Trouwen-issue

29-08-2014 12:14 78 berichten
Hallo allemaal,



Dit is hier op viva mijn allereerste post. Ik zou hetvolgende voor willen leggen aan jullie.

Mijn vriend en ik zijn al een aantal jaren samen en zouden graag willen trouwen. Alleen de manier waarop, hoe en waar is de grote vraag.



We hebben geen van beiden broers of zussen. We hebben beiden onze ouders nog (waarmee we overigens goed overeenkomen, wederzijds), en we hebben 3 bijna volwassen (ttz, tussen pubers en volwassen ) kinderen. Als achtergrondinfo alvast meegeven, dat onze kinderen geen van allen “in” zijn voor feestjes.

Daarnaast hebben we beiden geen vrienden meer die we hierbij zouden willen betrekken. Idem voor collega’s, deze willen we hier evenmin bij betrekken. Dit is onze keuze waarvan we sowieso niet afwijken.

Een groot feest zien we overigens geen van beiden zitten. Een “mini feestje” (of etentje) met ouders en onze kinderen is natuurlijk een optie, maar onze kinderen gaan dit sowieso niet leuk vinden. Dus, is dat dan wel zo’n goed idee.



Niemand is uberhaupt al op de hoogte dat we willen gaan trouwen. We willen er eerst uitgeraken hoe dan wel.



Met z’n tweeën trouwen op een paradijselijk strand spreekt mij wel aan, maar dat is geen optie want dan zouden we de ouders van vriend voor het hoofd stoten (en terecht: schoonma komt namelijk de zaak draaiende houden telkens wanneer wij op vakantie gaan). Met de hele familie naar het buitenland, kan dus praktisch gezien ook niet. En het stiekem gaan doen is eveneens geen optie.



Maar wat dan wel? Iemand een soortgelijke situatie meegemaakt (en opgelost)?



Dank voor alle tips (en sorry voor deze lange eerste post)!
Alle reacties Link kopieren
Je kinderen zijn niet in voor feestjes maar gewoon een etentje met wat naasten vinden zij ook niet leuk? Gezien de leeftijden van de kids mag je toch wel verwachten dat ze hier op een volwassen manier mee omgaan; het heeft jaren om de kinderen gedraaid, dit is iets wat jij en je partner heel graag willen doen.



Waarom vinden zij een etentje niet leuk? Is er onderlinge irritatie o.i.d.?



Ik zou gewoon heel simpel doen wat jullie willen, het is immers JULLIE trouwdag en aangezien het een klein en vertrouwd clubje blijft, vind ik dat je wel wat flexibiliteit mag verwachten.
I'm a goal digger.
Ik lees alleen maar niet niet niet.



Dan maar gratis trouwen op woensdagochtend en een gezellige high tea met de ouders en kinderen. Dan vinden je kinderen het maar een keer niet leuk, pech voor hun.



Waarom wil je eigenlijk trouwen? Vanwege de jurk? Ik neem aan dat je met 3 kinderen alles al goed geregeld hebt namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Waarom vinden de kinderen een etentje niet leuk?
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp het ook niet, waarom gaan de kinderen het niet leuk vinden? Zijn het kinderen van jullie samen of zijn jullie een samengesteld gezin?
Alle reacties Link kopieren
Etentje met schoonouders, zonder kinderen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
4 opties



1. niet trouwen (eigenlijk geen optie want jullie willen het wel)

2. maandagochtend trouwen zonder verdere activiteiten

3. lekker uit eten met de ouders/schoonouders (jammer zo zonder kinderen)

4. uit eten met het gezin en de ouders/schoonouders (he wat rot dat jullie dit niet leuk vinden! echt heel vervelend. ik verwacht jullie daar en daar om zo laat. en geen gezeik)
En doooooor!
Wat willen jullie? Dat lijkt me het belangrijkste. Jullie pubers/volwassen kinderen zullen zich moeten gedragen naar hun leeftijd en lekker mee eten op de trouwdag van hun (stief)ouder.



Laten jullie vaker je oren zo erg hangen naar de kinderen?



Enne... je kunt ook trouwen in een strandtent of op een van de Waddeneilanden.
Dus jullie hebben niemand die je er bij wil betrekken, je kinderen willen er niet bij betrokken worden, en je schoonouders willen er wel bij betrokken worden? Ehm, je schoonouders er bij betrekken dan?
Alle reacties Link kopieren
Je geeft toch eigenlijk zelf het antwoord ?

Jullie willen er niemand bij hebben behalve je kleine familie waarvan de helft dan weer niet wil komen....

Blijft over ; trouwen met je schoonouders erbij ...
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op vrijdag 29 augustus 2014 12:21 Waarom vinden de kinderen een etentje niet leuk?Dat begrijp ik ook niet. Eten moeten ze toch.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 29 augustus 2014 @ 12:45:

[...]





Dat begrijp ik ook niet. Eten moeten ze toch.Misschien hebben ze vervelende ouders?
Wat maakt jou het uit wat je kinderen wel of niet willen? Sorry maar het dan toch jouw dag, zij moeten zich maar aanpassen.
Er zijn geen spanningen tussen de kinderen, laat ons zeggen dat ze een beetje aso zijn - net als wijzelf - maar dan nog een graadje erger zeg maar. De ervaring leert ons dat feestjes (nieuwjaar, kerst, verjaardagen e.d.) gewoon niet echt hun ding is. Je kan mensen niet veranderen en dat hoeft ook niet. Het is zoals het is en verder verloopt alles prima.



Over het waarom. We willen het gewoon graag, zijn zeker van elkaar, het is iets gevoelsmatig definitief (waarmee ik niemand wil beledigen die daar anders over denkt), hebben geen zin om elkaar levenslang "mijn vriend" en "mijn vriendin" te blijven benoemen. In de aller, allerlaatste plaats is het om de jurk te doen.



En ja het probleem is dat we iedereen een plezier willen doen, zeker met zo'n kleine familie. Maar dat kan dus niet en dat wringt en daarvoor zoeken we één of andere oplossing. Even voor alle duidelijkheid, onze beide ouders zouden we erin willen betrekken hoor, niet alleen schoonouders.
Vinden de (wederzijdse?) kinderen sowieso etentjes en feestjes niet leuk of zien ze de hele relatie en dus ook een huwelijk tussen jullie niet zitten?
quote:marie_123 schreef op 29 augustus 2014 @ 12:49:

Er zijn geen spanningen tussen de kinderen, laat ons zeggen dat ze een beetje aso zijn - net als wijzelf - maar dan nog een graadje erger zeg maar. De ervaring leert ons dat feestjes (nieuwjaar, kerst, verjaardagen e.d.) gewoon niet echt hun ding is. Je kan mensen niet veranderen en dat hoeft ook niet. Het is zoals het is en verder verloopt alles prima.



Over het waarom. We willen het gewoon graag, zijn zeker van elkaar, het is iets gevoelsmatig definitief (waarmee ik niemand wil beledigen die daar anders over denkt), hebben geen zin om elkaar levenslang "mijn vriend" en "mijn vriendin" te blijven benoemen. In de aller, allerlaatste plaats is het om de jurk te doen.



En ja het probleem is dat we iedereen een plezier willen doen, zeker met zo'n kleine familie. Maar dat kan dus niet en dat wringt en daarvoor zoeken we één of andere oplossing. Even voor alle duidelijkheid, onze beide ouders zouden we erin willen betrekken hoor, niet alleen schoonouders.



Nou ja dan zou ik gewoon gaan trouwen,een etentje met de wederzijdse ouders en welk kind weg wil blijven blijft dan maar weg.

Opgelost.!
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp ook niet wat er voor de 'kinderen' zo vreselijk moet zijn om naar een klein feestje gaan of een klein etentje om het trouwen te vieren.

Leuke kinderen dan.



Je zou het bij jullie 2 kunnen houden. Op jullie manier trouwen, en samen uit eten gaan, misschien meteen een korte honeymoon
Alle reacties Link kopieren
Als er geen irritaties zijn, waarom zijn ze dan niet blij voor jullie en gunnen het jullie niet om leuk mee te vieren dat jullie gaan trouwen? Erg egoistisch.



Als zij er geen zin in hebben zou ik leuk met de ouders/schoonouders uit eten gaan na het trouwen.
Alle reacties Link kopieren
In welke zin zijn feestjes/etentjes "niet het ding" van de kinderen?



Misschien kun je een vorm zoeken waarbij er niet alleen rond een tafel gezeten wordt, maar waarbij ok nog iets interactiefs te doen is?

Iets meteen buffet ofzo.

Of in plaats van een diner een lunch met een andere activiteit?

Is er een activiteit die wel iedereen leuk vindt om te doen?
Alle reacties Link kopieren
Dat ze geen zin hebben in een feest met " ik heb jou voor het eerst ontmoet, daar aan de waterkant .... " dat snap ik. Dat ze misschien geen zin hebben in een vier uur durend diner, snap ik ook.

Maar dat ze geen dag(deel) door kunnen brengen met opa's en oma's zonder hun kluts te laten hangen en te klieren snap ik dan weer niet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://www.verrassendlekker.nl/actief_c ... /index.php



Is een walking dinner niet iets?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Er zijn geen spanningen tussen de kinderen, laat ons zeggen dat ze een beetje aso zijn - net als wijzelf - maar dan nog een graadje erger zeg maar. De ervaring leert ons dat feestjes (nieuwjaar, kerst, verjaardagen e.d.) gewoon niet echt hun ding is.



We hebben het hier toch over (bijna) volwassen mensen toch? Toch niet over een kudde losgeslagen beesten? Anders met je mooie jurk maar door de Mcdrive........
Alle reacties Link kopieren
Culinaire dinertour door Rotterdam

Deze culinaire dinertour gaat door de oude Maasstad. Een smakelijke stadstocht waarbij je onderweg gaat genieten van de hoogstandjes die de restaurants te bieden hebben.



Het arrangement

Het leuke van deze tour is dat je ook Rotterdam gaat ontdekken! Rotterdam was in 2007 niet voor niets dé architectuurstad van Nederland! Reeds vóór de Tweede Wereldoorlog was de stad voorloper op dit gebied. Tijdens de oorlog is er uiteraard heel erg veel verwoest in de binnenstad, maar gelukkig is ook een deel bewaard gebleven. Na de oorlog is Rotterdam weer opgebouwd en ook in die periode (tot op de dag van vandaag!) heeft Rotterdam een bijzondere band met opvallende architectuur gehad.



Bekijk gedurfde projecten als het Groothandelsgebouw, de Kunsthal, de befaamde Kubuswoningen, het Luxor Theater en de Erasmusbrug en laat je eten rustig zakken!



Programma-indicatie

18.00 - 19.00 Voorgerecht

19.00 - 20.00 Rondleiding

20.00 - 21.00 Hoofdgerecht

21.00 - 22.00 Rondleiding

22.00 - 22.30 Nagerecht



Dit walking dinner arrangement is inclusief



•Professionele gids (met jarenlange ervaring)

•Uitgebreid 3-gangen diner in 3 restaurants naar keuze

•Te boeken op uw gewenste dag en tijdstip!

Prijs:

•10 - 14 personen € 59,50 p.p. excl. BTW

•15 - 29 personen € 56,50 p.p. excl. BTW

•30 - > personen € 53,50 p.p. excl. BTW

Min. aantal personen: 10

Tijdsduur: 4,5 uur



Komt u niet aan het minimale aantal deelnemers? Als u bereid bent voor het minimale aantal te betalen, kunt u ook gewoon voor minder personen boeken!



De prijs van dit arrangement is geldig tot en met 31 december 2014.





De prijs is exclusief € 7,50 reserveringskosten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de kinderen vertellen dat jullie graag willen trouwen en aangeven dat je het met de familie wilt vieren. En dan gewoon eens vragen of zij nog ideeën hebben hoe je dat zou kunnen doen. Gezien de leeftijd van de kinderen kunnen ze hier best in meedenken. Wie weet hebben ze verrassende ideeën of zien ze misschien toch minder tegen een etentje op dan dat jij nu denkt. En zo niet, dan doen jullie alsnog gewoon wat je zelf wilt.
Alle reacties Link kopieren
Of ergens een hapje eten en met zijn allen naar het theater?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven