Voor mijn liefde

29-01-2014 13:31 573 berichten
Mooi liedje. Niet zo heel lang geleden keek ik in de auto naar links om naar de mooiste man van de wereld te kijken die uit volle borst dit nummer meezong. Ik geloof dat mijn hart net niet barste. Hij zong super vals, maar het is sindsdien het mooiste lied. Ik kraste mee. Niet zo lang geleden zag ik hem mijn haag snoeien. Een mooiere man heeft hier niet bestaan. Bezweet bovenlijf, met takken in zijn haar. Niet zo lang geleden stond hier een man in mijn keuken een lasagne te maken. Het was echt lekker, we hebben toen zo heerlijk gegeten en gedronken , de hele avond gelachen. Niet zo heel gek lang geleden hebben we sneeuwballen naar elkaar gegooid in Brugge, gegokt in Las Vegas, pootje gebaad in Nieuwegein. Niet zo heel lang geleden hebben we gezoend, heeft hij de kliko buiten gezet. We belden nog even om 14 uur. Dat gesprek vergeet ik nooit meer. Het is maar kort geleden, maar staat eeuwig woord voor woord in mijn geheugen. 10 minuten later was hij er niet meer. Maar voor mij wel. Ik hou altijd van hem. Ik ben zo verschrikkelijk dankbaar voor wat hij mij gebracht heeft. Dit nummer om aan te geven dat niemand dat ooit kan wegnemen.

Ik mis mijn man en huil al 2 jaar wat af, maar ik ben ook trots en blij dat ik het geluk heb mogen hebben met hem. Ik had geen haar van hem willen missen.



Ik mis je lieve schat. 2 jaar zonder jou had ik niet kunnen dragen als ik jou niet had gekend. Je hebt me veel gegeven, ik weet dat jij ook zoveel van mij hield. En jouw liefde was heerlijk. Heeft me sterker gemaakt, liever ook.

Mijn schat, er zijn geen tekens genoeg om te zeggen hoe mooi jij bent. Mijn hart was niet groot genoeg, het had mijn hele lijf nodig om jou te bevatten.

En voor iedereen die niet geloofd in liefde op eerste gezicht…. Het bestaat.



Ik hou van je, de liefste, mooiste mens die ik ooit ontmoet heb en waarmee ik jaren mee heb mogen leven.

Ik hoop dat je rust hebt. Dat mijn liefde voor jou je rust geeft.

Voor altijd de jouwe…..Jij bent de mooiste mens die ik ooit ben tegengekomen.



De dood scheidt ons niet, ik blijf bij je.

Wellicht niet voor iedereen een mooi lied, maar voor ons wel. Ik hou van je. Ik hoor je vals zingen. 

http://www.youtube.com/watch?v=NPn_kVPjpeU



Overmorgen werp ik 2 bloemen in het kanaal. Onze laatste twee bloemen bewaar ik. De mooiste bloemen die ik ooit heb gehad. Van jou, mooie diep rode rozen, voor Valentijn. We waren er niet van, maar jongens, hoe mooi vond ik het dat je me een bos met 24 rozen stuurde en hoe zenuwachtig je was. God ik hou van jou. Mijn lief. Voor mijn liefde.
Highlander
Alle reacties Link kopieren
quote:highlander schreef op 30 maart 2014 @ 10:17:

Choilleich, mijn vrouw is net drie maanden heen en ik heb helemaal geen trek in een nieuwe liefde.



Ik heb gisteravond een van haar zogenaamde vriendinnen een knal gegeven.

Ik ben het zat.

Die 'vriendinnen' die met de cliche ovenschotel in de hand 'bezorgd' komen vragen of ik mij wel red en me willen 'troosten' door me op de bek te proberen vliegen terwijl ze tegen me op rijden.

De volgende die weer zoiets flikt donder ik met schotel en al de straat op.

Wat is dat toch dat ze nu ik mijn liefde kwijt ben doen alsof ik in ene ook onthand ben?!

Ik had al gekookt, gegeten en zit niet op een rebound te wachten.



Het blijkt in de praktijk te kloppen dat je in moeilijke tijden je echte vrienden leert kennen.Highlander, het spijt me dat ik je gevoelens zo diep raakte met mijn korte zinnetje. Sorrie.
Alle reacties Link kopieren
Nee Choilleich, mijn boosheid word niet veroorzaakt door jou.

Wel door een paar vrouwen met reddersyndroom in mijn omgeving die een betonnen plaat voor hun hoofd hebben.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
quote:highlander schreef op 30 maart 2014 @ 10:17:

Choilleich, mijn vrouw is net drie maanden heen en ik heb helemaal geen trek in een nieuwe liefde.



Ik heb gisteravond een van haar zogenaamde vriendinnen een knal gegeven.

Ik ben het zat.

Die 'vriendinnen' die met de cliche ovenschotel in de hand 'bezorgd' komen vragen of ik mij wel red en me willen 'troosten' door me op de bek te proberen vliegen terwijl ze tegen me op rijden.

De volgende die weer zoiets flikt donder ik met schotel en al de straat op.

Wat is dat toch dat ze nu ik mijn liefde kwijt ben doen alsof ik in ene ook onthand ben?!

Ik had al gekookt, gegeten en zit niet op een rebound te wachten.



Het blijkt in de praktijk te kloppen dat je in moeilijke tijden je echte vrienden leert kennen.





Wat een onbesnutte actie!



Cata, ik wens jou alle geluk van de hele wereld.



En Highlander ook. Op het moment dat JIJ en niemand anders daar aan toe bent.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:highlander schreef op 31 maart 2014 @ 11:43:

Nee Choilleich, mijn boosheid word niet veroorzaakt door jou.

Wel door een paar vrouwen met reddersyndroom in mijn omgeving die een betonnen plaat voor hun hoofd hebben.
quote:highlander schreef op 30 maart 2014 @ 10:17:

Choilleich, mijn vrouw is net drie maanden heen en ik heb helemaal geen trek in een nieuwe liefde.



Ik heb gisteravond een van haar zogenaamde vriendinnen een knal gegeven.

Ik ben het zat.

Die 'vriendinnen' die met de cliche ovenschotel in de hand 'bezorgd' komen vragen of ik mij wel red en me willen 'troosten' door me op de bek te proberen vliegen terwijl ze tegen me op rijden.

De volgende die weer zoiets flikt donder ik met schotel en al de straat op.

Wat is dat toch dat ze nu ik mijn liefde kwijt ben doen alsof ik in ene ook onthand ben?!

Ik had al gekookt, gegeten en zit niet op een rebound te wachten.



Het blijkt in de praktijk te kloppen dat je in moeilijke tijden je echte vrienden leert kennen.Oh knudde man! Dat soort dingen heb ik ook meegemaakt, dat er opeens iemand op je gezicht komt duiken. Heel erg vervelend! En dan voelen ze zich ook nog eens een afgewezen redder...... Hoe stom kan je zijn!?
quote:BellatrixVanDetta schreef op 31 maart 2014 @ 11:48:

[...]





Wat een onbesnutte actie!



Cata, ik wens jou alle geluk van de hele wereld.



En Highlander ook. Op het moment dat JIJ en niemand anders daar aan toe bent.Thanks lieverd! Het gaat goehoed! :-) Hij is wel erg leuk hoor! :-) En we zijn heel rustig aan het doen. Vorige week brak ik weer eens, maar dan is hij zo, dat ik hem niet van me af hoef te stoten. Ik hoop dat hij voldoende geduld heeft. Het ziet er naar uit van wel. Erg lief.
Alle reacties Link kopieren
Het is ook best eng weer iemand in je hart toe te laten. Het aantrekken en afstoten zal nog wel ff doorgaan, maar zo te lezen overleeft hij dat wel, als hij maar niet zijn eigen grenzen vergeet.

En als hij maar praat over wat hem af en toe dwars zit.

Net zoals jij met hem moet blijven praten...



Cat, you are doing great !
Alle reacties Link kopieren
quote:catacarax schreef op 31 maart 2014 @ 23:33:Oh knudde man! Dat soort dingen heb ik ook meegemaakt, dat er opeens iemand op je gezicht komt duiken. Heel erg vervelend! En dan voelen ze zich ook nog eens een afgewezen redder...... Hoe stom kan je zijn!?Wat ik vooral niet begrijp is dat ze mij allerlei ovenschotels

en vrouwelijke aandacht op komen dringen waar ik nu totaal geen behoefte aan heb.

Er is niets mis met mijn handen, ik kan prima boodschappen doen en voor mezelf zorgen. Waarom zien zij dat niet?!



Zoon en dochter waren bij hun verkeringen, ik had het huis een avond voor mezelf alleen

en vervolgens komt er iemand door de documentaire die ik zit te kijken heen zitten kwekken.

Ik word ook zo geïrriteerd van dat melodramatisch gedoe waarbij ze de handen voor de mond slaan, "wat is het toch erg voor je" zuchten, me om mijn nek vliegen terwijl ze in snikken uitbarsten en richting mond beginnen te werken.

Ik lijk maar niet tot ze door te dringen en mijn geduld heeft zijn grens bereikt.



Mooi dat jij wel goed nieuws hebt!
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Snap jij dat niet Highlander?



Je bent gewoonweg loslopend wild waarop (volgens die "vriendinnen" dan) rücksichtlos geschoten mag worden.



Schijnbaar ben je een aantrekkelijke man en dus prooi.

Waarschijnlijk denken ze dat je kwetsbaar en dus makkelijk te paaien bent.



Neemt niet weg dat het volkomen respectloos en belachelijk gedrag is.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Nou idd, geef me tenminste tijd om te rouwen voordat het jachtseizoen geopend word.

Ik heb nog niet eens alle seizoenen alleen gezien.

Stelletje aasgieren vind ik ze.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn ze ook.



De enige raad die ik je kan geven is: neem de tijd. Jouw tijd. En JIJ bepaalt hoelang je rouwperiode duurt.



Mijn zusje verloor haar vriend een week voordat ze voor hem zou gaan emigreren, naar hem toe zou gaan.

Dat is nu zo'n vijf jaar geleden en ze is er nog niet overheen. Ze kan hem nog niet vergeten.



Zoveel mensen die haar pushen want het-heeft-nu-wel-lang-genoeg-geduurd.



Hels wordt zij (en ik) daarvan.

Jij bent de enige die dat beslist en er spreekt nog zoveel liefde uit jouw posts.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Ik wil mijn liefde helemaal niet vergeten.

Ik kan mijn vrouw onmogelijk vergeten.

Onze dochter lijkt sprekend op mijn vrouw

toen mijn vrouw de leeftijd had die onze dochter nu heeft.

Ik word door het gedrag van onze kinderen aan mijn liefde herinnerd.

De scherpe opmerkingen van onze zoon.

De weerspannigheid van onze dochter.

Hun guitige ogen en de snedige manier

wanneer ze mij lachend de kast op (proberen te) jagen.

Hun gedrag is de echte erfenis van mijn vrouw.

Ik denk dat door onze kinderen mijn liefde levend gehouden word.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren




Meer woorden heb ik niet.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Heb je het al weleens duidelijk gezegd tegen de vriendinnen van je vrouw Highlander? Dat je niet op deze aandacht zit te wachten? Dat je geen behoefte hebt aan hun (opgedrongen) gezelschap en hun ovenschotels?



Ik kan mij voorstellen dat het niet makkelijk is om dat te zeggen tegen mensen. Maar ze blijven op deze manier continu over jouw grens heen gaan.



Zoals jij het omschrijft doen ze het vooral om zichzelf beter te voelen, om te kunnen laten zien wat ze allemaal wel niet doen om jou "op te vangen" Maar ze gaan totaal voorbij aan jouw behoeften.



Als je het niet al hebt gedaan, trek die grens heel duidelijk. Blijkbaar moet het op een harde manier, het dringt niet tot ze door.
Alle reacties Link kopieren
Pietje, ik heb geen moeite met duidelijk zijn.

Ik heb het idd al beleefd gezegd op diverse manieren van ik kook al jaren zelf tot ik heb andere plannen

en dan nog zagen ze de rode vlag niet.



Ik denk ook dat ze aan mij als persoon voorbij gaan.

Ze zien een zorgproject om hun eigen zelfbeeld mee op te krikken.

Iemand in een kwetsbare positie die zij makkelijk afhankelijk kunnen maken of houden

om zichzelf op de borsten te kunnen blijven kloppen over hoe nodig zij zijn.



Toen mijn vrouw er nog was had ik vaak het idee dat die drie dames haar ook als zorgproject zagen.

Ze hadden vaak de neiging om mijn vrouw alles uit handen af te pakken en over haar hoofd heen te 'verzorgen'.

Mijn vrouw kon beter vloeken dan ik kan om zichzelf te bewaken.

Ik betrapte mezelf er wel op dat ik haar woorden bijna letterlijk herhaalde toen 'florence' mijn docu-avond vergalde.
volg je verstand, gebruik je gevoel
@ Highlander dat is bijzonder onbehoorlijk. Ik snap het rouwtoerisme niet. Als het je vrienden zijn en je vraagt er om om alleen te zijn, dan laten ze je. Hoogstens misschien een belletje om te vragen hoe het gaat. Jammer dat het 'hardhandig' moet, maar de boodschap komt dan wel aan.
Ongelooflijk dat ze gewoon doorgaan met zichzelf opdringen als je op meerdere manieren hebt aangegeven dat je er geen behoefte aan hebt.



Voor mij heel duidelijk dat ze het vooral voor zichzelf doen. Wat vervelend dat ze totaal voorbij gaan aan waar jij behoefte aan hebt. Ik kan me zo goed voorstellen dat je daar na een tijdje echt klaar mee bent.



Het is te hopen dat de vriendin die je van de week van je af hebt moeten duwen de boodschap nu begrijpt.
Helaas heb ik het (weer) opgegeven. Ik kan het niet.Hoe leuk het ook was/is.

Hij is super leuk en vreselijk mooi, maar ik kan niet ophouden met vergelijkingen maken en dat is niet eerlijk naar hem toe. Hij verdiend een vrouw die niet haar hart verloren heeft aan een ander. De mijne heb ik zo compleet gegeven aan mijn liefde, ik kan niet stoppen met van hem te houden, dus helaas. Het voelt enigzins klote, weer pijn aan twee kanten. Hij begrijpt het wel en is het er ook mee eens, gelukkig.

@highlander, wat een rare mevrouwen zeg! Soms komen ze harder aanrennen als je duidelijk bent, want jij zou jezelf wellicht niet snappen en zij kunnen dat wel. Blegh.
Ik heb er buikpijn van....
Kan je niet een versnelling terugschakelen en het heel langzaam opbouwen? Ik kan me voorstellen dat je nu alleen nog maar aan het vergelijken bent. (Ik roep maar wat hoor. Zelf heb ik wel mensen om mij heen verloren, maar nog nooit een geliefde.)
quote:man1958 schreef op 05 april 2014 @ 16:43:

Kan je niet een versnelling terugschakelen en het heel langzaam opbouwen? Ik kan me voorstellen dat je nu alleen nog maar aan het vergelijken bent. (Ik roep maar wat hoor. Zelf heb ik wel mensen om mij heen verloren, maar nog nooit een geliefde.)Nee, ik ben niet eerlijk in mijn hoofd geweest. Ik vind hem lief, mooi, indrukwekkend, maar niet zo lief mooi en indrukwekkend als mijn lief. Dat is niet eerlijk en hij verdiend echt een vrouw die voor hem gaat. Ik kan dat niet (of nog niet). We deden het al rustig aan, nog een versnelling terug en dan sta je stil.Ik vind het pijnlijk om iemand te kwetsen en ik kan alleen maar kwetsen, omdat hij nooit nr 1 zal zijn en dat wel graag wil zijn. Groot gelijk heeft hij. Dus einde verhaal.
Duidelijk verhaal. Ik vind het moeilijk om daar een goed antwoord op te geven (ben ik ook niet de juiste persoon voor, denk ik). Maar als jij vindt en voelt dat je het zo moet doen, dan moet je het zo doen. In ieder geval heel goed dat je het er samen over hebt gehad, en samen de conclusie hebt getrokken dat het zo beter is.



Sterkte! (want het zal nu wel even klote voelen (excusez le mot)).
Catacarax



Wat een moeilijke beslissing. Was dit de eerste keer dat je echt open stond voor een nieuwe liefde? Want dan is alles wat je voelt misschien nog overweldigender....



Ik denk dat er nooit iemand zal zijn die kan tippen aan jouw lief. Maar misschien kom je ooit wel iemand tegen bij wie de liefde voor jouw lief er wel naast kan blijven bestaan. Misschien omdat jij die gevoelens dan naast elkaar kunt laten bestaan en misschien omdat een nieuwe partner goed om kan gaan met jouw gemis. En misschien komt de behoefte aan een nieuwe relatie niet meer. Zolang jij maar zelf bepaalt wat voor jou het beste aanvoelt.



Sterkte....
De goede moed is effe de deur uit. Soms ben ik ook zo'n sukkel. Vaak eigenlijk. Ik sta dus helemaal niet open voor een nieuwe liefde.



Pietje, dit is de tweede keer, de eerste was ook niet zo'n geweldig idee, deze doet nog iets zeerder voor beiden. Maar het is wel beter zo. Daar twijfel ik niet over en hij ook niet gelukkig.

Ik ben wel een heel erg domme doos. Zeer boos op mezelf vandaag en niet alleen hierom, ik kan mezelf wel schoppen. Morgen weer werken, dan hoef ik daar niet aan te denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven