Uit de hand gelopen ruzie met schoonbroer

28-07-2014 18:27 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
Man, ik wist een paar maanden voordat ik ging trouwen dat ik ging trouwen, zonder serieuze plannen vooraf. Dus als ik zo'n heks van een schoonzus had gehad als jij bent dan was je boos geworden omdat jij over twee jaar als éérste wilde trouwen en dan mag ik niet eerst? Wauw. Jij hebt echt een enorme kronkel in je hoofd. Zo bijzonder is een bruiloft niet, niet zo bijzonder dat je er twee jaar voor nodig hebt om dat te regelen, niet zo bijzonder dat de rest van de wereld rekening houdt met jullie planning. Echt niet. Als je wilt trouwen, trouw dan gewoon en zeur niet zo.
ga lekker met zijn vieren op dezelfde dag trouwen...over twee jaar.



zelfde budget, zelfde bruiloftsgasten.



geen gezeur... maar allen voor de wet gelijk.



problem solved
quote:verhuisd schreef op 28 juli 2014 @ 18:45:

[...]





Dan kom ik wel ff ruzie met je maken want jij bent al getrouwd! Huil jij of ik?

Ik ben meer van het meppen.



To: ben je je ervan bewust dat er al meer mensen getrouwd zijn?
Alle reacties Link kopieren
Als het gewoon was gezegd dan had ik er verder geen probleem mee gehad, misschien is dat dan duidelijker. Ik kan alleen niet goed omgaan met mensen die heftig reageren. Dan sla ik vaak helemaal dicht. Vind het overigens helemaal niet erg dat jullie op deze manier reageren want dat geeft mij natuurlijk ook de kans om na te denken over wat ik anders had kunnen doen.
quote:rozelotus schreef op 28 juli 2014 @ 18:46:

Nee, ik ging niet per se huilen om dat maar om hoe het gebracht werd, zo heftig zeg maar. Hij werd er bijna meteen al boos om. Mijn vriend kwam er overigens mee om dan de datum dan maar te veranderen omdat hij het echt wel een heel leuk idee vond.



Heftig? Kind, hoe oud ben je?



Een vliegtuigramp is heftig, of een ongeneeslijke ziekte, of een huwelijk dat na 30 jaar strandt, of een zieke baby..niet dit!
quote:rozelotus schreef op 28 juli 2014 @ 18:47:

Als het gewoon was gezegd dan had ik er verder geen probleem mee gehad, misschien is dat dan duidelijker. Ik kan alleen niet goed omgaan met mensen die heftig reageren. Dan sla ik vaak helemaal dicht. Vind het overigens helemaal niet erg dat jullie op deze manier reageren want dat geeft mij natuurlijk ook de kans om na te denken over wat ik anders had kunnen doen.Hij heeft het gewoon gezegd volgens jou. Hij zei gewoon dat hij en zijn vriendin de eersten zouden zijn en dat ze sowieso de datum voor jullie niet gingen aanpassen. Jij bent degene die heftig reageert door te gaan janken.
Je wil.straks ook het eerste kleinkind werpen?
Muts, je bespreekt je bruiloft van over twéé jaar. Waarom ben je in godsnaam bezig met je bruiloft die nog lang niet in zicht is? Je kunt dan, als je altijd zo hysterisch doet, allang uit elkaar zijn zeg.



Niemand interesseert zich ervoor wanneer jullie gaan trouwen, echt niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:rozelotus schreef op 28 juli 2014 @ 18:46:

Nee, ik ging niet per se huilen om dat maar om hoe het gebracht werd, zo heftig zeg maar. Hij werd er bijna meteen al boos om. Mijn vriend kwam er overigens mee om dan de datum dan maar te veranderen omdat hij het echt wel een heel leuk idee vond.Hoe had hij het dan moeten brengen, lieve schoonzus, als jij er geen probleem mee hebt, dan zou ik heel graag, volgend jaar al, dus voor jullie willen trouwen. Dan had je waarschijnlijk gezegd dat je dat niet wil.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, waar kun je je druk om maken!

Ontzettend kinderachtig, ik ben al benieuwd naar de babyrace!
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzin om ruzie te maken over een trouwdatum. Trouw op dezelfde dag als je zwager (Nederlands voor schoonbroer). Ben je meteen van het gezeik en een heleboel dure visite af.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben jij?
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 28 juli 2014 @ 18:37:

[...]





Ja.



Het leek TO zo leuk om als eerste te trouwen maar toen wilde schoonbroer ook als eerste trouwen en toen ging ze huilen en toen ging schoonbroer schreeuwen en TO voor hoer of zoiets uitmaken en toen werd het een hele toestand. Om wie er als eerste mocht trouwen dus.



Gotsamme.En LV verwoord in 5 zinnen waar het overgaat . Had TO ook moeten doen.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:rozelotus schreef op 28 juli 2014 @ 18:27:

Mijn schoonbroer stond erbij en zei op een gegeven moment, maar mijn vriendin en ik gaan toch als eerste trouwen. Ik reageerde hier natuurlijk heel verbaasd op want ik wist niet dat zij al serieuze plannen hadden. Toen ik ernaar vroeg was zijn antwoord 'maar als jullie het me hadden gevraagd hadden we alsnog niet gewacht'.En toen ging je huilen. Niks heftigs aan hoor, niet van zijn kant in ieder geval. Leuke reactie op zijn huwelijksaankondiging trouwens. Niks gefeliciteerd of wat leuk, nee gewoon gaan huilen.
Je vriend vond het ook een heel leuk idee om als eerste te trouwen ? Wie van jullie is ouder jullie of schoonbroer en vriendin ?
En OP is weg
Alle reacties Link kopieren
En weg is de OP...
Nou ja.. dat dus..
quote:rozelotus schreef op 28 juli 2014 @ 18:46:

Nee, ik ging niet per se huilen om dat maar om hoe het gebracht werd, zo heftig zeg maar. Hij werd er bijna meteen al boos om. Mijn vriend kwam er overigens mee om dan de datum dan maar te veranderen omdat hij het echt wel een heel leuk idee vond.



Je begon te janken zogenaamd omdat je ongesteld was, moe van de verhuizing en verdorie, wil zwager ook nog eens niet meewerken aan je huwelijks-monopolie.



Dat hij heftig reageerde schreef je pas later, toen jullie hadden gepraat. En dat snap ik heel goed, om over zo'n non-issue zo'n godvergeten drama te maken! En hop, weer een potje janken. Lekker manipulatief. Ik had je een doos tissues in je mik geduwd denk ik.
Potverdorie tweede op meltdown die ik mee maak vandaag jammer dat je niet de eerste was he ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Captain_Obvious schreef op 28 juli 2014 @ 18:40:

OP meltdown in 3...2...1....?Je hebt gelijk gekregen.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gestopt met lezen na:

En toen moest ik huilen



Huilen?

Waarom?

Je trouwt toch omdat je met elkaar wilt trouwen?

Niet omdat je de eerste wilt zijn?

Over twee jaar pas?

Ik vind dat je je enorm aanstelt
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het bericht gewijzigd omdat ik door jullie reacties wel in zie dat ik overdreven heb en graag wil zorgen dat het goed komt in de familie. Ik ben bang dat als ik het laat staan iemand van de familie het misschien leest en het dan helemaal niet meer goed komt. Ik heb inderdaad overdreven dat zie ik nu zelf ook in. Ben blij dat jullie eerlijke reacties hebben gegeven!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat is dit gigantisch uit de hand gelopen. Jij gaat huilen om niets, trouwdatum verzetten om kinderachtige reden en dan is er uiteindelijk zelfs nog gevochten?!

Ik ben echt verbijsterd
Ach.
Alle reacties Link kopieren
OP meltdown has been accomplished
I choose happy!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven