Uiterlijk en relatie

26-07-2014 17:58 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gegroet! Dit is een gezellig discussie-topic!



Ik begin steeds meer in te zien hoe belangrijk uiterlijk is in onze maatschappij. Als een vrouw heel erg mooi is, krijgt ze echt meer aandacht van mannen, zijn mannen behulpzamer en kunnen ze meer maken. Er zijn onderzoeken waaruit blijkt dat knappe mensen het beter hebben op verschillende gebieden. Ik twijfel wel eens aan zulke onderzoeken, want ik denk altijd dat hoe je je gedraagt het allerbelangrijkste is in het leven.



Wie goed doet, wie goed ontmoet enzulks. Maar toch kijken de meeste mensen naar uiterlijk. Ik ben benieuwd naar hoe jullie kijken naar uiterlijk binnen een relatie, maar ook binnen zakelijke relaties. Vinden jullie het stiekem toch prettiger om samen te zijn met een mooi mens? Of telt innerlijk uiteindelijk toch veel zwaarder?



Kortom: is uiterlijk een belangrijk punt in het leven en binnen relaties?
Alle reacties Link kopieren
Hoe langer ik iemand ken, hoe mooier ik diegene ga vinden.



Ik werk graag samen met verzorgde mensen. Dat zijn niet per sé mooie mensen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een relatie gehad met een echte mooiboy.

Die sloeg me in elkaar.



Dus nee.

Nooit meer een mooie man hier.



Ik let veel meer op de ogen, de lach, de uitstraling.



En persoonlijke verzorging. Dat dan weer wel.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Over het algemeen zijn de meeste mensen toch vrij lelijk? Kijk maar eens om je heen. Schoonheid is zeer betrekkelijk en smaak-gebonden.



Ik kies mijn vriendinnen niet uit om hun schoonheid maar op hun innerlijk. Wel hebben de meeste een leuke kledingstijl, maar is toch ook gewoon leuk om samen te winkelen. Hoe je je kleedt, zegt natuurlijk ook iets over wat voor persoon je bent.



Mijn vriend vindt ik uiteraard aantrekkelijk en ik zou 'het' niet met hem kunnen doen als ik hem lelijk zou vinden. Dus in die zin is zijn uiterlijk wel belangrijk. Maar het is niet de allerknapste man die ik ooit heb gezien.
De mannen in mijn omgeving die 40+ zijn, en nooit een serieuze relatie hebben gehad, zijn geen van allen aantrekkelijk te noemen.

Ook niet erg verzorgd. Het lijkt ze ook niet te boeien hoe zij, of hun interieur er uit ziet.

Vaak zijn het ook mamma's boys. Ze eten nog elke avond bij hun ouders, hun moeder doet de was en het huishouden..



Gewoon een optelsom van niet aantrekkelijke dingen.
Alle reacties Link kopieren
Ah deze discussie heb ik met mijn beste vriendinnetje laatst ook gehad ;)



Voor mij is uitstraling en manier van doen ook wel belangrijk. Als iemand qua uiterlijk mooi is, maar verder een verschrikkelijk mens is dan denk ik dat zo iemand uiteindelijk wel door de mand valt en de uitstraling ook minder mooi word. Maar goed helaas is dat niet altijd meteen duidelijk en dan zie je wel dat mensen soms wel wat meer voor elkaar krijgen vanwege hun uiterlijk.



als je happy bent met je eigen uiterlijk straal je dat ook uit en word je denk ik ook wel mooier. Ik ben een volle dame maar zit wel goed in mijn vel, als ik met mijn knappe en stuk dunnere vriendin uit ben, hebben we allebei wel aandacht van anderen. Een ander vriendinnetje klaagt echter altijd dat niemand haar leuk vind en dat straalt ze ook uit waardoor er ook niemand op haar af komt.



Denk dus dat uiterlijk een factor kan zijn in relaties maar dat vooral uitstraling en hoe je bent als mens uiteindelijk wel een doorslaggevende factor zijn. Looks fade.....
Cherish every moment :)
Ik ken irl een aantal mooie mannen. Eentje is een (best aardige) leeghoofd, eentje is vreselijk arrogant en een naar persoon, en een is heel charmant en aardig en heeft in ieder stadje een ander schatje. Er zullen vast ook knappe mannen zijn die prima relatiemateriaal zijn

Ik beken dat ik me minder op mijn gemak voel bij een heel mooie vrouw. Dan voel ik me echt een boerentrien.

Ik ga dus het liefst om met mensen die qua knapheid een beetje in mijn range zitten, dat communiceert het makkelijkst.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nemesis. schreef op 26 juli 2014 @ 17:59:

Hoe langer ik iemand ken, hoe mooier ik diegene ga vinden.



Ik werk graag samen met verzorgde mensen. Dat zijn niet per sé mooie mensen.Dit. Al mijn vrienden zijn mooi in mijn ogen, al zal dat objectief vast niet zo zijn. En mijn vriend? Die ruikt na een dag werken en zweten nog steeds heerlijk vind ik, daar kan geen wasbordje tegenop
Erger je niet, maar verbaas je!
Alle reacties Link kopieren
De echt mooie mensen in mijn omgeving (type fotomodel) zijn inhoudelijk niet zo boeiend. Misschien toevallig, ook al kan ik me voorstellen dat heel erg mooie mensen veel komt aanwaaien waardoor ze zich inhoudelijk minder ontwikkelen.

Dus in antwoord op je vraag; nee, liever geen relatie met een topmodel.
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 26 juli 2014 @ 18:06:

Ik heb een relatie gehad met een echte mooiboy.

Die sloeg me in elkaar.



Dus nee.

Nooit meer een mooie man hier.



Ik let veel meer op de ogen, de lach, de uitstraling.



En persoonlijke verzorging. Dat dan weer wel.Dus alle mooie mensen zijn agressief?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij zijn mooi en aantrekkelijk twee verschillende dingen. Ik kan ook best goed benoemen wat ik in theorie mooi vind. Maar dan ontmoet ik iemand, die daar qua uiterlijk totaal niet aan voldoet en objectief gezien niet echt mooi is. En toch, heeft hij dan iets dat, "je ne sais quoi", iets totaal ongrijpbaars, wat hem voor mij enorm aantrekkelijk maakt.
Ik denk dat uitstraling veel belangrijker is dan uiterlijk. En uiterlijk is ook smaakgebonden. Zelf kijk ik ook naar uiterlijk maar ik val niet op types als David Beckham, George Clooney of Brad Pitt. Die missen iets. Jack Black, die vent van king of queens of zelfs John Goodman daarintegen vind ik allemaal wel iets hebben dat mij aanspreekt. Het is zo persoonlijk.



De jeugd wordt in mijn optiek veel te veel opgevoed met het idee dat je perfect moet zijn. Het perfecte figuur, perfect witte tanden, perfect kapsel...



Perfectie zit hem juist vaak in de imperfecties. En vele mensen zien deze niet meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:appelientjex schreef op 26 juli 2014 @ 18:06:

Over het algemeen zijn de meeste mensen toch vrij lelijk? Kijk maar eens om je heen. Schoonheid is zeer betrekkelijk en smaak-gebonden.



Ik kies mijn vriendinnen niet uit om hun schoonheid maar op hun innerlijk. Wel hebben de meeste een leuke kledingstijl, maar is toch ook gewoon leuk om samen te winkelen. Hoe je je kleedt, zegt natuurlijk ook iets over wat voor persoon je bent.



Mijn vriend vindt ik uiteraard aantrekkelijk en ik zou 'het' niet met hem kunnen doen als ik hem lelijk zou vinden. Dus in die zin is zijn uiterlijk wel belangrijk. Maar het is niet de allerknapste man die ik ooit heb gezien.

Ik vind bijna niemand echt lelijk. Ik vind veel mensen normaal of er gewoon goed uitziend, maar echt lelijk vind ik meevallen. Maar goed, ik vind ook niet zo snel iemand lelijk. Ik vind weinig mensen aantrekkelijk, maar dat is weer iets anders. Heel soms zie ik wel eens mensen waarvan ik denk: woooooow, mooi! Maar dat heeft ook te maken met de uitstraling, denk ik.



Ik vind mijn vriend wel echt de allerknapste die ik ooit heb gezien. En dat klinkt ongeloofwaardig, maar het is wel zo. Hij is gewoon 100% mijn type qua looks. Niet een standaard mooiboy, daar val ik dan juist weer niet op, maar heel erg knap met een sympathieke en mannelijke uitstraling. En een bijzonder aantrekkelijke lach. Ofzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:mrssippie schreef op 26 juli 2014 @ 18:44:

Ik denk dat uitstraling veel belangrijker is dan uiterlijk. En uiterlijk is ook smaakgebonden. Zelf kijk ik ook naar uiterlijk maar ik val niet op types als David Beckham, George Clooney of Brad Pitt. Die missen iets. Jack Black, die vent van king of queens of zelfs John Goodman daarintegen vind ik allemaal wel iets hebben dat mij aanspreekt. Het is zo persoonlijk.



De jeugd wordt in mijn optiek veel te veel opgevoed met het idee dat je perfect moet zijn. Het perfecte figuur, perfect witte tanden, perfect kapsel...



Perfectie zit hem juist vaak in de imperfecties. En vele mensen zien deze niet meer.Wat dan?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt op iemand vallen die er geweldig uitziet maar dat biedt geen garantie voor de toekomst. Een nicht van me is getrouwd met een man naar wie vroeger alle vrouwen omkeken, hij is daarbij nog ontzettend lief en leuk ook maar echt, hij is bijna onherkenbaar, ik heb hem onlangs gesproken nadat ik hem minstens vijftien jaar niet meer had gezien. Kaal, buikje, bril met jampotbodempjes. Natuurlijk maakt dat allemaal niet uit als je van elkaar houdt maar aan dat buikje en die bril is wel iets te doen, kaal is nu in de mode. Mijn wederhelft is er ook niet slanker op geworden maar ja, ik merk bij mezelf de gevolgen van de zwaartekracht.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:loquase schreef op 26 juli 2014 @ 18:39:

Voor mij zijn mooi en aantrekkelijk twee verschillende dingen. Ik kan ook best goed benoemen wat ik in theorie mooi vind. Maar dan ontmoet ik iemand, die daar qua uiterlijk totaal niet aan voldoet en objectief gezien niet echt mooi is. En toch, heeft hij dan iets dat, "je ne sais quoi", iets totaal ongrijpbaars, wat hem voor mij enorm aantrekkelijk maakt.Dat heb ik ook wel eens. Dan is een man eigenlijk helemaal niet zo knap, maar dan heeft hij zulke sprekende mooie ogen of is hij gewoon heel zelfverzekerd dat ik denk ja!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind mijn man erg knap. Ik denk dat je elkaar in een liefdesrelatie op z'n minst aantrekkelijk moet vinden. Het lijkt me heel lastig om een relatie te hebben met iemand waar je je (bijvoorbeeld seksueel) niet aangetrokken door voelt.
quote:funky2901 schreef op 26 juli 2014 @ 18:45:



Ik vind mijn vriend wel echt de allerknapste die ik ooit heb gezien.Wat leuk, heb je een nieuwe vriend?
Ik vind mooi een heel relatief begrip. Wat ik mooi en aantrekkelijk vind vindt een ander niets. Ik vind uiterlijk in een relatie wel belangrijk, niet dat ik een fotomodel wil, maar ik moet mijn vent wel een lekker ding vinden. Ik zou nooit een relatie beginnen met iemand die ik niet mooi vind, hoe mooi het innerlijk ook is. Van iemands innerlijk word ik namelijk niet geil en dat vind ik wel belangrijk.



Ik vind het vooral belangrijk dat iemand iets uitstraalt en blij met zichzelf is en voor zijzelf zorgt. Dan hoef je niet perfect te zijn qua uiterlijk, dat is niemand, maar dan ben je wél aantrekkelijk. Iemand die zichzelf niet verzorgt is volgens mij nooit mooi en aantrekkelijk.
Bij mij gaat het om gevoel. Heb al wat ervaring (helaas).

Van een mooi bord kun je niet eten.
Overigens kan ik iemand mooi vinden zonder diegene aantrekkelijk te vinden. Dan is het meer zoals je naar andere mooie dingen kijkt, een schilderij of iets anders, en dat je constateert dat iemand heel mooi is en dat dat prettig is om naar te kijken. Maar dan kan het tegelijkertijd zijn dat ik iemand helemaal niet aantrekkelijk vind.
quote:funky2901 schreef op 26 juli 2014 @ 18:47:

[...]



Wat dan? Ja weet ik niet, gewoon iets dat mij aanspreekt. Nu heb ik het natuurlijk wel over de tijd dat hij in Roseanne speelde. Nu is hij een oude man. Maar ik val op grote grof gebouwde mannen. En hij heeft iets liefs, iets.... gewoon iets dat me aanspreekt...
Alle reacties Link kopieren
Mrssippie: ik heb dat niet bij John Goodman maar bij (bijvoorbeeld) Vincent D'onofrio. Groot, mannelijk.

Ook ik zie een verschil tussen mooi/knap en aantrekkelijk. Mooi vind ik bijvoorbeeld de Brad Pitts van de wereld. Ik zou er nooit op kunnen vallen.

Aantrekkelijk vind ik mannen die intelligent zijn, goed zijn in wat ze doen en dat kleine beetje waar je je vinger niet op kan leggen.



Al een paar jaar vind ik een man leuk die verre van knap is. Dat zie ik ook wel. Maar ik heb 2 jaar vaak met hem samen gewerkt en ik vind hem zo leuk in zijn doen en laten. Zucht.
Alle reacties Link kopieren
quote:appelientjex schreef op 26 juli 2014 @ 18:06:

Over het algemeen zijn de meeste mensen toch vrij lelijk? Kijk maar eens om je heen. .





Wat grappig, ik heb juist een totaal andere kijk! Ik vind juist bijna iedereen wel mooi. Vooral vrouwen. Iedere vrouw heeft meestal wel iets dat ik denk : dat is mooi!

Een karakteristiek gezicht, opvallende ogen,perfect gestifte lippen, mooie benen etc.
ik vind een mannelijke man en een vrouwelijke vrouw mooi, ongeacht of ze knap zijn of niet.



schoonheid schuilt in imperfectie.



maar goed... dat is mijn mening.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven