Twijfels

30-07-2014 20:08 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik zit momenteel met het een en ander in m'n maag wat betreft relatiegebied... Ik kan het gewoon niet loslaten en daarom wil ik het hier graag even van me af schrijven!



Al ruim een jaar heb ik een vriend. Het is allemaal ingewikkeld begonnen. Ik had nog een relatie en werd in die tijd verliefd op hem (en hij op mij). Uiteindelijk is mijn vorige relatie over gegaan (om meerdere redenen dan alleen deze verliefdheid). De tijd daarna zijn we best veel samen geweest, het was allemaal erg leuk. Dit ging echter allemaal een beetje in het 'geheim', i.v.m. dezelfde vriendengroep en we wilden het allemaal rustig aan doen wat dat betreft. Na een maand of 2/3 werd wel bekend binnen de vriendengroep dat wij 'wat' met elkaar hadden. Mijn vriend wilde echter nog niet de naam relatie eraan geven, ging allemaal te snel en moeilijk en gedoe. Het is ook een paar keer 'uit' geweest, waarna we toch elke keer weer naar elkaar toe zijn gekomen. Niet echt lekker stabiel dus.

Maar toch blijkbaar zoveel van elkaar houden dat we weer bij elkaar komen. Het gaat nu hartstikke goed tussen ons en hij noemt me inmiddels wel zijn vriendin tegenover vrienden en onbekenden bijv., maar waar ik erg tegenaan loop is dat ik erg onzeker ben geworden in onze relatie. Ik durf er ook niet meer zo goed over te beginnen bij hem. Hij heeft zoiets van 'we zien wel hoe het gaat' en zegt tegen mij dat ik het los moet laten. We zijn allebei geen goede praters, dus echt gesprekken erover hebben we nooit en hierdoor ga ik steeds twijfelen. Neemt hij het wel net zo serieus als ik? Gaat het wel echt zo goed als ik denk? Ik heb na een jaar bijvoorbeeld nog steeds niemand van zijn familie ontmoet. Hij wordt er ook heel ongemakkelijk van als we daarover praten. Dat is wel iets wat mij ergens een beetje dwars zit. Aan de andere kant zijn we veel samen, wonen de halve week bij elkaar, hij neemt me mee uit eten, we doen leuke dingen samen en genieten daar erg van. Maar ergens blijft er in m'n hoofd iets knagen... Dat ik graag een stapje verder zou willen en meer over ons zou willen praten, maar ik weet niet zo goed hoe...



Alvast bedankt voor het lezen
Tjoh, net een jaar samen en dan al zoveel gedoe. Ik zou er voor passen.

Hoe oud zijn jullie eigenlijk?
Tja, als hij je na een jaar nog niet heeft voorgesteld aan zijn kant van de familie, dan neemt hij het niet zo serieus als jij graag wil.



Je zal toch echt eens goed moeten praten samen over wat jullie willen en verwachten en hoe het gaat. Maar als dat er niet in zit, vraag ik me af hoe lang jullie relatie nog zal bestaan.
Alle reacties Link kopieren
Durf je het wel op te schrijven en dat dan aan hem te geven? Dat je je gedachten en vragen dus op papier zet en dat dan aan hem geeft? Hij kan dan ook schrijven als hij dat prettiger vindt of anders heb je een goede starter voor een gesprek. Succes!
Je laat hem teveel jullie relatie definiëren. Jij hebt er recht op om uit te spreken hoe jij het graag zou willen zien binnen jullie relatie. Vervelend dat hij zich " ongemakkelijk" voelt bij dit onderwerp, maar nog vervelender is het dat jij daardoor dichtklapt.

Je houdt van hem en hij van jou, maar jij wilt natuurlijk dat hij dat ook kenbaar maakt aan de " buitenwereld".

Praat er met hem over, want je gaat het hem op den duur toch kwalijk nemen en kies je wellicht eieren voor je geld..en daar zit hij toch ook niet op te wachten. Ik zeg het vaket; je leert iemand hoe hij met je omgaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven