn strikt geheime foto nog wel zien hoor, geef maar bericht als je in de buurt ben dan post ik 'm nog eens.



Ik ben even stofzuigen maar zit vanmiddag wel achter de laptop, af en aan, dus als ik 'm moet posten kan dat makkelijk vandaag.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
*trommelt op tafel terwijl ze op Rubra wacht*
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben geen bruidsmeisjes/jonkers, wel kinderen. Maar alles is overdag dus het is makkelijker voor kinderen om wakker te blijven.



Ringen liggen hier al maanden in de kast, ik vond het fijn dat vroeg te doen (half jaar van tevoren) omdat er in de laatste paar maanden al zoveel moet.
Alle reacties Link kopieren
oeh, ja! super geheime foto graag
Alle reacties Link kopieren
Oeh, toevallig, ik zit net weer achter de laptop.



Komt ieeee:



Hee kijk, een tuinkabouter!
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ik vind jouw jurk nog steeds zo prachtig Marels
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
En mijn haar zat belachelijk stom.



Ik oooooook Olla!!

Hij moet nog korter gemaakt en wil gewoon dat schoonmams dat binnenkort al gaat doen want dan kan ik 'm nog eens aan
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
ja, we hebben niet meer zoveel maanden natuurlijk... Regelen jullie ook versieringen op de trouw/eet/feest locaties? of is het heel erg Amerikaans om los te gaan met pinterest ideeen en centerpieces. Ik zou natuurlijk trouwfotografen en DJs moeten uitzoeken maar andere dingen zijn zoveel leuker om te doen
Alle reacties Link kopieren
Wauw! Je ziet er echt geweldig uit! De jurk is ook echt heel bijzonder!
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, wij doen ook alles zelf qua versiering enzo.



Ben er nog niet zo van overtuigd hoe ik dat wil, maar dat komt wel. Tijd zat daarvoor.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:Rubra schreef op 05 oktober 2014 @ 17:19:

Wauw! Je ziet er echt geweldig uit! De jurk is ook echt heel bijzonder!







Mijn haar zat stom hoor. En mijn hoofd ook
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
haha, ja het is wel jammer dat je zon prachtige jurk dan maar een keer aankan....
Alle reacties Link kopieren
je hoofd zat stom nou de jurk staat in ieder geval echt goed! Je wordt een prachtig zomerbruidje (ik wordt telkens winterbruidje genoemd, pfffff... vooral dat bruidJE, ik ben niet -je )
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, ik vind het ook zo zonde, dus hoe vaker ik 'm nu al aan kan doen om te passen hoe liever



Had jij al een jurk? Nee he? Al adresjes gevonden waar je gaat kijken?
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Als jij in maart trouwt trouwens zou ik toch maar werk gaan maken van die jurk.



Naar het schijnt duurt dat letterlijk maaaaanden als je er eentje in een bruidswinkel bestelt.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens uit mijn getuigendilemma



Ik zat tussen drie mensen te mieren die ik wilde vragen dus het wordt twee als getuige en de derde als ceremoniemeester. Die is net zo belangrijk toch?



Ergens vind ik dat een beetje raar omdat we het zo informeel houden, maar het is wel dé oplossing om iedereen een speciale taak te geven.



Wat vinden jullie, is een ceremoniemeester net zo belangrijk als de getuigen of is het een afschuifbaantje?
668, the neighbour of the Beast
Ik denk dat het zo belangrijk is als wat je er zelf van maakt, zowel als bruidspaar zijnde, als getuige/ceremoniemeester zijnde. Vriend vond het helemaal niet zo bijzonder, getuige zijn bij zijn broer. Een krabbel zetten en dat was dat. Ik denk dat mijn gevoel al heel anders zou zijn als zusje of broertje mij zouden vragen getuige te zijn, maar ook dat valt en staat met hoe het bruidspaar dit brengt en zelf tegen hun huwelijksdag aankijken. Broer van vriend sloot een GP af, enkel en alleen voor hun huis. Had verder niets te maken met een bruiloft oid en wilde verder ook geen aandacht die dag. Een getuige was verplicht, dus dan maar broer, dat was handig.



Zusje wordt hier zowel getuige als ceremoniemeester. Getuige staat al jaren vast, zij en broertje moeten die plek gewoon opvullen, daar zijn ze voor, tenminste, in mijn leven. Zusje kan daarnaast heel erg goed plannen, blijft rustig, kan tegen stress en heeft bovendien net een opleiding afgerond waarin het organiseren van bijeenkomsten/evenementen centraal staat. Voor mij echt een buitenkansje om het op deze manier te regelen en zusje is helemaal in haar element.



Zijzelf vindt de rol van ceremoniemeester denk ik op dit moment wel belangrijker, juist omdat ze meedenkt, meegaat en zij toch wel degene is waar ik plannen mee bespreek, naast vriend natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zaterdag jurkenshoppen!



Ik vind ceremoniemeester zijn geen afschuifbaantje! En als degene het ook leuk vind om ceremoniemeester t zijn is het sowieso geen afschuifbaantje natuurlijk. En het is altijd handig hoe klein je het ook houdt, iemand die eraan denkt om je boeketje mee te nemen of die usb stick met muziek voor tijdens de ceremonie ofzo.

Ik wilde eigenlijk ook niemand 'belasten' met die taak maar mn beste vriend vond toch echt dat je er een 'nodig' hebt omdat er altijd wel wat te regelen valt waar jij op de dag zelf niet aan denkt of mee bezig wil zijn. Nu heb ik hem gevraagd als ceremoniemeester en terwijl ie eerst zei, ik denk er even overna staat ie nu te popelen iets te mogen doen dus we gaan volgende week naar n DJ set show, om te kijken of t wat is voor t feest!
Alle reacties Link kopieren
het getuigen zijn is eigenlijk meer het 'erebaantje', als ceremoniemeester ben je misschien meer betrokken. Maar dat is maar net wat je er zelf van maakt natuurlijk..



edit: wat Chantilly zegt dus... mijn zus is ook ceremoniemeester (we hebben er twee dus), die volgt ook een opleiding waarbij ze oa dit werk doet en had zichzelf sowieso al allerhande dingen om te regelen toebedeeld, handig!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook jurkenshoppen



Ik vind dat zo jammer he, dat ik dat achter de rug heb, vond het zo geweldig



Maar dan denk ik dat ik het idd zo ga doen. Dan kan iedereen straks zeggen; ik was belangrijk toen Marels ging trouwen.

Ouders moet ik dan maar teleur stellen, die zijn toch al speciaal.

Maar dat is mijn enige twijfel nog, om het zo te doen of toch ouders te vragen.



Ik moet toch wachten tot ik ze allemaal face to face zie want dit wil ik niet over de telefoon vragen.

Dat is sowieso over drie weken.



Zou ik nou trouwens al save the dates sturen of daar nog even mee wachten?
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
Ouders zijn sowieso al speciaal vind ik. En als je zo iedereen betrokken hebt die belangrijk voor je is dan is dat toch goed. Mijn ouders zouden zelf raar staan te kijken als ik hen als getuigen had gevraagd denk ik, maar je moet doen wat voor jou goed voelt.



Ik zag laatst bij iemand al een save the date voor bijna over een jaar op de kast staan dus... Iets meer dan n half jaar van te voren is niet gek toch? Ik wil ze dit weekend ook versturen (digitaal dan). Plus, dan kan er weer wat van de lijst af en hoor je misschien al of er mensen niet kunnen komen oid.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga geen officiele save the dates sturen, maar gewoon een mailtje zo van, als je er bij wilt zijn kun je beter niks anders plannen



Twijfel alleen of ik dat nu doe of in december ofzo, misschien gelijk met de kerstkaarten mee.
668, the neighbour of the Beast

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven