Twee liefdes vervolg

13-10-2006 14:01 701 berichten
Alle reacties Link kopieren
Maar ff een nieuwe geopend :) Brokenheart ik denk dat je het jezelf op deze manier heel erg moeilijk maakt. Ze kiest niet voor je en zal dat waarschijnlijk ook niet doen. Jij kan zo geen toekomst opbouwen als je hierin blijft hangen. Ook ik heb geproneerd (en probeer ik nu nog) om de situatie te accepteren zoals hij is. Maar dat gaat zo tegen je gevoel in. Soms heb ik dagen dat het prima gaat maar meestal voel ik me er gewoon ellendig onder. Stoppen is de enige optie maar ja het isssss zoooo moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Anna,



Ben idd vele malen wanhopig geweest. In de tijden dat we geen contact hadden hoorde ik niets van hem maar ik bleef proberen. Een smsje, een mailtje.......ik hoorde helemaal niets terug. Vreselijk. Afschuwelijk. Ik wilde zijn aandacht, ook al was deze negatief. Maar aan de andere kant durf ik niet voor hem te kiezen. Ik kan niet alles achterlaten voor hem. Hij kan niet leven met twee liefdes. Op deze manier zullen we dus nooit samen komen. Misschien steeds tijdelijk. Ook daar neem ik genoegen mee. Maar hij dus niet. Ik vind dat het wel wat over hem zegt. Ik vind mezelf slechter omdat ik het wel zou kunnen. Met heel mijn hart hoop ik dat er 'later' nog iets voor ons komt......
Alle reacties Link kopieren
Dayenne, je verwoordt precies mijn gevoel hierin, ik voel mij ook slecht dat ik dat er wel voor over heb, dat stiekume elkaar nog te zien omdat dat tenslotte de enige manier is om elkaar te kunnen zien totdat wij bij onze gezinnen vandaan gaan, en dat ging 2 jaar! goed, en idd het is juist goed van hem dat hij dat niet meer wil, dat hij pas weer in het 'openbaar' verder wil met mij, maar het doet wel pijn, verschrikkelijk veel, omdat hij mij dus niet meer wil zien!!!maar is jouw gm ook gebonden?? En hoelang hoor je al niks meer?? groetjes Anna
Alle reacties Link kopieren
Ja, mijn 2 is gebonden en heeft kinderen. In het begin van onze relatie heeft hij thuis over mij vertelt. Dat is natuurlijk een enorme rel geweest. Voor hem ligt het dus allemaal wel wat anders.
Alle reacties Link kopieren
Dayenne, jemig, dat blijf ik ook hopen, ondanks alles, dat het 'later' weer goed komt, dat ik hem ooit voor altijd in mijn armen kan sluiten, 'later'.......
Alle reacties Link kopieren
Hey,



Ik weet niet wat ik heb maar ben zo licht ontvlambaar... zo ben ik normaal niet... Ik weet gewoon niet wat ik moet doen... sluit me het liefst alleen op in huis maar wordt daar eigenlijk alleen nog maar verdrietiger van...



Liefs,

Snoepje
Alle reacties Link kopieren
Arme Snoepje, wat een narigheid al die twijfels he ?

Ik snap heel goed hoe je je voelt, ik heb ook n wachtende vrijgezellige nr 2 en moeite met me thuis 'aanwezig' op te stellen.

Denk zelf vaak aan winterslaap, kan dan eindeloos dromen ipv tobben.

Sterkte ermee !
Alle reacties Link kopieren
Dank je inimini... ja zn winterslaap lijkt ,me nu ook wel wat... Maar blijft jouw nr. 2 wel op je wachten... die van mij heeft er nu genoeg van... hij wil me wel blijven zien maar gaat wel door met zn leven... en ik kan hem niet eens ongelijk geven.....

En ik voel me steeds schuldiger tegenover nr.1... heb het gevoel dat ik dat ook geen leven met hem vol kan houden... al die leugens en dingen die ik gedaan heb waar hij niets van weet....



Ik voel me gewoon slecht nu.....en heb het idee dat dit mijn enige uitlaadklep is... sorrie....
Alle reacties Link kopieren
Tja Snoepje, misschien heb ik geluk met n wachtende nr 2. Het zorgt

voor wat minder druk op de ketel en ik krijg van hem nooit t gevoel dat

ik moet kiezen.



Neemt niet weg dat ik die druk wel vaak zelf ervaar. Het is gewoon lastig om in 2 werelden te leven.



Ik weet ook niet wat wijsheid is.



Wat zou jou nr 2 doen als je voor hem zou kiezen en heb je daar vertrouwen in §§



) ben mn vraagteken even kwijt)
Alle reacties Link kopieren


Blijffie,

En wat nu als jou nr2 bv morgen contact met je opneemt, wat zou je dan NU doen??? 





Anna, als ik dit van te voren idd zou weten, dan zou ik haar NU bellen,

en eerlijk zeggen dat ze dat niet moet doen.

Ik kan niets voor haar zijn (en mss ben ik dat allang niet meer zelfs!)

dus wat heeft het voor zin? Zolang ik niet weet wat ik wil, kan de ellende alleen maar groter worden. Wat heeft zij daar aan? Precies.. niks.
Alle reacties Link kopieren


Arme Snoepje, wat een narigheid al die twijfels he ?

Ik snap heel goed hoe je je voelt, ik heb ook n wachtende vrijgezellige nr 2 en moeite met me thuis 'aanwezig' op te stellen.

Denk zelf vaak aan winterslaap, kan dan eindeloos dromen ipv tobben.

Sterkte ermee !







Mimosa, things still going strong? Of blijft het bij dromen? Enige voor- of achertuitgang?



groeten van Blijfmaarenz..
Alle reacties Link kopieren


Dayenne, jemig, dat blijf ik ook hopen, ondanks alles, dat het 'later' weer goed komt, dat ik hem ooit voor altijd in mijn armen kan sluiten, 'later'.......





Anna, er is helaas maar 1 manier: alle contact verbreken. En ''later'' komt het niet goed, of je moet NU (en hij ook) echt voor elkaar kiezen, met alle nare gevolgen van dien. Ik kan dat niet, en jij kunt dat ook niet (denk ik)

Dus: geen contact meer, want het lost niks op, hoe langer het contact blijft bestaan, hoe moeilijker het wordt om te 'stoppen''.
Alle reacties Link kopieren
Hey Blijffie, tja, het gaat al weer beter met mij, kan er nu op een andere  manier naar kijken, en ja, je hebt gelijk, ik kan nu ook nog niet volledig voor hem kiezen, ook nog niet voor mijzelf, maar jij dus nu nog steeds niet al zou zij nu voor jou gaan??? Hij stuurt mij nog steeds paar smsjes elke dag en reageer daar afstandelijker op, maar kan 'nog' niet zonder, ben eindelijk paar dagen zonder tranen doorgekomen, ga het nu loslaten, maar zal hem nooit vergeten! groetjes Anna:)
Alle reacties Link kopieren
@ Blijf :





Mimosa, things still going strong? Of blijft het bij dromen? Enige voor- of achertuitgang?





Tja, ik ben goed in stabiele luchtkastelen bouwen.



Kan daar goed in ( over )  leven.



Geen idee hoe t verder moet, lees op dit moment ''Anais Nin' ( Een spion in het huis van liefde )  met veel herkenning.





Onlangs ben ik op mn werk 'betrapt' op grote papierdoos met post. Ik

had die ergens weggestopt in n kast omdat ik thuis  die berg van

liefdesbrieven niet kon opstallen. Was wel pijnlijk maar gelukkig kwam

ik ermee weg zonder kleerscheuren.



Mijn collega opperde ermee naar uitgeverij te gaan......Daar moest ik

wel om lachen, schijnbaar hoog literair gehalte in mijn fanmail !





Hoe gaat t met jou Blijffie ? Hoop geen nieuws, goed nieuws ??
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden en blijf,

Wat een verdriet lees ik allemaal!

Snoepje, jij bent de enige op wie ik stik jaloers ben. Volgens mij heb je een te goed hart.

Ik heb het al eens eerder tegen je gezegd, geen kids, geen hypotheek, meid DURF te gaan voor je liefde. Je bent nog zo jong. Bedenk eens of je de komende 50 jaar nog samen met je nr. 1 wilt zijn! Das heeeel erg lang.

Wil je het voor je nr. 1 wat makkelijker maken, zeg dan eerst dat je voor jezelf een nieuw leven wilt beginnen. Het schijnt dat het minder hard aankomt als je een relatie verbreekt omdat het niet meer gaat ipv dat er een nieuwe liefde is (is me vertelt door iemand die zelf al 2 x bedrogen is tenminste).



Voor de rest: mensenlief wat een opofferingen allemaal. Ik kan mezelf maar 1 ding afvragen. Wat zou ik liever hebben?

Een man die me morgen vertelt dat hij een ander heeft of een man die me op zijn sterfbed vertelt dat hij de afgelopen 20 jaren eigenlijk het liefst bij een ander was geweest en of ik als laatste wens haar nog even bij zijn sterfbed wil laten komen.

Ja, klinkt erg banaal hoor maar denk er maar eens over na.



Ik hou van mijn man als vriend en vader van mijn kinderen. Gezien de weinige interesses die we samen delen, krijg ik het echt benauwd als ik aan mijn oude dag denk. Hij houdt niet van muziek, theater, lezen, fietsen, films. Ik 'leef'  alleen als ik bij mijn nr. 2 ben.

Het liefst zouden we voor elkaar kiezen, dat is al meerdere malen uitgesproken.

Onze kids houden ons nu tegen. Er is zoveel lef en egoisme voor nodig om voor jezelf te kiezen. Ik denk dat onze huid nog te dun is :-(
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,



Het gaat gelukkig weer wat beter met me... geitje: bedankt voor je lieve woorden!



Ik heb het gevoel dat het vanaf nu allemaal anders zal gaan.... Ik heb deze week een paar keer woorden gehad met nr. 2 en hij heeft dingen gezegd die hem voor mij in een ander daglicht hebben gezet...



Vrijdag ben ik iets eerder weggegaan van mijn werk omdat ik mijn tranen niet in kon houden.. thuis heb ik enorm zitten huilen... zo diep heb ik het nog nooit gevoeld. Maar op de een of andere manier voel ik me veel sterker nu... ik voel alsof ik opnieuw ga beginnen en het hele verhaal achter me ga laten...



Ik ben heel fout geweest en dat schuldgevoel belet(te) me vaak om normaal en aardig te doen tegen nr. 1. Het hele gedoe met nr. 2 heeft me al die maanden een ander mens gemaakt.. met heel veel mooie, hele mooie en diepe momenten maar ook met heel veel verdriet en pijn. Ik heb dingen gedaan waarvan ik nooit gedacht had dat ik dat zou doen en ik heb mezelf veel beter leren kennen. Maar dat wil ik achter me laten, iedereen maakt wel eens fouten en ik wil alleen nog maar vooruit kijken.



Ik heb de laatste tijd heel veel nagedacht en (denk dat) ik mijn relatie met nr. 1 toch nog een kans wil geven. Anders ben ik bang dat ik later spijt krijg dat ik er niet alles aan gedaan heb om het toch te redden. We hebben niet voor niets een geschiedenis van 13 jaar.



Ik heb al goed met hem gesproken (nr. 1) maar er is nog meer tijd nodig en ik wil duidelijk uitleggen dat er echt dingen moeten veranderen. En dat het duidelijk is dat als deze kans niet lukt dat ik dan echt voor mezelf kies.



Ik wil weg uit dit "dubbel" leven dat maakt me gewoon kapot en het leven is te kort en te mooi om er zelf een zooitje van te maken...



Ik voel me nu heel sterk en heb het gevoel dat het helemaal gaat lukken.. maar ik hoop dat ik dat volhoud als ik nr. 2 deze week wel weer zie.. Maar om nr. 1 een eerlijke kans te geven zal ik toch moeten stoppen met nr. 2..



Succes allemaal,



Liefs,

Snoepje
Alle reacties Link kopieren
*;Snoepje,

Ik ben nu paar maanden nr2loos door zijn beslissing en nu ben ik daar uiteindelijk zo blij mee!!! Heb heel diep in verdriet gezeten, maar je ziet het goed, het is idd zo dubbel, aan de ene kant zweef je, maar heb je ook schuldgevoelens en wil je niet meer zo'n dubbelleven hebben, en wat een rust geeft het, heerlijk, echt, het is beter te stoppen, en dan wordt het vanzelf een fijne herinnering waar je uiteindelijk glimlachend op terug kan kijken, en blij dat het nooit uitgekomen is, en wie weet, later, komt alles nog op zijn pootjes terecht, en kies je uiteindelijk alsnog voor jezelf, want weet je, anders had ik nu al voor mezelf gekozen, maar ik kies ervoor om nog bij nr1 te blijven, en nr2 zit in mijn hart, dat kan niemand me meer afpakken, succes!!! groetjes Anna
Alle reacties Link kopieren
Hey.....



Ja Anne.... ik begrijp wat je bedoelt... die rust die ik nu heb is heerlijk! Ik voel me bijna hergeboren....!



Nr. 2 blijft me sms'en, msnen en bellen.. hij vind dat ik zo afstandelijk doe. Maar ik denk dat mijn ogen geopend zijn. Ik vind hem geweldig en natuurlijk is het gevoel er nog maar ik wil NOOIT meer in zn dubbel leven komen. Mocht hij toch de ware voor mij zijn dan komen we vast wel bij elkaar.. Maar dan moet ik eerst netjes een punt achter nr. 1 zetten en dat kan ik nu gewoon nog niet...



Ik wil wel contact blijven houden met nr. 2 want hij blijft natuurlijk speciaal voor mij maar ik wil verder niets meer... 



Ik voel me zoveel beter nu ik weer "eerlijk"... heb wel geleerd dat mijn geweten echt heel belangrijk voor mij is!



Na alle verhalen hier gelezen en gevolgd te hebben weet ik ook dat het gevaarlijk blijft en ik hoop dat ik sterk genoeg blijf in mijn beslissing.... Ik zie mijn nr. 1 nu ook al met andere mooiere ogen......



En misschien, inderdaad zoals jij zegt Anna, kies ik ooit wel helemaal voor mezelf.... Maar dan kan ik eerlijk zeggen dat ik nr. 1 echt alle kansen heb gegeven......



Liefs,

Snoepje *;
Alle reacties Link kopieren
:)Hoi Snoepje,

Ben blij dat het goed gaat met je, en dat je nu achter je beslissing staat, maar weet jouw nr2 dit al?;) Wat fijn dat jij nr1 weer 'anders' (beter) ziet, daar heb ik nog moeite mee, want nr2 is mijn grote ware liefde, en dat blijft hij, heb jij ook kids of niet??? En wie is diep in jouw hart jouw grote liefde, nr1 of 2??? Wat een vragen he, maar ik ben zo nieuwsgierig, want ik denk dat als mijn nr2 vrijgezel was ik de stap wel genomen had, maar ik begrijp dat jij nr1 geen verdriet wil doen?? Sterkte en groetjes Anna (die nog wel nihil smscontact heeft met nr2 maar zeker geen wanhoopsmsjes stuurt):D
Alle reacties Link kopieren
@ snoepie : dapper van je dat je hiervoor wilt gaan .



in elk geval probeer je alles wat er in zit !



sterkte en blijf schrijven hiero.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Voel me nog steeds goed... gelukkig!



Anna, ja het voelt goed dat ik achter mijn beslissing sta en daardoor voel ik me ook een stuk sterker en blijven de tranen gelukkig weg... en heb ik weer een glimlach en veel meer zin om andere dingen te ondernemen...



Natuurlijk blijft nr. 2 wel in mijn hoofd en blijven de smsjes en berichtjes van hem waarin staat hoe leuk ik wel niet ben wel leuk..... hihihihi... maar ik moet er gewoon niet meer aan beginnen. Of eerst definitief met nr. 1 breken en daar ben ik nog niet klaar voor....



Nr. 2 heeft ook aangegeven dat hij mij helemaal voor zichzelf wil of niet en hij weet dat ik die keuze nu (nog) niet kan maken. Hij heeft het gevoel dat ik een droom ben die nooit werkelijkheid kan worden.... We hebben nog niet echt goed gepraat maar voelen allebei wat er te gebeuren staat of al is gebeurd... maar ik wil nog wel even goed met hem praten om het allemaal echt af te sluiten...



Het is inderdaad goed dat ik nr. 1 weer anders kan zien en dat is het eerste stapje. Ben wel benieuwd of de passie en de vlinders ook weer terug kunnen komen. Ik wil hem wel echt duidelijk maken dat er wel echt dingen moeten veranderen en dat hij meer voor mij moet gaan wil dit een kans van slagen hebben....



Ik ben met nr. 1 voor een bepaalde periode naar het buitenland gegaan en we wonen daar samen. Niet getrouwd, geen hypotheek en geen kinderen maar wel heel ver van huis, familie en vrienden.



Nr. 2 is heel bijzonder voor mij, heb al die tijd gedacht dat het echt de ware was... maar ik weet het niet meer. Al die tijd heeft mijn hart hem aangewezen... maar mijn geweten is te groot. Eerlijkheid heeft voor mij altijd bovenaan gestaan... en ik moet eerst weer helemaal mezelf worden....... Pas als ik zeker weet dat nr. 1 het niet is en ik daar een punt achter heb gezet is het tijd voor iemand anders. En mocht dat zo zijn dan is het misschien mijn huidige nr. 2... Denk echt dat als dat "ment to be is" dan komen we uiteindelijk wel echt bijelkaar.......



En weet je Anna het leven is volgens mij echt te kort om te piekeren... ik wil gewoon proberen om van iedere dag het beste te maken... en vooral mezelf in de ogen kunnen blijven kijken,,,, Ik ben er ook van overtuigd dat als jij en je nr. 2 echt voor elkaar gemaakt zijn dan komt het uiteindelijk wel goed! Maar geniet tot die tijd van alle andere mooie dingen!



Hoop dat Valentijn ook aan jullie denkt!



Liefs en een knuffel voor jullie allemaal!



Snoepje!
Alle reacties Link kopieren
Snoepje, ja ik snap je, en idd beter weer gewoon te gaan genieten van andere dingen en niet meer zoveel piekeren!

Over valentijn gesproken, mijn nr1 vindt dat klinkklare onzin, dus er was nog NOOIT aan mij gedacht, tot 2 jaar geleden dat ik van mijn nr2 een kadootje kreeg, vorig jaar weer, dus zat nu al een beetje in de piepzak, maar tot mijn grote verrassing:o kreeg ik gisteravond een smsje dat er wat voor mij klaarlag, waar ik het vanochtend dus op kon halen, lief he, dus hij is mij nog niet vergeten, zwijmelzwijmel ben benieuwd of jullie wat gehoord hebben of gekregen????
Alle reacties Link kopieren
Stom, stom, stom wat ben ik toch stom........



Gister nadat ik mijn hele verhaal hier opgeschreven had kreeg ik een telefoontje van nr. 2 dat we echt moesten praten. En ja dat vond ik ook en omdat mijn nr. 1 niet voor diep in de nacht thuis zou komen heb ik met hem afgesproken.

Wij zijn wat gaan drinken en in het begin was het allemaal een beetje ongemakkelijk maar al snel....... wanneer we in elkaars ogen kijken gaan onze harten 100x sneller slaan... en gaan we "zweven".... en voelt het weer zo goed... en zijn al mijn wijze woorden in 1 opslag weg en voert mijn hart weer de boventoon.....

Moest echt een paar keer lachen en denken aan wat ik net iets eerder allemaal hier had neergeschreven..... mmmmmmm.......

We hebben elkaar een enorme knuffel gegeven en wat voelt dat dan weer goed... en toch ook gezoend,,,,,

Hij zegt dat hij de afgelopen periode alles heeft gedaan om mij te vergeten maar dat hij dat gewoon echt niet kan.... hij wil me..... en ik met mijn zwakke hart kon niet eens zeggen dat ik het niet meer wil... toen ik daar met hem was wist ook niet meer of ik dat wel niet meer wilde...

Maar dan weer thuis komt het schuldgevoel eigenlijk dubbel terug... tegenover nr. 1 maar ook tegenover mezelf.... ik dacht echt dat ik nu een hele sterke en duidelijke beslissing had genomen....



Beetje warrig verhaal misschien maar zo voel ik me ook....



En Anna: ja van nr. 2 heb ik een kaartje gekregen en van nr. 1 heb ik niets gezien....... Maar van mij mag deze dag snel over zijn.... Wat heb jij uiteindelijk gekregen? Ben benieuwd... wel heel lief van je nr. 2!



Snoepje
Alle reacties Link kopieren
Wauw snoepje, heftig!!! En hoe voel je je nu???

Nu, ik kreeg iets van de drogist voor onder de douche, maar heel mooi verpakt met een lief briefje eraan, zucht,

morgen heb iktijd om wat uitgebreider te reageren, groetjes Anna
Alle reacties Link kopieren




Hoe gaat t met jou Blijffie ? Hoop geen nieuws, goed nieuws ??









Ach.. ik weet het niet zo goed. Soms een tijd goed, dan weer niet. Het verlangen blijft. Gevoed door fantasie. Dat sta ik mezelf toe, en dat is natuurlijk niet goed.



Dat weet ik wel, maar toch... En ondertussen onderneem ik hoegenaamd niets. Maar met nr1 gaat het wel beter. Gelukkig.
Alle reacties Link kopieren


*;Snoepje,

Ik ben nu paar maanden nr2loos door zijn beslissing en nu ben ik daar uiteindelijk zo blij mee!!! Heb heel diep in verdriet gezeten, maar je ziet het goed, het is idd zo dubbel, aan de ene kant zweef je, maar heb je ook schuldgevoelens en wil je niet meer zo'n dubbelleven hebben, en wat een rust geeft het, heerlijk, echt, het is beter te stoppen, en dan wordt het vanzelf een fijne herinnering waar je uiteindelijk glimlachend op terug kan kijken, en blij dat het nooit uitgekomen is, en wie weet, later, komt alles nog op zijn pootjes terecht, en kies je uiteindelijk alsnog voor jezelf, want weet je, anders had ik nu al voor mezelf gekozen, maar ik kies ervoor om nog bij nr1 te blijven, en nr2 zit in mijn hart, dat kan niemand me meer afpakken, succes!!! groetjes Anna



Hoe gaat het dan tussen jou en je nr1 Anna?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven