Vriendinnen complimenteren elkaar, maar mij nooit...

01-09-2013 15:30 151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik weet niet goed op welke pijler dit te zetten (beauty/psyche/relaties), maar deze lijkt me wel kunnen.



Ik kom met vrouwen/vriendinnen regelmatig in een bepaalde dynamiek. Ze geven elkaar gul complimenten over kleren, kapsel, lichaam enz..., maar zeggen niks tegen mij. En vaak hebben ze mij dan wel eerst van kop tot teen (en weer terug) bekeken, zelfs gescand soms.



Dit gebeurde bvb een paar keer toen ik me samen met twee vriendinnen klaar maakte voor een bruiloft, en een keer vlak voor een avondje uit op vakantie. Telkens werd ik hier enorm onzeker van. Dacht dat ik er niet uitzag of zo, de bal compleet had mis geslagen. (Terwijl ze wel elkaar de hele tijd zaten te bevestigen: oho, leuke sjaal zo bij die jurk, wat heb jij toch fantastisch haar, enzovoort).



Bij twee vriendinnen heb ik in zo'n geval wel eens (onzeker) gezegd: "Vinden jullie mijn jurk wel oké?" En één beet me zo'n beetje bozig toe: "Ik vind het een prachtige jurk.", en draaide zich weer om. Alsof het haar veel pijn deed dat te moeten toegeven. Bij dat duo denk ik dan aan jaloezie.

Maar ik heb het ook bij andere vriendinnen gehad, die helemaal niet zo jaloers van aard zijn. Ook zij waren vlak voor het uitgaan de hele tijd bezig van: "oh, wat een mooie oorbellen heb je, staat zo mooi bij je getinte huid enz..." En tegen mij zeiden ze niks. Waardoor ik me helemaal het lelijke eendje voelde, de mindere. Tot we dan op het feest aankwamen en ik raar genoeg veel meer aandacht van mannen kreeg dan zij. Dat had ik dan weer niet verwacht, en dat voelde wel goed natuurlijk.



Herkent iemand dit?



Ik denk soms: ik ben 'gewoon' een type dat niet aantrekkelijk gevonden wordt door vrouwen, maar eerder door mannen of zo...



Afijn, klein probleempje natuurlijk in vergelijking met de zwaardere dingen die je hier soms leest. Maar het overkwam me laatst weer, dus was benieuwd of nog meiden dit herkennen...
Alle reacties Link kopieren
Als 't goede vriendinnen zijn misschien eens bespreekbaar maken?
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
Hmm.. Het lijkt wel op jaloezie inderdaad. Je schept verder niet vaak op ofzo?
My life ain't shit without me!
Alle reacties Link kopieren
Als vriendinnen het met een nét iets te hoog stemmetje zouden zeggen,zou ik ze niet geloven.

Meestal is het juist zo dat als er niks gezegd wordt, je er goed uitziet toch?(soort jaloezie ofzo)
Misschien vinden ze je niet leuk
Alle reacties Link kopieren
Ha ha, nee, ik ben allesbehalve een opschepper. Eerder beetje onzeker iemand...
misschien vinden ze dat je altijd vist naar complimenten
misschien vinden ze je er niet uitzien
misschien hebben ze met z'n alles afgesproken om niks over jou te zeggen
je weet het niet
Alle reacties Link kopieren
@meds, als ze haar er niet uit vinden zien of vinden ze dat ze vist naar complimenten......dan zijn het niet echte vriendinnen: die zouden dat hopelijk zeggen.
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
quote:elizabeth2 schreef op 01 september 2013 @ 15:40:

Ha ha, nee, ik ben allesbehalve een opschepper. Eerder beetje onzeker iemand...Werk daar dan aan, zodat je niet meer van complimenten afhankelijk bent.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je meer ziet dan dat er is. Misschien zien ze het ook echt niet. Jij bent nu erg hierop aan het letten, bent bang dat ze dit bewust doen. Misschien hebben hun het niet eens door en bedoelen ze het niet verkeerd.



Bedoelen ze het wel verkeerd; lekker laten gaan...weer typisch van de gelazer... Gaat helemaal nergens over. Neus ophalen en niks van aantrekken
Alle reacties Link kopieren
Als vriendinnen zo tegen mij beginnen te zagen vraag ik of ze iets verkeerds gegeten hebben.

Ik hou totaal niet van dat getut en zou er opstandig en tegendraads van worden.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Draag je veel blote kleding met zulke gelegenheden? Want ik heb een vriendin die zich vaak best wel bloot kleed met stappen (korte jurkjes bijv.). Die zal ik minder snel een compliment geven als een vriendin die er wat stijlvoller uitziet.



Mannen daarentegen vinden korte jurkjes natuurlijk geweldig... Dus zij heeft over aandacht met stappen niet te klagen.
Alle reacties Link kopieren
Je zegt zelf dat jij op het feest de meeste aandacht van mannen kreeg.



Wat ik denk, als ik je op en je verdere reacties lees?

Jij bent de mooiste van je vriendinnengroep voor mannen.

Voor je vriendinnen voelt dat bedreigend op de één of andere manier. En daarom maken ze jou geen complimenten want dat herrinnert ze er alleen maar dat jij de mooiste gevonden wordt.



Sneu? Ja. Maar vrouwen hebben net als mannen, altijd competitie van anderen van hun geslacht. Of denken dat ze dat hebben en het niet kunnen winnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:elizabeth2 schreef op 01 september 2013 @ 15:40:

Ha ha, nee, ik ben allesbehalve een opschepper. Eerder beetje onzeker iemand...Geef JIJ weleens complimenten?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Val je op vrouwen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:mabelle schreef op 01 september 2013 @ 15:43:

Ik denk dat je meer ziet dan dat er is. Misschien zien ze het ook echt niet. Jij bent nu erg hierop aan het letten, bent bang dat ze dit bewust doen. Misschien hebben hun het niet eens door en bedoelen ze het niet verkeerd.



Bedoelen ze het wel verkeerd; lekker laten gaan...weer typisch van de gelazer... Gaat helemaal nergens over. Neus ophalen en niks van aantrekken



Het kan dat ze meer ziet dan dat er is.

Maar mijn ervaring is dat die onderhuidse gevoelens ten opzichte van en met andere vriendinnen meestal juist zijn.

Zelf voel je heel goed aan of het echt zo is of niet.



Ik weet dat het je vriendinnen zijn.

Maar als dit je parten blijft spelen, zou ik me af vragen of ik dit nog wel wilde.

Vriendinnen, en andere mensen in je omgeving, zouden je een goed gevoel moeten geven.

En als het zo is wat ik in mijn eerdere reactie schreef, zegt dat alles over het type vriendinnen die je hebt uitgekozen, en eigenlijk zou ik daar op af geknapt zijn. Want dan klinken ze zo misgunnend ofzo.
quote:misia schreef op 01 september 2013 @ 15:42:

@meds, als ze haar er niet uit vinden zien of vinden ze dat ze vist naar complimenten......dan zijn het niet echte vriendinnen: die zouden dat hopelijk zeggen.Ik weet het niet, ik ken ze niet
Alle reacties Link kopieren
@ Female 20: Grappig, maar het is precies het omgekeerde. Ik heb toevallig een slank lichaam maar wel met vrouwelijke vormen en nogal grote borsten. Ik hou wel van 'figurehugging' zeg maar, maar vermijd bewust diepe decolleté's enz. Omdat ik dat vaak cheap vind, ik hou meer van 'understated', maar ook omdat ik het haat dat mannen zo de hele tijd naar je borsten staren terwijl ze met je praten (heb ik altijd zin om te zeggen: "Vind je het niet vervelend dat ze niks terugzeggen?").



Mijn vriendinnen doen eigenlijk precies het omgekeerde: gaan opeens voor blotere jurken bij het uitgaan...
quote:elizabeth2 schreef op 01 september 2013 @ 15:58:

@ Female 20: Grappig, maar het is precies het omgekeerde. Ik heb toevallig een slank lichaam maar wel met vrouwelijke vormen en nogal grote borsten. Ik hou wel van 'figurehugging' zeg maar, maar vermijd bewust diepe decolleté's enz. Omdat ik dat vaak cheap vind, ik hou meer van 'understated', maar ook omdat ik het haat dat mannen zo de hele tijd naar je borsten staren terwijl ze met je praten (heb ik altijd zin om te zeggen: "Vind je het niet vervelend dat ze niks terugzeggen?").



Mijn vriendinnen doen eigenlijk precies het omgekeerde: gaan opeens voor blotere jurken bij het uitgaan...O, dus je bent behoorlijk bezig met je uiterlijk je figuur en je kleding en gebruikt bijbehorende kakkineuze termen. Wellicht vinden je vriendinnen dit nogal overdreven en willen ze je vooral niet verder aanmoedigen in je "passie"
Neuk je meer dan zij?



Dan niet zeuren:-)
Alle reacties Link kopieren
quote:badmeester schreef op 01 september 2013 @ 16:02:

Neuk je meer dan zij?



Dan niet zeuren:-)Badmeester, wil je het verband even uitleggen ?
Le plaisir est le bonheur des fous, le bonheur est le plaisir des sages.
Alle reacties Link kopieren
Elizabeth, wellicht hebben ze gewoon een andere smaak qua kleding dan jij dan.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven