Vriend maakt het uit na 3,5 jaar samen zijn.

29-08-2014 12:11 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Na 3,5 jaar heeft mijn vriend het afgelopen vrijdag uitgemaakt ik ben heel de week al aan het huilen omdat ik het zo erg vind. Dacht echt dat ik oud zou worden met hem en wil zo graag dat hij zich bedenkt.



Nu wilt hij wel contact blijven houden. Aanstaande zondag wilt hij ook naar het bos als goede vrienden om een rondje te lopen en wat te praten.



Wat moet ik nu doen contact blijven houden of toch gewoon afstand nemen zodat hij voelt wat hij mist?
Alle reacties Link kopieren
Wat was zijn reden om het uit te maken?



En om alvast antwoord op je vraag te geven: dat soort spelletjes werken helaas niet, ga je alleen maar aan onderdoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou aanstaande zondag gewoon even met hem gaan wandelen en praten. Doet jullie allebei wellicht goed.



Je laatste zin vind ik meer van wraakzucht dan verstand getuigen. "Hem laten voelen wat hij mist".



Of je ook in de toekomst contact wilt blijven houden, moet je gewoon zelf bepalen, maar nog een keer samen praten, zoals hij voorstelde, al is het alleen maar om de relatie netjes af te sluiten, kan geen kwaad.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeer zeker niet met hem gaan wandelen.



Het is UIT en nog veel te vroeg om slechts vrienden te zijn, omdat jij het niet eens bent met de breuk.



Ik zou hem vragen me lekker met rust te laten zodat ik verder kan
Alle reacties Link kopieren
Vanuit mijn oogpunt ligt het eraan welk doel je aan je acties verbind: het is logisch dat je nogmaals met hem er over wil praten, maar als je denkt dat het je niet gaat helpen, niet doen.



Afstand nemen is (voor of na het gesprek) een goede optie. Maar dan niet om hem te laten voelen wat hij mist, maar voor jou om over hem heen te komen en je eigen leven weer op te bouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel even met hem gaan wandelen. Maar probeer uit je hoofd te zetten dat dat iets gaat veranderen. Hij zal het ook vreselijk vinden na 3,5 jaar samen te zijn geweest, en wil het wellicht goed met je afsluiten.



Ik zeg dus gaan, vraag wat je wil vragen en probeer het als iets afsluitends te zien.



En: sterkte, dit is vreselijk
Alle reacties Link kopieren
Sterkte zeg!



Ik denk ook dat je niet moet hopen dat een wandeling hem van gedachten doet laten veranderen.

Maar misschien gaat hij nu voor de friends with benefits constructie. Bedenk evt vooraf wat je daarmee wil.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me aan bij Miszlady. Misschien dat jullie over een poos vrienden kunnen zijn, maar vaak is het beter om eerst volledig afstand van elkaar te nemen. Jij blijft anders hoop houden of wordt misschien wel afgedankt als hij een nieuwe vriendin heeft.



Sluit het af, al dan niet met die wandeling, huil uit en pak je leven weer op. Over een half jaar of een jaar weet je dan beter of er nog contact met je ex mogelijk is.



Heel veel sterkte gewenst!!
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel allemaal,



Hij zei dat hij nog heel erg veel om me geeft en daarom contact wilt houden alleen mist hij wat actie in mij. Misschien komt het ooit nog goed zei hij.. Hier heb ik nu dus helemaal niets aan..
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het er aan ligt waarom hij het heeft uitgemaakt.



Misschien is een gesprek nog even fijn. Maar je moet ook oppassen dat het niet een trucje is om je aan het lijntje te houden.
Alle reacties Link kopieren
Je nick is ook om te huilen eerlijk gezegd. Waarom noem je jezelf in godsnaam onzekere_vrouw? Had je niet een wat actievere nick kunnen kiezen?
Alle reacties Link kopieren
er is geen basis voor vriendschap op dit moment. Jij grijpt die 'vriendschap' met beide handen aan om hem te overtuigen dat hij je terug moet nemen. Er is dus geen gelijkwaardige relatie. Deze 'vriendschap' gaat je alleen maar kwetsen. 'Vrienden' vinden het namelijk superleuk als de andere vriend een nieuwe partner tegen komt. Wees eerlijk. Je zou door een hel gaan als hij je dat zou vertellen. En dus kan een vriendschap gewoon echt niet nu. Pak het niet aan om 'in contact te blijven' omdat je hier echt door gekwetst gaat worden uiteindelijk.



Na 3,5 jaar is de verliefdheid ook wel weg. De kans dat hij ineens weer hoteldebotel op je wordt is dus redelijk te verwaarlozen. Natuurlijk geeft hij nog veel om je. Doe ik ook om mijn ex. Zelfs na 11 jaar. Maar hem terugwillen? Nah, of beter 'hell no!'. Wel gun ik hem een wereldwijf. Dat zou ik echt heel erg leuk vinden.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Overigens weet je nu al dat je gewoon gaat wandelen a.s. weekend. Geen contact om hem te laten merken wat hij mist heeft echt nog nooit gewerkt. Hij is echt niet over een nacht ijs gegaan en loopt waarschijnlijk al heel lang met twijfels rond.



Je moet geen contact met hem willen omdat het beter is voor je eigen verwerking. Niet uit hoop dat hij je gaat missen en terug wil. Je moet ook niet WEL contact hebben om hem te overtuigen van het feit dat jullie bij elkaar horen. Ook dat zal niet zo lukken.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
quote:onzekere_vrouw schreef op 29 augustus 2014 @ 12:55: Dank je wel allemaal,Hij zei dat hij nog heel erg veel om me geeft en daarom contact wilt houden alleen mist hij wat actie in mij. Misschien komt het ooit nog goed zei hij.. Hier heb ik nu dus helemaal niets aan..



Wat een koekwaus, sorry hoor, daar heb je inderdaad helemaal niks aan. Na 3,5 jaar de relatie verbreken zonder jou een kans te geven er iets aan te kunnen veranderen. Vervolgens wil hij vrienden blijven want ja misschien, ooit, met sint juttemis kan het nog wat worden.....



Ik zou eens hard gaan nadenken wat JIJ wil!! Wil jij samen zijn met een man die je zonder pardon aan de kant zet als het hem uit komt? Wil jij samen zijn met een man die je zonder pardon aan de kant zet om een k*tsmoes? Wil jij samen zijn met een man die jou geen kans geeft maar je wel aan het lijntje houdt totdat meneer vindt dat je actie genoeg neemt? (of tot hij een ander vindt dan heb je alsnog het nakijken)



Ja hier word je wel onzeker van, recht je rug en kijk wat JIJ wil!!
Ik ben vrijgezel, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen
Voelen wat hij mist? Hij weet al 3,5 jaar wat hij heeft. Het feit dat hij het uit maakt betekent dat hij dat juist wil missen. Persoonlijk zou ik nu contact afhouden. Waarschijnlijk belanden jullie anders in bed en voel jij je nog ellendiger omdat na de "liefdevolle en passievolle" seks hij je nog steeds niet wil.



Hij wil je niet, loop niet achter een man aan die jou niet wil.
quote:onzekere_vrouw schreef op 29 augustus 2014 @ 12:55:

Dank je wel allemaal,



Hij zei dat hij nog heel erg veel om me geeft en daarom contact wilt houden alleen mist hij wat actie in mij. Misschien komt het ooit nog goed zei hij.. Hier heb ik nu dus helemaal niets aan..

Ik snap niet zo goed wat voor actie hij dan verwacht? Hij heeft het uitgemaakt, wil hij dan dat je als een drama queen jezelf aan zijn voeten neerstort?



Ik zou niet samen gaan wandelen, hij heeft kans gehad zijn zegje te doen op de dag dat hij het uitmaakte. En nu gaat hij kijken wat er bij jou te halen is in het kader van "wel de lusten, niet de lasten" (friends with benefits).
Om de situatie goed te beoordelen moet je weten wat hij precies denkt. Dat is iets anders dan wat jij (of hij) wenst dat hij denkt.



De eerste stap is een spiegel van zijn emoties (hij wou niet meer om gegronde redenen), de tweede stap een spiegel van zijn angst (maar nu ben ik alleen en ze was best aardig, boehh!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven