Vrienden van vriend over de vloer

17-09-2014 14:20 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,



Graag jullie mening over het volgende. Vriend en ik wonen ongeveer een jaar samen- over het algemeen lachen, gieren, brullen. Toch een puntje waarover we het niet helemaal eens schijnen te worden: het langskomen van zijn vrienden.



Mijn vriend voetbalt 2 keer in de week met deze vrienden. Daarnaast vinden ze het gezellig om elke week nog 2 keer voetbal samen te kijken. Niets mis mee, ware het niet dat dit bijna altijd bij ons is. Ze koken uitgebreid, biertjes worden opgetrokken en de woonkamer verandert in een 'mancave', met gejoel en al.



Ik werk 40+ uur per week, ben een gezelligheidsdier, maar heb ook zo mijn rust nodig. Nu heeft mijn vriend zijn vrienden vanavond voor de zoveelste keer uitgenodigd om bij ons te eten en voetbal te kijken, nadat dit vorige week ook al weer 2 keer is gebeurd. Het is niet dat ze elkaar dus niet vaak zien, maar toch heeft vriend zoiets van: het is ook mijn huis, ik moet uit kunnen nodigen wie ik wil. Toen ik hem net uit probeerde te leggen dat ik er niet (zo vaak) op zit te wachten, werd hij pissig.



Ben ik zo onredelijk of is het helemaal niet raar? Hoe vaak komen de vrienden van jullie man/vriend over de vloer?
Ik vind je niet onredelijk. Volgens mij is het huis van jullie sámen, toch? Kom jij er nog wel aan toe jouw vrienden bij je thuis uit te nodigen als je daar behoefte aan hebt?



Waarom komen ze bij jullie voetbal kijken en kan dat niet eens bij een ander? Is dat een oud patroon?
Alle reacties Link kopieren
Hij mag wel iets meer rekening met jouw wensen houden, al is het inderdaad net zo goed zijn huis.



Heb jij ook regelmatig meidenavonden, of heb je daar geen behoefte aan?
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Zijn jullie samen gaan wonen in zijn huis en was dit voorheen ook al zo? Hebben jullie het hierover gehad voor jullie gingen samenwonen?
My mind wanders in the shadows, I can not hear a sound, a zombie screams and a werewolf howls, my world is going down..
Alle reacties Link kopieren
Hij woonde hiervoor samen met vrienden, ik denk dat het er daarom nogal in zit dat iedereen maar 24/7 over de vloer kan komen. Ik heb ook wel eens meidenavonden of vriendinnen te eten, al probeer ik dat wel zoveel mogelijk te doen als hij voetbalt (hij is dan vrij laat terug van de club), en spreek ik voornamelijk met vriendinnen af buiten de deur.



Hij zal het ook niet erg vinden als er vriendinnen van mij bij ons thuis zijn, ik merk gewoon dat ik mij verplicht voel te verkassen naar de slaapkamer omdat hij een paar keer per week de woonkamer 'confisqueert'. Lekker even bankhangen of doen wat ik wil zit er voor mij dan niet bij.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 2 keer per week vrienden over de vloer geen probleem, maar dan is het meestal ook leuk voor mij, gewoon normale gesprekken enzo. Nu word je eigenlijk gewoon 2x per week uit je eigen huis gejaagd.



Mijn vriend doet maximaal 1x per maand een mancave-avond. Hebben we niet afgesproken, gaat vanzelf zo. Ik probeer dan altijd weg te zijn, maar anders ga ik na het eten een film kijken in de slaapkamer. Hij vlucht ook altijd weg als ik een hele club vriendinnen over de vloer heb. Dat gebeurt nog minder.



Waarom kan het niet bij die vrienden? Mogen die niet van hun vriendin?



Misschien een keer 10 vriendinnen uitnodigen zodat hij merkt dat je dan niet echt lekker op je eigen bank zit.
Hij kan wel pissig worden maar jij woont er ook dus je hebt net zoveel in te brengen maakt niet uit wie daar het eerst woonde.



Iets harder met je vuist op tafel slaan en het niet opgeven omdat hij pissig reageert en anders gewoon aan zijn vrienden vragen of de mencave het erg vindt om hun tenten 1 x per week ergens anders op te slaan.
Dat je vriend pissig werd, vind ik vreemd. Ik kan me goed voorstellen dat als je studeert en in een studentenhuis woont, iedereen over de vloer komt. Maar hij woont nu met jou samen, heeft dus met jou rekening te houden. En als jij fulltime werkt, kan ik me voorstellen dat jij ook wel eens een bankhangavondje wil.



Voetbal speelt trouwens wel een erg grote rol in zijn leven valt me op. Wekelijks is hij vier avonden bezig met voetbal. Hebben jullie nog wel tijd om samen leuke dingen te doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voorstellen te gaan rouleren. Steeds bij een andere vriend thuis. Dan is het maar 1 keer per maand ofzo bij jou thuis te doen.



Overigens zou ik 4 hele avonden per week aan een hobby besteden wel erg veel vinden... Kan je net zo goed gaan latten en elkaar alleen in het weekend zien...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het komt omdat wij het fijnste huis en de grootste televisie hebben (met tig sportzenders). Wat mij betreft zou hij inderdaad überhaupt wat minder met voetbal bezig kunnen zijn, de hele zaterdag, en 3 avonden in de week is inderdaad relatief veel. We zijn nu aan het kijken hoe we meer tijd samen kunnen spenderen.



Wat ik wel grappig vind om te lezen is dat voor veel van jullie 2 x in de week mensen over de vloer helemaal geen probleem is.. Worden jullie daar niet onrustig van?!
Ikzelf heb gelukkig nooit tweemaal per week een mancave-avond in eigen huis!
Alle reacties Link kopieren
quote:Jacey schreef op 17 september 2014 @ 14:49:

Ik denk dat het komt omdat wij het fijnste huis en de grootste televisie hebben (met tig sportzenders). Wat mij betreft zou hij inderdaad überhaupt wat minder met voetbal bezig kunnen zijn, de hele zaterdag, en 3 avonden in de week is inderdaad relatief veel. We zijn nu aan het kijken hoe we meer tijd samen kunnen spenderen.



Wat ik wel grappig vind om te lezen is dat voor veel van jullie 2 x in de week mensen over de vloer helemaal geen probleem is.. Worden jullie daar niet onrustig van?!



Als het gewoon mensen (vrienden) zijn die even koffie komen drinken en gezellig bijkletsen, geen enkel probleem.



Als het een troep mensen is waar ik niks mee heb, die de hele woonkamer in beslag nemen, gaan staan koken, gaan zitten drinken, en naar iets gaan zitten kijken op TV waar ik niks aan vind, zodat ik zelf mijn heil elders moet zoeken, dan vind ik 1 keer per maand al te veel.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
moet er niet aan denken.

wij spreken veel af maar vnl buiten de deur of op de dag dat we vrij zijn overdag(de ander werkt dan) soms in het weekend als het voor beide leuk is. maar denk max 1 keer per week mensen over de vloer.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er geen probleem mee hebben zolang ze zelf maar af en toe dingen meenemen qua eten plus dat ze gewoon ook dingen opruimen na hun avondje.

Anders probeer je met je vriend af te spreken dat het de ene week wel 2 keer kan en de andere week niet of maar 1 keer?

Aangezien hij eerst alleen met vrienden woonde was hij er aan gewend dus snap dat het voor hem ook wel wennen is.

Geen sportbar in de buurt ofzo?



Zijn voorliefde voor voetbal wist je natuurlijk al voordat je samenwoonde dus om nu te vragen minder met voetbal bezig te zijn zou ik sowieso raar vinden. Iedereen zijn hobby toch
Logisch dat je dit niet 2 keer per week trekt. Het is net zo goed jou huis, waar jij thuis moet kunnen komen en tot rust komt. Als dit 2x per week niet kan vind ik dat belachelijk veel.



Ik kan me wel voorstellen dat hij er pissig om wordt, zeker als dit al langer de gewoonte is. Kwestie van doorzetten (en/of 2x per week meidenavond organiseren )
Alle reacties Link kopieren
aan de andere kant, een week heeft 7 avonden. Hij zou er dus 3a4 naar zijn zin mogen invullen en jij 3a4 naar jouw zin. En zijn vrienden komen hooguit 1x per week, valt dus erg mee

Mijn man heeft leuke vrienden, ik zou of voetbal meekijken (bleeh) of aan de eettafel gaan zitten met de ipad en lekker forummen of boven boek gaan lezen
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat hij het zou trekken als jij 2 maal per week jullie huis beschikbaar stelt om er een gigantisch kippenhok van te maken.

Inclusief al je vriendinnen, chick-flicks, melodramatisch gezang en vloeiende wijn.



Onder 1 dak heb je rekening met elkaar te houden. En als hij al pissig wordt voordat jij überhaupt uitleg hebt kunnen geven.. Hoe wil je dan samen tot een compromis komen?
Wij zijn bevriend geraakt met elkaars vrienden en wat niet beviel schuimde vanzelf af gaandeweg de relatie, eigenlijk. Dus ik heb wel minstens 3 keer per week mensen op de vloer, vaak wel vaker (vaak maar 1/2, maar soms ook 6) en ik vind dat prima. Als ik het zat ben zeg ik dat gewoon, dat begrijpen mensen ook omdat wij het inloophuis hebben.



Als ik geen zin heb om mij erin te mengen kan ik trouwens altijd lekker in bed tv kijken als ik dat wil, dus dat is voor mij prima.



Eerlijk, ik vind dus 2 avonden niet echt veel. Ik kan me jouw situatie alleen niet echt goed voor de geest halen, omdat wij onze vrienden delen.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij zou het enorm uitmaken of ik mij op een bovenverdieping met eigen toilet en badkamer zou kunnen terug trekken zodat ik gewoon in mijn ondergoed kan rondlopen en mijn eigen dingen kan doen. Dan zou ik ook willen zorgen dat er een comfortabele stoel en tv aanwezig zijn daar. Ik ben erg op mijn privacy gesteld en heb daarnaast een baan waarin ik de hele dag alleen maar met klagende en/of boze mensen te maken heb. Ik wil 's avond gewoon niet nog sociaal hoeven doen.

Zou de optie tot terug trekken er niet zijn, dan zou ik iet gaan samenwonen met iemand die regelmatig thuis met vrienden wil afspreken.

Mijn vriend kent mij trouwens op dat gebied ook wel echt heel erg goed en zou zelf al weten dat het voor mij zo echt niet werkt.
Alle reacties Link kopieren
Waarom kan het niet om en om? Of houden zijn vrienden wel allemaal rekening met hun vriendin en vinden ze het wel makkelijk dat jouw vriend dat niet doet? Af en toe zou geen probleem moeten zijn maar altijd bij jullie vind ik wel raar.

Misschien eens aan de kaak stellen waar zijn vrienden bij zijn en dan gewoon aan de hele groep vragen of het niet ook eens bij een ander kan? Wel jammer trouwens dat je vriend niet wilt snappen dat het zo voor jou blijkbaar geen fijn thuis is op die avonden.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Alle reacties Link kopieren
quote:waterplant schreef op 17 september 2014 @ 14:38:

Hij kan wel pissig worden maar jij woont er ook dus je hebt net zoveel in te brengen maakt niet uit wie daar het eerst woonde.



Iets harder met je vuist op tafel slaan en het niet opgeven omdat hij pissig reageert en anders gewoon aan zijn vrienden vragen of de mencave het erg vindt om hun tenten 1 x per week ergens anders op te slaan.Helemaal mee eens. Omdat hij pissig wordt, wil dat nog niet zeggen dat hij gelijk heeft, toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel een beetje.



Wij hebben de zolder geheel ingericht als "mancave". Vriend gamet veel en programmeert vaak. Ik heb een grote koelkast op zolder gezet dat volstaat met bier en fris, zodat ze ook niet iedere keer naar beneden hoeven te komen.



Daarnaast is mijn vriend getraumatiseerd door het Hollands gebruik "je moet naar huis, het is half 6 we gaan eten". Dus iedereen moet altijd mee eten. Nou ben ik de moeilijkste niet. Waar er 2 eten kunnen er ook 3 of 4 eten en het is belangrijk voor vriend dus soit.



En ik heb de benedenverdieping tot mijn beschikking. Werkt prima voor ons.
Meid, knap dat je het nog zo lang hebt volgehouden, ik zou namelijk knettertjegek zijn geworden! Een huis is, voor mij althans, een rustige plek waar ik mij terug kan trekken. Nu hoeft het niet 7 dagen in de week een stille zen-plek te zijn, maar graag zo weinig mogelijk bezoek. Man is van hetzelfde kaliber, dus dat scheelt wel.



Afijn, jouw probleem. Jullie wonen nu samen en mag je best van je vriend eisen dat het beperkt wordt tot één keer per week. Verkast hij de andere dag maar naar zijn vrienden. Je hebt, zeker als je + 40 uur werkt, je rust gewoon nodig. En een goede partner helpt je daar in te voorzien.



Andere optie: heb je een plek in huis waar je je terug kan trekken? Bijvoorbeeld een kamer helemaal voor jezelf maken. Zat mannen met een game - kamer of eigen kantoor, dus als je de ruimte hebt: waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 17 september 2014 @ 15:34:

Ik herken het wel een beetje.



Wij hebben de zolder geheel ingericht als "mancave". Vriend gamet veel en programmeert vaak. Ik heb een grote koelkast op zolder gezet dat volstaat met bier en fris, zodat ze ook niet iedere keer naar beneden hoeven te komen.



Daarnaast is mijn vriend getraumatiseerd door het Hollands gebruik "je moet naar huis, het is half 6 we gaan eten". Dus iedereen moet altijd mee eten. Nou ben ik de moeilijkste niet. Waar er 2 eten kunnen er ook 3 of 4 eten en het is belangrijk voor vriend dus soit.



En ik heb de benedenverdieping tot mijn beschikking. Werkt prima voor ons.Dit dus. Dan kan je zelf gewoon je normale gang gaan en dan trekt de vriendenclub zich maar met TV en bier terug in de (omgebouwde) garage, berging of zolder.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
ik begrijp je heel goed. en 2 x in de week vind ik te vaak. jullie wonen samen, dus dat betekent dat beide hun wensen moeten uitten. ook al zou het zijn huis zijn, dan nog heb jij het recht om je mening te uitten, laat staan mening, dat je het niet accepteert.



maken die vrienden niet een beetje gebruik van hem om maar steeds bij jullie te komen. normale vrienden zouden zeggen nee we zijn te vaak bij jou geweest nu gaan we bij iemand anders. lijkt mij... en hij moet ook een beetje aan jou denken dat je ook voor je rust komt thuis en dat je niet steeds een smerige boel wil hebben thuis..

ik denk dat je hier over echt moet praten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven