Vriend vindt mij onaantrekkelijk

30-07-2014 21:42 218 berichten
Hee allemaal,



Ik schrijf al een poosje mee onder een andere nick maar ik heb even een andere nick aangemaakt i.v.m. herkenbaarheid!



Afgelopen weekend heeft mijn vriend mij verteld dat hij mij helemaal niet heel erg aantrekkelijk vond/vindt en heeft getwijfeld om een relatie aan te gaan vanwege mijn uiterlijk. Ik weet al mijn hele leven dat ik niet moeders mooiste ben, maar mijn vriend heeft mij altijd het gevoel gegeven dat ik de mooiste vrouw voor hem ben. Net zoals mijn ouders mij altijd het gevoel geven dat ik het mooiste kind ben.. En misschien ben ik dat ook wel voor mijn ouders



Ik heb best een lange poos moeite gehad met mijn uiterlijk, vooral toen ik een puber was. Daarvoor was ik er nooit mee bezig, maar rond mijn 13e kregen al mijn vriendinnen aandacht van jongens en kreeg ik niks. Toen kreeg ik eens een vriendje en moest ik achteraf horen dat hij mij lelijk vond, maar mij wel ontzettend aardig en grappig vond. Dus rond die leeftijd boven ik objectief naar mijzelf te kijken en zag ik dat ik geen standaard mooi meisje ben.



Ik ben geen standaard mooi meisje, maar ik doe wel genoeg aan mijn uiterlijk om goed voor de dag te komen. Dat vind ik belangrijk. Ik ben door de jaren heen toch wel tevreden met mijzelf geworden en ik accepteer het dat ik nou eenmaal niet mooi ben, maar dat ik wel een leuk mens ben. Ik heb een leuk sociaal leven, liefste familie en vrienden, ik ben sociaal en ik ben tevreden.



Toen ik een puber was, ben ik wel eens out of the blue lelijk genoemd door leeftijdsgenoten. Toen raakte het me heel erg, kon ik heel lang verdrietig zijn en mijzelf verstoppen vanwege mijn uiterlijk. Nu noemt niemand mij nog lelijk en ben ik tevreden met hoe ik eruit zie en wie ik ben, maar toen mijn vriend afgelopen weekend zei dat hij mij niet aantrekkelijk vond, maar toch wel heeeeel erg leuk.. vond ik het toch behoorlijk naar om te horen. Ik voel hetzelfde als vroeger..



Eerlijk gezegd best heel erg klote.



Ook al weet ik best dat ik echt niet mooi ben, ik dacht toch echt dat hij mij wel mooi vond. Ik heb in tijden niet meer gevoeld hoe het voelt om gekwetst te worden, maar nu heb ik dat nare gevoel de hele tijd. Nu ik dit typ kan ik wel weer janken en ik weet niet zo goed waarom.. Maar ik vind het vervelend en naar. En echt heel beledigend, terwijl ik het dus wel weet allemaal.



Het kwetst me dus gewoon heel erg.. Misschien een zeikverhaal.. Hopelijk herkent iemand zich hierin. Of heb ik gewoon ff leuke woorden nodig.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk voel je je rot.

Door hem wil je de mooiste gevonden worden.
Alleen de eerste alinea gelezen:

Als je vriend je niet aantrekkelijk vind, is dat een dealbreaker. Hij had het niet hoeven zeggen, hij hoeft je niet op die manier te kwetsen. Als mijn man mij nu zou vertellen mij onaantrekkelijk te vinden, dan vraag ik een scheiding aan.
Hoe lang zijn jullie al samen?
Waarom heeft jouw vriend zoiets kwetsends gezegd? Zo'n opmerking is toch helemaal niet nodig.
--
Heb je verteld aan je vriend wat het teweegbrengt? Hij had het niet moeten zeggen. Wat heeft het voor meerwaarde, voor hem?
Alle reacties Link kopieren
Mooi is een relatief begrip.



Een naar karakter weer niet.



Dát zou ik zeggen tegen je "vriend".
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend rot. En kwetsend inderdaad. Waarom zou hij zoiets willen zeggen?? Ik weet ook dat er mooiere vrouwen op de wereld zijn, maar mijn vriend heeft nog nooit gezegd dat hij mij niet zo mooi vind.
Misschien bedoelde hij niet dat hij je niet aantrekkelijk vindt maar dat je qua uiterlijk niet het type bent waar hij normaal op valt...Anders zou hij toch niet bij je zijn en jou dat gevoel geven dat je mooi bent zoals je zei?
Alle reacties Link kopieren
Vindt hij je niet mooi maar wel aantrekkelijk, of echt beide niet?



Wat enorm stom om zoiets te zeggen, zeg.

Hoe verneuk je je relatie? Jouw vent zou cum laude slagen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Helaas herkenbaar. Mijn ex zei het ook. Het was heel kwetsend, regelmatig in therapie naar voren gekomen en na de scheiding het enige probleem dat ik ervan over heb gehouden.

Inmiddels ben ik nu aan het terugkijken en zie ik dat hij dit ook zei wegens eigen problematiek. Want waarom moet je dit zo tegen je partner zeggen?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat een kutopmerking zeg.



Waar kwam dat vandaan? Of vond hij het ineens nodig om je dat te zeggen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Virginia_38 schreef op 30 juli 2014 @ 21:49:

Misschien bedoelde hij niet dat hij je niet aantrekkelijk vindt maar dat je qua uiterlijk niet het type bent waar hij normaal op valt...Anders zou hij toch niet bij je zijn en jou dat gevoel geven dat je mooi bent zoals je zei?

+1



Maar ik kan goed begrijpen dat je je rot voelt dus bij deze
Alle reacties Link kopieren
Ik snap ook bij god niet waarom hij het nodig heeft gevonden om jou dit te vertellen, maar waarschijnlijk is hij enorm trots op zichzelf omdat hij zo eerlijk is.



Voor mij zou het ook klaar zijn, hij zou die zogenaamde eerlijkheid mogen steken waar de zon niet schijnt. Ik zou me nooit meer op mijn gemak voelen bij hem.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Grut daar zou ik ook niet blij van worden.

Weet hij wat zijn woorden met je doen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Naja,

Wil die van je af maar durft hij het zelf niet uit te maken?

Dat idee krijg ik...



Ik zou hem dat vragen.

Gewoon iets enorm naars doen zodat die ander geen keus heeft dan het uitmaken....hoef je het zelf niet te doen.



Wat een klootzak.
Nah ja zeg, waarom heeft 'ie dat in godsnaam tegen je gezegd? Heb je het gevraagd en aangedrongen of verteld hij zoiets out of the blue?
Alle reacties Link kopieren
Hoe haalt hij het in zijn hoofd om dat te zeggen?
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 30 juli 2014 @ 21:47:

Mooi is een relatief begrip.



Een naar karakter weer niet.



Dát zou ik zeggen tegen je "vriend".+1000
Alle reacties Link kopieren
Hoe kwam het eigenlijk dat hij je dit vertelde? Zomaar out of the blue?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Wat een botte lul. Dat zeg je toch niet tegen je vriendin. Ik heb ook wel eens zo'n vriend gehad:

Die kneep doodleuk in mijn vetrolletje en zei ''Nou daar mag wel wat van af he, maar voor de rest vind ik je wel leuk'' Op dat moment wilde ik hem echt vastpakken bij zijn borstkas en zeggen ''Zo dat kippenborstje, daar mag je wel even aan gaan werken he. Maar verder ben je wel leuk hoor''



Vind het echt een dealbreaker als je vriend aangeeft je niet aantrekkelijk te vinden. Waarom zou je zo iets zeggen, het is alleen maar kwetsend. Je meisje wil toch horen dat ze de liefste, leukste en de aller knapste is. Leugentje om bestwil noemen we dat.
Alle reacties Link kopieren
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb je nu wel het gevoel dat als zelfs hij je niet echt aantrekkelijk vindt, niemand dat wel zal vinden, maar je weet dat dat onzin is, hè? Er kunnen zat mannen rondlopen die zich wel oprecht tot je aangetrokken voelen, alleen word je nu bezet gehouden door iemand die dat blijkbaar niet heeft.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven