Vriend gaat niet 100% voor mij!? Wat te doen?

29-07-2014 21:41 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Poeh, waar te beginnen, ik vind het toch erg spannend dit alles zo op te schrijven.



Ik ben inmiddels een jaar samen met mijn vriend, van dit jaar wonen we een half jaar samen. We werken beiden in de zorg dus werken onregelmatig, dit kan wel eens voor frustraties van beiden kanten zorgen omdat we elkaar al zo weinig zien. Toch zitten me een aantal dingen dwars, ik zal hieronder een lijstje maken.



* Mijn vriend gaat 4 - 5 x in de week naar vrienden, dit zonder nauwelijks te overleggen en vaak op het laatste moment verteld hij dit.

(Tuurlijk kan iets impulsiefs maar het is vaker zo.)



* Mijn vriend heeft 2 weken van te voren gezegd op vakantie met zijn vrienden te gaan, naar het buitenland, hij zou indien hij vrij kon krijgen ook volgende week nog een week met vrienden gaan, allemaal zonder overleg. Over de 2e vakantie heb ik nog niets gehoord, wel een lijstje gevonden wat mee te nemen. Ik heb hem gezegd dat hij er naar toe moet leven dat dit in de toekomst minder wordt, en waarom hij niet van 2 vakanties 1 kan maken, dit wil hij niet, want ik kan dat niet van hem afpakken want dit doen ze al jaren. Overigens gaan wij dit jaar niet op vakantie, misschien in december maar dit is afwachten.



* Hij wil 6 weken naar Thailand, ik heb gezegd dit niet te willen en niet op prijs te stellen, hier viel niet over te ''onderhandelen'', ik moest het er maar mee doen



* Ik mag niet mee naar verjaardagen, feesten van/met vrienden, dit heeft hij zo gezegd, dit omdat hij dat graag eigen wilt houden.



* Hij gaat niet mee naar verjaardagen van mijn vrienden en zussen, hij zegt daar geen behoefte aan te hebben.



* Hij heeft me een maand geleden gezegd dat hij niet wist of hij nog wel van mij hield en met me verder wou, dit alles een aantal dagen later terug genomen en gezegd dat het aan de situatie lag, moe, geïrriteerd, ruzie, drank...



* Wanneer zijn vrienden hier zijn, en ik erbij ben word ik compleet genegeerd, dit omdat als ik een vraag stel, hun en gezamenlijk over praten maar mij eigenlijk geen antwoord geven, dit ook gezegd maar het helpt niet.



* Hij heeft gezegd inderdaad nog niet klaar te zijn voor een relatie, maar veel van mij houd en er alles aan zou doen.



Dit was het wel zo een beetje, momenteel zit ik met mijn handen in mijn haar en weet niet wat te doen, houd heel veel van hem en hoop dat dit veranderd maar ben bang dat dit een beetje in het aard van het beestje zit.



Wat denken jullie?



Groetjes!
Zijn jullie wel een stel? Hij gedraagt zich als een hork van een huisgenoot.



Ik zou ermee kappen. Hoe moet dat dan als jullie kinderen zouden hebben? Dit gaat gewoon niet op deze manier.
Alle reacties Link kopieren
Heel gauw je handen úit je haar halen en hem lekker naar Thailand sturen, mag hij meteen blijven daar...

Dit is toch geen relatie?
Ik denk dat het voor hem een beetje klaar is
Alle reacties Link kopieren
Hij houdt niet van je, da's duidelijk..
En wat is er wel leuk aan deze relatie? En waarom ben je gaan samenwonen als er nog zoveel onzekerheid is binnen jullie relatie?
Ik denk dat je hem beter aan de kant kan zetten. Uit niets blijkt dat hij werkelijk van je houdt of zelfs maar respect voor je heeft. Ook nog een grote kans dat hij er een ander naast heeft, als hij veel weg is en je nergens in betrekt. Waarschijnlijk ben je een handige huishoudster voor hem. Doe jezelf een plezier en ga voor een leuke vent.
Alle reacties Link kopieren
Klink onwijs gezellig!

Precies waarom zijn jullie al zo snel gaan samenwonen?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
TO, je vriend gaat niet eens 1% voor je, hij gebruikt je gewoon. Wegdoen dus.
Alle reacties Link kopieren
Je vriend gedraagt zich als een vrijgezel die in een hotel woont.



Jij hebt een relatie met hem ook voor de buitenwereld.

Hij slaapt bij jou en heeft seks en draagt verder het vrijgezellen leven uit.



Waarom ben je ooit op deze basis gaan samenwonen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hij is vrijgezel. Jullie zijn alleen huisgenoten.
Alle reacties Link kopieren
Ruil hem in voor een hond.
Laughter is a smile with the volume turned up
Hoe ging dat ook alweer... Die uitspraak van dr Phil... Oh ja:



If you're not a priority, don't be an option!



Dit gaat 'm niet worden, deze relatie. Echt niet. Hij wil niet, want dan had hij het wel gedaan. Ophouden en wegwezen.
Alle reacties Link kopieren
En zelfs huisgenoten hebben meer respect voor elkaar in de trant van wanneer laten weten wanneer je mee eet of op vakantie gaat. Hij behandelt je slecht en is niet goed voor je
Eh.. ik zag ergens het woord 'relatie' , dacht ik, maar dat zal ik me wel verbeeld hebben



Van wie is het huis, op wiens naam staat het? Van jou, dan zou ik hem meedelen zijn spullen te pakken en weg te gaan. Als het op zijn naam staat dan zou ik beginnen mijn spullen bij elkaar te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mijn eigen plan gaan trekken voor de vakantie en de rest van de toekomst zonder hem.

Hij is al vrijgezel, nu jij nog!
Alle reacties Link kopieren
We hebben nooit echt besloten om samen te wonen, hij kreeg zijn woning en ik ben nooit meer weggegaan, dit kwam van beiden kanten, hij wou mij hier en ik wou bij hem zijn. Al deze problemen zijn me pas echt opgevallen na het samen wonen, dit omdat we daarvoor gewoon 4-5 x per week afspraken, dit afspraken hebben zijn vrienden nu overgenomen.



Het is niet alleen maar slecht hoor, we hebben ook leuke dingen, maar het is nu eenmaal zo dat dat tegenwoordig niet meer opweegt tegen het negatieve.



Hij kan me ook enorm verassen, en verzorgen als ik moe ben en lui. We doen ook leuke dingen samen, dit is versterkt na zijn vakantie.



Ik leef nu gewoon in constante angst dat hij hoppa iets doet en ik geen inbreng heb, en dan kan hij nog zoveel leuks doen, het weegt er niet meer tegen op, en op dit moment in de relatie teer ik op de goede dingen..
lekkere vent is dat zeg.... waar heb je dit pracht exemplaar op de kop getikt?



ik snap het wel.... is allemaal niet leuk om te lezen, al die bovenstaande reacties.... maar ze hebben wel gelijk.



je bent gewoon een huisgenoot.... makkelijk als er gesekst moet worden. verder niets.



is nie goed nie he?
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft totaal geen respect voor jou en jij ook niet voor jezelf als je dit pikt.
Life is short. Eat dessert first.
quote:tasteofperfection schreef op 29 juli 2014 @ 21:54:..

Het is niet alleen maar slecht hoor, we hebben ook leuke dingen, maar het is nu eenmaal zo dat dat tegenwoordig niet meer opweegt tegen het negatieve.



Hij kan me ook enorm verassen, en verzorgen als ik moe ben en lui. We doen ook leuke dingen samen, dit is versterkt na zijn vakantie.



Ik leef nu gewoon in constante angst dat hij hoppa iets doet en ik geen inbreng heb, en dan kan hij nog zoveel leuks doen, het weegt er niet meer tegen op, en op dit moment in de relatie teer ik op de goede dingen..En dat al na een jaar.. ok, pak NU jouw koffer.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt geen relatie.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:doornroosje9 schreef op 29 juli 2014 @ 21:54:

Hij heeft totaal geen respect voor jou en jij ook niet voor jezelf als je dit pikt.+1
When u grow up, you make the right choices or you make your choices right
Hij doet leuke/lieve dingen voor je als het hem uitkomt. Als het hem niet uitkomt heb jij pech en gaat hij fijn doen wat hem wèl uitkomt.



Die leuke dingen doet hij voor zichzelf hoor, niet voor jou. Het is wel de bedoeling dat jij er blij van wordt, dat wel. Want als je er niet blij van wordt is de kans groter dat jij weg gaat en dàt is niet de bedoeling, daar wordt hij dan weer niet blij van.



Je bent nu een jaar samen onderweg en nu al zit jij te teren op de leuke dingen van vroeger. Vroeger is nog geen jaar geleden! Kun je nog 50 jaar teren op de leuke dingen van dat ene jaartje?
Dit is een vriend, niet je vriend.

Hij houdt niet van je en heeft geen zin in een relatie.

Waaruit blijkt dat dit wel een relatie zou zijn?

Wat doen jullie wel samen behalve in 1 huis wonen?
Alle reacties Link kopieren
Zoals je in je topic vermeldt 'hij heeft inderdaad gezegd nog niet klaar te zijn voor een relatie'.

Jouw inzet wordt momenteel niet wederzijds beantwoord.

Aan jou om uit te maken hoeveel input je er nog in investeert.
CARPE DIEM

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven