Vriend haatte mijn cadeau

23-10-2014 11:07 201 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ,



Ik heb even een vraag omdat ik echt niet weet hoe ik me nu moet voelen en wat ik hiermee aan moet.



Mijn vriend en ik zijn een jaar samen en gaven elkaar voor de gelegenheid een cadeau. Ik was erg blij met mijn cadeau, echt leuk.



Hij daarentegen was een beetje apart naar zijn cadeau aan het kijken en liet weten dat hij het echt geen leuk cadeau vond en het niks voor hem is.

Ik heb erg veel tijd en toch wel wat geld in het cadeau geïnvesteerd en voel me dus gekwetst

Ik neem namelijk cadeaus altijd aan vanwege het gebaar dat erachter zit en de moeite. Hoe staan jullie hiertegenover?
Snap ik dat je baalt omdat je er je best op gedaan had. On a positive note: hij voelt zich blijkbaar genoeg op zijn gemak bij je om het eerlijk te zeggen.



Ik bewaar bonnetjes altijd van cadeaus. Ik wil vooral dat de ontvanger er blij mee is dus dan kan het nog geruild worden.
Alle reacties Link kopieren
Wat had je gekocht/ gemaakt?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
HAAT nog wel. Tsjonge jonge. Wat een groot woord voor een dergelijke futiliteit.
Alle reacties Link kopieren
quote:youme7 schreef op 23 oktober 2014 @ 11:07:

(...)

Hij daarentegen was een beetje apart naar zijn cadeau aan het kijken en liet weten dat hij het echt geen leuk cadeau vond en het niks voor hem is.

Ik heb erg veel tijd en toch wel wat geld in het cadeau geïnvesteerd en voel me dus gekwetst

Ik neem namelijk cadeaus altijd aan vanwege het gebaar dat erachter zit en de moeite. Hoe staan jullie hiertegenover?Tja, hij vindt het kennelijk echt niets. Kun je je gaan verdedigen dat het om het gebaar gaat, maar zo werkt het gewoon niet altijd. Als mijn man me een cursus zweefvliegen cadeau doet, weet ik dat er veel tijd en moeite in zit, maar hell to the no dat ik dat ga doen. Ik zou daar dan ook niet blij mee zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat was het dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou inderdaad ook balen, maar ja, hij is wel eerlijk..



Ik neem ook altijd cadeaus aan voor het gebaar en bedank netjes enz., maar tegen mijn man ben ik wel altijd eerlijk of ik het leuk vindt. En hij ook tegen mij.. Als partners moet dat kunnen vind ik...



Misschien kun je het ruilen voor iets wat hij wel leuk vindt? En ik zou er een niet te groot drama van maken..
Wees jezelf want een origineel is altijd meer waard dan een kopie
Alle reacties Link kopieren
Nu ben ik wel heel benieuwd wat je hebt gekocht/gemaakt.

Ik snap dat het niet leuk is, je doet er moeite voor en hij vindt het niet leuk. Heb je de bonnetjes nog?
Alle reacties Link kopieren
Aan de ene kant kan het voor jou wel heel bot overkomen. Het voelt niet leuk zo'n opmerking natuurlijk.

Maar aan de andere kant, als je de bon nog hebt.......



Zeker als het duur is en hij heeft er niets aan of vind het helemaal niets.......



Dan is ruilen / omwisselen inderdaad zo gek nog niet. Wat Matroesjka ook zegt.



Samen een dagje de stad in om te ruilen en samen wat anders uit te zoeken. Kan het gelijk een gezellige shopdag worden.
Alle reacties Link kopieren
Wel een beetje onaardig.

Wat had je gegeven?
.
Alle reacties Link kopieren
Ben idd ook wel benieuwd wat je hebt gekocht....
Wees jezelf want een origineel is altijd meer waard dan een kopie
Alle reacties Link kopieren
Ben nu ook wel benieuwd naar het kado.



En ja soms verzin je iets waarvan jij denkt dat het helemaal geweldig en ziet de ontvanger dat toch anders. Jammer maar helaas.

Zo geef ik zelf tegenwoordig hele specifieke hints ('ik wil graag dat en dat, daar en daar te halen') om te voorkomen dat manlief weer een hoop liefde, moeite en geld stopt in iets waarvan ik denk, 'wat moet ik ermee?!'.
Kleine cadeautjes die ik niks vind zeg ik niks over. Maar een duur cadeau dat vind ik echt zonde van het geld dat de gever er in gestoken heeft als ik er niks mee ga doen of het stom vind.
Alle reacties Link kopieren








Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je zou denken dat je elkaar als partners zijnde goed genoeg kent om de juiste kadootjes te kopen. Wat heb je gekocht dat zo faliekant niet leuk is voor hem?

Iets wat jij erg leuk vind maar hij niet?
Alle reacties Link kopieren
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hihi wat was t?
Alle reacties Link kopieren
Is een vent een keer eerlijk, is het weer niet goed.



Wat heb je gegeven?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik word wel heel nieuwsgierig naar wat je cadeau was!
Dat is heel jammer al begrijp ik je vriend wel. Zeker als het een duur cadeau is, is het toch zonde als het achter in de kast staat te verstoffen? Ik neem aan dat hij het echt wel waardeert dat je er geld en moeite in hebt gestoken. Je hebt het verkeerd ingeschat en dat is jammer. Je kent hem nog niet superlang dus kan gebeuren. Geen reden om gekwetst te zijn.



Moet hij zich nu ook gekwetst voelen omdat zijn vriendin een cadeau heeft gegeven dat hij niet leuk vindt?
Haten is wel heel erg sterk. Hier doen we bijna hetzelfde als Groenebroek, alleen kies ik iets uit en m'n vriend betaalt het dan. Sommige mensen zijn gewoon niet zo goed in goede cadeaus bedenken.
Alle reacties Link kopieren
Kinderen gebruiken worden als haten het meest. hij zal het wel niet zo heel leuk hebben gevoinden
Alle reacties Link kopieren
Oei, dat heb ik ook wel eens gehad. Kreeg ik een cadeau van mijn (toenmalige) vriend en het was echt helemaal totaal verkeerd. En ook nog best duur. Met buikpijn heb ik het gezegd.



Hij had keukenmessen gekocht voor mijn koksopleiding. Maar een goed mes uitkiezen, dat is best een gedoetje. Je gebruikt het veel, het moet lekker in je hand liggen, niet te groot niet te klein enzo. En hij had hele grote, dure, zware messen gekocht - terwijl ik een type ben voor een kleiner, lichter damesmes (heb kleine handen). Werken met zo'n zwaar mes is spierpijn en kramp en alles. Ohhhh wat was dat erg!



Ben dus benieuwd wat je voor je vriend hebt gekocht en de oplossing hierboven is heel leuk: samen winkelen en iets anders uitzoeken.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren












Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 23 oktober 2014 @ 11:17:

Haten is wel heel erg sterk. Hier doen we bijna hetzelfde als Groenebroek, alleen kies ik iets uit en m'n vriend betaalt het dan. Sommige mensen zijn gewoon niet zo goed in goede cadeaus bedenken. Precies. Sinds ik ooit een printer voor mijn verjaardag gekregen heb vertel ik precies wat ik wil, waar het te koop is en hoeveel het kost. En dan doe ik oooooh en aaaaah bij het uitpakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven