Trouwen op verjaardag?

20-09-2014 22:01 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een half jaar bezig met plannen van trouwtoestanden.



We hadden eigenlijk al dit jaar willen trouwen maar door allerlei zaken wordt het toch pas komend voorjaar.

De meest logische datum is mijn verjaardag.

Die datum komt het beste uit, het is in het voorjaar, op de dag dat wij willen trouwen ook nog.



Alleen ik twijfel of ik het niet raar vind, trouwen op je verjaardag.

Ik zou sowieso dit jaar mijn verjaardag willen vieren want ik word dertig volgend jaar. Als ik niet trouw op mijn verjaardag ga ik waarschijnlijk toch mijn verjaardag niet echt vieren want ik ga niet op twee weken tijd iedereen twee keer uitnodigen....



Alternatief is nog eens één of anderhalve maand later trouwen, maar dan schuif je het nog verder op de lange baan.



Wat vinden jullie? Is dat raar, trouwen op je verjaardag?

Zouden jullie het doen of nooit doen?

IK kom er niet goed uit
668, the neighbour of the Beast
Mooi cadeautje toch?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon trouwen op die dag. Het idls misschien 1x 'vreemd' omdat het samenvalt. Het merendeel vergeetwelke dag je getrouwd bent, bij jou kunnen ze het makkelijk onthouden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel dus tussen "juist mooi" of "wat raar"
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Het heeft wel wat.



Verjaardagen vier je meestal wel elk jaar met familie en vrienden, je trouwdag niet. Dus daarmee kom je niet in de knoop.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken een stel dat beiden op dezelfde dag jarig is en op die dag ook is getrouwd.



Tsja, ik denk altijd: een maand heeft nog 30 of 29 andere dagen. Ik zou het dus zelf niet doen. Maar ik zou er ook geen punt van maken als het beter uitkomt.



In jouw geval zou ik trouwens anderhalve maand later trouwen maar dat komt ik dat ik graag later in het jaar zou willen trouwen (eind voorjaar, begin zomer of anders eind zomer). In mijn eigen geval ben ik eind herfst jarig en zou ik het zeker niet nog een maand later doen.
ik zou het doen, mooi cadeautje idd
Ik vind het niet raar, als jij je daar goed bij voelt, lekker doen.

Maar zelf zou ik het nooit doen, het zijn toch twee data die wel iets betekenen en waar je soms iets extra's mee wilt doen. Als je één van beide data zelf kan kiezen zou ik ze altijd uit elkaar houden.



En één maand later trouwen is toch niks, joh? Dat vind ik niet verder op de lange baan dan het nu al is. Is gewoon nog hetzelfde seizoen.
Als het al zo lang speelt zie ik niet in waarom de bruiloft niet een paar weken verschoven kan worden.



Je opent er een topic over, dus blijkbaar zit je ermee. Niet doen dan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen, omdat ik m'n trouwdag graag als aparte herinneringsmoment wil houden. M'n man (en ikzelf ook omgekeerd) mag een beetje extra moeite doen voor mij, en samen denken we terug aan die mooie, fijne dag dat we getrouwd zijn. Ik zou dat niet graag gemengd willen zien met mijn verjaardag en de gasten die speciaal daarvoor komen ieder jaar.
quote:Marels schreef op 20 september 2014 @ 22:04:

Ik twijfel dus tussen "juist mooi" of "wat raar" Maar raar maakt toch niet uit? Je moet twijfelen tussen "vind ik leuk" of "vind ik niet leuk". Het is jóuw verjaardag, die kan je nooit meer verplaatsen. Word jij blij van het idee dat die dag verbonden is met je trouwdag, maakt het je niks uit of word je daar sip van? Blij: gewoon doen, sip: niet doen. Maakt niks uit: muntje opgooien
Alle reacties Link kopieren
"De meest logische datum is mijn verjaardag"



Want?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Daar gaat het laatste beetje privacy wat ik heb, dus niet quoten, maarrrr;



Ik ben op 15 mei jarig. Dag na Hemelvaartsdag dit jaar. Schuif het een maand zes weken op en je zit al met de zomervakantie.

Schuif het naar voren en iemand die voor mij heel belangrijk is kan er niet bij zijn.



Eigenlijk zou ik dus voor mijn gevoel alleen in de maand mei kunnen schuiven (veel verjaardagen ook in april/mei/juni) en ik zou het stom vinden om twee feessies op twee weken tijd te geven. Toch?



(Mien Twijfelkont aan het werk hoor )
668, the neighbour of the Beast
Mijn ouders zijn op de verjaardag van mijn vader getrouwd, erg makkelijk voor een man.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen. Waarom niet?

Dubbel feest! :-)
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Wij zijn getrouwd op zijn verjaardag, ook niet om een andere reden dan omdat dat toevallig zo handig uitkwam. Onze eerste date was op mijn verjaardag, dus wat dat betreft waren de dagen toch al wat door elkaar gaan lopen
Je kunt in ieder geval nooit je trouwdatum vergeten



Wel moet je er rekening mee houden, dat je bij het invullen van papieren wel eens vragen kunt krijgen. Ik ken een stel die iets dergelijks hebben met twee dezelfde datums, die krijgen nog al eens formulieren retour met de mededeling dat ze een fout hebben gemaakt bij het invullen...
Alle reacties Link kopieren
De meest logische dag dus niet, de week ervoor of erna is ook logisch, twee weken erna kan ook nog, maar dan vind ik het zo suf om mijn dertigste verjaardag ook te vieren.



Twee feestjes op twee weken tijd vind ik ook belachelijk, zeker als het twee "grote" feesten moeten worden. Ik zou mijn dertigste verjaardag ook niet willen verneuken met een Dutch Circle Party



Dus daarom hadden we bedacht dat combineren het leukst en het makkelijkst zou zijn. Ik twijfel ergens alleen of ik dat inderdaad leuk vind of toch raar.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Die laatste post was dus @Nouschi.



Meest logische datum was dus niet goed geformuleerd, ik zit er een beetje mee dat ik ook mijn verjaardag wil vieren en dat ik dat iet een week na elkaar wil laten vallen.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:_lupine_ schreef op 20 september 2014 @ 22:08:

Als het al zo lang speelt zie ik niet in waarom de bruiloft niet een paar weken verschoven kan worden.



Je opent er een topic over, dus blijkbaar zit je ermee. Niet doen dan.Hee Lupine, zit ik gewoon in andere topics dan waar jij schrijft of was je een tijdje in de mindering? Ik las jouw posts altijd graag maar zag ze al een hele tijd niet meer...
Nee joh, in juni kan je nog prima een feestje geven! Ik ben half juni jarig (zeg maar bijna precies een maand na jou) en ik kan altijd gerust m'n verjaardag vieren, niemand die dan al op vakantie is. Is juist de tijd dat alles aan het afronden is, er is altijd wel een sportdag, schoolreisje, tentamen, sporttoernooi oid op mijn verjaardag, maar niks wat je niet af kunt zeggen voor een bruiloft.



En heel eerlijk, anderen hun verjaardag zou ik dan weer schijt aan hebben Oké, ik zou niet zo snel trouwen op de verjaardag van m'n moeder, maar bijvoorbeeld een dag na de verjaardag van m'n zus ofzo wel hoor. Anders kan je bezig blijven.
Alle reacties Link kopieren
Vier je je bruiloft groot of klein? Er zou bij mij wel een verschil zijn tussen wie ik op mijn verjaardag vraag en wie ik op mijn huwelijk vraag.



Dus je kunt ook in 2 weken tijd eerst je verjaardag vieren met een select gezelschap (daar kun je je 30e ook groots mee vieren, bijvoorbeeld door uit eten te gaan o.i.d.) en daarna je bruiloft met 250 man . Maar als je het allebei even groot doet, is 2 feestjes in 2 weken wel een beetje... veel van het goede denk ik.
De zomervakantie begint 4 juli...wat heb jij met de maand juni gedaan dan, dat alleen mei nog een optie is ivm de vakantie



Ik zou het zelf nooit doen, vind mijn verjaardag te leuk. Ook als ik bv 50 word, echt zo'n mijlpaal. Dan zit je ook met je trouwdag. Ik zou het apart houden, zeker ook omdat je nu dus 30 word en je dan dus met 50 precies 20 jaar getrouwd bent. Toch beide speciaal, ik zou het niet leuk vinden. Wel zijn wij in ondertrouw gegaan op mijn verjaardag, dat vond ik dan wel weer leuk
Alle reacties Link kopieren
quote:Fiorah schreef op 20 september 2014 @ 22:18:

Vier je je bruiloft groot of klein? Er zou bij mij wel een verschil zijn tussen wie ik op mijn verjaardag vraag en wie ik op mijn huwelijk vraag.



Dus je kunt ook in 2 weken tijd eerst je verjaardag vieren met een select gezelschap (daar kun je je 30e ook groots mee vieren, bijvoorbeeld door uit eten te gaan o.i.d.) en daarna je bruiloft met 250 man . Maar als je het allebei even groot doet, is 2 feestjes in 2 weken wel een beetje... veel van het goede denk ik.



Het wordt idd even groot.

Ongeveer tachtig man, familie, vrienden en een paar collega's.

Grote familie dus alleen familie loopt al tegen de 50 man
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 20 september 2014 @ 22:18:

De zomervakantie begint 4 juli...wat heb jij met de maand juni gedaan dan, dat alleen mei nog een optie is ivm de vakantie



Ik zou het zelf nooit doen, vind mijn verjaardag te leuk. Ook als ik bv 50 word, echt zo'n mijlpaal. Dan zit je ook met je trouwdag. Ik zou het apart houden, zeker ook omdat je nu dus 30 word en je dan dus met 50 precies 20 jaar getrouwd bent. Toch beide speciaal, ik zou het niet leuk vinden. Wel zijn wij in ondertrouw gegaan op mijn verjaardag, dat vond ik dan wel weer leuk



Sowieso, veel van mijn vrienden en kennissen zijn Belgisch.

In België begint de vakantie op 1 juli en hebben ze in de maand juni examens en is het dus geen handige tijd voor mensen met kinderen om feestjes te hebben.



En ik kan niet overal rekening mee houden, maar de maand juni is dus in België zo ongeveer de slechtste tijd voor feestjes
668, the neighbour of the Beast

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven