Vriend gaat met vrienden op vakantie.

18-08-2014 19:06 178 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Mijn vriend vertrekt binnenkort met een groepje vrienden naar Brazilië. Brazilië staat natuurlijk bekend om de vrouwelijke schoonheden met een killer body en een perfecte kont. Zijn vriendenkring bestaat onder andere ook uit vrijgezellen mannen. Ik vind het idee dan ook niet zo fijn. Gezien het feit dat er vrouwelijk gezelschap bij komt kijken voor de vrijgezellen vrienden.



Dit heb ik uiteraard bespreekbaar gemaakt met mijn vriend. Hij zegt het te begrijpen. Wat vinden de dames hier op het forum?
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 18 augustus 2014 @ 21:28:

[...]



Kwestie van vertrouwen.

Heel gek, maar zo is onze relatie opgebouwd, uit vertrouwen

Als ik mijn vriend nergens toe zou kunnen laten gaan zonder mij erbij zou ik geen leven hebben, en zou ik dood ongelukkig worden



Het is maar net waar je voor kiest

Ik kies vertrouwenEn zo zullen er ook stelletjes bestaan die ervoor kiezen om altijd samen om vakantie te gaan en het niet leuk vinden als een ander naar Brazilië oid gaat. En heel soms staat dat los van vertrouwen, maar is het gewoon een manier van leven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 18 augustus 2014 @ 21:43:

[...]





Maar wij gaan ook zéker met elkaar op vakantie en onze weken alleen weg staan dat niet in de weg. Als er geen geld voor zou zijn, voor én én.., of niet genoeg vrije dagen, dan gaat onze gezamenlijke vakantie voor.



edit: verkeerde quote, moest die van Silver hebben, geloof ik.Ja, ik las al ergens dat jullie beide doen: samen en apart. En alleen samen als er gekozen moet worden. Vind ik op zich ook logisch, om er zo mee om te gaan. Maar bij ons is dat apart nooit zo ontstaan eigenlijk, hebben we geen zin in of zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:funky2901 schreef op 18 augustus 2014 @ 21:49:

[...]



En zo zullen er ook stelletjes bestaan die ervoor kiezen om altijd samen om vakantie te gaan en het niet leuk vinden als een ander naar Brazilië oid gaat. En heel soms staat dat los van vertrouwen, maar is het gewoon een manier van leven.En waar beweer ik het tegendeel?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:funky2901 schreef op 18 augustus 2014 @ 21:49:

[...]



En zo zullen er ook stelletjes bestaan die ervoor kiezen om altijd samen om vakantie te gaan en het niet leuk vinden als een ander naar Brazilië oid gaat. En heel soms staat dat los van vertrouwen, maar is het gewoon een manier van leven.Eens. Maar zoiets zei ik ook al, en Summer (waar je op reageert) had bij mij ook al aangegeven dat dat net zo goed kan, als je daar allebei zo in staat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 18 augustus 2014 @ 21:50:

[...]



En waar beweer ik het tegendeel?Ik zeg het maar omdat je steeds zo hamert op je eigen goede relatie en het vertrouwen in elkaar. Sommige mensen denken er dus simpelweg anders over en vinden het kut om zonder elkaar op vakantie te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik ben heel erg betrouwbaar, hij vertrouwt de mannen niet zegt ie. En we blijven mensen he? Geen robots. Ik steek er niet mijn hand voor in het vuur dat hij me altijd trouw zal zijn, nogmaals we zijn mensen. Dat betekent niet dat we niet te vertrouwen zijn, maar realistisch.
Alle reacties Link kopieren
quote:miss_zilver schreef op 18 augustus 2014 @ 21:52:

[...]





Eens. Maar zoiets zei ik ook al, en Summer (waar je op reageert) had bij mij ook al aangegeven dat dat net zo goed kan, als je daar allebei zo in staat.En dit ook dus. Ik wil niet eens zonder hem op vakantie.
Alle reacties Link kopieren
quote:miss_zilver schreef op 18 augustus 2014 @ 21:50:

[...]





Ja, ik las al ergens dat jullie beide doen: samen en apart. En alleen samen als er gekozen moet worden. Vind ik op zich ook logisch, om er zo mee om te gaan. Maar bij ons is dat apart nooit zo ontstaan eigenlijk, hebben we geen zin in of zo.



Ik denk dat heel erg meespeelt dat man en ik hele andere levens en vrienden hadden, toen we elkaar leerden kennen. Ik was 27, was al een half jaar in het buitenland geweest. Beide hadden we al samengewoond.. een deel van ons oude leven is gewoon nooit samengegaan.



Als je, zoals Femke, dezelfde vriendengroep hebt, is het waarschijnlijk al anders. Maar nog steeds vind ik het heerlijk om met een groep vrouwen een weekend weg te gaan. En ik ben niet echt een vrouwen-vrouw (lees me maar na, geen make-up, niet altijd ontharen.. enz.) maar kan dat reuze gezellig vinden. Niet álle vrouwen, maar wel die groepen waar ik mee wegga



En.. heel eerlijk: ik vind het ook heel lekker om even bij het gezin weg te zijn. Om even alleen maar 'Dreamer' te zijn, niet vrouw van of meoder van..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:funky2901 schreef op 18 augustus 2014 @ 21:52:

[...]



Ik zeg het maar omdat je steeds zo hamert op je eigen goede relatie en het vertrouwen in elkaar. .

Daar draait toch de hele discussie over hier?

Dat je als vrouw je man niet alleen naar een land met mooie vrouwen laat gaan omdat die vrouwen massaal op hun man duiken?

Dat je dan dus je man niet vertrouwt omdat het een man is en dus zijn lusten niet ken bedwingen?

Dat is de discussie toch?

En die draait wel degelijk om vertrouwen,..
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 18 augustus 2014 @ 21:42:

[...]





Als het maar een ogenblik in mij op zou komen, dat ik mijn man in die situatie niet kan vertrouwen, dan ga ik NU bij hem weg.



Zelfde als Summerdance.. een relatie bouw je op vertrouwen. Als ik hem niet op het spek kan binden in Brazilië, kan ik hem ook niet laten werken met die leuke stagiaire van vorig jaar.Tja, you never know eh?
Alle reacties Link kopieren
Mijn (inmiddels ex-) man ging elk jaar met oude studievrienden carnaval vieren in Brabant. Ik riep m elk jaar plagerig achterna: "Als ik erachter kom dat je vreemd bent gegaan dan schop ik je verrot. Als je bent vreemd gegaan zonder een condoom te gebruiken dan schop ik je dood." Hij is nooit met een soa teruggekomen.

En de reden voor onze scheiding was een heeeeel andere.

Amen
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
quote:beetjegek schreef op 18 augustus 2014 @ 21:54:

[...]



En dit ook dus. Ik wil niet eens zonder hem op vakantie.Ach jeetje, wat lief!
Alle reacties Link kopieren
quote:pokkewijf schreef op 18 augustus 2014 @ 21:56:

Mijn (inmiddels ex-) man ging elk jaar met oude studievrienden carnaval vieren in Brabant. Ik riep m elk jaar plagerig achterna: "Als ik erachter kom dat je vreemd bent gegaan dan schop ik je verrot. Als je bent vreemd gegaan zonder een condoom te gebruiken dan schop ik je dood." Hij is nooit met een soa teruggekomen.

En de reden voor onze scheiding was een heeeeel andere.

Amennou dat zou ik hem dan weer niet naroepen, zo onzeker ben ik niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:funky2901 schreef op 18 augustus 2014 @ 21:57:

[...]



Ach jeetje, wat lief!hm..moet ik dit nu serieus of sarcastisch opvatten..Kan er niks aan doen Funk, ben erg aan hem gehecht. Weekend trek ik wel maar geen twee weken.
Alle reacties Link kopieren
quote:beetjegek schreef op 18 augustus 2014 @ 21:53:

Nee ik ben heel erg betrouwbaar, hij vertrouwt de mannen niet zegt ie. Nou lekker veeg teken aan de wand hoe hij denkt over jouw beslissingsvaardigheid.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 18 augustus 2014 @ 21:42:

[...]





Als het maar een ogenblik in mij op zou komen, dat ik mijn man in die situatie niet kan vertrouwen, dan ga ik NU bij hem weg.



Zelfde als Summerdance.. een relatie bouw je op vertrouwen. Als ik hem niet op het spek kan binden in Brazilië, kan ik hem ook niet laten werken met die leuke stagiaire van vorig jaar.+1
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 18 augustus 2014 @ 22:00:

[...]



Nou lekker veeg teken aan de wand hoe hij denkt over jouw beslissingsvaardigheid.Gelukkig ken jij ons heel goed he? Wat een aannames weer zeg...* zucht diep *
quote:bij_zonder schreef op 18 augustus 2014 @ 19:11:

Vreemdgaan zit 'm niet in de mogelijkheid daartoe, maar in het karakter. Vreemdgaan kan overal, daar hoeft je vriend niet voor naar Brazilië.Dat lijkt mij nou precies andersom.
Alle reacties Link kopieren
quote:fientje1982 schreef op 18 augustus 2014 @ 22:02:

[...]





Dat lijkt mij nou precies andersom.Welnee. Vreemdgaan dat is gewoon een karaktertrekje.
quote:sascha- schreef op 18 augustus 2014 @ 21:14:

Ho ho... Ik zou mijn partner volledig vertrouwen. Maar wat al een paar keer genoemd is de vrouwen daar.. Mijn partner zou niet vreemd gaan. Maar het idee dat een snolletje het zou gaan proberen. Die kans is 90% met vrijgezellen op vakantie.Als je je partner vertrouwt maakt het toch niet uit of iemand hem probeert te versieren? Al staan er tien mooie vrouwen naakt rond mijn man te dansen, hij zal er geen vinger naar uitsteken. Als je bang bent dat je man in de verleiding komt doordat hij omringd is door vrouwelijk schoon is hij blijkbaar toch niet zo betrouwbaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 18 augustus 2014 @ 21:54:

[...]





Ik denk dat heel erg meespeelt dat man en ik hele andere levens en vrienden hadden, toen we elkaar leerden kennen. Ik was 27, was al een half jaar in het buitenland geweest. Beide hadden we al samengewoond.. een deel van ons oude leven is gewoon nooit samengegaan.



Als je, zoals Femke, dezelfde vriendengroep hebt, is het waarschijnlijk al anders. Maar nog steeds vind ik het heerlijk om met een groep vrouwen een weekend weg te gaan. En ik ben niet echt een vrouwen-vrouw (lees me maar na, geen make-up, niet altijd ontharen.. enz.) maar kan dat reuze gezellig vinden. Niet álle vrouwen, maar wel die groepen waar ik mee wegga



En.. heel eerlijk: ik vind het ook heel lekker om even bij het gezin weg te zijn. Om even alleen maar 'Dreamer' te zijn, niet vrouw van of moeder van..



Als je al 27 bent en allebei al hebt samengewoond, een studententijd hebt gehad, eigen vrienden hebt gemaakt enzovoorts, kan ik me goed voorstellen dat niet álles alsnog gezamenlijk wordt. Wij waren inderdaad ook al jonger samen en hebben de vriendengroep gezamenlijk opgebouwd. Middagjes zijn vaak één op één met vrienden, avondactiviteiten en feestjes al snel samen omdat dat logischer voelt of leuker is.



Wat betreft het even weg zijn, jezelf zijn en niet alsmaar die rol binnen je gezin, dat herken ik ook wel. Ik heb dan geen vrouwenweekendjes, maar ik vind dat vooral in mijn hobby. Ik sta in het theater en daar ben ik van alles en nog wat, maar in ieder geval weg uit mijn dagelijkse leven.
En andersom: als je man zegt dat hij jou wel vertrouwt maar die mannen niet, vertrouwt hij er dus eigenlijk niet op dat jij niets ongeoorloofds zult doen met die mannen. Fijne basis voor een relatie, zoveel wantrouwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Capibara_ schreef op 18 augustus 2014 @ 22:27:

En andersom: als je man zegt dat hij jou wel vertrouwt maar die mannen niet, vertrouwt hij er dus eigenlijk niet op dat jij niets ongeoorloofds zult doen met die mannen. Fijne basis voor een relatie, zoveel wantrouwen.

Zo bedoelt hij het niet, wij hebben een uitstekende relatie,

dank je. Ik ben een aantrekkelijke vrouw en word vaak benaderd door mannen, aangezien hij er zelf 1 is weet hij hoe ze kunnen zijn. Dat heet bezorgd om mijn welzijn. Niet bang dat ik met ze meega, hij kent me beter dan dat.
Ik zou behoorlijk beledigd zijn als ik niet samen met een vriendin op vakantie 'mocht' naar een land waar de mannen hitsig zijn. Alsof ik mezelf niet in de hand heb daar en wel veilig ben ik een land met lelijke mannen.



Je kan in een relatie verschillen over het idee samen of apart op vakantie te gaan, dat blijkt wel uit voorgaande reacties, maar als dat idee valt of staat met de aantrekkelijkheidsgraad van het andere geslacht, zou ik het wel behoorlijk triest vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:beetjegek schreef op 18 augustus 2014 @ 22:01:

[...]



Gelukkig ken jij ons heel goed he? Wat een aannames weer zeg...* zucht diep *Nee, hoor maar uiteindelijk gaat het toch echt om vertrouwen. Als jullie het fijner vinden om samen te gaan dan is daar niets mis mee en dat is juist leuk toch? Maar dan gaat het dus niet over een kat op het spek binden.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven