Vrienden zijn met exvriendin

22-10-2014 17:08 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste iedereen,



Sinds een week geleden heeft mijn vriendin het uitgemaakt en ik heb het er zelf heel erg lastig mee. Het was voor haar een opluchting (zei ze) dus ik neem aan dat ze er al veel langer mee heeft gelopen. Ik heb zelf nu constant de neiging om een gesprek te openen en haar fb op te zoeken. Ik weet dat ik dat niet moet doen als ik wil dat het verdriet zsm weer weggaat maar ik kan me gewoon geen leven zonder haar voorstellen. Ze heeft ook aangegeven dat ik altijd met haar kan praten en dat ze er nog steeds voor me is maar houd ik dan niet valse hoop wanneer ik dat ook doe?



Toen ze het uitmaakte zei ze dat ik haar beste vriend ben en dat ze heel veel om me geeft. We hebben een flinke ruzie gehad in juli en ze zegt dat ze me daardoor anders is gaan zien. Hoe graag ze ook nog als stel verder wilt, het is gewoon op, gaf ze aan. Toen we voor het laatst afscheid namen zei ze zelfs nog dat ze van me hield.



Nu wil zij nog graag vrienden blijven maar moet ik dit wel doen? En lijkt het jullie slim om contact met haar op te nemen of is het beter als ik haar gewoon compleet even blokkeer. Zij heeft het uitgemaakt dus als zij van gedachte verandert dan zal ze contact met mij opnemen maar stel nou dat zij hier exact zo over denkt.
Alle reacties Link kopieren
Nee, blokkeren en geen contact. Dat komt wel weer. Of niet.



Nu staat het je verwerkingsproces in de weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vrienden met mijn ex maar wij zijn dan ook als broer en zus uiteen gegaan. Er was al heel lang geen sprake meer van intimiteit. En ook dan zien we elkaar maar heel weinig, de eerste keer was pas na een jaar. We spreken elkaar voornamelijk via Facebook.



Met mijn andere exen heb ik nul contact, vaak ging daar een ruzie aan vooraf ook.
Het kan wel, maar ik zou er nog even mee wachten tot jij haar uit je systeem hebt.

Ik ben ook gewoon bevriend met een paar exen, niks mis mee, kan ook prima met hun nieuwe partners door 1 deur en andersom is dat net zo...

zolang er geen oude gevoelens meer in de weg zitten.

Neem eerst rustig de tijd om hier overheen te komen, daarna kun je altijd nog kijken of jullie weer leuk met elkaar kunnen omgaan.
Alleen vrienden zijn met je ex.. ik moet toegeven dat ik het zelf ook wel eens met alle macht geprobeerd heb om maar een kansje te hebben dat het weer goed kwam, magischerwijze.

Maar dat werkt dus niet. Dat voelen mensen aan, vinden dat onprettig en distantiëren zich van je, wat jou een rotgevoel geeft. Dat moet je jezelf niet aan doen want dat verdien je helemaal niet.

Wat Nemesis. zegt, het staat je verwerkingsproces in de weg. Er komt wel weer een moment waarop het tijd is voor koffie...of niet.

Je zegt het zelf al, ZIJ heeft het uitgemaakt. Als ze zich bedenkt dan merk je het echt wel. Sterkte in elk geval!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat nooit, vrienden blijven met je ex. Waarom zou je dat willen? En zeker als het pas zo kort geleden uitgegaan is en jij er kapot van bent. Zorg eerst maar dat je er overheen komt.
Alle reacties Link kopieren
kan zeker wel, maar niet nu nog.

Ik heb het ook geprobeerd ooit, maar je blijft toch hoop houden, en wordt er eigenlijk alleen maar gefrustreerd door.



Neem eerst even afstand, verwerk de breuk en dan kan je altijd nog kijken of het lukt om vriendschappelijk contact te hebben.
Beetje gek, maar wel lekker!
Alle reacties Link kopieren
Wat de rest zegt: misschien later, maar nu nog niet. Veel sterkte gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Zou wel graag vrienden blijven omdat ik liever iets van dr in mijn leven heb dan helemaal niks minnimouse. Zal altijd van haar blijven houden en andersom waarschijnlijk ook.



Bedankt voor de reacties! Mijn plan was om aankomende vrijdag (precies een week later) weer contact op te nemen, maar daar zie ik nu toch wel van af.
Alle reacties Link kopieren
Je doet er inderdaad goed aan om dat contact niet op te nemen. Vriendschap is een waardeloze toegift in dit soort gevallen, gaat je alleen maar extra pijn opleveren.
Alle reacties Link kopieren
quote:nesclo schreef op 22 oktober 2014 @ 19:10:

Zou wel graag vrienden blijven omdat ik liever iets van dr in mijn leven heb dan helemaal niks minnimouse. Zal altijd van haar blijven houden en andersom waarschijnlijk ook.



Bedankt voor de reacties! Mijn plan was om aankomende vrijdag (precies een week later) weer contact op te nemen, maar daar zie ik nu toch wel van af.Lieve jongen, dat heet liefdesverdriet. In 9 van de 10 gevallen heb je elkaar, wanneer alles een beetje bedaard is, niks meer te zeggen. That's life. Echt vrienden blijven gebeurt bijna niet. Het wordt wel vaak gezegd, waarom weet ik ook niet maar in de praktijk komt er vaak niks van terecht. En dat houden van gaat ook wel voorbij.
Ze zegt vrienden met je te willen blijven om haar geweten te sussen en zonder al te veel drama bij je weg kan.

Zolang jij daarin mee gaat , hoeft zij zich niet schuldig te voelen, maar jij zult langzaamaan er kapot aan gaan.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij persoonlijk zou dat niets zijn. Het is aan of het is uit.

Prima dat jullie toch als vrienden uit elkaar zijn gegaan. Maar om dan toch een soort van 'vriendjes' met elkaar te blijven zou voor mij niet werken.



Je blijft elkaar toch herinneren en zien of spreken. Zou ongemakkelijk zijn. Je denkt toch weer steeds terug aan die tijd samen. En dan krijg je toch zoiets wat Kerol ook al zei: Het gaat alleen maar extra pijn opleveren.



Dus nee, voor mij zou dat niets zijn. Zou ook (denk ik) een nieuwe relatie in de weg kunnen staan.

Maar zo denk ik er over. Er zullen best wel mensen zijn waar het wel goed kan gaan.



Alle reacties Link kopieren
ROB!...no plaatje!

Wat hadden we nou afgesproken?
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 23 oktober 2014 @ 09:04:

ROB!...no plaatje!

Wat hadden we nou afgesproken?



Ik weet nergens van elle5460.......







Alle reacties Link kopieren
Ik heb met een ex een vriendschap, met de rest had ik daar geen behoefte aan. Onze relatie duurde 9 jaar en was al jaren 'platonsich' de vriendschp duurt nu 10 jaar. Maar we hebben na de breuk echt dik een half jaar geen contact gehad. Pas daarna hebben we een vriendschap opgepakt. Eerst moest de pijn van de mislukte relatie weg.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Tuurlijk kun je vrienden zijn met je ex, maar je moet de eerste tijd wel elkaar niet zien en daarna nog een basis voor vriendschap hebben.



Als het te vers is wordt het meestal dat jij je pijn doet omdat je niet verder gaat met je leven. Meestal komt het niet meer goed en soms wordt je een awkward scharrel. Maar je komt er niet overheen.
Alle reacties Link kopieren
Een vuistregel voor mij is dat ik van een platonische vriendschap kan spreken wanneer ik oprecht blij zou zijn wanneer ex ons hoofdstuk heeft afgesloten en zijn leven oppakt. Daar hoort dus ook daten bij. Of een nieuw liefje.



Wanneer je al stekende onderbuikgevoelens krijgt bij dat idee, zit het er echt niet in voor nu.
Alle reacties Link kopieren
Als je eroverheen wilt komen, moet je afstand houden, ze maakt het niet voor niks uit, waarschijnlijk wil ze je niet meer terug, wat voor jou vervelend zou worden is als je het toch aan het proberen bent en zij heeft die wel of niet door, dat wordt alleen maar pijnlijk, gun jezelf wat rust en vrijheid, je lijkt me een goede man
Alle reacties Link kopieren
Ja ik zou ook geen vrienden willen zijn als ik nog verliefd op haar ben of wanneer zij het zou doen uit medelijden of iets maar dat is niet het geval hier. Ga mezelf sowieso een maand of meer gunnen om mijn eigen leven weer op te pakken. Steeds meer Ups dus weet gewoon dat dit ook goed komt.



Maar ik blijf gewoon die drang hebben. Ik wil geen redenen weten, haar smeken of stalken of zeggen dat alles nu goed gaat komen of wat dan ook. Begin steeds meer in te zien dat het inderdaad niet goed was. Had gewoon een roze bril op. Maar ik wil gewoon weten hoe het met haar gaat... Is toch gewoon heel gek dat je van iedere dag contact naar nul komma nul gaat. Nu moet ik net doen alsof ze niet meer bestaat ofzo, vind het nergens op slaan. Wil gewoon weten hoe het met haar gaat, haar vertellen dat ik er ook altijd voor haar ben wat haar problemen ook zijn.



Het is een beetje, wat denk ik dat goed is (compleet negeren) voor mezelf en wat mijn gevoel zegt. Maar ik zal jullie advies opvolgen en maar gewoon mijn telefoon links laten liggen.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik het uitmaakte met mijn ex (na 7 jaar) wilden we ook vrienden blijven, we zagen elkaar nog regelmatig, af en toe nog sex, had ik niet moeten doen, ik heb er van geleerd, ik maakte het uit, maar hij was nog gek op me. Ik wist dat het niet meer werkte, maar hij had nog hoop, ook al zei hij dat het goed was zo, ik heb hem veel te lang bezig gehouden, nu 2 jaar later spreken we elkaar sporadisch, het is goed zo, ik gun hem de wereld en blijf altijd van hem houden, hij heeft z'n leven weer op kunnen pakken, gelukkig
Alle reacties Link kopieren
We hebben dit uiteindelijk bereikt door een paar maanden geen contact te hebben, geen fb, geen app, niks

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven