Vriendschappelijk verliefd

16-05-2014 23:29 403 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het weer: een vriendschap waarin ik de ander graag wil zien en spreken, vaak aan diegene denk en ook heel blij wordt van het contact. Ik voel me dan ook echt heerlijk bij die ander. Het is nu de derde of vierde keer in mijn leven dat ik dit zo heb.



Eén keer dat ik het had dacht ik uiteindelijk dat ik verliefd was, ook al voelde ik me eigenlijk niet tot de ander aangetrokken. Toch ooit aan het rommelen geslagen, maar dat was echt geen succes.



En nu dus weer. Voel me totaal niet aangetrokken maar wil wel graag bij hem zijn. Waarom dit topic? Ik vraag me af of iemand het herkend. Of ben ik raar?



(Oké, die laatste is wel een inkoppertje, ik weet al dat ik een beetje gek ben. )
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je dat je dan verliefde gevoelens hebt, maar dan zonder de seksuele aantrekkingskracht?
Alle reacties Link kopieren
Geniet ervan! Is het wederzijds?
Alle reacties Link kopieren
Oh ik lees niet goed, dat staat er al. Nee, ik herken het niet. Kan me er ook niets bij voorstellen.lijkt me heel frustrerend. Is het een optie om te genieten van die verliefde gevoelens en just friends te blijven (zonder benefits)? Of brengt dat ook problemen met zich mee? Heb je dit al met hem besproken?
Alle reacties Link kopieren
Ja tuurlijk kunnen we gewoon vrienden zijn en blijven. En ik geniet er ook van! We hebben nog nooit over seks gepraat en dat is ook helemaal geen optie, laat staan de bedoeling.
Ja! Ik herken het! Ik heb het wel eens in beginnende vriendschappen met vrouwen gehad, terwijl ik absoluut 100% hetero ben. Maar dan was de klik zo groot, was het zoooo gezellig en leuk, dat ik er helemaal vol van zat zeg maar. Duurde vaak maar een paar weken en dan was het weer voorbij en ging ik weer over tot de orde van de dag.
Alle reacties Link kopieren
Nou in dat geval lijkt het me wel fijn om iemand om je heen te hebben die je energie geeft. Geniet ervan, lijkt me heel bijzonder dat dit kan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Blaadje84 schreef op 16 mei 2014 @ 23:43:

Ja! Ik herken het! Ik heb het wel eens in beginnende vriendschappen met vrouwen gehad, terwijl ik absoluut 100% hetero ben. Maar dan was de klik zo groot, was het zoooo gezellig en leuk, dat ik er helemaal vol van zat zeg maar. Duurde vaak maar een paar weken en dan was het weer voorbij en ging ik weer over tot de orde van de dag.



Pfjieuw! Dus ik ben niet gek?



Bij mij duurt het meestal wel behoorlijk lang eigenlijk, en het is dan met iemand die ik al langer ken.
Alle reacties Link kopieren
quote:ciambella schreef op 16 mei 2014 @ 23:44:

Nou in dat geval lijkt het me wel fijn om iemand om je heen te hebben die je energie geeft. Geniet ervan, lijkt me heel bijzonder dat dit kan.Ja ik vind het ook wel heel bijzonder. Hij is eigenlijk perfect. Voor een vriendschap dan!
Alle reacties Link kopieren
Ja ken het ook, had bij de laatste man die ik aan het daten was. Het was super leuk, hadden echt veel lol alleen geen vonk. Gelukkig had hij het zelfde maar beide vonden het eigenlijk wel jammer anders was het zo leuk geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is inderdaad wel jammer dan. Dat had ik ook met één van hen. Het zou zó leuk zijn als we een relatie zouden krijgen. Maar helaas. Ik heb echt dagen gegruweld van zijn lijf nadat we seks hadden gehad.



Maar nog steeds denk ik weleens over hem: 'Wat jammer dat we geen setje zijn'.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk snap ik niet waarom ik dit gevoel wel heb in vriendschappen maar nooit bij een man waar ik een relatie mee zou kunnen krijgen. Of waarom ik me bij mannen waar ik een relatie mee kan krijgen nooit zó op mijn gemak voel.



Life's complicated.
Alle reacties Link kopieren
Lekker vrienden blijven. Als het niet wederzijds is dan maakt het ook niet zo uit, dan weet je dat je de goede beslissing hebt gemaakt. Ik zou het wel laten weten aan de andere partij. Ik heb dat ooit na een jarenlange vriendschap niet gedaan en de vriendschap is toch kapot gegaan omdat hij wel andere gevoelens had en ik niet.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Maar wat moet ik dan laten weten MV?
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizz schreef op 17 mei 2014 @ 00:03:

Eigenlijk snap ik niet waarom ik dit gevoel wel heb in vriendschappen maar nooit bij een man waar ik een relatie mee zou kunnen krijgen. Of waarom ik me bij mannen waar ik een relatie mee kan krijgen nooit zó op mijn gemak voel.



Life's complicated.Tja ik denk dat je daar beter een ander topic voor kan openen. Ik denk dat het wel iets zegt over jezelf en waarom je jezelf in de weg staat bij het krijgen en openstellen in een relatie. Ik heb ook zo mijn eigenaardigheden hoor, haha...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog even over nagedacht over mijn topic. Het 'probleem' is dat ik het zelf toch best raar vind eigenlijk. En ik ga twijfelen over wat ik voor hem voel, En me afvragen war hij eigenlijk vindt en voelt. Dat zijn niet echt normale gedachten in een vriendschap.
Alle reacties Link kopieren
quote:vogelbekdier schreef op 17 mei 2014 @ 00:10:

[...]





Tja ik denk dat je daar beter een ander topic voor kan openen. Ik denk dat het wel iets zegt over jezelf en waarom je jezelf in de weg staat bij het krijgen en openstellen in een relatie. Ik heb ook zo mijn eigenaardigheden hoor, haha...Haha nee dat boek is gesloten. 'Ik laat het op mij afkomen', zoals ze dat zo mooi zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Maar even voor de helderheid, je voelt je niet aangetrokken, toch?

Je krijgt niet het gevoel van oooooohh ik wil je hier en nu....



Blijkbaar voel je iets bijzonders en dat is mooi, maar je kan het zelf natuurlijk ook groter maken...



Ik weet dat ik bij mij laatste date continu aan het twijfelen was want hij was/is als persoon echt erg leuk, maar uiterlijk gezien voelde ik mij niet aangetrokken. Op een gegeven moment dacht ik nou dan zoen ik hem en dan weet ik het wel. En zo gezegd zo gedaan en toen wist ik het zeker nee dit is echt niks in zin de van verliefd zijn.



Iemand kan super leuk zijn maar als dat beetje extra er niet is kan je het niet opeens laten ontstaan. Het wilt niet zeggen dat ik niet denk dat dingen ook kunnen groeien want daar geloof ik wel in, maar meestal is dan situatie toch anders.
Ik ken dit gevoel. Bij vriendinnen. Ik heb nu een ontzettend leuke collega (vrouw, geen directe collega) waarbij ik deze gevoelens dus ook ervaar. Ze is zo leuk, we spreken ook buiten het werk om af, en ik voel me idd een beetje verliefd, ik vind haar ook mooi terwijl ik dus ook echt op mannen val en stikverliefd ben op mijn vriend. Het is dus echt de vriendschap.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me echt totaal niet aangetrokken. Voel me wel fijn bij een knuffel of een aanraking, maar geen opwinding bij de gedachte aan een zoen of seks. Integendeel.



Nu jij zegt 'groeien', ik denk eerlijk gezegd dat er wel een houden van is gegroeid. Het is dus heel anders dan een niet aantrekkelijke date: ik ken hem al jaren en er is nooit een andere intentie geweest dan vriendschap.
Ik heb dit ook wel eens gehad, enorme klik, superleuk samen, totaal niet aangetrokken. Ik was zelfs verliefd op iemand anders destijds. We hebben wel even wat aangerommeld, maar het komt dan gewoon niet van de grond als de aantrekking er niet is (zoenen: vreselijk, bah, bah!) Maar dat hoeft niet in de weg te staan van een prima vriendschap.



Nu, 10 jaar later, ben ik getrouwd met de man op wie ik wel echt verliefd was en heb ik die andere vriend helaas alweer jaren niet gezien. Allebei andere dingen gaan doen, ook in andere landen enz.



Maar leuk toch zo'n fijne vriendschap? Waarom zo moeilijk maken? Je voelt je niet aangetrokken, het is gewoon leuk en gezellig en mocht je je op termijn wel aangetrokken of verliefd gaan voelen dan kan je er altijd nog wat mee doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:WellieB schreef op 17 mei 2014 @ 00:20:

Ik ken dit gevoel. Bij vriendinnen. Ik heb nu een ontzettend leuke collega (vrouw, geen directe collega) waarbij ik deze gevoelens dus ook ervaar. Ze is zo leuk, we spreken ook buiten het werk om af, en ik voel me idd een beetje verliefd, ik vind haar ook mooi terwijl ik dus ook echt op mannen val en stikverliefd ben op mijn vriend. Het is dus echt de vriendschap.



Oh wat leuk!

Bij vrouwen heb ik dat dus weer praktisch nooit. Maar ik ben gewoon niet zo'n vriendinnen-type. Mijn 'besties' zijn altijd mannen.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijekip schreef op 17 mei 2014 @ 00:23:

Ik heb dit ook wel eens gehad, enorme klik, superleuk samen, totaal niet aangetrokken. Ik was zelfs verliefd op iemand anders destijds. We hebben wel even wat aangerommeld, maar het komt dan gewoon niet van de grond als de aantrekking er niet is. Maar dat hoeft niet in de weg te staan van een prima vriendschap.



Nu, 10 jaar later, ben ik getrouwd met de man op wie ik wel echt verliefd was en heb ik die andere vriend helaas alweer jaren niet gezien. Allebei andere dingen gaan doen, ook in andere landen enz.



Maar leuk toch zo'n fijne vriendschap? Waarom zo moeilijk maken? Je voelt je niet aangetrokken, het is gewoon leuk en gezellig en mocht je je op termijn wel aangetrokken of verliefd gaan voelen dan kan je er altijd nog wat mee doen.Goeie vraag, waarom maak ik het moeilijk? Dat weet ik eigenlijk ook niet. Misschien heb ik het gevoel dat mijn gevoelens te ver gaan. Wat dat dan ook weer mag betekenen.
Overigens geloof ik ook dat het iets kan zeggen over jezelf en je interactie met anderen/aangaan van relaties. Maar dat hoeft niet per se en zo lang het geen problemen geeft hoef je niet heel diep te gaan graven, toch?
quote:Frizz schreef op 17 mei 2014 @ 00:25:

[...]





Goeie vraag, waarom maak ik het moeilijk? Dat weet ik eigenlijk ook niet. Misschien heb ik het gevoel dat mijn gevoelens te ver gaan. Wat dat dan ook weer mag betekenen.Of het is misschien gewoon heel leuk waardoor je er heel veel over na wil denken en over wil praten enz. Het houdt je dus veel bezig, dan moet je wel een 'reden' hebben om erover te denken/praten en ga je van alles bedenken en (over)analyseren. Conclusie: je vindt deze man gewoon superleuk en hij houdt je erg bezig?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven