Verhuizen of niet?

22-09-2014 16:55 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,

Graag jullie advies bij het volgende. Op dit moment woon ik met man en kind in Friesland. Mijn moeder woont hier kwartiertje vandaan. Mijn vader woont in Brabant. Maar ik mis hem. We zien elkaar niet zo vaak door de afstand en dat is soms moeilijk. Nu komt er voor man binnenkort een baan vrij daar in de buurt. En dus is er de mogelijkheid om daarheen te verhuizen. Geweldig! Alleen zou dit betekenen dat alle familie hier ons niet meer wil zien omdat we verhuizen naar "de vijand". Kan ik dit mijn dochter aandoen? Help!
Ooh als ik echt wil doe ik het hoor ik laat me niet afkaken yoe
Alle reacties Link kopieren
Jou familie kent niet?..liefde is loslaten?

Zij moeten jou het beste gunnen, het allerbeste...

Hoeveel pijn hun dat ook kost.

.

Ze trekken vast wel bij, geef het maar even tijd.

Veel geluk.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
En dan ga je je moeder, die nu op een kwartier afstand woont, niet missen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
is de band met je vader zoveel beter dan die met je moeder? En waar woont de familie van je man of doen die er niet toe?
Alle reacties Link kopieren
en je kunt toch prima verhuizen voor die baan, dat je vader in de buurt woont is gewoon een mooie bijkomstigheid. Snap niet daar familieruzies met kiezen voor de vijand ed bijgesleept worden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder zie ik nu ong. eens per twee weken. Denk dat die frequentie wel vol te houden is straks. Misschien ga ik haar (en de rest van haar Fam.) wel heel erg missen maar dan leert m'n dochter iig wel haar andere familie kennen zolang we daar zijn. Dat was tenminste het plan. Totdat we dit voorzichtig benoemden tijdens een etentje en er werd gezegd dat we dan niet meer terug hoefden te komen.
Ooh als ik echt wil doe ik het hoor ik laat me niet afkaken yoe
Alle reacties Link kopieren
Manliefs ouders zijn helaas al overleden. De rest van zijn familie woont in de randstad dus maakt in deze niet zoveel uit. Die reistijd zal ong. gelijk blijven.
Ooh als ik echt wil doe ik het hoor ik laat me niet afkaken yoe
Alle reacties Link kopieren
Volg je gevoel! Het is JOUW leven, je bent volwassen dus laat je vooral niet onder druk zetten! Triest eigenlijk dat ze zo doen...
Alle reacties Link kopieren
Als je nu niet 1 keer per 2 weken naar je vader kunt, zie je dat jezelf dan wel straks 1 keer per 2 weken doen richting je moeder?
Alle reacties Link kopieren
Ze trekken wel bij hopelijk.

Niet bang voor heimwee terug naar Friesland? Ik vind persoonlijk het verschil super groot.

Het is jou om een overwogen keuze te maken. Aan hun om het als volwassen mensen te accepteren.
Alle reacties Link kopieren
quote:. Totdat we dit voorzichtig benoemden tijdens een etentje en er werd gezegd dat we dan niet meer terug hoefden te komen.Wat een kleuters.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je familie wil een veto uitspreken omdat je overweegt te verhuizen naar je vader, oftewel de vijand? Echt waar? Wat een stel manipulatieve mensen heb jij om je heen verzamelt zeg! Die ben je dan liever kwijt dan rijk.
Alle reacties Link kopieren
Fijne familie, ze houden ook echt van je Als jij je dochter mee wilt geven dat emotionele chantage een liefdevol middel is en haar het contact met je vader niet gunt dan moet je vooral daar blijven.



In alle andere gevallen gewoon kiezen wat voor jullie het zwaarst weegt, nieuwe baan, andere omgeving, je vader tegenover vertrouwde omgeving, claimerige familie en geen nieuwe baan.



Als jouw familie van jou en je gezin houdt dan zijn ze blij voor jullie dat jullie deze mogelijkheid krijgen en draaien ze wel bij. En als ze niet bijdraaien dan tja, weet je in ieder geval wat je aan ze hebt.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Alle reacties Link kopieren
Bang voor heimwee? Wel een beetje. Maar waarschijnlijk komen we nog vaak terug hier voor verjaardagen, vrienden enz. Sowieso vaker dan dat we nu naar Brabant gaan. In Friesland kunnen we de logeeradresjes veel meer afwisselen. Daar kunnen we alleen bij m'n vader logeren.
Ooh als ik echt wil doe ik het hoor ik laat me niet afkaken yoe
Wat een nare chanterende opmerking!
De reactie van je familie maakt pijnlijk duidelijk dat dat niet het soort mensen zijn waar je nog rekening mee hoeft te houden.



Doe waar jullie gelukkig van worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:langelokken schreef op 22 september 2014 @ 17:26:

Bang voor heimwee? Wel een beetje. Maar waarschijnlijk komen we nog vaak terug hier voor verjaardagen, vrienden enz. Sowieso vaker dan dat we nu naar Brabant gaan. In Friesland kunnen we de logeeradresjes veel meer afwisselen. Daar kunnen we alleen bij m'n vader logeren.



Niet als je moeder en haar familie zich aan hun woord zou houden..dan hoef je voor haar niet meer terug blijkbaar. Ik zou er ook niet te vast op rekenen dat je altijd bij vrienden kunt blijven slapen. Oftewel, ik vrees dat Friesland dan straks net zover weg is als Brabant nu.

Wat een akelig probleem. Ik hoop dat het uit schrik was, die reactie. Was die van je moeder/broers/zussen? Kun je met haar/hun praten hierover, wat zit daarachter? blijkbaar veel oud zeer..

Andere familie die zoiets zou zeggen (ooms/tantes ) zou me minder uitmaken..
Alle reacties Link kopieren
quote:langelokken schreef op 22 september 2014 @ 17:26:

Bang voor heimwee? Wel een beetje. Maar waarschijnlijk komen we nog vaak terug hier voor verjaardagen, vrienden enz. Sowieso vaker dan dat we nu naar Brabant gaan. In Friesland kunnen we de logeeradresjes veel meer afwisselen. Daar kunnen we alleen bij m'n vader logeren.



Mijn ervaring is toch dat als je naar de andere kant van Nederland verhuist de vriendschap met vroegere vrienden toch verwaterd.



Bovendien hoe handig is het als je hele sociale leven zich ver van huis bevindt. Nieuwe vrienden vinden kan soms best moeilijk gaan.



Bovendien denk je dat je je thuis kan voelen in Brabant? Er heerst toch een hele andere mentaliteit dan in Friesland.



Als hij daar echt zijn droombaan kan krijgen dan is het natuurlijk het overwegen waard om te verhuizen. Maar ik zou daar niet te licht over denken.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor al jullie reacties. Soms is het goed om het standpunt vanuit een neutrale hoek te horen. Vind het zelf erg moeilijk om hun mening hierin los te laten. Veel vriendschappen zullen waarschijnlijk wel verwateren, maar dat is ook goed. Je bouwt ook weer een nieuw kringetje op. Manlief wil dolgraag gaan omdat het misschien niet z'n droombaan is maar wel aardig in de buurt komt. En ik, ik twijfel en wil niemand boos maken. En dan is het zoveel makkelijker om hier te blijven. Maar diep van binnen...
Ooh als ik echt wil doe ik het hoor ik laat me niet afkaken yoe
Alle reacties Link kopieren
Ambra, denk dat m'n moeder dit vol blijft houden en dat m'n zusje haar daarin steunt. Weg is ook echt weg dan voor hun.
Ooh als ik echt wil doe ik het hoor ik laat me niet afkaken yoe
Alle reacties Link kopieren
Kies alsjeblieft voor je geluk!

Het zou me werkelijk pijn doen om te lezen dat je voor je familie daar blijft...



Jouw toekomst is met je man en met jouw kind,..



Ik zeg altijd :

Leeftijd : 0 - 18, Familie het belangrijkste.

Leeftijd 18 - 25, Familie en vriendje het belangrijkste.

Leeftijd 25 - 100, Gezin het belangrijkste, en daarna je familie.
Alle reacties Link kopieren
In dat geval, kies voor jezelf en je gezin. Want een keuze gebasseerd op angst (in dit geval de angst een deel van je familie boos te maken) is geen goede keuze. Probeer die angst los te laten en leg de voor en nadelen van beide keuzes naast elkaar en kijk wat voor jullie goed is.

Succes
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Brabant is wel veel drukker én duurder dan Friesland. Ben je niet bang er in woongenot op in te moeten leveren?



Als je je moeder die vlakbij woont maar 1 x op 2 weken ziet, dan ben je ook niet erg close trouwens. Denk je dat je het niet andersom gaat ervaren en je moeder gaat missen als je eenmaal bij je vader in de buurt woont? Ga je hem wel vaker dan eens per 2 weken zien als je daar woont trouwens of heb je uberhaupt niet veel met familiebezoekjes.
quote:robert222 schreef op 22 september 2014 @ 18:02:

Kies alsjeblieft voor je geluk!

Het zou me werkelijk pijn doen om te lezen dat je voor je familie daar blijft...



Maar waar ligt haar geluk? Wellicht woont ze in Friesland wel lekker goedkoop vrijstaand en moet ze in Brabant in 'n rijtjeshuis voor dat zelfde geld.



Misschien 'ns een paar weken bij je vader gaan logeren en de omgeving op je in laten werken. Of je uberhaupt kan aarden in Brabant en of je financieen het toelaten om daar het zelfde woongenot te kunnen bekostigen als in Friesland.
Alle reacties Link kopieren
Woongenot kan ik moeilijk inschatten. Woon nu in Leeuwarden dus niet helemaal afgezonderd van de wereld vind de mensen en de omgeving heel fijn nu maar dat is alleen bezoek natuurlijk. Misschien heel anders als je er woont. Bedoeling is wel om hem vaker te zien. M'n vader wil graag een dag in de week oppassen.
Ooh als ik echt wil doe ik het hoor ik laat me niet afkaken yoe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven