Uit de kast gekomen! Spijt?

30-09-2014 08:07 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,



Een tijdje geleden heb ik een topic geplaatst omdat ik verliefd was op m'n beste vriendin. Dat ben ik gelukkig al een hele tijd niet meer, en heb het haar dus ook niet meer verteld omdat het onze vriendschap niet langer belemmerd. Maar even to the point, ik ben dus uit de kast gekomen bij 2 vriendinnen, eentje omdat zij zelf ook net als ik bi ben, dus dat ging sws makkelijker. En op haar advies heb ik het ook verteld aan m'n beste vriendin (waar ik dus verliefd op was). Ik heb het verteld door middel van een brief, en die naar haar opgestuurd. Toen heeft ze me gebeld en zei dat het super goed was dat ik het verteld had, en dat ze al een soort vaag vermoeden had dat er wat aan de hand was, dat er niks zou veranderen ect.. Maar nu loop ik sinds een paar dagen rond met een gevoel van spijt, ook omdat ze me maar niet appt, en we appen bijna elke dag. Overmorgen ga ik haar weer zien en ben als de dood, durf haar gewoon bijna niet onder ogen te komen omdat ik 'anders' ben.



Zal ik nou afwachten tot morgen? Of vragen wat er aan de hand is? En is dit echt spijt hebben van je coming out? (Ben bi dus ven half uit de kast gekomen haha). Ik dacht dat je een soort gevoel van opluchting zou moeten hebben, maar dat heb ik dus totaal niet.



Ik weet dat sommige mensen dit soort topics een schreeuw om aandacht vinden. Maar ik hoop gewoon op goed advies, en ik moest even m'n ei kwijt, dus hierbij viola!

Alvast bedankt lady's
Just dance ~ live your life!
Alle reacties Link kopieren
Haar radiostilte hoeft niks te maken te hebben met het uit de kast komen. Misschien is ze moe, druk op haar werk, hoofdpijn, verzin wat. Ze heeft aangegeven dat ze het goed vind van je, probeer dat ook tot je door te laten dringen. En je kan het er altijd samen even over hebben, misschien is dat sowieso wel fijn voor je.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Eens met Lesbianwoman.



Ik heb er geen ervaring mee, maar het zal toch alleen maar beter kunnen zijn dat je het hebt verteld. Want nu kun jij jezelf zijn bij haar en je hoeft het niet meer te verbergen. Ik denk dat hoe opener en hoe meer je jezelf kan zijn in een vriendschap, hoe beter het is.



Succes en tof dat je het hebt verteld!!
gevondenvoorwerp wijzigde dit bericht op 30-09-2014 08:20
Reden: typo
% gewijzigd
Goed dat jet hebt verteld, een keer moest het er toch van komen. Je ziet haar morgen en dan kan je best zeggen dat je je onzeker voelt over je coming out en of dat iets gaat veranderen aan jullie vriendschap. Zeg haar ook dat je absoluut niet verliefd op haar bent en dat ook nooit gaat worden(die fase heb je gelukkig al achter de rug ).



Wees eerlijk en open en dan komt het gevoel van opluchting van zelf.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik hoop gewoon heel erg dat er niks veranderd. Maar wat ik vergeten was te vertellen is, dat ze het wel raar vond dat mijn vriendin en ik allebei bi zijn. Ze zei letterlijk: ik weet nog niet wat ik daar van vind. En die opmerking baart me zorgen. Maar alsnog bleef ze zeggen aan het einde van het gesprek, dat ik haar alles kan vertellen en dat het haar niks uit maakt en dat ze trots op me is. Meh verwarrend dit!! Maar bedankt voor jullie advies!! ;)
Just dance ~ live your life!
Alle reacties Link kopieren
Uitkomen voor je geaardheid is nooit iets mis mee. Het is onderdeel van de persoon die jij bent, jouw eigen ik, ik vind het juist iets om trots op te zijn, of je nu hetero, bi of homo bent. Blijf jezelf, er zijn al zoveel anderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:angelinaballerina schreef op 30 september 2014 @ 08:07:

En is dit echt spijt hebben van je coming out? (Ben bi dus ven half uit de kast gekomen haha). Ik dacht dat je een soort gevoel van opluchting zou moeten hebben, maar dat heb ik dus totaal niet.



Maar wat had je verwacht dan?

Als een vriendin mij vertelt dat ze bi is, en dan nog officieel in een brief aankondigt, zou ik dat overdreven vinden.

Gaat mij toch niet aan, wat voor voorkeur een vriendin heeft??
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik vind het niet zo'n goed advies van je bi-vriendin. (Je zou er bijna wat van gaan denken).

De liefde verklaren aan een goede vriend(in) loopt bijna altijd uit op een bekoeling van de vriendschap. Natuurlijk verandert het iets, als je weet dat de ander verliefd op je is en meer van je zou willen dan alleen vriendschap.



edit: oh, wacht je was wel verliefd op haar, maar dat heb je er niet bij verteld? Maar dat voelt ze dan waarschijnlijk zelf wel aan. En ja, een mededeling in een brief wordt vanzelf erg beladen.



edit 2: huh, drie weken geleden was je nog zwaar verliefd op haar, maar nu 'al een hele tijd' niet meer? Geloof je het zelf? Zij niet, denk ik.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben hetero maar gesteld dat ik verliefd was op een vrouw dan zou ik het niet vertellen omdat iedereen dan nodeloos geforceerd gaat doen (ik zal maar niet naar haar glimlachen want anders denkt ze misschien dat ik iets van haar wil. Of het tegenovergestelde: ze zal wel blij zijn als ik heel erg aardig ben).



Je roept dat daarmee over jezelf af. Ik zou het alleen vertellen tegen mijn ouders en tegen degenen met wie ik een serieuze relatie heb.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Er zijn echt subtielere manieren om uit te vinden of je met een gelijkgeaarde te maken hebt; telkens een testje en na elk testje kan je nog terug.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Niemand in mijn omgeving doet geforceerd hoor. Ik kan gelukkig gewoon glimlachen naar mensen zonder dat ze denken dat ik iets van ze wil.



Jammer dat het zo beladen is geworden, maar dat komt ook wel een beetje door de vorm waarin je het verteld hebt hoor Angelina. Een brief maakt het meteen zo zwaar.



Ik forum mobiel, dus ik kan niet loepen, maar ik meen me te herinneren dat je lesbisch bent en niet bi. Beetje jammer dat je dan nog niet eerlijk bent geweest. En truth be told, ik ben zelf ook bi en merk dat daar toch wat negatiever over wordt gedacht. Alsof je niet kan kiezen, seksueel losbandig bent etc.
Alle reacties Link kopieren
Niks zo vervelend als mensen die anderen opschepen met hun intieme details.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Het is een vorm van agressie en/of onzekerheid want het dient niemand alleen je eigen geforceerde ego.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wat is dat toch met al die topics van die biseksuelen die uit de kast willen komen? Het is toch vroeg genoeg om daarmee te komen als je een vriendin hebt? Nu vind ik sowieso coming outs belachelijk, dus wellicht zit dat in mij. Kan me voorstellen dat het misschien anders is als je echt homo bent, voor je ouders ofzo, maar dan nog. Kan mij het verrotten met wie mijn vriendinnen/vrienden naar bed willen. Kan het hen schelen met wie ik allemaal in bed duik?
quote:typfoudt schreef op 30 september 2014 @ 09:51:

En truth be told, ik ben zelf ook bi en merk dat daar toch wat negatiever over wordt gedacht. Alsof je niet kan kiezen, seksueel losbandig bent etc.



Heb jij echt een "coming out" gehad? Dus; in een situatie die totaal niet over jouw seksualiteit ging dat ter sprake gebracht? Als ik in een situatie zit dat er met vrienden/vriendinnen onderling gesproken word over seks of liefde tussen mensen van hetzelfde geslacht zal ik er open over zijn, maar ik zal nooit mijn familie en vrienden in een kringetje met een maria kaakje een speech of brief geven waarin ik vertel dat ik biseksueel ben.



Ik hoop in godsnaam ook dat als ik later een kind heb en deze een relatie met iemand van hetzelfde geslacht krijgt dat hij/zij diegene gewoon meebrengt en zegt: dit is mijn vriend/vriendin. Zo jammer dat onze hele maatschappij pretendeert zo open te zijn maar ondertussen zo'n enorm issue maakt van seksuele voorkeur.
Alle reacties Link kopieren
Hey Angelinaballerina,



Wat goed dat je het hebt aangegeven bij twee van jouw beste vriendinnen. Misschien heb je het al eerder verteld, maar hoe oud ben je?



Ik kan mij goed voorstellen dat je het nu lastig vind. Hoe zal ze tegen je doen? Maar ze heeft al aangegeven dat er niets zal veranderen. Dus ga daar dan ook van uit.

En mensen die nu aangeven dat een brief niet slim was. Tsja, daar heb je nu weinig aan. Daarnaast; als dat binnen jullie verstandhouding wel gewoon kan, dan is er geen probleem. Ik schreef vroeger ook briefjes naar mijn beste vriendin.



In wat voor gelegenheid zie je jouw vriendin weer? En je geeft aan dat ze jou nu minder appt dan voorheen. En jij dan? App jij nog hetzelfde of wacht je nu af?



@Typfoudt, Angelinaballerina mag zelf toch wel bepalen of ze als bi of lesbiënne uit de kast komt? Ook al zou het voor haar al enigszins duidelijk zijn dat ze lesbisch is en niet bi, dan is het nog steeds haar keuze hoe zij haar coming out wil brengen. Het voor velen een proces. Veel lesbiënnes geven eerst aan bi-seksueel te zijn en ervaren pas later dat zij toch eigenlijk alleen op vrouwen vallen.

Wat je zegt over de negatieve gedachtes betreffende biseksualiteit, daar ben ik het met je over eens. Ik krijg ook vaak het gevoel een keuze te moeten maken. Ik neem aan dat je dit aangeeft om het voor haar makkelijker te maken als lesbiënne uit de kast te komen? Dat is ook een hele grote stap, dan kan je helemaal niet meer terug (voor je gevoel dan misschien)! (Toen ik de topictitel las, dacht ik eigenlijk dat dat het geval was; TO die uit de kast gekomen was als lesbiënne en vervolgens toch op mannen bleek te vielen en nu het idee had niet meer terug te kunnen).



Nogmaals, Angelinaballerina, ik vind dat je het heel goed gedaan hebt. Doe het op jouw tempo . En ik begrijp dat het voor jou nu een 'ding' is, maar jouw omgeving hoeft er niet in dezelfde mate mee bezig te zijn.
'We accept the love we think we deserve.' Stephen Chbosky
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het ook niet, dat mensen dat speciaal willen gaan mededelen. Je informeert je omgeving toch ook niet over je andere seksuele voorkeuren? Dat je ontdekt hebt dat je into sm bent. Of dat je a-seksueel bent? Wat moeten mensen met die info?
.
Alle reacties Link kopieren
quote:hayleyyy schreef op 30 september 2014 @ 10:51:

Hey Angelinaballerina,



Wat goed dat je het hebt aangegeven bij twee van jouw beste vriendinnen. Misschien heb je het al eerder verteld, maar hoe oud ben je?tussen de 17 en de 20, verschilt wat per topic
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 30 september 2014 @ 10:59:

[...]



tussen de 17 en de 20, verschilt wat per topic Ah, dank je lilalinda.
'We accept the love we think we deserve.' Stephen Chbosky
Ik snap die coming outs ook niet zo. Al helemaal niet met de beladenheid met een brief. Maar goed, ik ben dan zelf ook niet zo van die labels.



Als iemand mij vroeg of ik al een vriendje had, zei ik vaak: "Nee, maar 't kan evengoed een vriendinnetje worden."



En een homoseksuele vriend van mij, die zeker wist dat het in zijn geval een vriend zou worden, zei dat ook altijd op die manier.



Ik denk dat je je niet opgelucht voelt, omdat je wellicht (net als ik) gewoon niet het idee hebt dat het label echt bij jou hoort? Ik vond en vind het vreselijk om labels te gebruiken voor mijzelf of als anderen dat doen. Het is welgeteld op twee handen te tellen wat ik aan verliefdheid en seksuele aantrekkingskracht heb ervaren. Op een bevolking van 7 miljard mensen, maakt dat dat ik kan zeggen "wat ik nu ben?" (Vind het altijd knap dat anderen dat wel kunnen).
ik wil graag weten wat iemands sexuele voorkeur is als ik hem of haar wil leren kennen.



ik vind het best wel belangrijk te weten omdat ik niemands gevoelens wil kwetsen als blijkt dat ze op mij vallen en zij zijn mijn smaak niet voor in de slaapkamer.



duidelijkheid en eerlijkheid voor alles.... daar bouw je de beste vriendschappen mee op.



het interesseert me geen hol wat iemand anders in de slaapkamer doet en met wie.... maar ik weet wel dat het vet kut is als je als hetero je laatste neuk met een kerel beschrijft aan je vriendin waar je niet van weet dat ze jou eigenlijk ook wel ziet zitten.



hoe kwetsend was dat voor die vriendin van me.... en ik wist niet dat dat zo was. als ik toen had geweten dat ze uit de kast had willen komen, was ik anders met haar omgegaan en was een betere steun voor haar geweest.



dus TO.... ik vind het tof van je dat je het gedaan hebt...en nooit spijt hebben van je coming out. Je bent wat je bent en wie je bent en je wordt er alleen maar mooier door.
Als je het nu geen coming out noemt, maar gewoon een geheim vertellen? Het is je beste vriendin, moet je dan maar zoiets belangrijks, iets waar TO blijkbaar behoorlijk veel mee bezig is momenteel, voor je houden omdat je seksuele geaardheid niemand iets aan gaat?



Een afwijking van de norm gaat vaak gepaard met een behoefte aan geaccepteerd willen worden. Door je beste vrienden het te vertellen, die de grootste kans hebben jou te accepteren voor wie je bent, ongeacht wat, maak je het voor jezelf toch gewoon weer wat makkelijker.



Een brief is inderdaad behoorlijk heftig, maar het is (voor sommigen) doodeng om zoiets persoonlijks te vertellen en tegelijkertijd is het iets waar je zo mee kan zitten dat je het wel móet vertellen. Via een brief is dan soms makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 30 september 2014 @ 10:52:

Ik snap het ook niet, dat mensen dat speciaal willen gaan mededelen. Je informeert je omgeving toch ook niet over je andere seksuele voorkeuren? Dat je ontdekt hebt dat je into sm bent. Of dat je a-seksueel bent? Wat moeten mensen met die info?



Oh, hier wil ik even op inhaken!

Ik onmoette van de zomer een vrouw, die mij binnen 5 minuten had verteld dat ze a-seksueel was en van SM hield. Voornamelijk om bij de ander te doen, maar ook wel om te ondergaan. Ze werd er alleen niet seksueel opgewonden van.. Of zoiets.. En nee, ik vroeg haar daar niet naar .

Dat vond ik inderdaad wel een beetje vreemd.

Maar als een vriendin mij dit zou vertellen, dan zou ik niet direct denken 'wat moet ik met die info?!'. Soms delen vrienden dingen met elkaar die hen bezighoudt.
'We accept the love we think we deserve.' Stephen Chbosky
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit een machtig interessante discussie, maar dit was toch niet de vraag van TO?
'We accept the love we think we deserve.' Stephen Chbosky
Alle reacties Link kopieren
Maar als een vriendin mij dit zou vertellen, dan zou ik niet direct denken 'wat moet ik met die info?!'. Soms delen vrienden dingen met elkaar die hen bezighoudt.



-



Als een vriendin zoiets vertelt als het onderwerp seks of relaties ter sprake komt, dan vind ik dat niet raar nee. Maar ik vind het wel raar om het speciaal out of the blue 'officieel' te gaan mededelen. Why??
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven