Welkom. Je laatste bezoek was maandag 21 mei 2012 12:28.
Dit onderwerp heeft 7 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 07-02-2012 11:51.
[ Verliefd op bezette vriend ]
- Sinds een tijd ben ik verliefd op een goede vriend van me. Een bezette goede vriend van me.
Zijn vriendin heb ik een aantal keer ontmoet en ik vind het een ontzettend leuke meid. Ik gun hem en haar dan ook deze relatie van harte en ik vind de blikken die ze elkaar werpen hartverwarmend.
En ontzettend pijnlijk.
Dus afstand nemen, zou je zeggen. Maar dat gaat niet zo makkelijk vanwege een aantal redenen.
Ten eerste werken we samen in een project.
Ten tweede maken we deel uit van dezelfde (studie)vriendengroep waarop mijn sociale leven op dit moment voor een groot deel gebaseerd is.
Als laatste kan ik mezelf gewoon er niet toe zetten om minder met hem bezig te zijn.
Nu heb ik wel de stap genomen om structureel alle sms-jes van zijn kant te verwijderen en ik heb hem van alle sociale media afgegooid. Maar het is niet voldoende. Ik zie en spreek hem gewoon te vaak. En als ik hem spreek is hij ook gewoon geïnteresseerd in hoe het met mij gaat en is hij lief en aardig. Ook verteld hij het aan mij als het binnen zijn relatie iets minder gaat, gewoon, omdat we echt goede vrienden zijn.
Dit zorgt ervoor dat die gevoelens blijven bestaan en ik elke keer opnieuw even heel gelukkig ben als ik hem ergens tegen kom, om daarna ongelukkig te worden vanwege het feit dat het toch niks tussen ons zal worden (en ik zou eigenlijk ook niet willen dat het wel wat wordt).
Wat denken jullie, is het een idee om hem te vertellen van wat ik voor hem voel, zodat hij daar rekening mee kan houden?
- Hoe moet hij daar rekening mee houden dan?wat gij niet wilt dat u geschiedt....doe dat ook een ander niet .
- Ik zou het op zijn minst vreemd vinden als een goede vriend mij spontaan van zijn social media afdondert. Zou me dan gaan afvragen of er iets is gebeurt.
- @ Tijntje, denk niet dat ie dat door heeft, we hebben vrij weinig contact via sociaal media, zie alleen updates van hem langs komen en let er extra op omdat ik hem dus leuk vind...het zou mij in elk geval niet opvallen als iemand opeens een tijd niets meer van zich laat horen op facebook ofzo en kijk bij de meeste mensen, ook goede vrienden, eigenlijk nooit op hun profiel zonder reden...
@bianca, dat weet ik nog niet zo goed...maar in elk geval dat hij niet mijn gezelschap opzoekt, bijvoorbeeld als we met zijn allen uit gaan. Dan gaat hij best vaak met me dansen, wat zich nogal slecht combineert met 'over hem heenkomen'...maar ik op dat moment dan ook niet wil afbreken met mijn verliefde hoofd... - Nee, dat zou ik niet zeggen tegen m. Dan maak je van jouw probleem ineens zijn probleem. Even hard gezegd, het is niet zijn schuld dat jij gevoelens hebt, en het zou raar zijn als hij daar dan ineens omheen moet gaan sluipen. Je creëert dan een heel erg ongemakkelijke situatie, waarbij er geforceerd met jou om wordt gegaan. Kunnen ze dan eens niet meer verliefd naar elkaar kijken, handjes vasthouden, kusjes geven...omdat dat voor jou lullig is? Wil je echt dat men zo overduidelijk met jouw gevoelens bezig is? Lijkt mij nog onwenselijker dan de situatie nu.Voor klachten over deze posting/forummer kunt u terecht bij het dichtsbijzijnde HRS kantoor. Mvg, Partij Minny.
- Ik zou het niet vertellen. Alles waar je aandacht aan geeft groeit, en het vertellen is ook aandacht geven. Daarnaast: wat moet hij ermee? Ik denk zoals Minny zegt dat het heel ongemakkelijk voor iedereen wordt.
En misschien een schrale troost, maar echt: het gaat over. Vroeg of laat, maar het gaat over.Zo, de waarheid is maar weer gezegd. - ALS hij met je wilt dansen/ kletsen of weet ik wat Dan kun je née zeggen! Of een smoesje verzinnen. En richt je de komende weaken eens op anderen Dan dat vriendengroepje zodat je toch wat afstand creeert.kthnxbai
- Ok duidelijk, dan hou ik het gewoon voor me

Dit onderwerp heeft 7 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 07-02-2012 11:51.