Verdrietig om feest

20-09-2013 10:24 414 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik loop nu al een paar dagen met een enorme knoop in mijn buik. Het zit zo.



Gisteren was de zoveelste trouwdag van mijn man en mij. We merken aan al onze vrienden dat we ons echt in de tropenjaren bevinden. We zijn allemaal druk met kinderen, werk, familie. We hebben de afgelopen jaren veel mee gemaakt, dus onze trouwdag leek ons een mooie gelegenheid om een feest te organiseren in plaats van lossse verjaardagsfeestjes door de jaren heen. We hebben ons best gedaan: uitnodigingen op tijd de deur uit, mooie zaal gehuurd, leuke dj, lekkere hapjes. So far, so good. Na verzending kwamen er uiteraard een paar afmeldingen ivm vakantie, ander familiefeest. Logisch allemaal.



Het feest is vanavond en sinds maandag stromen de afmeldingen binnen. En die van mijn vriendinnen (oa de ceremoniemeester van destijds) doen het echt pijn. Reden van afzegging: al gepland sportweekend (had je dat niet eerder kunnen melden?), toch ja gezegd tegen werk, baby is huilerig – kan de oppas niet aan, ben zo moe, ben druk met studie, als die niet komt, kom ik ook niet… en zo maar door.



Behalve dat we nu met een echt lege zaal zitten (als er 25 man komt, ben ik al blij ipv 65) ben ik echt verdrietig. Wat zegt dit over mijn vriendschappen? Wat zegt dit over mij? Mijn man meent dat ik het niet persoonlijk moet nemen, dat dit de maatschappij van tegenwoordig is. Maar hoe moet ik het dan opvatten? Ik zou het liefst alles annuleren, maar ja, er komen ook een paar man wel en de zaal is gehuurd. Ik geneer me ook naar de mensen die wel komen. Die hebben wel een oppas geregeld en verwachten een gezellig feest.



Pffff. Ik weet nu niet of ik dit moet loslaten (al vind ik dat laten afglijden wel moeilijk), zal ik het later eens bespreken of moet ik echt bij mezelf te rade gaan of die vriendschappen wel gelijkwaardig zijn (ik verwacht meer, misschien te veel). Misschien kunnen jullie me op weg helpen….
You have to trust me on this one. (Jack Bauer in 24)
Alle reacties Link kopieren
quote:Planck schreef op 20 september 2013 @ 10:24:

Wat zegt dit over mijn vriendschappen? Wat zegt dit over mij? Mijn man meent dat ik het niet persoonlijk moet nemen, dat dit de maatschappij van tegenwoordig is. Maar hoe moet ik het dan opvatten?

Ik denk dat het zegt dat die mensen geen zin/tijd/puf hebben voor zo'n feest.

Ik zou ook afzeggen.
Bah
Om de hoeveelste trouwdag gaat het?
Ik wil vanavond wel komen. Ben gezellig :-D



Laat het los en ga vanavond genieten! Tegenwoordig is iedereen druk, vat het niet persoonlijk op.



Veel plezier, geniet ervan
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het apart dat mensen die het ruim van te voren weten het nu een paar dagen van te voren afzeggen.
wat raar dat er zoveel mensen op t laatste moment afzeggen. Dat vind ik niet kunnen..

Kun je de zaal niet in 2-en delen, zodat de ruimte wat kleiner en dus gezelliger wordt?
Alle reacties Link kopieren
Tja, je vriendschappen? Zie jij al die 65 mensen als je vrienden dan? t Lijkt me dat een groot gedeelte daarvan kennissen zijn. En ja, die laten persoonlijke sores/verplichtingen voorgaan op een viering van de zoveelste huwelijksdag van een kennis. Ik kan me daar eerlijk gezegd wel iets bij voorstellen, hoe lullig t ook voor jou is.



Verder lijkt t in je OP alsof je het allemaal voor andere mensen doet: je organiseert t feest omdat iedereen t zo zwaar heeft, je vindt t lullig voor de mensen die wel komen want als er geen 65 man komen wordt t blijkbaar niet gezellig, denk je? Tip voor de toekomst: doe dingendie je zelf leuk vindt. Dan valt t tenminste niet zo tegen als je omgeving t niet zo enorm waardeert als je verwacht had. En maak er gewoon een leuk feest van met de mensen die er wel zijn (en vergeet niet de locatie door te geven dat er minder mensen komen dan verwacht, dat scheelt je misschien nog wat geld)
Alle reacties Link kopieren
Ach vrouw ik voel met je mee! Zoveel afzeggingen is echt niet leuk, ik zou het me ook persoonlijk aantrekken.

De reden van geen zin vind ik trouwens echt onbeschoft, krijg je een uitnodiging, ik neem aan dat de genodigden wel weten dat je er wat voorbereiding aan hebt gehad, en dan afzeggen met geen zin? Mwah, erg onaardig.

Zitten jullie allemaal echt nog in de kleine kinderen? Dat zijn wel vaak tropenjaren idd, wij hadden toen ook weinig contact met elkaar (vrienden) omdat we druk waren met kinderen.

Nu de kinderen allemaal 12 jaar en ouder zijn, zijn er weer volop feestjes, vakanties en doorzakmomenten.

Vier je feestje met de mensen die er wel zijn, drink een borrel, en probeer het inderdaad niet persoonlijk op te vatten.

Evengoed veel plezier!
Always look on the bright side of life
Ik weet niet of het wat zegt over je vriendschappen. Je zegt het zelf al: veel meegemaakt, en het zijn tropenjaren. Het is vrijdagavond, eind van een drukke week. Het is het begin van de herfst en het begint donkerder en kouder te worden. Ik denk dat er gewoon heel veel mensen liever in hun hol kruipen op het moment.



Maar jammer is het wel. Kun je er niet het beste van maken en de vrienden die wél komen uitnodigen een introducé mee te nemen? Leer je meteen nieuwe mensen kennen.
Alle reacties Link kopieren
@nnora, kunnen wij niet als gelegenheidsstel gaan?
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lastig ook, trek het je idd niet persoonlijk aan. Vier een knal feest met de mensen die er wél zijn. (Vandaag nog even sippen, morgen kleed je je op je mooist.)



En verder wat korenwolf zegt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moosey schreef op 20 september 2013 @ 10:39:

Tja, je vriendschappen? Zie jij al die 65 mensen als je vrienden dan? t Lijkt me dat een groot gedeelte daarvan kennissen zijn. En ja, die laten persoonlijke sores/verplichtingen voorgaan op een viering van de zoveelste huwelijksdag van een kennis. Ik kan me daar eerlijk gezegd wel iets bij voorstellen, hoe lullig t ook voor jou is. Van kennissen en collega's begrijp ik het prima. Maar het zijn die mensen die ik reken tot mijn echt goede vrienden die er zo makkelijk mee om gaan. Dat kwetst me echt.
You have to trust me on this one. (Jack Bauer in 24)
Alle reacties Link kopieren
Meestal voelen de afzeggingen als veel meer dan de aanmeldingen. Uiteindelijk valt het hopelijk vast mee.



En de meeste zalen waar feestjes worden gegeven kunnen ook worden verkleind.



Maak je er niet te druk over en ga al helemaal niet aan jezelf twijfelen. Als jij gestresst en verdrietig bent heeft dat ook invloed op de mensen die wél komen. Maak gewoon dat de mensen die af hebben gezegd een enorm leuke avond hebben gemist.



Veel plezier.
do remember to forget
Alle reacties Link kopieren
Dat is naar inderdaad Planck, als het juist de vrienden zijn die laat afzeggen. Daar zou ik ook verdrietig van zijn.
Alle reacties Link kopieren
Snap t..is ook kut...richt je op de mensen die wel voor je komen en maak er gezellig feestje van...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er ook verdrietig om zijn en laat dat gevoel maar niet heersen als je met de mensen die wel komen jullie feestje viert. Jammer van de tijd toch? En zij zijn wel gekomen dus gewoon je feestneus op en gaan! En weet je? Misschien is het wel tijd voor jou om te heroverwegen wat vriendschap voor jou betekent zonder dat dit verregaande gevolgen hoeft te hebben voor de afzeggers van vanavond, zo bedoel ik het niet.



Ik wens je veel plezier en hoop dat je het een beetje naast je neer kan leggen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Planck schreef op 20 september 2013 @ 10:46:

[...]





Van kennissen en collega's begrijp ik het prima. Maar het zijn die mensen die ik reken tot mijn echt goede vrienden die er zo makkelijk mee om gaan. Dat kwetst me echt.Ja, begrijpelijk. Ik zou hier ook goed van balen. Probeer je op het positieve te richten: de mensen dus die wel de moeite nemen en het samen met jullie willen vieren. Ook al sta je daar met 4 man en een halve paardenkop. Er zijn in elk geval nog attente mensen!
Een zoveel jarig trouwfeest is volgens mij helemaal niet zo in trek. Op 'n verjaardag is het veel vrijblijvender of iemand al dan niet komt of op 'n andere dag liever 1 op 1 met je afspreekt. Maar als je zoveel geld uitgeeft aan 'n feest, kan ik me voorstellen dat het wel tegenvalt. Ik zou ook niet zitten wachten op zo'n feest eerlijk gezegd. Naar een huwelijk ga je dan nog wel omdat je je verplicht voelt, maar naar een zoveel jaar bij elkaar feest, zou ik me ook niet bezwaard voelen af te zeggen. Kun je het nog kosteloos annuleren? In dat geval zou ik dat doen en gewoon geen feesten meer geven. Ga van dat geld met je man op reis, heb je vele malen meer aan!
Alle reacties Link kopieren
He wat naar. Ik zou het ook niet van me af kunnen laten glijden, en zou er idd wat van zeggen. Maar ja, zo ben ik en da's ook niet altijd handig. Ik hoop dat het desondanks toch leuk wordt, al kan ik me je kater goed voorstellen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het a-sociaal.

Men weet ruim van tevoren dat er een feest is.

Dus ook wel zo netjes om dat ruim van tevoren cancelen.

Dit zou voor mij geen vriendschappen meer zijn.



Iedereen een mail sturen met een dank voor de belangstelling.



Ik zou ze sowieso niet meer uitnodigen voor wat dan ook.

Maar dan ben ik ook een stijfkop.

En verder lekker genieten vanavond met de mensen om je heen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er ook niet echt blij mee zijn als er op het laatste moment afgezegd wordt.



Je moet je nu focussen op de mensen die wel komen er gewoon echt wat leuks van maken. Misschien inderdaad gewoon thuis geven of naar een restaurant gaan en het vieren.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 20 september 2013 @ 10:57:

Ga van dat geld met je man op reis, heb je vele malen meer aan!Zo'n feest (of wat voor een feest dan ook) doen we echt nooit meer! Inderdaad, dan gaan we liever op reis. Vaak gingen we in deze periode een week weg, naar de zon. Dit jaar het geld in een feest gestopt. Hoe stom kan je zijn...
You have to trust me on this one. (Jack Bauer in 24)
Ik kan het me zo goed voorstellen, als het mij zou overkomen zou ik me ook zeker zo voelen.



Van je ceremoniemeester vind ik het helemaal asociaal maar ik denk inderdaad dat het komt door wat Korenwolf al schreef. Begin herfst, iedereen druk en blijkbaar te egoïstisch om tijd voor anderen te maken.



Probeer het je niet teveel persoonlijk aan te trekken en maak er een mooi feest van met de mensen die er wel zijn. Misschien inderdaad handig om de zaal op een bepaalde manier wat te verkleinen?



@Valentinamari en nnora, ik haak ook wel aan!
Ik kom samen met valentinamaria! Wij zullen je de rest doen vergeten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt met je te doen.



Zijn er mogelijkheden om lastminute aanpassingen te maken aan het feest zodat je niet vanavond met 10 man op een lege dansvloer met je dj staat?



Of is er een mogelijkheid om de vriendinnen die het nu laten afweten alsnog te mobiliseren?
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven