Van samenwonen naar latten?

05-02-2014 04:02 547 berichten
.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend vervelend.



Ik heb speciaal om te kunnen reageren mijn wachtwoord maar weer een gereset, want zo te lezen kun je wel een even een steuntje in de rug gebruiken.



De situatie waarin je je bevind is verren van ideaal, maar misschien is het inderdaad toch beter als jullie voorlopig in ieder geval even niet samen wonen en jullie in alle rust kunnen besluiten wat de juiste volgende stap in jullie relatie moet zijn. Sterkte!
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Suus wat lief van je, ik had zo snel niet iets verwacht!

Inderdaad ontzettend vervelend. Ik wil voor mezelf opkomen en voor mezelf de o zo belangrijke veilige thuishaven creëren. Dat heeft hij hier nu stuk gemaakt voor mijn gevoel.



Ondanks dat hij dit aangericht heeft en ik me daardoor in deze positie gedwongen voel wordt het nu zo gespeeld dat ik de 'slechte' ben als ik weg ga.



Hij zei vanmiddag nog, dat zou ik nooit doen!

Ik zei, tja, ik zou ook nooit doen wat jij gedaan hebt.



Het begon al niet eerlijk en het suddert nu niet eerlijk door. Als je het al over schuld kunt hebben dan wordt die nou subtiel mijn kant opgeschoven. En maakt me dat nou aan het twijfelen of maakt me dat juist laaiend...
Alle reacties Link kopieren
Nachtdienst, zo als ik het nu lees is hij op dit moment je energie niet waard, je kunt beter vooruit kijken. Bouw iets op voor je zelf en kijk daarna of je verder wil met hem of niet.



Neem even afstand van de situatie, bedenk wat je wil voor dat je gehaaste beslissingen neemt. Kijk of je een keer op neutraal terrein over een paar dagen met hem af kunt spreken om te kijken hoe jullie alles verder aan gaan pakken, maar zorg eerst dat je dat voor je zelf duidelijk hebt.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je heel goed gereageerd hebt! Okee, je hebt een tijd door de buien op je tenen gelopen, maar op een gegeven moment kun je niet anders dan er wat van zeggen. Ik ben zelf ook niet zo goed in het voor mezelf opkomen, maar soms gaat het gewoon niet anders, wordt je zo 'bedreigd' dat je niet jezelf kan zijn, niet het huishouden kan hebben waar jij in gelooft, niet het type relatie hebben wat jij wilt en de liefde ontvangen die jij verwacht (en mag verwachten), dat je er wel iets van moet zeggen! Ik zou me er dan ook niet druk om maken dat je pas nu er wat van hebt gezegd. En ik zou ook niet twijfelen aan wat je hebt gezegd: dat is wat je echt denkt en voelt en nu geef je hem tenminste een kans daar wat mee te doen.



Nou die kans heeft hij niet gegrepen, dat is duidelijk. Ik vind zijn gedrag verwerpelijk, juist door de omstandigheden die jij omschrijft. Maar ik denk wel dat jij de beste persoon bent om in te schatten hoe het nu verder moet.



Aan de ene kant kan het zo zijn dat je vriend het gewend is dat jij nooit zegt wat je wilt en wat je vindt, wat hij eigenlijk wel fijn vindt. En dat je nu opeens terug gaat praten en ook aangeeft dat je wel wat van hem verwacht, ja dat is misschien pijnlijk voor hem. Je ziet dat wel vaker dat als niet-assertieve mensen opeens assertief gedrag vertonen, ze erg veel weerstand krijgen van die mensen waar ze eerder alleen ja tegen konden zeggen (wat het voor de niet-assertieve persoon nog moeilijker maakt om assertief te zijn). Als je denkt dat je vriend volwassen genoeg is om hieraan te werken (niet boos worden, maar naar jou luisteren) en als je denkt dat hij uiteindelijk wel naar je wil luisteren (en ook iets aan die buien wil doen of er een goed compromis voor kan vinden (bijvoorbeeld tijdelijk in een kamer of bij een vriend terugtrekken)) dan is het misschien nog te redden.



Aan de andere kant, als hij zich zo gedraagt, als een klein kind dat zijn zin niet krijgt, dan is dat voor vrouwen sowieso toch al een beetje een afknapper? Ik heb zelf een relatie waarin ik dit gedrag iets te vaak heb toegestaan. Ik merk dat ik het gewoon een stuk minder naar m'n zin heb en ik had er veel eerder iets mee moeten doen. Gelukkig gaat het nu steeds beter, omdat ik nu probeer bepaalde zaken meteen uit te spreken. Maar mijn punt is dat als je weer bij elkaar komt, je dit niet al te makkelijk moet laten schieten, alsof er niks aan de hand is. Iedere keer als hij boos wordt omdat jij je mening geeft, moet je niet weer in je schulp kruipen. Als je denkt dat je relatie dan niet gezelliger wordt (omdat hij het gewoon niet snapt of niet wil toegeven), dan denk ik dat je beter af bent zonder hem.



Ik denk niet dat het grote probleem is dat hij buien heeft (kan dat ook niet karakter zijn?) maar wel dat hij niet naar jou luistert en dat hij niet samen met jou naar een oplossing wil zoeken voor iets dat jij als een probleem ervaart.
Als hij je om zo'n klein akkefietje al buiten zet (let wel, er was niks, maar dan ook niks aan de hand, en hij moet leren zijn kinderachtige buien in bedwang te houden) en zooo buiten proportie reageert ,dan vraag ik mij af hoe hij omgaat met als er een keer echt iets aan de hand is tussen jullie.

En nu manipuleert hij ook nog eens de schuld jouw kant op



Ik zou lekker op jezelf gaan wonen en jezelf eens goed achter de oren krabben of dit wel relatie materiaal is.

Ikzelf trek spanningen heel slecht, en zou dus helemaal kierewiet van zijn buien worden.

Bovendien is hij nogal licht ontvlambaar, zoals je nu weet, en ik vraag mij af hoeveel verder hij nog kan gaan als hij echt een keer goed getriggert word.

Dikke kans dat jij voortaan nóg meer op je tenen gaat lopen.
Wat een manipulatieve man. Hij heeft het niet zo bedoeld? Hij is vertrokken en heeft een week zitten mokken!



Wegwezen.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je laaiend bent! Meeste mensen die (al dan niet doelbewust) gemanipuleerd worden binden in. Hij geeft helemaal niet aan dat zijn buien een probleem zijn en dat hij er iets aan gaat doen? Dan zou ik zeker een eigen woning zoeken, kun je hèm het huis uitzetten als het weer eens zover is.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, maar de alarmbellen gaan toch aan alle kanten af nu? Wat een raar gedrag. Ik zou hier ook grote moeite mee hebben en ik ben als kind nooit uit huis gezet. Het is gewoon heel erg raar wat hij deed. Dat hij het ook nog presenteert alsof jij je aanstelt zegt toch genoeg?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Er is niks mis mee om te praten over iemand zijn negatieve bui. Je kunt erover praten, een oplossing zoeken en je mag aan geven dat het jou stoort. Zijn reactie is erg kinderachtig. Komt dit bij andere discussies van jullie ook voor? Er zijn in een relatie toch vaker momenten dat je het hebt over gedrag van elkaar, of dat je iets niet leuk vindt. Daarover praten is normaal. Dat jij op je tenen moet lopen zegt iets over een ongelijke verhouding. Ik zou dit heel duidelijk aan hem maken. Wellicht nog een kans geven, omdat jij je grenzen niet hebt bewaakt. Hierdoor kon hij dit gedrag vertonen. Gaan latten na 3 jr samenwonen zou voor mij einde verhaal zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je overweegt serieus te gaan latten met dit heerschap?

Hij had van mij de boom in gekund, ik was op zoek gegaan naar een leuker exemplaar.



Waarom wil je eigenlijk nog verder met deze kleuter?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Dit wispelturige gedrag heeft hij al een tijdje. En jij bent daar een tijdje getuige van geweest. Het is een karaktertrek die eigenlijk niet meer weg gaat.



Aan jou de vraag of je hiermee wil en kan leven. Als je dat niet wil dan is het inderdaad beter om helemaal te stoppen met de relatie. Dus ook NIET gaan latten.



Vervelend zo'n situatie. Maar je weet nu precies hoe hij is. En je weet wat je te doen staat. Naar de woningbouw om een ander huis proberen te regelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet dat je wilt latten met deze man. Je blijft zo hangen in een relatie die geen enkele toekomst heeft.
Alle reacties Link kopieren
Even geen tijd voor een uitgebreide reactie maar wat een rotsituatie zeg
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af of je vriend inderdaad wil latten.

Ik denk eerder dat je vriend wil stoppen met de relatie.

Wil je zelf verder met iemand waarbij je vaak op je tenen loopt?
Dus, ook even een knuffel. Hij wil dat je blijft maar is hij ook bereid aan zichzelf te werken?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou woedend zijn en wel degelijk mijn eigen plan trekken!! En lekker belangrijk of hij vind dat ik dan nog 'THE bad Guy' ben, ik weet zelf wel beter...



Dit gedrag zou ik ook niet van vrienden pikken laat staan degeen waarmee ik mijn leven wil delen.



Mijn vriend heeft ook van die buien (duren korter dan nooit langer dan 1 dag). Maar hij heeft wel geleerd dit aan te geven waardoor ik niet op eieren hoef te lopen en er ook geen probleem meer mee heb.



Ik snap dat dit moeilijk is maar vind het allemaal erg egoïstisch en manipulatief overkomen...
.. want hij bedoelde het niet zo en hij heeft spijt. Tussendoor zei hij ook nog even dat het wel zwak was om hierom nu te gaan en dat vonden andere mensen ..



Heb je echt het idee dat hij spijt heeft en bereid is iets aan zijn buien te doen of minimaal in te zien hoe fout hij hier gehandeld heeft?



En hij heeft gelijk andere mensen erbij betrokken in plaats van met jou te praten?



Hij manipuleert je en kan het niet hebben dat je blijkbaar toch sterk genoeg bent om hem op zijn onhebbelijke gedrag aan te spreken (alsof je maar alles van hem moet pikken).



Dat hij tijdens de eerste ruzie dingen heeft gezegd die niet kunnen.. kan, iedereen schiet wel eens een keer uit zijn slof en is onredelijk.

Maar dan denk je erover na, praat je met jouw partner, bied je excuses en etc etc.



Bij hem niets van dit alles. En hij heeft tijd genoeg gehad hierover na te denken. Ik zou er wel klaar mee zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat een vreselijke man.





Ga lekker op jezelf wonen en blijf ver weg van dit heerschap.



Vind het trouwens echt heel verdrietig voor jou dat jij al op zo'n jonge leeftijd zo veel naars hebt meegemaakt
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:Rary schreef op 05 februari 2014 @ 05:02:

Als hij je om zo'n klein akkefietje al buiten zet (let wel, er was niks, maar dan ook niks aan de hand, en hij moet leren zijn kinderachtige buien in bedwang te houden) en zooo buiten proportie reageert ,dan vraag ik mij af hoe hij omgaat met als er een keer echt iets aan de hand is tussen jullie.

En nu manipuleert hij ook nog eens de schuld jouw kant op



Ik zou lekker op jezelf gaan wonen en jezelf eens goed achter de oren krabben of dit wel relatie materiaal is.

Ikzelf trek spanningen heel slecht, en zou dus helemaal kierewiet van zijn buien worden.

Bovendien is hij nogal licht ontvlambaar, zoals je nu weet, en ik vraag mij af hoeveel verder hij nog kan gaan als hij echt een keer goed getriggert word.

Dikke kans dat jij voortaan nóg meer op je tenen gaat lopen.



Eens. Ik ben van mening dat mensen een buitje of wat kunnen en mogen hebben. Soms wat onredelijk kunnen reageren whatever. Maar hij gaat erg ver en lang door en jij hebt ook nog eens allemaal verkeerd gedaan. Daar ik het goed van je vind dat je het gewoon simpelweg hebt gezegt het zat te zijn.



Misschien gewoon je eigen plek vinden. Op jezelf. En kom tot adem en rust. Stop met hem.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is jullie relatie gewoon uitgemaakt door hem en heeft de situatie niets met latten te maken.
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan Saoto! Grenzen stellen.

Jij gaat niet weg om het akkefietje; jij gaat weg omdat dit zo geen samenwonen is (maar jij die inwoont bij hem). Je wilt pas terugkomen als hij normaal kan doen. De buien neem je voor lief, maar je hebt geen zin om steeds op je tenen te moeten lopen als hij zo is. Laat staat dreigingen aan te horen dat je weg moet.

Simpel. Je houd van hem, en wilt hem, maar zo is er geen lol aan. Toch?

Sterkte! Maar je doet 't echt heel erg goed, zo.
TO: je meent dat toch niet serieus? Van samenwonen naar latten?

Van samenwonen naar exit, helemaal geen contact meer. Daar word je beter van, niet blijven ronddolen in niemandsland van "wel verder/niet verder; in welke vorm; hoe lang; komt het nog goed"!!!

Het is toch helemaal duidelijk zo???

Alle reacties Link kopieren
Is dit niet het begin van het einde? Ik geef je groot gelijk hoor om op jezelf te gaan, geeft veel meer rust. Maar wordt samenwonen dan ooit wel een goed idee als hij deze buien heeft?
Ik kan me voorstellen dat een kleine pauze (latten, even ergens logeren) wel helpt om te bedenken wat je wil.



En wat je ook kiest, de schuld heb je in ieder geval nooit!

Om een relatie te laten werken voor beide personen heb je toch echt de inzet van 2 mensen nodig. Zijn inzet lijkt te ontbreken, ik hoor alleen maar verwijten. Jammer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven