Vriend en ik heel anders

24-10-2014 06:09 39 berichten
-
Alle reacties Link kopieren
Ik haat verjaardagen en doe er ook al lang niet meer aan mee.

Ik vier het zelf niet en ga ook niet naar anderen toe.



Geen zin meer om urenlang een masker op te zetten en gezellig te doen met al dat geschreeuw om me heen.

Kerst en zulk soort dingen ook niet meer.



Ik hoor zo vaak 'oh vanavond een verjaardag maar heb eigenlijk geen zin'. Volgens mij vinden de meeste mensen het niet leuk.

Ik vind het nog aardig van hem dat hij gewoon mee gaat met je.



Hou het lekker ieder jaar bij een leuke vakantie waar je samen wel leuke dingen doet. Het leven is te kort om de hele tijd maar verplichtingen te hebben. Die hebben we al genoeg in het leven.
Alle reacties Link kopieren
Als jij van verjaardagen houdt en hij niet, dan ga je toch alleen?



En hij houdt niet van leuke dingen doen, maar jullie doen wel leuke dingen en gaan wel regelmatig de hort op en op reis. Huh?



Heb je nog een leven naast je vriend? Onderneem je ook dingen zonder hem, met vriendinnen ofzo?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik doe ook niet aan familie/verjaardagsverplichtingen, maar verder hou ik wel van leuke dingen doen (uit eten, reizen etc)

Je schrijft dat hij niet van leuke dingen doen houdt, maar hij gaat blijkbaar wel met je op reis. Dat zijn toch leuke dingen? Of wil hij gedurende het jaar helemaal niets wat uit eten betreft? Dat zou met mij idd gaan botsen. Als je met iemand bent wil je er toch ook wel 'ns uit?
=
anoniem_205040 wijzigde dit bericht op 11-09-2017 14:05
0.00% gewijzigd
-
anoniem_205040 wijzigde dit bericht op 11-09-2017 14:06
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
"Heel anders"? Ik lees alleen dat hij niet van verjaardagen en naar de bioscoop gaan houdt. Voor de rest doet hij wel leuke dingen. Ik zie het probleem niet.
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet met hem praten en vertellen dat hij jou een beetje mee sleurt in zijn bahhh weer een verjaardag gevoel? Want ik denk dat als hij zich erbij neer zou leggen (wat voor hem ook fijner is aangezien hij toch al had besloten te gaan) jij al minder het gevoel krijgt dat jullie niet op 1 lijn liggen. Bespreek ook dat je begrijpt dat hij geen leuke dingen wil doen en dat je je zorgen maakt omdat jij dat wel graag wil. Bespreek bv 1 dag in de maand waarop jij je kan uitleven ( etentje, dagje winkelen oid) in zijn gezelschap.



Ik denk dat dit niet het meest gevaarlijke is om in te botsen wil je relatie kunnen slagen. Ik denk wel dat het je hoog zit en dat jullie eens met een drankje moeten gaan kletsen. Gewoon luchtig en geen geruzie, even relativeren wie jij bent en wie hij is en wat jullie met jezelf en van elkaar willen.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon al 23 jaaar samen met een man die compleet anders is dan ik. Ik hou d'rvan
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:flowe94 schreef op 24 oktober 2014 @ 06:47:

Het alleen gaan doe ik soms (ivm zijn werk, wisselend rooster) maar dat vind ik dan niet erg maar als hij fewoon geen zin zou hebben stoort me dat wel. Ik doe ook weleens iets wat ik niet leuk vind en dan moet ik tegen familie zeggen waarom hij er niet is. Een keertje prima maar niet standaard elke x..Waarom moet je dat vertellen?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Dubbel.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:flowe94, 37 seconden geleden

Het alleen gaan doe ik soms (ivm zijn werk, wisselend rooster) maar dat vind ik dan niet erg maar als hij fewoon geen zin zou hebben stoort me dat wel. Ik doe ook weleens iets wat ik niet leuk vind en dan moet ik tegen familie zeggen waarom hij er niet is. Een keertje prima maar niet standaard elke x..



Huh?



quote:Hij gaat vaak mee naar verjaardagen en andersom ook. Eenmaal daar is het gewoon gezellig. Inderdaad eigenlijk hoor ik ook vaak dat mensen geen zin hebben en ik soms natuurlijk zelf ook niet. Het is meer het punt dat we daar ook anders over denken en er al veel verschillen zijn..



Ik begrijp nog steeds niet wat jouw probleem nou is. Het stoort je dat hij wel eens zegt dat hij geen zin heeft in een verjaardag op het moment dat jij staat te trappelen van vreugde? En jij ook wel eens geen zin hebt?

Je hoeft toch niet altijd op hetzelfde moment ergens hetzelfde over te denken?



Hoe oud ben je?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Dit was toch ook al zo voordat je ging samen wonen.



Wat heb je aan eigen leven, vriendinnen en hobbies?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
-
anoniem_205040 wijzigde dit bericht op 11-09-2017 14:06
98.68% gewijzigd
=
anoniem_205040 wijzigde dit bericht op 11-09-2017 14:06
0.00% gewijzigd
q
anoniem_205040 wijzigde dit bericht op 11-09-2017 14:06
99.86% gewijzigd
-
anoniem_205040 wijzigde dit bericht op 11-09-2017 14:07
99.49% gewijzigd
q
anoniem_205040 wijzigde dit bericht op 11-09-2017 14:06
99.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt meer alsof jullie in een andere levensfase zitten. Jij wil uitgaan, lol hebben en vind nog dat je je aan moet passen aan je omgeving. Hij vind dat geld laten rollen niet zo van belang en doet geen dingen waar hij geen zin in heeft. 8 Jaar verschil was het? Kan heel wat zijn als hij dertiger is en jij net twintiger bijvoorbeeld.



Kinderwens is wel van belang, maar die heeft bij mij ook geschommeld met de jaren.

Ik lees in ieder geval niet zoveel problemen, krijg meer de indruk dat jij voor je gevoel al besloten hebt dat jullie niet bij elkaar passen. Ben je eigenlijk al uitgekeken? Zie je de mooie dingen nog wel? Denk je met een ander gelukkiger te worden?
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
Alle reacties Link kopieren
Precies jullie hebben kleine dingetjes waarin je beide niet helemaal jezelf kan zijn en waarschijnlijk om de ander tevreden te houden en gelukkig te maken. En discussies zoals deze op verhitte momenten zijn funest dan gooi je er meer uit dan nodig is. Praat gewoon eens samen. Erkennen dat jullie verschillen en dat uitspreken is ook een proces. Je kan het vertellen maar accepteren duurt even. Jij bent daar gewoon nog mee bezig. En door het praten komen jullie waarschijnlijk tot een compromis waardoor jij wat minder gaat doemdenken en hij waarschijnlijk ook.



Het is niet het einde van de wereld maar je voelt je er rot bij dus praat.
quote:flowe94 schreef op 24 oktober 2014 @ 06:57:

[...]





Kan ik me voorstellen maar er zijn nog meer verschillen, bijv dat we anders denken over heel veel dingen, hij hoeft niet per se kinderen en ik zou wel graag kinderen willen (1 kind) etc. Het is meer dat allerlei onderwerpen bij elkaar ons zo anders maken (zo ervaar ik het).Zou daar maar mee uitkijken. Als hij nu al nauwelijks te motiveren is leuke dingen te doen, dan heeft ie daar met 'n druk/duur kind vast helemaal geen trek meer in. En reizen komt er dan ook niet meer van en uit eten gaan ook niet. Kijk uit wat je wenst dus!
Alle reacties Link kopieren
Hij houdt niet van verjaardagen en jij respecteert dat, maar uiteindelijk moet hij toch mee

Waar zit dat respecteren dan in? Laat die vent lekker thuisblijven als hij geen zin heeft. En als iemand dan vraagt waar hij is zeg je: thuis, hij had geen zin.

Simpel toch?



Wel of geen kinderen lijkt me een groter dingetje, daar wil je het wel samen over eens zijn lijkt me.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
De verschillen worden ook groter wanneer je gaat samenwonen en trouwen. Alles delen en alle negatieve zaken worden uitvergroot.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Je vraagt in je OP nadrukkelijk: of zijn er mensen die ook niet zo van naar de bios/uiteten gaan of familie verjaardagen houden? Misschien dat ik me dan wat beter in hem kan verplaatsen..



Waarom is het moeilijk te begrijpen dat iemand anders daar geen behoefte aan heeft? Je beseft wel dat hij jou niet is, en dat zijn interesses elders liggen? Jij noemt dit 'leuke dingen doen'. Hij zit op voetbal, houdt van reizen, dat vindt hij waarschijnlijk 'leuke dingen doen'. Hij houdt dus niet van de dingen die JIJ leuk vindt.



Vind ik persoonlijk niet zo'n probleem. Mijn vriend en ik hebben ook beiden verschillende hobby's of interpretaties van 'leuke dingen doen': hij vaak in de garage een beetje klussen, ik met vriendinnen afspreken bijvoorbeeld. Geen punt, lijkt me ook alleen maar gezond.



Wél vervelend als je over kinderen echt anders denkt, daar zou ik het gesprek eens goed over voeren.
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
Als 94 je bouwjaar is, TO, dan ben je nog maar net 20. Als hij 8 jaar ouder is, is hij 28 en daarmee zit hij sowieso al in een andere levensfase dan jij.

Je hebt het alleen over verjaardagen die hij anders beleeft dan jij. Kan het zijn dat jij nog op school zit, waardoor jouw wereldje heel beperkt is?

Je kunt nergens in je post onderbouwen waarom jullie zo anders zijn. En waarom zo vroeg al zijn gaan samenwonen, juist omdat jullie zo anders zijn? Dat verandert wel wanneer we eenmaal samenwonen??

Wanneer je 20 bent hoor je gewoon lol te hebben, nog niet muurvast in een relatie te zitten. Zoals ik je lees heb je nog wel e.e.a. te leren over het leven, verjaardagen anders beleven en vrijetijdsbesteding invullen zijn echt maar minor issues . . . . . . . .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven